No i wszystko jasne, a dziś porównałem korby z BMW, ciekawe jest to, że wszystkie cztery ważą tyle co jeden w poldku, czop w bm-ce jest o 10mm mniejszy a sama korba o około 10 mm dłuższa - a szkoda, średnica na sworzeń taka sama, i ma natrysk oleju ;/ Myślę, że gdyby roztoczył promień nóżki o 3mm a promień czopa o 2mm to była by świetna dla fSO, niestety, różnic w długości się nie przeskoczy

a szkoda

Póki co, zlikwidowałem skazy odlewnicze na FSO-wskich korbach i zabrałem się za polerkę. Myślę, że jednak poczekam na frezy i listki bo ręcznie robił będę to chyba przez rok. Ciekawostka, różnice w wagach główki korbowodu to w okolicach 10g - dosyć sporawo. W jednym, w czym fabryka się wykazała, to to, że zostawili te klocki po formie w główce i stopie

przynajmniej będzie z czego odejmować przy ważeniu.
Co najważniejsze wał nie ma owalizacji... i bardzo dobrze, wymienię więc panewki na nowe i niech pracuje.
ps. Nie wie ktoś jaką średnice maja tłoki w fordzie sierra 1.6OHC? Mam taki silniczek w świetnym stanie (wręcz nowy) i być może wykorzystał bym coś z tej topornej konstrukcji. Interesuje mnie średnica od denka, do osi obrotu sworznia oraz sama średnica - one są płaskie.