Autor Wątek: Zamknięcie obwodu wspomagania po demontażu pompy.  (Przeczytany 2830 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zamknięcie obwodu wspomagania po demontażu pompy.
« dnia: Maj 01, 2011, 23:53:55 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Siemka, jestem sobie właśnie w trakcie swapa i chciałbym tymczasowo po demontażu pompy wspomy z OHV zamknąć obwód wspomagania poprzez połączenie węży. Chciałbym zapytać jednak czy to wykonalne zanim sobie je odkręcę od pompy. Ktoś tak robił ? A może ktoś ma inny pomysł jak to tymczasowo zrobić, żeby nie zmieniać przekładni ? Wspome za jakiś czas dołożę, ale póki co chce to zrobić tak jak napisałem.

Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zamknięcie obwodu wspomagania po demontażu pompy.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2011, 09:29:39 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
wydaje mi się że jazda z przekładnią od wspomy bez pompy to zły pomysł ... ta przekładnia jest przystosowana do smarowania pod ciśnieniem i raczej bez pompy dość szybko ją zniszczysz ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Zamknięcie obwodu wspomagania po demontażu pompy.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2011, 20:38:36 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Wąż ciśnieniowy włóż do węża powrotnego i zaciśnij opaską metalową. Przy kręceniu kierownicą nie będzie jakiegoś oszałamiającego ciśnienia, więc takie połączenie będzie szczelne. Możesz jeszcze jeździć z pompą ohv na fartuchu.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Zamknięcie obwodu wspomagania po demontażu pompy.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 02, 2011, 21:27:50 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
ponoc nic sie nie stanie jak sie jezdzi bez pompy wspomy, jak robisz swapa na rovera to kup elektryczna pompe wspomagania z astry g, podlanczasz 4 przewody i dwa weze i cieszysz sie wspoma bez kombinowania z kolami pasowymi
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Odp: Zamknięcie obwodu wspomagania po demontażu pompy.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 03, 2011, 14:40:22 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ja tak jeździłem jednak ostrzegam ze przekladnia ze wspomaganiem bez ciśnienia pracuje TAK CIĘŻKO że podczas normalnej jazdy jest CIEŻKO skrecic kierownicą przy wejściu w zakręt.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Zamknięcie obwodu wspomagania po demontażu pompy.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 03, 2011, 16:16:56 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Tez tak jezdzilem, i wiekszej roznicy w porownaniu do jazdy z przekladnia bez wspomy nie bylo widac - byc moze to kwestia tego czy w ukladzie jest plyn czy nie.

Odp: Zamknięcie obwodu wspomagania po demontażu pompy.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 03, 2011, 16:36:25 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
U mnie po zerwaniu paska... był poprostu meksyk.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Zamknięcie obwodu wspomagania po demontażu pompy.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 03, 2011, 17:31:27 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Czyli sila przekladni musiales przepychac plyn przez pompe, moze dlatego. Ja mialem sama przekladnie, bez reszty ukladu.

Odp: Zamknięcie obwodu wspomagania po demontażu pompy.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 03, 2011, 23:24:15 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 174
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Ja mam zakorkowane po prostu węże i nie czuję różnicy w kręceniu między takim układem, a układem bez wspomagania.
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: Zamknięcie obwodu wspomagania po demontażu pompy.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 06, 2011, 23:25:23 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Ja mam zakorkowane po prostu węże i nie czuję różnicy w kręceniu między takim układem, a układem bez wspomagania.
A to dziwne, bo przekładnia ze wspomaganiem ma inne przełożenie, więc na sucho co najmniej powinieneś czuć "drobną" różnicę.
Ja dawałem radę na kierownicy 36cm, przekładnia od wspomy - brak pompy. Szczególnie trzeba się napocić przy parkowaniu, podczas jazdy jest ok.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Zamknięcie obwodu wspomagania po demontażu pompy.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 11, 2011, 14:57:00 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nie zapominajcie też że JKC i ZF miały inne przełożenia i moze faktycznie na ZF jest tak jak bez wspomagania. Na JKC jest znacząca różnica. Przepychanie auta na zgaszonym silniku to makabra...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zamknięcie obwodu wspomagania po demontażu pompy.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 11, 2011, 15:01:50 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
wydaje mi się że jazda z przekładnią od wspomy bez pompy to zły pomysł ... ta przekładnia jest przystosowana do smarowania pod ciśnieniem i raczej bez pompy dość szybko ją zniszczysz ...
2 rok tak jezdze, na razie nic sie nie dzieje :P
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Odp: Zamknięcie obwodu wspomagania po demontażu pompy.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 11, 2011, 15:03:36 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Ja dawałem radę na kierownicy 36cm, przekładnia od wspomy - brak pompy. Szczególnie trzeba się napocić przy parkowaniu, podczas jazdy jest ok.
no to jestem hardkorem, mam asymetryczną kierownice 30cm :)

nie masz hebla w gazie?! To narazie!