Autor Wątek: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD  (Przeczytany 56900 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 04, 2013, 18:07:53 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Jak ma sie sprawa z Autkiem? Temat ucichł a jestem Ciekaw jak maszyna sie sprawuje :)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 04, 2013, 18:16:51 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Jest przygotowany do snu zimowego, obecnie nie jeżdżę przez brak ubezpieczenia, a przede wszystkim ze względu na obecny stan opon (jak by to coś oponami nazwać :) ) nie chcę ryzykować jazdy na takich oponach bo jakby pękła bo widać po nich że mają ochotę to szkoda samochodu i roboty.
Również obecnie zbieram pieniądze na alufelgi 15 + opony Continental, zapewne coś ruszę z robotą przy pn-ie tak do 3,4 miesięcy.
Przeszczep reszty podzespołów zapewne wypadnie albo pod koniec tej zimy, albo w wakacje.
A co do przeszczepu to przerobił już 680 km bez żadnych problemów :) , 0 problemów z silnikiem i z resztą podzespołów.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 04, 2013, 18:32:04 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
rozumiem rozumiem, a jak wreszcie spalanie jak narazie sie orientacyjnie zachowuje?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 04, 2013, 18:35:21 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Nie mam pojęcia ile pali :)
W fazie testów nie patrzyłem praktycznie na spalanie, zresztą nie miałem co tego testować jak dawka paliwa na pompie jest na 5.0 a powinna na 3.5 więc więcej bierze, jak zarobię i znajdę czas to się zajmę tym też :).
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 04, 2013, 18:37:50 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Spoko rozumiem i czekam na informacje bo projekt ciekawy :)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #85 dnia: Luty 08, 2014, 22:58:04 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Co się dzieje z poldkiem?
Bardzo ciekawy swap sam nad takim myśle tymbardziej że warunki mam na zrobienie każdej rzeczy przy aucie.
Ewentualnie 1.9 TDI VW, ale to już za duzo rzezbienia.

Ciekawe czy ktoś w polsce ma mocniejszego diesla w polonezie niż ty ;)

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #86 dnia: Luty 09, 2014, 00:31:57 am »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Poldek zimuje w garażu i czeka na przypływ $ :) .
Muszę dzielić moja pasję po równo dla 2 samochodów, teraz obecnie działam przy Hondzie Prelude.
Przygotuje ją do jazdy na codzień by mieć czym jeździć po części do Poldka i nie tylko :).

Osobiście polecam 2.1 TD, ponieważ wygląda on jak fabryczny silnik :)
W końcu z tej samej rodziny, jedynie większa pojemność i moc.

A czy ktoś ma mocniejszego Diesla to nie wiem, wiem jedynie że masa tematów na forum była poruszana na temat takiego
swap-a i jedynie poleciały sformułowania typu ,,nie warto'' ,,nie da się'' itp.
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2014, 00:52:19 am wysłana przez Speed024#1968 »
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #87 dnia: Luty 13, 2014, 22:12:46 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Jakby dalo rade zwiekszyc moc do okolo 150 KM to bylby ciekawy pomysl na swapa. chociaz w budzie poloneza 110 KM też jest wystarczające.
Tylko jak ze spalaniem?
Jestem przyzwyczajony ze po trasie diesel pali 4-5 L ;)

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #88 dnia: Luty 13, 2014, 22:28:33 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Spalania nie było jeszcze okazji zmierzyć :)
Tutaj nie patrzy się tak naprawdę na KM tylko na Nm, bo tym Diesel się charakteryzuje.
Diesle ciągną momentem nie końmi :) .
A ten silnik obecnie około 255 Nm.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #89 dnia: Luty 13, 2014, 22:47:26 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Moment zacny :D
Porownywales swoj silnik z innym polonezem z silnikiem rovera?
Podejrzewam ze rover moze miec z toba problem.
Jak zaczniesz mierzyc spalanie i mi trafi sie sprawdzony silnik 2.1 TD to przerobie atu plusa ;)
Narazie skoncze wszystkie moje auta na tip top i wtedy bede kombinowal co dalej, bo juz za duzo zaleglosci mi sie nazbieralo.

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 13, 2014, 23:53:45 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Nie porównywałem, nie miałem okazji.
Ale jak wspominałem w poprzednich postach, w obecnym zestawie (sprzęgło -> skrzynia -> wał napędowy -> most tylni) (od PN-a)
nie jest możliwe 100% przeniesienie tylu Nm na koła.
Sądzę że obecnie przenosi około 60% Nm na koła przy pełnym przyśpieszeniu, sprzęgło od razu można poczuć przy przy-butowaniu.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #91 dnia: Sierpień 31, 2014, 18:56:05 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Pora na aktualizację tematu :)
A więc, od czego tu zacząć ....

