Pora na aktualizację tematu
A więc, od czego tu zacząć ....
Ogarnięta została kompletnie elektryka, wcześniej wywalało mi bezpieczniki często i połowa rzeczy nie działała, teraz wszystko hula tak jak należy.
Nastał porządek z kablami, wszystko porządnie ogarnięte (peszle, łącza itp.), zrobiona 2 skrzynka bezpieczników za schowkiem pasażera, która odpowiada praktycznie za dodatkową elektrykę w samochodzie, postaram się streścić.
Skrzynkę bezpieczników zasila mocny plus zabezpieczony bezpiecznikiem rurkowym 40A, zasila on odpowiednio urządzenia które wymagają stałego zasilenia jak i również przekaźniki (ew. bezpieczniki).
Skrzynką sterują głównie 2 przełączniki, pozostałe 4 odpowiadają za resztę rzeczy.
1 przełącznik steruje dodatkowym zasilaniem, jeżeli przełączam go w pozycje ON to przekaźnik zwiera i podaje zasilanie na zapalniczkę, CB-Radio, radio, podgrzewanie foteli. Do każdego urządzenia jest poprowadzony gruby plus, prosto praktycznie z akumulatora dzięki czemu CB-Radio nie ma zakłóceń jak i również radio.
Jeżeli jadę gdzieś w trasę to przełączam przełącznik i załącza mi się automatycznie CB-Radio, zapalniczka (do której wkładam ładowarkę do ładowania komórki (GPS) ).
Przydatny jest również ten przełącznik jeżeli chcemy sobie posłuchać radia na postoju to nie ma potrzeby włączania zapłonu, tylko wystarczy przełącznik.
2 przełącznik steruje szybami elektrycznymi poprzez 2 przekaźniki, jeżeli zapłon jest wyłączony to napięcie pojawia się na przekaźniku nr. 2 (którym mogę sterować przełącznikiem), jeżeli przekaźnik nr.1 wykryje włączenie zapłonu automatycznie podaje prąd na szyby zamiast na przekaźnik nr.2.
Dzięki temu szyby cały czas są zasilanie grubym plusem jak i również grubą masą praktycznie prosto z akumulatora, jeżeli chcę odsunąć szyby gdy zapłon wyłączony to tylko przełącznik w górę i mam zasilanie praktycznie z akumulatora. Nie ma zbędnej konieczności włączania zapłonu (przy okazji grzania świec) by dosunąć np. szybę.
Dzięki zastosowaniu 2 przekaźników, szyby automatycznie mają napięcie jeżeli włączam zapłon, nie ma konieczności ciągłego przełączania przycisku by włączać lub wyłączać szyby.
3 przełącznik steruje podświetleniem LED przód (zabezpieczone przez bezpiecznik)
4 przełącznik steruje podświetleniem LED tył (zabezpieczone przez bezpiecznik)
5 przełącznik steruje trybem zdalnej rezerwacji odpalania samochodu
6 przełącznik steruje wiatrakiem dodatkowym (chłodnica)
Reszta w skrzynce bezpieczników to przekaźniki rozruchowe wykrywające włączenie silnika (dla alarmu), przekaźnik odpowiadający za zdalne otwarcie bagażnika, przekaźnik odpowiadający za zdalne odpalenie samochodu , przekaźniki od podgrzewania siedzeń.
Długo by się rozpisywać by wszystko powymieniać za co odpowiada dodatkowa skrzynka bezpieczników.
Domyślam się że zapewne nie jest to za bardzo skomplikowana elektryka, ale trochę roboty było...
Zrobiłem te mini bajerki po to by mieć większy komfort z korzystania z pn-a
Przed:
Po chwili rzeźby ( 40% prac) :
Bliżej końca:
Doszedł jeszcze główny plus zasilający wzmacniacz, zabezpieczony przez bezpiecznik rurkowy.
Wymiana urządzenia mikroprocesowego, poprawienie łączeń.
Przeczyszczenie wszelkich mas, i doprowadzenie kolejnej prosto z akumulatora do kabiny.
Silnik:- Wymiana alternatora z 50A na 120A jak i również przewodów alternator -> akumulator
Porównanie:
Przed:
Po:
- Regeneracja rozrusznika
- Wymiana przekaźnika odpowiadającego za grzanie świec
- Poprawienie spływu oleju z turbiny
- Uszczelnienie układu chłodzenia:
- wymiana zbiorniczka płynu chłodniczego
- wymiana korka zbiornika wyrównawczego
- załatanie króćca przy chłodnicy, wcześniej przeciekał
System Audio:Doszło:
- Radio JVC KD-R90BTE
- Wzmacniacz Precision Power DCX 600.4
- Subufer Excursion SX-10S4 25cm 200Rms BassReflex
- Zestaw przewodów podłączeniowych od HollyWood
- Wygłuszenie klapy bagażnika i tablicy rejestracyjnej
Przepięknie to teraz gra
Wszystko zamontowane w bagażniku, jak na razie bd zamontowane do oparcia tylnej kanapy, w przyszłości bd w podłodze
Koła:W końcu wziąłem się za największy minus tego pn-a jaki był do tej pory czyli koła.
Doszły:
- Alufelgi OZ Polaris 15 cali 7J
- Opony Continental Contipremiumcontact 5 195/55R15 85V
- Dystanse przód 10 mm bez centrowania
- Dystanse tył 15 mm z centrowaniem
- Pierścienie centrujące tył przerobione na tokarce na 56,5mm
- Pierścienie centrujące przód 56,1 mm
- Śruby pływające przód 40mm twardość 10.9
- Śruby pływające tył 45mm twardość 10.9
Teraz jeździ jak nie polonez
, ciężko opisać wrażenia z jazdy na tym zestawie w porównaniu do poprzedniego.
Jak i również przepięknie to wygląda
Układ kierowniczy:Nadszedł czas żeby wymienić wielkie koło sterownicze, a więc:
Doszła:
- Naba przerobiona na wieloklin od pn-a
- Kierownica sportowa
O wiele lepiej się jeździ z mniejsza kierownicą, na parkingach trochę przypakuję ze względu na brak wspomagania i że przód mam ciężki od 2.1 TD.
I jak to również wygląda
Wnętrze:Poza dodatkami które wyżej napisałem tzn. kierownica itd.
To doszło:
- Wskaźnik doładowania Turbo
- CB- Radio
- Termometr samochodowy z pomiarem temp. zewnętrznej, wewnętrznej, pokazuje aktualne napięcie jak i również godzinę wow
- Bryloczek ,,Remove before flight'' nie mogłem się oprzeć
Ogólnie poprawione mocowanie fotela kierowcy, wcześniej na prowadnicach był źle ustawiony i nigdy nie był skierowany na przód tylko w lewą stroną, a teraz ładnie prosto
Poprawiono mocowanie osłony ręcznego jak i również podłokietnika.
Teraz szyba od kierowcy dosuwa się do końca, a nie tak jak poprzednio zostawało około pół centymetra otwartej.
Lakier:Szybka polerka maski, dachu i tylnych błotników
Zdjęcie po myciu poldka, niebawem wrzucę więcej zdjęć :
Chciałbym podziękować jeszcze tutaj za pomoc:
Audio:
Użytkownikowi
pawlack , w doborze odpowiedniego systemu audio
Felgi:
Użytkownikowi
Maćko , za pomoc w doborze dystansów itp.
Naprawdę Wielkie Dzięki za pomoc