Autor Wątek: Zmiany w PoRD  (Przeczytany 2618 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zmiany w PoRD
« dnia: Maj 23, 2011, 12:41:36 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Witam, zakładam tutaj temat związany ze zmianami ustawy Prawo i Ruchu Drogowym, by zawsze być na bieżąco tutaj można zamieszczać informacje z bieżącymi zmianami.


Od kilku dni zmieniły się przepisy dotyczące ruchu rowerowego, o zmianach można poczytać tutaj:
LINK
Cytuj (zaznaczone)
Od 21 maja 2011 roku wchodzą w życie nowe zasady ruchu rowerowego wprowadzone w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Co zyskają rowerzyści:


specjalne pasy ruchu dla rowerów i śluzy rowerowe na skrzyżowaniach;

możliwość wyprzedzania rowerem pojazdów jadących w korku z ich prawej strony;

zdefiniowanie wózka rowerowego jako pojazdu do przewozu osób lub rzeczy;

możliwość przewożenia dzieci w specjalnych przyczepkach;

możliwość jazdy po chodniku przy złej pogodzie;

kierowca musi częściej ustępować pierwszeństwa rowerzyście;

zakaz zatrzymywania na drodze dla rowerów, pasie ruchu dla rowerów oraz w śluzie rowerowej (za wyjątkiem rowerów);

w niektórych sytuacjach rowery będą mogły jechać obok siebie.

 

  Celem tych zmian jest zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg, bo i rowerzystów, i kierowców, i pieszych; zachęcenie i ośmielenie do korzystania z tego bardziej ekologicznego, wielofunkcyjnego środka transportu, a także popularyzacja roweru jako środka rekreacji, sportu oraz komunikacji.

Pełen tekst ustawy: LINK
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Zmiany w PoRD
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 23, 2011, 15:38:25 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna

Cytuj (zaznaczone)
w niektórych sytuacjach rowery będą mogły jechać obok siebie.
Tja, chyba niektórych te przepisy zachęcą do chamstwa, wczoraj widziałęm jak dwóch palantów na wąskiej drodze sobie jechało obok siebie zajmując prawie całe 2 pasy, za nimi chyba z 20 aut sie wlekło, wszyscy trąbili ale goście tylko fakolce pokazywali i dalej w najlepsze sobie jechali eh

Odp: Zmiany w PoRD
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 23, 2011, 17:56:08 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zmieniają przepisy którę już teraz są całkiem dobre - to drogi są niedostosowane do ruchu rowerów.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Zmiany w PoRD
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 23, 2011, 20:34:45 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
wszyscy trąbili ale goście tylko fakolce pokazywali i dalej w najlepsze sobie jechali
Przepisy się zmieniają ale mentalność ludzi w tym kraju nie.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: Zmiany w PoRD
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 23, 2011, 21:58:39 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Jako osobą trenująca kolarstwo szosowe przyznam że niektóre przepisy są do dupy i bez sensu (oczywiście wiem że zdarzają się chamy które będą na rowerach nadużywać przepisów), ale z mojego punktu widzenia powiem tak czasami jeden kierowca jest w stanie tak wyprowadzić z równowagi że reszta musi za niego cierpieć (chociaż przyznam że w naszym kraju 70-90% ludzi jeździć nie potrafi) podam kilka przykładów które spotykają mnie nagminnie na ulicy jak jeżdżę na swojej szosówce
1. Jedziesz w uszach szum w oczach łzy na liczniku czterdzieści trzy ;) (tak to jest normalna prędkość, na gdańskim moście w wawie jak jadę 60 bez problemu to ludzie się tylko patrzą na liczniki w aucie) ale wracając jadę i nagle jakiś debil w ch** wie jakim aucie wyprzedza z przeciwka tak że ja ledwo się mieszczę a nawet muszę trochę zjechać z drogi (o TIRach już nie wspomnę jak próbują spychać mnie na trasie) ja jestem uprzejmy jak kierowca jest uprzejmy o co w polsce trudno
2. Jade a za mną jakiś czajnik jedzie bo nie umie jeździć i mnie wyprzedzić (ja autem nie mam z tym problemu żeby rowerzystę wyprzedzić) a potem jeszcze piękny tekst żebym zjechał na chodnik ;) ja wtedy albo udaję debila albo robię se jaja z kierowcy typu "wie pan to jest szo-szówka może wolniej powtórzyć sz-o-s-ó-w-k-a" (jadąc chodnikiem moim rowerem moje nadgarstki długo by nie wytrzymały kolarzówka to nie MTB nazywany też góralem)
3. Już nie raz jakiś debil przed samym skrętem mnie wyprzedał tak że musiałem ostro hamować (a oponki w szosie nie są tanie jedna dobra kosztuje 150zł i potrafi się zjechać przy jednym ostrym hamowaniu) bo przecież będzie sekunde szybciej w domu bo ja dopiero wjeżdzałem na skrzyżowanie
4. Dlaczego jadąc rowerem (motorem tak robią i są mniejsze problemy) mam jechać w korku za innymi, już nieraz specjalnie zajeżdżali mi drogę tak że nie mogłem pojechać przed nich

