Autor Wątek: Wydech 1.4/1.8  (Przeczytany 4459 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wydech 1.4/1.8
« dnia: Czerwiec 02, 2011, 17:24:28 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Czy tłumik do Caro rovera w wersji przed katalizatorem jest w 100% kompatybilny z katem ? Tzn czy tlumik jest P&P w miejsce kata ? Czy ten tłumik moze byc do 1.8 czy lepiej wstawic w to miejsce rure ? Prosze o pilna odpowiedz poniewaz nie wiem w którym kierunku mam isc podczas spawania wydechu
Pozdrawiam
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Wydech 1.4/1.8
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 02, 2011, 21:04:53 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
100% kompatybilny :) pasuje bez przeróbek.
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Wydech 1.4/1.8
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 03, 2011, 07:51:34 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ok, a jest sens to ladowac do 1.8 ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Wydech 1.4/1.8
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 03, 2011, 22:06:47 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Ja mam założony zamiast kata ... odczówalnie różnicy żadnej nie ma ... ani na plus ani na minus ... wjadę na hamownię w tym roku to zobaczymy ... wydaje mi się że odtyka to wydech i może jak byś zmienił kolektor wydechowy i założył ostatni przelotowy to by była różnica ... a tak sam jeden to nic nie zmienia ... w zeszłym roku słyszałem na hamowni że podobno po wycięciu kata ubywa 1 konik a przybywa momentu ... ile w tym prawdy a ile zbiegu okoliczności nie wiem ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Wydech 1.4/1.8
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 03, 2011, 22:15:35 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Przelotowy tłumik ostatni nie zrobi żadnej różnicy, znowu teoria "pełny przelot = szmoc" rodem z forum skuterów.
Podstawowa sprawa to zmiana średnicy reszty wydechu na taka jak idzie od początku.
W ogóle stosowanie fabrycznego wydechu do 1.8 nie ma żadnego sensu, ale rozumiem kwestie ekonomiczne. W moim 1.6 też przez chwile musi pobyć fabryczny wydech, aczkolwiek bez żeliwniaka.
Między tłumokiem a katem raczej różnicy nie będzie, po za tym, że na tłumoku będzie bardziej brzęczał.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wydech 1.4/1.8
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 04, 2011, 01:21:22 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wydech w polonezie jest dosc pokazny, jakos nie wydaje mi sie ,zeby dlawil 120KM w 1.8,
powyzej tej mocy to by sie przydalo dac rurki 60mm ,ale powyzej tej mocy to juz nie jest seria silnik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wydech 1.4/1.8
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 04, 2011, 02:29:21 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Chwilowo ma byc seryjny wydech od poldrovera. Załozone beda barany i chodzi mi tylko o sam przedni tłumik w miejsce kata czy moze zostac tam docelowo w 1.8, reszta tj seria od poloneza o mniejszej srednicy bedzie zmieniona za jakis czas na wieksza srednice
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Wydech 1.4/1.8
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 04, 2011, 11:18:20 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
wydech w polonezie jest dosc pokazny, jakos nie wydaje mi sie ,zeby dlawil 120KM w 1.8,
powyzej tej mocy to by sie przydalo dac rurki 60mm ,ale powyzej tej mocy to juz nie jest seria silnik

No to dziwne, że po zmianie wydechu na porządną średnice Goldenowy 1.8 wkręca się lepiej jak znane mi zdrowe 1.4...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wydech 1.4/1.8
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 04, 2011, 12:47:19 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Od razu najlepiej kupić rurę fi 50 wew. Nie jest to droga inwestycja.
Ja w 2.0 mam 55 wew i zapitala, nawet na padniętym silniku była różnica po zmianie wydechu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Wydech 1.4/1.8
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 04, 2011, 23:30:49 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Juz kupilismy tłumik do rovera w miejsca kata - jest przelotowy o srednicy wydechu rovera wiec nie dławi tak mocno, seryjny wydech od 1.5/1.6 wywalimy pozniej razem z seryjna pompa paliwa 1.4
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Wydech 1.4/1.8
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 05, 2011, 00:14:26 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wydech w polonezie jest dosc pokazny, jakos nie wydaje mi sie ,zeby dlawil 120KM w 1.8,
powyzej tej mocy to by sie przydalo dac rurki 60mm ,ale powyzej tej mocy to juz nie jest seria silnik

No to dziwne, że po zmianie wydechu na porządną średnice Goldenowy 1.8 wkręca się lepiej jak znane mi zdrowe 1.4...
dziwne ,bo japonczyki wkrecaja sie wystarczajaco szybko na malych rurkach :p ,
w ukladzie poloneza problemem jest ostatni tlumik ,ktory jest produkowany z duzym rozrzutem,
kwestia doboru wydechu jest prosta :
wystarczy porownac wydech seryjny rovera 1.8 i 1.4  i zestawic z wydechem poloneza - takie porownanie powie duzo o petencjalnym dlawieniu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wydech 1.4/1.8
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 05, 2011, 00:23:13 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
dziwne ,bo japonczyki wkrecaja sie wystarczajaco szybko na malych rurkach
Niby tak ,tylko srednica 45mm do silnika 1.8 wydaje sie zdziebko mala skoro taka sama srednica jest w Punto  1.2 75Km, wiec widziałbym tam predzej 50/55mm -wartosc  taka jaka mialy np fordy sierra z silnikiem 2.0 o podobnej mocy(tj okolo 120Km)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Wydech 1.4/1.8
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 05, 2011, 10:43:50 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dokładnie, Sierra w wersji z DOHC miała 55 mm wew.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Wydech 1.4/1.8
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 05, 2011, 13:39:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a w punto 1.6 byl inny wydech ? ,
1.4 w poldku na brak mocy tez nie cierpi ,wiec wolalbym bazowac raczej na wydechach rovera ,a nie punto :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wydech 1.4/1.8
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 05, 2011, 23:17:12 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
a w punto 1.6 byl inny wydech ? ,
Pewnie ze wzgledu na koszty było to samo co w 1.2 bo 45mm bez problemu obsłuzy mulaste 1.6 88Km tylko problem sie zaczyna robic jak masz 1.6 które jest wysokoobrotowe, lubi sie krecic i ma ponad 20 Km wiecej
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Wydech 1.4/1.8
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 06, 2011, 12:23:45 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
po zmianie wydechu na porządną średnice Goldenowy 1.8 wkręca się lepiej jak znane mi zdrowe 1.4..
Wizualnie jego wydech jest najbardziej obiecujący... A to że kręci się lepiej w końcu to 1,8 i ma w cyc momentu więcej więc jakby to było jak 1,4 by się lepiej kręciło. Osobiście polecałbym coś na jego wzór... albo podobnie jak u mnie w pierwszej wersji czyli 4w1 przejście na prawo pod skrzynią i reszta na średnicy minimum 50mm. W przypadku mojego 4w2w1 jeszcze nie zostały potwierdzone obiektywnie jego zalety.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.