Autor Wątek: Diodowy obrotomierz z DF  (Przeczytany 7668 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Diodowy obrotomierz z DF
« dnia: Maj 28, 2011, 15:12:16 pm »

Larry075

  • Gość
Witam, posiadam diodowy obrotomierz z dużego fiata, problem jest z tym, że wyciągnięty jest z obudowy i nie pamiętam jak były ułożone przewody, czyli który jest który, ma ktoś może fotke w środku jak to jest ułożone??

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 28, 2011, 15:45:48 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5315
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Mam taki w domu i jest tak,że patrząc z tyłu od góry po kolei: masa, zasilanie+12V i na dole impuls z cewki tak samo jest w starych typach zegarów w poldku (kwadratowych)

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 28, 2011, 16:07:35 pm »

Larry075

  • Gość
bardziej mam na myśli jak z płytki wychodzą przewody (płytka z diodami jest wyciągnięta z obudowy), jak podłączyłem niby - i 12V -których nie jestem pewien - to migneło kilka diód po kolei po czym zgasły no i za każdym razem gdy podłączam go tak się robi, normalne to?

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 31, 2011, 18:47:58 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Z tego co pamiętam to owszem po podłączeniu zasilania parę LED'ów się odpalało na moment. Zresztą analogicznie działają wskaźniki w starych magnetofonach. (Notabene obrotomierz wykorzystuje ten sam układ scalony jeśli dobrze kojarzę...).

Ten Twój obrotomierz to jest okrągły? (Pytam bo mam tu taki pod ręką).
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 31, 2011, 23:48:09 pm »

Larry075

  • Gość
Jest w kwadratowej obudowie, jednak linijka jest ułożona okrągło, hmm... a jest jakiś sposób aby go sprawdzić?
Jak mam fatygować transformator to już wolał bym podłączyć do samochodu, a jak on ma się do cewki bosha - czyli bez rozdzielacza mechanicznego?

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 03, 2011, 08:12:50 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
est w kwadratowej obudowie, jednak linijka jest ułożona okrągło, hmm... a jest jakiś sposób aby go sprawdzić?

Najprosciej i najbezpieczniej to podpiac pod silnik z jedna cewka zaplonowa i rozdzielaczem :p a w warunkach domowych zapodac zasilanie +12V DC na zasilanie  oraz dodatkowo na wejscie ukladu z cewki podpiac transformator - jeden koniec na wejscie impulsów z cewki drugi do masy -powinien pokazac dokladnie 3 tys obr/min -siec energetyczna ma 50Hz co odpowiada własnie tej wartosci. Amplituda napiecia na obrotomierzu to okolo 90-120V(gaznikowiec/rover) lub po wpieciu sie za uklad zbijania wysokiego napiecia ok 5 V. Jak wiesz jak sie za to zabrac to mozesz spróbowac, jak nie wiesz to nie kombinuj bo porazenie pradem nie jest zbyt bezpieczne ani przyjemne ze spaleniu obrotka nie wspomne
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2011, 08:16:58 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 03, 2011, 11:57:18 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Mam gdzieś schemat jak sprawdzić obrotomierz transformatorem dzwonkowym, to potem wkleję jak go znajdę. A obrotek mam tu najwyraźniej taki sam - to mu zrobię fotkę który kabelek jest od czego. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 03, 2011, 15:46:53 pm »

Larry075

  • Gość
Grzech#1938 było by dla mnie świetnie :-)
Elwood#1887 nie wiem czy wiesz, ale mówisz do elektryka :-) więc jakieś tam pojęcie mam. Napisałem że nie chce mi się bawić z trafem, kiedyś jak jeszcze miałem oscyloskop z falownikiem to kalibrowałem obrotomierze ale teraz wszystkiego się pozbyłem i nawet głupiego wolnego trafa nie mam.

