Autor Wątek: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG  (Przeczytany 12209 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 28, 2011, 21:47:58 pm »

darekjasko

  • Gość
Chyba jednak kupie tego staga, tylko zostaje kwestia kto mi to zamontuje...
Patrząc na instrukcję instalacji pisze ze współpracuje z przełącznikiem benzyna/gaz np STAG2 – W. skąd mam wiedzieć czy będzie współgrał z moim obecnym przełącznikiem?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2011, 21:52:07 pm wysłana przez darekjasko »

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 28, 2011, 21:53:22 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
bo to zapewne emulator sondy ,oszukuje kompa zeby nie wywalał błędu uszkodzonej sondy i zwiazanych z tym przypadłości
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 29, 2011, 02:34:57 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Chyba jednak kupie tego staga, tylko zostaje kwestia kto mi to zamontuje...
Patrząc na instrukcję instalacji pisze ze współpracuje z przełącznikiem benzyna/gaz np STAG2 – W. skąd mam wiedzieć czy będzie współgrał z moim obecnym przełącznikiem?
wspolpracuje nawet z wlacznikiem oswietlenia pisuaru ,wiec mozesz byc pewny ,ze bedzie wspolpracowal z twoja centralka,
ręczę za to
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 29, 2011, 03:20:11 am »

darekjasko

  • Gość
wspolpracuje nawet z wlacznikiem oswietlenia pisuaru
<rotfl2> Boze dziekuje Ci za takich ludzi :) OK to odezwę się po instalacji tego stag'a. Widziałem gdzieś na forum ( nie tutaj ) że jednak stag XL nie cieszy się zbyt dobrą opinią, KGB Ty mi powiedz czy faktycznie jest to kicz, czy jest coś lepszego w podobnej cenie, czy nie lepiej dołozyć i kupić np Bingo S albo Bingo M bo o nich jakoś cieplej ludzie piszą. Czy na nowym sterowniku też bedzie tak że na gaz bedzie przechodzil przy 3k obrotow jak teraz, czy będzie tam jakiś czujnik temperatury  i zależnie od niej będzie zalączał gaz, czy diody na centralce ( mam tylko dwie świecące do jednego otworu, czerowna i zielona, czerwona rezerwa) beda funkcjonowac ( centralka trój pozycyjna ) ? mam też do Ciebie prośbę abyś nie opuścił mnie później, tzn już po instalacji sterownika :)

PS. a gdy już uporam się z silnikiem zgłoszę się do drugiej polskiej edycji Pimp My Ride żeby pokleili i pomalowali mi zderzaki ;P
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2011, 03:39:08 am wysłana przez darekjasko »

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 29, 2011, 14:02:57 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
podalem ci najprostsze rozwiazanie ,ktorym StagXL jest ,
nie jest to kicha bynajmniej ,bo jest programowalny ,ale musi to byc XL ,a nie 2L (ten to do niczego sie nie nadaje),
sam w tej chwili wrzucilem pod maske  stagaXL i go ujezdzam - stwierdzam ,ze za te pieniadze nie jest zly,
jezlei chcesz dolozyc to mozesz kupic Stag50 lub 150 (do ma emulatro na 4cyl ,akurat do GSI ,ale ty pewnie masz oddzielny emulatro ,wiec nie musisz doplacac) ,
stag50 jest lepszy ,ma czujnik temperatury i mozna go ustawic  tak ,ze bedzie sie przelaczal po obrotach, po temp. po TPS i takie rozne bajery,
zeby zamontowac stag50 to musisz zmieniac cala wiazke  od gazu ( ta do przelacznika w kabinie tez) ,
a stagXL jest tylko troche slabszy od 50 w sterowaniu ,ale za to sam go zamontujesz i ilosc kabli cie nie przerazi,
a przelaczac sie bedzie tak jak teraz ,bo zostaje u ciebie stara centralka/przelacznik w kabinie, a montujesz tylko kilka kabelkow pod maska,

