Autor Wątek: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów  (Przeczytany 3633 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« dnia: Maj 11, 2011, 15:51:20 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Witajcie Pany.

Sprawa jest w sumie prosta w teorii, gorzej z wykonaniem.

Są sobie dwa mosty

1 - szeroki minus na heblach - CICHY rewelacja po prostu

2 - szeroki plus na lukasach - WYJĄCO/WARCZĄCO/RZĘŻĄCY jednym słowem zgon

Jako, że nie mam ochoty ciąć i spawać mocowań do amortyzatorów jak również nie mam specjalnej ochoty na bliskie spotkanie z resorem wpadłem na pomysł, żeby wyrwać flaki z minusa i wszczepić do plusa.

Czy taka operacja ma sens? Jakie jest ryzyko nieprawidłowego złożenia bebechów? Czy jest szansa, że most z cichego zmieni się w wyjca?

Pytanie pomocnicze - ktoś mi rzucił hasło, że być może mam most zbyt mocno skręcony - możliwe to?

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 11, 2011, 15:54:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Czy taka operacja ma sens?
Tak jeśli masz odpowiedni sprzęt.

Cytuj (zaznaczone)
Jakie jest ryzyko nieprawidłowego złożenia bebechów?
Małe

Cytuj (zaznaczone)
Czy jest szansa, że most z cichego zmieni się w wyjca?
Gigantyczna.

Podkladki dystansowe i naciąg łożysk są indywidualne dla każdego mostu.

Cytuj (zaznaczone)
Pytanie pomocnicze - ktoś mi rzucił hasło, że być może mam most zbyt mocno skręcony - możliwe to?
grzałby się BARDZO i byłyby BARDZO duże opory toczenia - ale nie wył by.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 11, 2011, 16:13:16 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Szlag - czyli jednak najlepsze co można zrobić to przespawać mocowania amorów i cieszyć się czterema tarczami... no i cichym mostem.

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 11, 2011, 17:59:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jest to jedno z lepszych wyjść...

przełożenie bebechów będzie równie skomplikowane (proste) co wyciszenie aktualnego mostu...
Czyli wymiana łożysk, tulei rozprężnej oraz od nowa ustawiony naciąg łożysk.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 11, 2011, 21:34:17 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Przekładasz pólośki z bębnami na most co ma tarcze i sprawa hamulców załatwiona. Prosta robota przykręć-odkręć.
Mocowana amora bez problemu obcinasz i spawasz do drugiego. Super precyzja nie jest wymagana.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 12, 2011, 07:18:58 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
nie przełożysz tak łatwo samych półosi z lukasa na starego bo różnią się mocowaniem tarczy kotwicznej na starym jest większa średnica otworów mocujących śruby.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 12, 2011, 08:38:22 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Przekładałem kilka mostów a na nich hamulce w rózne strony i nigdy nie zauważyłem, by coś nie pasowalo.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 12, 2011, 09:30:48 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Przekładasz pólośki z bębnami na most co ma tarcze i sprawa hamulców załatwiona. Prosta robota przykręć-odkręć.
Mocowana amora bez problemu obcinasz i spawasz do drugiego. Super precyzja nie jest wymagana.
To wygląda bardzo prosto ale grozi spotkaniem z resorem więc poczekam na pomoc a w międzyczasie przyjrzę się dokładnie i pomierzę co i jak w jednym i drugim moście.

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 12, 2011, 09:54:48 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Nie wiem czemu boisz się tak resora. Do wyjęcia mostu nie ruszasz resora poza odkręceniem śruby (przechodzącej przez tuleję resora), która spina most z resorem. Most wyciągasz na bok. Jak będziesz miał jeden obok drugiego to sobie możesz modzić.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 12, 2011, 10:52:11 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dokładnie, resorów nie ruszasz, przeraża Cię pewnie montaż resora w tylnym wieszaku, wiem wiem bywa ciężko ale to kwestia wprawy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 12, 2011, 12:57:23 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Akurat kwestia wieszaka to nie problem - mnie też to przerażało do czasu aż ktoś mi nie pokazał jak to się robi.
Poprostu luzujemy wieszak tak żeby sobie dyndał , odkręcamy resor od tyłu czyli wieszak, most, przód... i przykręcamy w odwrotnej kolejności. Ostatnio zmienialiśmy cały most u kolegi.... autko stało na cegłach :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 12, 2011, 13:27:18 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Dzięki Pany za wszystkie odpowiedzi - teraz to wygląda całkiem prosto.

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 08, 2011, 23:45:50 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
a jeżeli przełoże same tryby tzn wałek ataku i to duże koło , a zostawie łożyska i pierścienie dystansowe od mostu przypisanego to mam szanse że most będzie cichy?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 08, 2011, 23:51:06 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
tak - masz szansę.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 09, 2011, 00:02:05 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
szanse masz zawsze, ale w tym przypadku raczej minimalne.

po to na ataku są nabite te cyferki, aby właściwie dobrać pierścienie ustalające, a zmiana wałka i założenie pierścieni z innego mostu, to proszenie się o guza.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 09, 2011, 13:26:04 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
tak - masz szansę.
I to chyba nawet większą niż przy grze w totka... Kiedyś przerabiałem zmianę trybów. Efekt był taki że wyło nie gorzej jak fabryka. Ale czego się nie robiło dla 4,55 :d.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wymiana bebchów mostu czyli przeszczep mechanizmów
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 20, 2011, 23:28:39 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
a zmiana wałka i założenie pierścieni z innego mostu, to proszenie się o guza.
ja chcę przełożyć tylko wałek i i to duże koło w obudowe mostu na którym aktualnie jeżdżę pozostawiając pierścienie i łożyska a nie zakładać je z innego
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe