Autor Wątek: Problem z kontrolka wytarcia klocków  (Przeczytany 3138 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z kontrolka wytarcia klocków
« dnia: Kwiecień 22, 2011, 18:59:20 pm »

MultipointInjection

  • Gość
Witam serdecznie. Po wymianie przednich klocków kontrolka wytarcia nadal nie zgasa. Styki nie sa zasniedziałe. Gdzie teraz szukac przyczyny ?

Odp: Problem z kontrolka wytarcia klocków
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 22, 2011, 19:25:32 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zasada działania kontrolki jest nastepująca:
Przerwanie obwodu lub zwarcie do masy powoduje jej świecenie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Problem z kontrolka wytarcia klocków
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 22, 2011, 20:18:39 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Czyli musisz sprawdzić przewody od czujników w obu kołach, bo są połączone razem i wystarczy, że jeden jest uszkodzony żeby lampka się świeciła.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Problem z kontrolka wytarcia klocków
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 23, 2011, 11:25:51 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Najlepiej wziąć kogoś do pomocy. Tu ruszaj kablem najpierw przy jednym kole a potem przy drugim a ktoś niech obserwuje czy kontrolka gaśnie. Sporo osób narzeka na te czujniki i instalację - odkąd zrobiłem porządnie wiązkę odtąd kontrolka zapala się tylko wtedy, kiedy powinna.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Problem z kontrolka wytarcia klocków
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 23, 2011, 13:50:24 pm »

kazik_fso

  • Gość
odkręć licznik i wyciąg żarówkę i po kłopocie ja takk zrobiłem i mam spokój :D

Odp: Problem z kontrolka wytarcia klocków
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 23, 2011, 16:49:43 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3834
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
odkręć licznik i wyciąg żarówkę i po kłopocie ja takk zrobiłem i mam spokój :D

I po co tak drutować, skoro jest to nieskomplikowany układ i można łatwo znaleźć przyczynę ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Problem z kontrolka wytarcia klocków
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 23, 2011, 17:34:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
I po co tak drutować, skoro jest to nieskomplikowany układ i można łatwo znaleźć przyczynę ?
Pruj instalacje żeby sprawdzić gdzie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Problem z kontrolka wytarcia klocków
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 23, 2011, 17:44:11 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3834
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytuj (zaznaczone)
I po co tak drutować, skoro jest to nieskomplikowany układ i można łatwo znaleźć przyczynę ?
Pruj instalacje żeby sprawdzić gdzie.

Nie sądzę, by problem leżał gdzieś głęboko, raczej w okolicach wnęki.  ;) Przewody wewnątrz wiązki same z siebie się nie psują.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Problem z kontrolka wytarcia klocków
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 23, 2011, 18:29:05 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Też tak uważam. Dlatego posprawdzałbym tam gdzie jest wygodnie a jak problem leży głebiej to bym to olał.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Problem z kontrolka wytarcia klocków
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 23, 2011, 18:35:50 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
odkręć licznik i wyciąg żarówkę i po kłopocie ja takk zrobiłem i mam spokój :D
To może żarówkę od kontrolki ciśnienia oleju też wykręcić? Przynajmniej będzie czyste sumienie jak silnik się zatrze a kontrolka się przeca nie paliła. Jest układ to ma działać. Mnie też wszyscy straszyli, że to nigdy nie działa dobrze. Jakoś w dwóch samochodach mi działa, a problem leżał zawsze na odcinku max. 15 cm wiązki elektrycznej od klocka z czujnikiem lub w samym złączu.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Problem z kontrolka wytarcia klocków
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 23, 2011, 19:44:52 pm »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Cytuj (zaznaczone)
I po co tak drutować, skoro jest to nieskomplikowany układ i można łatwo znaleźć przyczynę ?
Pruj instalacje żeby sprawdzić gdzie.

Nie sądzę, by problem leżał gdzieś głęboko, raczej w okolicach wnęki.  ;) Przewody wewnątrz wiązki same z siebie się nie psują.
takze jestem tego zdania. Kable pod deska nie maja tendencji do samoistego psucia, inaczej padalo by wiecej urzadzen. Kable te sie urywaja, przy przetarciu kontrolka by raczej migala.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

Odp: Problem z kontrolka wytarcia klocków
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 24, 2011, 18:26:24 pm »

MultipointInjection

  • Gość
Ruszałem kablami jak i złaczami i nie wygladało na to aby były gdzies urwane. Druga osoba siedziała i patrzała czy kontorlka zgasnie jedynie przez krótka chwilke przygasła ale dalej swieci. Raz na bardzo długi czas zdarza sie ze zgasnie na około minute. Potem jednak znowu sie zapala. 

Odp: Problem z kontrolka wytarcia klocków
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 24, 2011, 18:31:21 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zmierz czy klocek, w którym jest kabelek nie ma czasem przebicia. Jeśli ma to go odłacz.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r