Autor Wątek: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD  (Przeczytany 53558 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 16, 2012, 01:50:12 am »

Offline Daniel#1981

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu+ 1.4 98, 125p 1.8 16V 88
Zagłówki pełne czy z dziurą ??
1.4 GLI 16V

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 16, 2012, 02:12:08 am »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Z otworem   :d.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2012, 03:00:55 am wysłana przez Speed024 »
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 16, 2012, 07:05:32 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ale 1 fotkę mogę przesłać:



Na zdjęciu brakuję do akupresur zagłówków, i brak przyciemnionych szyb z tyłu.
Coś nic nie widać.

EDIT: już widać.

Całkiem fajnie wyszły :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2012, 11:33:55 am wysłana przez Rafał#1951 »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 16, 2012, 11:30:41 am »

Offline Maxior

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 411
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klekot 1.9 GLD '95
Cały? Licząc od 4 lat, od momentu gdy miał trafić na złom?

A zdjęcia się trochę opóźnią przez robienie kanału, nie mam czasu dokończyć kilku pierdół.
Ale 1 fotkę mogę przesłać:



Na zdjęciu brakuję do akupresur zagłówków, i brak przyciemnionych szyb z tyłu.

fajne te gorki :)
Feel the 1.9 GLD power ;d  6,15 l/100 ON
Klekot in progress, od 7 lat ciągle ten sam :D
NO LPG!!!

Moim zdaniem Polonez jest najlepszy a wszystkie inne auta są do d*py, ponieważ nigdy innego pojazdu niż Polonez nie miałem :d

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 22, 2013, 15:28:28 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Pora na aktualności.

A więc PN dostał silnik 2.1 TD (XUD11ATE)     [110 KM, 250 Nm , 12V]    od ? (tego nie wiadomo) ale prawdopodobnie był to od Citroena XM.
Ciężko ustalić dawcę ponieważ jest to silnik kupiony z szrotu za 200 zł, bez pompy wtryskowej i niektórych niepotrzebnych rzeczy typu (rozrusznik, alternator itp.).
Przez 3,4 miesiące szukałem do tego silnika pompy wtryskowej firmy BOSCH (pełna mechanika) ponieważ nie chciałem dziadostwa elektronicznego firmy LUCAS.
4 zakupiona pompa okazała się w dobrym stanie, silnik odpalił po 2 dniach bawienia się w kąt wyprzedzenia zapłonu itp.

Dlaczego wybrałem ten silnik?

Chciałem mieć silnik mocniejszy od zamulonego 1.9 GLD , a kocham Diesle więc wybór padł na 2.1 TD, jak już robić swap to na 2.1 TD a nie na 1.9 TD.
I wybierałem ten silnik pod względem trwałości, jako iż jest to silnik z tej samej rodziny co nasz rodzinny 1.9 GLD to są to silniki nie do zajechania.

Zakupiłem ten silnik w Styczniu, przez 2,3 miesiące był on w garażu by go trochę odnowić i przejrzeć.









Wymienione:

-Filtr Paliwa
-Filtr Oleju (2x)
-Olej (2x)
-Uszczelka pod pokrywą zaworów
-Uszczelniacz wału korbowego (przód + tył)
-Uszczelniacz wałka rozrządu
-Wymiana uszczelniaczy w Turbo-Sprężarce (Podstawowa regeneracja)
-Oddane do sprawdzenia wtryski (sprawne)
-Wymieniony a właściwie urzeźbiony wąż odmy
-Uszczelnione połączenie przy termostacie + sprawdzenie go
-Wymiana kompletna rozrządu (Pasek + Napinacz + Rolki + Pompa Wody)
-Wymiana króćca plastikowego pod obudową filtra paliwa
-Wymontowanie niepotrzebnych rzeczy po systemie Lucas w tym silniku
-Wymiana uszczelki pod miską olejową
-Zaślepiony EGR
-Profesjonalny dolot powietrza
-Wymiana chłodnicy
-Przerobienie dolotu i spływu paliwa do pompy wtryskowej
-Zalanie oleju najtańszego pół-syntetyk + dolania środka do przeczyszczenia oleju
-Zalanie nowego oleju Liqui Moly 5W40 (Pełny syntetyk)
-Sprawdzone świecie żarowe (sprawne)
-Dodaje do ropy olej 2T do smarowania pompy i wtrysków










Zamontowałem do tego silnika większość pierdół które pasują właściwie bezproblemowo.

