Autor Wątek: Co prócz tarcz i klocków?  (Przeczytany 17966 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 05, 2011, 18:32:14 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Ale klocki kupuje się nowe!

Ale po co, jak oszczędzisz te 10zł kosztem bezpieczeństwa.
Zaraz ktoś odpowie, że to nie zagraża w znacznym stopniu bezpieczeństwu.

I to jest własnie mentalność typowego polaka. ;)


Mimo wszystko możemy nie robić OT i ktoś mi podpowie: czy o czymś może zapomniałem w mojej liście zakupów? Bo jutro mam zamiar wszystko zamówić (najpierw się pojadę zorientować jak wygląda sprawa części u mnie w sklepie).

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 05, 2011, 18:44:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a wzial ktos z was pod uwage ,ze naczesciowo zuzytych klockach z przodu mozan uzyskac wieksza grubosc okladziny o 1mm niz w nowych tylnych ,a takie klocki spokojnie wejda w zacisk ?
wtedyt sa wymierne korzysci w postaci dluzszego czasu miedzy wymianami,
jezeli komus chce sie bawic ,to jego sprawa - nie zmniejsza to wcale bezpieczenstwa ,
sam musialem czasami tak robic na szybko,bo tylne klocki sa czasami niedostepne od reki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 09, 2011, 18:00:49 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Ile płynu (0,5l starczy?) i jakiego (DOT-3 czy DOT-4) kupić do hebli? :)

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 09, 2011, 19:51:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
DOT-4,
0.5l jak masz wprawe w odpowietrzaniu ,a jak nie masz to 2x0.5l ,
0.5l kosztuje 8-10pln
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 09, 2011, 20:11:05 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
0.5l jak masz wprawe w odpowietrzaniu

W życiu nie robiłem ani nawet z daleka nie widziałem jak ktoś odpowietrza. :P Ale coś z tatą wykombinujemy mam nadzieję. ;)

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 15, 2011, 15:23:50 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
http://allegro.pl/odpowietrznik-cylinderka-126p-fso-polonez-i1654897007.html

To jest odpowietrznik cylinderka czy zacisku? I czy będzie pasował do zacisków Poldowych?

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 18, 2011, 14:03:56 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Mam z tyłu jak się okazało tarcze TRW w niezłym nawet stanie - wymieniać je na nowe Delphi czy tylko TRW wyczyścić? :P

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 19, 2011, 07:55:24 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
jak nie mają bicia, głębokich rys i mają odpowiednią grubość, to nie widzę potrzeby.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 19, 2011, 10:32:33 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Z wierzchu wyglądają git, jak będę przy hamulcach już działał to je wyciągnę i obejrzę dokładnie, ale pytam bo mam pod ręką nowe Delphi na które od razu mogę wymienić. ;)

Jeżeli o grubość chodzi to wyglądają na naprawdę niewiele używane.

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 22, 2011, 17:36:18 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Drugi dzień walki i druga przegrana - wymienione jedynie klocki z uszczelkami tłoków a w planach było to + linka ręcznego + odpowietrzanie...

Pytania:
- jak mam odpowietrzyć tył (odpowietrza się całościowo czy osiami?) jeżeli jeden z odpowietrzników jest urwany? luzować przewód elastyczny od strony bliżej zacisku i odpowietrzać nim jakby odpowietrznikiem?
- czym przesmarować linkę ręcznego? strzykawa i olej stary ze skrzyni/mostu się nada?
- czy tłoki z tyłu same się wyregulują po odpowietrzeniu i kilkukrotnym zaciągnięciu ręcznego?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2011, 17:38:25 pm wysłana przez kuba92 »

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 22, 2011, 19:15:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak to urwany odpowietrznik ? urwany urwany ,czy tak wygolony ,ze nie ma jak kluczem chwycic ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 22, 2011, 23:11:50 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Niestety jest:
urwany urwany

Gdyby był jedynie obrobiony to bym w imadło go chwycił i powinien puścić, niestety urwany jest całkiem.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2011, 10:01:39 am wysłana przez kuba92 »

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 01, 2011, 21:17:30 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Z racji chwili wolnego czasu postanowiłem kontynuować wymianę hamulców i oczywiście bez niespodzianek się nie obyło: tak więc teraz mam problem z wyciągnięciem tłoka z zacisku przedniego... W Lucasach które leżą w garażu nie było tego problemu, wystarczyło zaciskiem kilka razy o ziemię pieprznąć - tu niestety to nie idzie wcale...

Kompresora żadnego mocnego nie mam niestety, ma ktoś inny pomysł? :/

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 02, 2011, 11:38:44 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
widzę że faktycznie przesrane z tymi heblami jest...

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 02, 2011, 11:58:36 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
tu niestety to nie idzie wcale...

Kompresora żadnego mocnego nie mam niestety, ma ktoś inny pomysł? :/
Jeśli tłoczek cokolwiek wystaje,to może spróbuj go czymś owinąć i ścisnąć w imadle?Powinien wtedy wyjść.Ja w lucasach tylko powietrzem wypychałem i bez problemu szło.Podjedź sobie z zaciskiem gdzieś pod kompresor i spróbuj dmuchnąć  :-)

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 02, 2011, 12:37:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
proponuje podlaczyc pod pompe,z grubsza odpowietrzyc i wycisnac tloczek,
nie rozumiem po co demontowac zacisk bez jego rozlozenia, skoro docelowo ma byc rozlozony :]

widzę że faktycznie przesrane z tymi heblami jest...
tak wogole to jazda samochodem jest przesrana,a co dopiero jego konserwacja i naprawa - moze dlatego nie kazdy jest mechanikiem ,a nawet nie kazdy ma prawo jazdy (a jeszcze wiecej nie powinno go miec)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 02, 2011, 18:54:02 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 372
  • Płeć: Mężczyzna
Właśnie najlepiej jest wypchnąć jeszcze "na samochodzie" pompując pedałem, a teraz to jakoś kombinować musisz...

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 03, 2011, 00:39:57 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
złap tłoczek morsem i kręć jednocześnie wyciągając.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 03, 2011, 08:54:22 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Właśnie najlepiej jest wypchnąć jeszcze "na samochodzie" pompując pedałem

Też o tym pomyślałem - chwilę po odkręceniu (człowiek jak zmęczony jest to głupie rzeczy robi). ;) Ale i tak nie wiem czy by dało radę, miałem i tak zapowietrzony układ.

Jak zjem i się obudzę to lecę z zaciskiem do garażu i spróbuje morsem a potem w imadle jak nie da rady.

Odp: Co prócz tarcz i klocków?
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 03, 2011, 14:21:48 pm »

myambo

  • Gość
Kompresora żadnego mocnego nie mam niestety, ma ktoś inny pomysł? :/
Mocny być nie musi, ja starym heblem pod zapalniczkę, wyciągałem poszło z trudem, ale poszło ;).

Odpowietrzanie, to w kolejności -  PT > LT > PP > LP - najwygodniej podlewarować sobie całe auto. Przyda się dodatkowo trochę płynu w butelce, wężyk i klucz 8

Także miałem urwany jeden odpowietrznik, odpowietrzyłem na przewodzie (luzowałem go w miejscu, gdzie wkręcony jest w zacisk).
Jeździłem z tym pół roku, kłopotów żadnych nie było ;)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2011, 14:29:27 pm wysłana przez myambo »