Ogarnięta została kompletnie elektryka, wcześniej wywalało mi bezpieczniki często i połowa rzeczy nie działała, teraz wszystko hula tak jak należy.
Nastał porządek z kablami, wszystko porządnie ogarnięte (peszle, łącza itp.), zrobiona 2 skrzynka bezpieczników za schowkiem pasażera, która odpowiada praktycznie za dodatkową elektrykę w samochodzie, postaram się streścić.
Skrzynkę bezpieczników zasila mocny plus zabezpieczony bezpiecznikiem rurkowym 40A, zasila on odpowiednio urządzenia które wymagają stałego zasilenia jak i również przekaźniki (ew. bezpieczniki).
Skrzynką sterują głównie 2 przełączniki, pozostałe 4 odpowiadają za resztę rzeczy.

1 przełącznik steruje dodatkowym zasilaniem, jeżeli przełączam go w pozycje ON to przekaźnik zwiera i podaje zasilanie na zapalniczkę, CB-Radio, radio, podgrzewanie foteli. Do każdego urządzenia jest poprowadzony gruby plus, prosto praktycznie z akumulatora dzięki czemu CB-Radio nie ma zakłóceń jak i również radio.
Jeżeli jadę gdzieś w trasę to przełączam przełącznik i załącza mi się automatycznie CB-Radio, zapalniczka (do której wkładam ładowarkę do ładowania komórki (GPS) ).
Przydatny jest również ten przełącznik jeżeli chcemy sobie posłuchać radia na postoju to nie ma potrzeby włączania zapłonu, tylko wystarczy przełącznik.

2 przełącznik steruje szybami elektrycznymi poprzez 2 przekaźniki, jeżeli zapłon jest wyłączony to napięcie pojawia się na przekaźniku nr. 2 (którym mogę sterować przełącznikiem), jeżeli przekaźnik nr.1 wykryje włączenie zapłonu automatycznie podaje prąd na szyby zamiast na przekaźnik nr.2.
Dzięki temu szyby cały czas są zasilanie grubym plusem jak i również grubą masą praktycznie prosto z akumulatora, jeżeli chcę odsunąć szyby gdy zapłon wyłączony to tylko przełącznik w górę i mam zasilanie praktycznie z akumulatora. Nie ma zbędnej konieczności włączania zapłonu (przy okazji grzania świec) by dosunąć np. szybę.
Dzięki zastosowaniu 2 przekaźników, szyby automatycznie mają napięcie jeżeli włączam zapłon, nie ma konieczności ciągłego przełączania przycisku by włączać lub wyłączać szyby.

3 przełącznik steruje podświetleniem LED przód (zabezpieczone przez bezpiecznik)

4 przełącznik steruje podświetleniem LED tył (zabezpieczone przez bezpiecznik)

5 przełącznik steruje trybem zdalnej rezerwacji odpalania samochodu

6 przełącznik steruje wiatrakiem dodatkowym (chłodnica)



Reszta w skrzynce bezpieczników to przekaźniki rozruchowe wykrywające włączenie silnika (dla alarmu), przekaźnik odpowiadający za zdalne otwarcie bagażnika, przekaźnik odpowiadający za zdalne odpalenie samochodu , przekaźniki od podgrzewania siedzeń.
Długo by się rozpisywać by wszystko powymieniać za co odpowiada dodatkowa skrzynka bezpieczników.
Domyślam się że zapewne nie jest to za bardzo skomplikowana elektryka, ale trochę roboty było...
Zrobiłem te mini bajerki po to by mieć większy komfort z korzystania z pn-a :)

Przed:



Po chwili rzeźby ( 40% prac) :



Bliżej końca:





Doszedł jeszcze główny plus zasilający wzmacniacz, zabezpieczony przez bezpiecznik rurkowy.



Wymiana urządzenia mikroprocesowego, poprawienie łączeń.
Przeczyszczenie wszelkich mas, i doprowadzenie kolejnej prosto z akumulatora do kabiny.

Silnik:



- Wymiana alternatora z 50A na 120A jak i również przewodów alternator -> akumulator

Porównanie:





Przed:



Po:



- Regeneracja rozrusznika
- Wymiana  przekaźnika odpowiadającego za grzanie świec
- Poprawienie spływu oleju z turbiny
- Uszczelnienie układu chłodzenia:
  - wymiana zbiorniczka płynu chłodniczego
  - wymiana korka zbiornika wyrównawczego
  - załatanie króćca przy chłodnicy, wcześniej przeciekał

System Audio:

Doszło:

- Radio JVC KD-R90BTE
- Wzmacniacz Precision Power DCX 600.4





- Subufer Excursion SX-10S4 25cm 200Rms BassReflex



- Zestaw przewodów podłączeniowych od HollyWood
- Wygłuszenie klapy bagażnika i tablicy rejestracyjnej

Przepięknie to teraz gra :)
Wszystko zamontowane w bagażniku, jak na razie bd zamontowane do oparcia tylnej kanapy, w przyszłości bd w podłodze :)