-Skrzynia + Koło zamachowe + Sprzęgło (Docisk) od 1.9 GLD
-Rozrusznik od 1.9 GLD
-Łapy mocowania silnika od 1.9 GLD
-Alternator od 1.9 GLD
-Miska olejowa od 1.9 GLD (było z tym trochę problemów przez pompę olejową)
-Łapa mocowania pompy wtryskowej od 1.9 GLD
-Chłodniczka oleju od 1.9 GLD
-Czujnik oleju od 1.9 GLD
-Czujnik temperatury od 1.9 GLD
-Przerobienie szabelki od 1.9 GLD
-Zlecenie wykonania flanszy i spawanie nowego wydechu do 1 kat
-Przerobienie dolotu oleju do Turbo-Sprężarki






A w samej budzie:

-Montaż Intercooler-a :








Ogólnie jak to wygląda:











Wrażenia:

Jeszcze do tej pory go nie testowałem mocniej, ale przybutowałem go nieraz na 3,4 biegu i naprawdę jest różnica pomiędzy 1.9 GLD ten silnik JEDZIE!  <spoko>
Silnik 2.1 TD jest to idealne połączenie trwałości silnika 1.9 GLD , jego dźwięku i mocy 2.1 .
Obecnie ciś. doładowanie ustawione jest na 0.8 Bar
Tak jak pisałem na początku tematu silnik zakupiony za 200 zł, a chodzi jak nowy, nie dymi, żadnych HGF-ów, odpala na strzała  :] .

Plany na przyszłość związane z silnikiem:

Pierwsze skrzynia od Forda N9 + wał napędowy od N9 + tylni most od Volvo.
Po tych modyfikacjach planuje zmienić Turbo-Sprężarkę na ciut większą i dać większe ciśnienie doładowania  :] .


Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 22, 2013, 16:02:31 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Ja tam osobiście za dieselami nie przepadam, ale swap bardzo ciekawy :)
Trzymam kciuki za dalsze modyfikacje :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 22, 2013, 17:57:13 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
jak osiągi? Sprawdzałeś przyspieszenie i v-max? Czy jeszcze nie?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 22, 2013, 18:01:48 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Jeszcze nie sprawdzałem, w ten weekend czeka go droga do Radomia 800 km w 2 dni. Po Radomiu go sprawdzę, tzn. nie będzie to pełne przyśpieszenie bo z 1 go butować mocno nie bd.
Ale jak 1x próbowałem z 3,4 przybutować b.mocno to potem na 5 biegu było czuć zapach spalenizny więc sprzęgło i docisk nie wytrzymaja po prostu 250 Nm. Na razie tak zrobiłem tzn. 2.1 TD -> Cały reszta ukł. napędowego z 1.9 GLD przejściowo by przez rok przejeździć nie szaleć. A żeby szaleć na 2.1 TD potrzeba wykonać te modyfikacje które napisałem powyżej.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2013, 18:09:47 pm wysłana przez Speed024#1968 »
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 22, 2013, 18:21:00 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
chodzi o skrzynie z N9 z forda :P bez przesady wystarczy pomyśleć :). Co do modyfikacji to masz w sumie racje katować go nie warto, żeby auto na kołkach stanęło, a jak udało się go wpasować w miejsce fabrycznego 1.9? Nie miałeś problemów? Oraz czy intercooler się zmieścił?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 22, 2013, 18:38:47 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Przecież Ford N9 to stary traktor
n9 to chyba najpopularniejsza skrzynia forda, ale cóż, skoro tobie gsi zapamiętuje styl jazdy to czemu kolega nie może założyć skrzyni z traktora <lol>

Haha   <lol> .
Tak o skrzynie N9 z Forda chodzi.

luka92- problem był z jego długością, jest to silnik dłuższy od 1.9 GLD , więc musiałem uciąć 4 śruby które są przed kołem pasowym (jak masz 1.9 GLD) to wiesz o jakich mowa. Bo koło pasowe haczyło podczas hamowania.
Wydech trzeba było spawać i specjalnie inaczej Turbo-Sprężarkę ustawiać bo nie szło zrobić wydechu itd.
Ale na poduszki bez problemu wskoczył (prawie)  <mysli> .

A z intercoolerem to pokazałem zdjęcia, zależy jak rozumieć pojęcie zmieścił się. To że beż żadnych modyfikacji to nie. Od dołu są 2 łapki dorobione które trzymają IC i od góry też widać. Więc obowiązkowo w pasie przednim trzeba ucinać kawał blachy  <ok> .
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2013, 18:41:09 pm wysłana przez Speed024#1968 »
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpień 22, 2013, 18:44:06 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
no w mr89 nie byłoby tego problemu, mimo wszystko gratuluje :) zaparcia :), ja narazie niestety poldka się pozbyłem, a robisz to zgodnie z prawem w sensie będziesz go zmieniał w papierach czy zostawiasz tak jak jest?

