Autor Wątek: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.  (Przeczytany 4996 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« dnia: Czerwiec 03, 2011, 21:12:03 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Zmieniałem filtr paliwa w Polroverze, przy okazji były zdjęte i pasowane oba kolektory dolotowe. Zielony czujnik wykręciłem do tej roboty ale później wkręciłem na miejsce i podłączyłem, przewód map sensora jest wpięty w dolny cycek z tyłu czarnego kolektora ,a wężyk od takiego złotego krążka na listwie wtryskowej w górny. Komp podłączony, przepustnica też. Były ciężkie problemy z odpaleniem. Dwa razy nie chciał zagadać, raz prychnął przez pół sekudny, potem znowu się nie udawało, jak prychnął znowu to gazem go wkręciłem ale trzyma sam z siebie 2000rpm z falowaniem do ok. 2200. Co zrobiłem źle?  <co>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 03, 2011, 21:17:51 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zmieniałem filtr paliwa w Polroverze, przy okazji były zdjęte i pasowane oba kolektory dolotowe. Zielony czujnik wykręciłem do tej roboty ale później wkręciłem na miejsce i podłączyłem, przewód map sensora jest wpięty w dolny cycek z tyłu czarnego kolektora ,a wężyk od takiego złotego krążka na listwie wtryskowej w górny. Komp podłączony, przepustnica też. Były ciężkie problemy z odpaleniem. Dwa razy nie chciał zagadać, raz prychnął przez pół sekudny, potem znowu się nie udawało, jak prychnął znowu to gazem go wkręciłem ale trzyma sam z siebie 2000rpm z falowaniem do ok. 2200. Co zrobiłem źle?  <co>

Ten zloty krążek to jest regulator ciśnienia......
Przepustnice ruszałeś ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 03, 2011, 21:30:49 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Rozebrane było wszyściusieńko co ma związek z dostarczaniem powietrza lub paliwa.

Z przepustnicy jest usunięty ogranicznik i wyregulowana tak że pracuje w zakresie 0-100% przepływu. Wcześniej było to ok. 0-75%.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 03, 2011, 21:33:53 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A krokowiec działa ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 03, 2011, 21:34:49 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Jakby nie działał to by sobie silnik nie biegał po wysokich jak na bieg jałowy obrotach raczej.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 03, 2011, 21:37:17 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Skoro tak sądzisz...

Proponuję metodę prób i błędów :D
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 03, 2011, 21:45:17 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Śrubkę od kanału obejściowego ruszałeś ?
Zresetuj krokowca i spróbuj ustawić obroty śrubą.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 03, 2011, 21:50:35 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Śrubkę od kanału obejściowego ruszałeś ?

Świadomie nie- nie wiem że coś takiego istnieje.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 03, 2011, 23:08:19 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
to jest ta srubka taka na malutki imbus wkrecona pod kątem w przepustnice :)

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 04, 2011, 01:39:40 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
a reset przepustnicy zrobiłeś?
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 06, 2011, 09:08:42 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A pompa podaje paliwo. Może wyłącznik bezwładnościowy rozłączył jej obwód...

Obstawiam że przy robocie zruszyłeś CPWK. Poruszaj jego kablami i rozepnij i zepnij ponownie jego wtyczkę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 06, 2011, 18:30:18 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
A pompa podaje paliwo. Może wyłącznik bezwładnościowy rozłączył jej obwód...

Często nie rozumiem wypowiadanych słów ale głuchy nie jestem, poza tym ciekaw jestem jak by silnik chodził 2000rpm bez paliwa...

CPWK

Gdzie dokładnie się on znajduje?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 06, 2011, 18:35:54 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Przy kole zamachowym od strony silnika pod kolektorem ssącym. Poszukaj niebieskiej wtyczki.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 07, 2011, 14:47:49 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Pudło.

Zrobiłem reset i jest lepiej ale nadal potrafi pofalować do 2000. Muszę go rozgrzać porządnie żeby zobaczyć czy się uspokoi- jak dotąd odpały były tylko na kilkadziesiąt sekund.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 07, 2011, 23:12:12 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no to musisz pojezdzic. Tez tak mialem ze falował jak glupi albo nie trzymal obrotow, albo za duze mial. Pojezdzilem troche i samo sie ustawiło :) Ktos tez tak mial

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 07, 2011, 23:58:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Sprężynę dociągnij o jeden obrót.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 08, 2011, 09:07:23 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
ciekaw jestem jak by silnik chodził 2000rpm bez paliwa
Za długo nie pociągnie ale kilka sekund da radę po odpięciu pompy paliwa... Pisałeś o problemach z odpaleniem więc to nasunęło mi się w pierwszej kolejności...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 12, 2011, 19:40:11 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Przepustnica chodzi za ciężko to- jest przyczyna. Po dociśnięciu ręką chodzi idealnie równo 900rpm ,a jak się mocno dociśnie można nawet go zdusić do 600rpm tylko wtedy znowu trochę się gubi.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 13, 2011, 00:21:13 am »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Napisz jakie odczucia po spasowaniu kolektorów.

Odp: Po złożeniu dolotu nie chce odpalić.
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 13, 2011, 09:57:18 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Tego nie jestem w stanie stwierdzić ponieważ oprócz pasowania kolektorów w tym samym czasie wymieniony był filtr paliwa oraz usunięte ograniczniki przepustnicy, pedału gazu i przeregulowana linka gazu dzięki czemu zakres przepływu przepustnicy zmienił się z 0-70% do 0-100%. Co to w sumie dało też nie wiem bo samochód ma uszkodzone łożysko półosi i jeździ tylko z garażu do ogrodu na mycie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2011, 10:33:16 am wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E