Koła:

W końcu wziąłem się za największy minus tego pn-a jaki był do tej pory czyli koła.
Doszły:

-  Alufelgi OZ Polaris 15 cali 7J
-  Opony Continental Contipremiumcontact 5 195/55R15 85V
-  Dystanse przód 10 mm bez centrowania
-  Dystanse tył 15 mm z centrowaniem
-  Pierścienie centrujące tył przerobione na tokarce na 56,5mm
-  Pierścienie centrujące przód 56,1 mm
-  Śruby pływające przód 40mm twardość 10.9
-  Śruby pływające tył 45mm twardość 10.9



Teraz jeździ jak nie polonez :) , ciężko opisać wrażenia z jazdy na tym zestawie w porównaniu do poprzedniego.
Jak i również przepięknie to wygląda ;)

Układ kierowniczy:

Nadszedł czas żeby wymienić wielkie koło sterownicze, a więc:

Doszła:

- Naba przerobiona na wieloklin od pn-a



- Kierownica sportowa

O wiele lepiej się jeździ z mniejsza kierownicą, na parkingach trochę przypakuję ze względu na brak wspomagania i że przód mam ciężki od 2.1 TD.
I jak to również wygląda :)

Wnętrze:

Poza dodatkami które wyżej napisałem tzn. kierownica itd.
To doszło:

-  Wskaźnik doładowania Turbo





-  CB- Radio
-  Termometr samochodowy z pomiarem temp. zewnętrznej, wewnętrznej, pokazuje aktualne napięcie jak i również godzinę wow  <lol>
-  Bryloczek ,,Remove before flight'' nie mogłem się oprzeć :)

Ogólnie poprawione mocowanie fotela kierowcy, wcześniej na prowadnicach był źle ustawiony i nigdy nie był skierowany na przód tylko w lewą stroną, a teraz ładnie prosto :)
Poprawiono mocowanie osłony ręcznego jak i również podłokietnika.
Teraz szyba od kierowcy dosuwa się do końca, a nie tak jak poprzednio zostawało około pół centymetra otwartej.

Lakier:

Szybka polerka maski, dachu i tylnych błotników  <spoko>

Zdjęcie po myciu poldka, niebawem wrzucę więcej zdjęć :





Chciałbym podziękować jeszcze tutaj za pomoc:

Audio:

Użytkownikowi pawlack , w doborze odpowiedniego systemu audio :)

Felgi:

Użytkownikowi Maćko , za pomoc w doborze dystansów itp. :)

Naprawdę Wielkie Dzięki za pomoc  <spoko>
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #92 dnia: Sierpień 31, 2014, 19:06:04 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Zrobił na mnie duże  wrażenie, gratuluje pomysłowości.
Jak się odpycha z 2100 pod maską?
ciągnie lepiej z turbo:P?
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #93 dnia: Sierpień 31, 2014, 19:21:11 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Dawaj jakąś sesję zdjęciową tego Caro :d

Sporo włożonej pracy, oby ten Polonez Ci to wynagrodził :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #94 dnia: Sierpień 31, 2014, 22:01:57 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Jakaś mini sesja zdjęciowa bd niebawem :)

Z 2.1 TD zgrabnie  jedzie :), nie ma sensu nawet porównywać do silnika 1.9 GLD  <lol> .
Na razie prace dotyczyły rzeczy którymi trzeba było się zając na pilnie :) , do około roku czasu bd kontynuował projekt 2.1 TD (skrzynia, wał, most).
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #95 dnia: Wrzesień 01, 2014, 10:55:03 am »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Jak nie lubię dieseli tak ten mi się podoba :)
Naprawdę fajne autko :)
Niech Ci służy bezawaryjnie :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #96 dnia: Wrzesień 01, 2014, 16:38:47 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Podoba mi się konkretne i kompleksowe podejście do elektryki :) Zrób mu jakąś sesję bo na tym jednym zdjęciu prezentuje się bardzo fajnie :) No i pomysł na swapa również ciekawy, w innym kierunku niż wszyscy :)

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #97 dnia: Wrzesień 01, 2014, 18:09:13 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Zapytam raz jeszcze tu, może uzyskam odpowiedź.

Co to za alternator? Z jakiej rodziny bo widzę, że mocowania ma niemal identyczne. :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #98 dnia: Wrzesień 01, 2014, 18:57:38 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
Jak nie lubię dieseli tak ten mi się podoba

są diesle które da się lubić i są diesle znienawidzone przez klientów :d

a polonez robi się coraz bardziej ciekawy :d czekam na dalsze efekty ;)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
« Odpowiedź #99 dnia: Wrzesień 01, 2014, 19:48:12 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Zapytam raz jeszcze tu, może uzyskam odpowiedź.

Co to za alternator? Z jakiej rodziny bo widzę, że mocowania ma niemal identyczne. :)

Proszę :

http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=45056.new#new 

:)
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/