Mi tylko potrzeba wiedzieć, który przewód jest który. Pozdr
 

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 03, 2011, 17:33:30 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mi tylko potrzeba wiedzieć, który przewód jest który. Pozdr

Sprawdz na płytce po elementach -jeden z nich przechodzi na płytce najpierw przez rezystor o duzej wartosci(ok 27kohma)a potem jest kondensator(odcina skladowa stała)   i to jest wyprowadzenie na cewke, + i -  zasilania zlokalizujesz po podlaczeniach kondensatorow elektrolitycznych -jezeli do jednego z kabli gdzies na płyce masz podpiety + jakiegos kondensatora to automatycznie pozostały jeden kabel jest minusem ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2011, 17:35:37 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 25, 2014, 01:26:10 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Odkopie.

Co trzeba zakombinowac żeby taki obrotomierz chodził w Boschu?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 25, 2014, 02:00:27 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a jak to wyglada ? bo moze nie warto sie bawic w dostosowanie i lepiej kupic uniwersalny (do 9000rpm ;p)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 25, 2014, 11:03:08 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
moze nie warto sie bawic w dostosowanie i lepiej kupic uniwersalny (do 9000rpm )
Nie nie, ten do 6tys jest odpowiedni do mojego pomysłu :)

Wygląda on tak:



Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 25, 2014, 13:03:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
niezbyt skomplikowany,
sprawdzales go ,czy zadziala z boschem ? nie wykluczone,ze zadziala ,a jak nie to moze wymiana opornika na wejsciu pomoze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 25, 2014, 13:17:23 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
niezbyt skomplikowany,
sprawdzales go ,czy zadziala z boschem ? nie wykluczone,ze zadziala ,a jak nie to moze wymiana opornika na wejsciu pomoze
Próbowałem właśnie wczoraj i nie wzbudza go napięcie które pojawia się na wtyczce przy zegarach. Na wolnych obrotach to jest około 6.5-6.7V jeśli dobrze pamiętam i rośnie wraz ze wzrostem obrotów.

Po podłączeniu mu zasilania zamruguje tylko diod i nic się nie dzieje.

Opornik miałbym przełożyć z zegarów z Plusa ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 25, 2014, 17:53:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie sprawdzalem nigdy ,czy sygnal jest napieciem stalym ,czy PWM ,skoro rosnie,
jezeli nie dziala w ogole ten obrotomierz, to pewnie juz nie zadziala ,ale zobacz jaki opornik jest na wejsciu,
oborotek powinien zadzialac, jezeli podepniesz go pod sygnal z cewki (jeden z dwoch) ,ale wtedy bedzie pokazywal dwa razy za niska predkosc obrotowa

ale zalezy co chcesz zrobic ,bo jezeli nie bedziesz montowal tego obrotka w takiej formie jak jest oryginalnie ,to mozna zastosowac miernik napiecia jako obrotomierz np. taki 10LED
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 25, 2014, 19:32:53 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Chcę wykorzystać to co jest. Sygnał z cewki mam szukać przy wtyczce cewki? Jeśli tam mi się wzbudzi i będzie pokazywać o połowę za mało to co dalej? Opornik na wejściu sprawdzę jak będę w domu.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 26, 2014, 11:27:02 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Opornik przy wejściu przewodu sygnałowego na płytkę obrotomierza ma na sobie napisane 36KJ. A może któryś kondensator trzeba by zmienić ? Są 2 - większy o wartości 100uF i mniejszy o wartości 4.7uF.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 26, 2014, 15:09:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
najpierw sprawdz, czy bedzie cos pokazywal przy podlaczeniu pod cewke ,a pozniej mozna myslec - nie jestem elektronikiem,to duzo nie wymysle ,ale widze co najmniej 4 kondensatory ,a nie 2 :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 26, 2014, 19:05:38 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Sprawdzę jak mrozy trochę zejdą. Przy podłączaniu niektórych tego typu diodowych sprzętów polecają owinięcie przewodu sygnałowego wokół kabla WN, może to by go wzbudziło ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 26, 2014, 21:26:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli to by go wzbudzilo ,to nadal masz ten sam problem ze wskazaniem wartosci ,
osobiscie uwazam ,ze owijanie jest bardziej pracochlonne ,niz  wlozenie jednego kabelka we wtyczke od cewki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.