To są tylko niektóre przykłady które są najczęstsze, każdego dnia jak wychodzę na rower to z 5-10razy takie coś mi się zdarza a niestety spotkanie roweru z samochodem może skonczyć się źle bo szczerze to kask przy moich 40-50 nic nie daje więc jakby to nazwać te 5-10 razy jestem narażony na śmierć

Nie mówię tu o turisten na rowerze tylko o ludziach którzy widać że sobą coś reprezentują mają sprzęt, strój i umiejętności których zwykły rowerzysta nie ma bo nie robi rocznie 10-20tysięcy km na rowerze

Dlatego tutaj trzeba odróżnić debili na rowerach którzy będą tego nadużywać i kolarzy amatorów-elity-pro którzy korzystają z tego dla własnego bezpieczeństwa ;)

A żem zrobił wypracowanie :D
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Zmiany w PoRD
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 23, 2011, 22:09:38 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
ale co z tego wszystkiego? Przepisy są, jestemy już przecież tacy "europejscy" i "ekologiczni" wiec nieważne że ludzie się do tego nie będą stosować. Eurokomuna się zadowoli tym że spełniamy normy brukseli i to najważniejsze. Co tam że teraz jest więcej szans na wypadki z rowerzystami.
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Zmiany w PoRD
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 23, 2011, 22:16:05 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
wszyscy trąbili ale goście tylko fakolce pokazywali i dalej w najlepsze sobie jechali eh
Przede mną obok siebie by jechali tylko chwilę :D już raz jednego lagą od kierownicy potraktowałem za taką jazdę :D
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Zmiany w PoRD
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 24, 2011, 08:25:14 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Sado-maso. jaka przyjemnośc jazdy na rowerze w tłoku, spalinach i jeszcze będąc wymijanym przez samochody i ciężarówki o milimetry, dodatkowo odbijając się od każdej wyrwy, jakże popularnej na skraju asfaltu.
Regulacje prawne były potrzebne by przepisy były bardziej życiowe, a nie by rower mógł zawładnąc jezdnią.
90%rowerzysów jakich widzę to normalni ludzie, jadą sobie na rowerku do roboty, bo blisko, do sklepu po flaszkę, w weekend do lasu itd. Jak taki jedzie ulicą, to rzadko kiedy głowną, a jeśli już to poboczem, albo często zjedzie na bok. Jednym słowem nie sprowadza na siebie zagrożenia.
A są tacy, którzy się sami proszą o kuku, jeszcze teraz będzie im się wydawać, że dzięki nowym prawom można im będzie wszystko.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zmiany w PoRD
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 24, 2011, 14:06:00 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
widzę że chyba mój post został usunięty albo jakiś błąd wszedł i go nie wysłało ale po treści postu sądzę że to pierwsze

To nie jest sado-maso tylko pasja i sport(wiele ludzi tego nie rozumie i tutaj się to zgadza) niestety w polsce kolarstwo szosowe nie pamięta już czasów szurkowiskiego kiedy kolarstwo szosowe było popularne, teraz każdy nawet na kolarza amatora na specjalnym rowerze patrzy jak zło na drodze
A w przepisach jest pozatym jasno napisane iż jeśli pobocze zagraża ZDROWIU lub BEZPIECZEŃSTWU rowerzysta ma prawo jechać środkiem pasa(może nie drogi całej ale jednego pasa) nie chodzi tu z mojego punktu widzenia o zawładnięcie (przynajmniej nie przez wszystkich bo rowerzystów a jednak kolarzy amatorów nie jest tak mało bo napewno więcej niż 20% wszystkich rowerzystów, ja to wiem bo należe do tego grona jestem i kierowcą i kolarzem amatorem więc wiem co mówię i z tego co widzę to 90% kierowców uważa że ma wieksze prawa niż rower bo jedzie samochodem i to rower ma mu ustąpić, ale kierowca naciska tylko gaz hamulce i sprzęgło bez wysiłku a jazda na rowerze przez 3-5h jest trochę bardziej wysiłkowa nawet żeby utrzymać te 40km/h pozatym z 70% kierowców nie potrafi jeździć zacznijmy od tego ja nie mam problemu z wyprzedzeniem kogos na rowerze i nie trąbie jak debil bo nie umiem go wyprzedzić boże ludzie macie pomiędzy 69-103konie pod maską a rowerzysta tylko dwie nogi wyprzedzenie nie jest takie trudne to chwila)

I tak jak mówie wiem że są tacy co robią to tylko żeby wkurzyć kierowce ale wielu właśnie przez takich cierpi bo potem każdego uważa się za zło na drodze a jesteśmy takimi samymi uczestnikami ruchu tyle że musimy sobie jakoś radzić pomiędzy 1-2tonowymi autami a między czymś większym jak TIR
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)