Ale mówisz że kopa ma? :) A jak ze spalaniem mierzyłeś czy dopiero wypowiesz się po tych 800km?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2013, 18:46:41 pm wysłana przez luka92 »
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpień 22, 2013, 18:49:41 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Dzięki, zostawiam bez zmiany w papierach bo więcej latania niż to warte.
Potrzeba było też zaparcia i motywacji bo bez tego swap by nie doszedł do końca, długie godziny szukania pompy i montażu podzespołów. Wiadomo ten swap to nic w porównaniu do innych, robiłem go przede wszystkim dla siebie, ale też chciałem udowodnić teorytykom że jest możliwe 2.1 TD w PN-ie bo była parę razy poruszana dyskusja na ten temat na forum ale spoczęła na paru postach.
Spalanie bd wiedział po drodze do Radomia. A z kopem to ma.
To jest filmik przy cis. 0.5 Bar :

http://www.youtube.com/watch?v=nDqWlS_a7EY

Tylko na 4 biegu mu dałem w buta. I wyżej niż 100 km/h nie chciałem ciągnąć.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2013, 18:52:08 pm wysłana przez Speed024#1968 »
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 22, 2013, 18:58:44 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
licznik oborotów Ci szwankuje? Czy coś tam źle było podłączone? Tak nagle na max wszedł :D, no wiesz przyspieszenie na 5 z 60 o ile dobrze widzę nie jest tragiczne na innym moście nie 3.7 (dobrze kojarzę bo myli mi się już z mercem :D) to też nie ma czego oczekiwać dobrego przyspieszenia :). Przy 4.1 to byłby szatan z przyspieszeniem :D, w zamian za v-max ale podsteruj go dobrze to będzie ciekawa maszyna, ja jak u siebie zbiorę trochę grosza to kupuję przejścióweczkę znowu w dobrym stanie i będę modził diesla :), ale najpierw mam inny projekt do dokończenia (2.0D kompresor w W124) :D, rzeźba dla rzeźby ale projekt ciekawy :)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpień 22, 2013, 19:18:20 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Gratulacje własnoręcznego wykonania swap, fajnie że na forum są jeszcze ludzie których tuning nie ogranicza się do umycia i zatankowania auta. Auto bardzo oryginalne a dźwięk turbiny w polonezie bezcenny. Wreszcie ktoś poszedł do garażu  pobrudził ręce i udowodnił że się da bez zakładania 10 tematów by na koniec sprzedać luz zezłomować auto.

Ps. Musimy się w końcu kiedyś spotkać.

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #74 dnia: Sierpień 25, 2013, 00:34:14 am »

Offline Jacu614

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Orciari
Najlepszy temat o Poldku z Dieslem

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpień 25, 2013, 01:39:02 am »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
ładnie, tylko przestaw filtr powietrza przed akumulator bo nie fajnie to wygląda. i trochę nie praktyczne, metrowa rura do turbo zaraz za chłodnią.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #76 dnia: Sierpień 26, 2013, 00:27:12 am »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
luka92 - to wina obrotomierza, padł i tyle.
mateo# - to tylko chwilowe rozwiązanie, podczas zmiany skrzyni itp. bd umieszczał go w lepszym miejscu z lepszą rurą.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #77 dnia: Sierpień 26, 2013, 13:02:06 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
oo gratuluje .. jedna z leprzych opcji jakie mogą wyldowac w polonezie... sam sie zastanawialem czyniezamianiec dohca na 2.1td ale narazie dohc zostal odmlodzony... co nieznaczy ze pozucilem plan z 2.1td .. chcetnie bym kiedys przy okzji "zobaczyl" jak jedzie...bym wiedzial mniej wiecej czego sie spodziewiac ;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #78 dnia: Wrzesień 01, 2013, 21:06:33 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Kolego wzmocni sprzęgło a skrzynię poloneza zostaw, bo jestem pewien że wytrzyma pewnie 300 Nm. <lol> U nie było 230 Nm i dalej żyje i na każdym biegu dostaje nieźle w palnik, co zresztą było widać na zlocie. :P
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #79 dnia: Wrzesień 01, 2013, 21:50:49 pm »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Ja w swoim OHV T czekam na poddanie sie seryjnego sprzegła i lece w kierunku zrobienia sprzęgła organicznego, lub oddać do wzmocnienia.  Projekt ciekawy nie powiem , ale to wciąż diesel :P , a zycie jest za krótkie by jeżdzic dieselem : )  Powodzenia w dalszy modach i do zobaczenia na zlotach.