wiec sam wybierz,co ci bardziej odpowiada ,
jest jeszcze taki motyw ,ze mozna podstawowe funkcje w XL ustawic bez podlaczenia pod kompa - tak w razie naglej potrzeby,
jednak swoje pelne mozliwosci pokazuje dopiero po ustawieniu na komputerze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 29, 2011, 14:54:48 pm »

darekjasko

  • Gość
Wracam właśnie od gaziarza.
Po wymianie informacji pozyskanych tutaj na forum i jego wiedzy teoretycznej jak i praktycznej, wytłumaczył mi że zamontowanie silnika krokowego i sterownika nic nie da, dlaczego? już cytuję
"wykres spalania od obrotów na śrubie wygląda jak prosta kreska, im wieksze obroty tym wieksze spalanie, na sterowniku i silniku krokowym wykres ten wygląda nieco inaczej, bo oscyluje wokol lini wykresu od sruby sterownik dostaje większe i mniejsze napięcie z sondy, i w zaleznosci od tego steruje silniczkiem, zamontowanie go nic nie da jedynie wtopisz kase " jakos tak to szło mniej więcej, na masce mojego brudnego poldziaka walnal mi wykres, oto jak on wygląda ( może bardziej sinusoidalnie w kazdym razie chciał mi dac chłop do zrozumeinia że nie ma co inwestować w tego typu bajery ) nie ma on stacji LPG więc raczej nie zalezy mu na tym zebym tankowal kilka razy dziennie ;P


Co Ty o tym powiesz KGB? Widzę że masz nie tylko wiedzę teoretyczną ale i przerobiłeś nieco w praktyce, zajmujesz się tym zawodowo czy raczej hobbystycznie?

Jeszcze dziś pojadę do miasta i odwiedzę dwa pozostałe warsztaty gdzie zajmują się instalacjami gazowymi w samochodach, zapytam co oni sądzą na ten temat i zweryfikujemy tutaj nasze wiadomości :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2011, 15:16:49 pm wysłana przez darekjasko »

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 29, 2011, 15:59:09 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
Przede wszystkim żeby skorzystać z "dobrodziejstw" II generacji musisz mieć sprawną sondę. Na I generacji też można uzyskać niskie spalanie - kwestia regulacji. Poza tym, czy oby na pewno masz teraz "śrubę"?

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 29, 2011, 16:21:41 pm »

darekjasko

  • Gość
Łukasz jeżeli to jest śruba to tak. To że sonda musi być sprawna to wiem.


Byłem w innym punkcie montażu instalacji LPG i fachur powiedział że nawet do I gen potrzebna jest sprawna sonda i że nie opłaca się montować sterownika.
Na stacji kontroli pojazdów inny fachowiec powiedział że sonda nie ma znaczenia jeżeli regulacja jest na śrubę lecz mimo wszystko powinienem mieć sterownik.

Ile majstrów tyle opinii.

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 29, 2011, 16:42:29 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dobre z tym wykresem ,tylko os odcietych niefortunnie nazwana ,
wiec powiedzmy ,ze krokowy powoduje schodkowe spalanie dajace sie aproksymowac linia prosta ,ktora reprezentuje srube ,
co z tego ? nikt nie powiedzial ,ze na srubie ta kreska nie jest bardziej pionowo ,a wiec nie powoduje zbyt duzego spalania ,
sterownik caly czas kontroluje sklad mieszanki przez sonde lambda i te schodki beda w zakresie prawidlowej mieszanki ,
sruba podaje ile chce bez zadnej kontroli ,wiec sam pomysl co jest lepsze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 29, 2011, 17:06:19 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
Ja bym na początek spróbował ustawić śrubę i parownik oszczędniej po prostu.

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 29, 2011, 17:45:14 pm »

darekjasko

  • Gość
KGB gosc powiedział że wykres spalania przy sterowniku bedzie oscylowal wokol lini ktora prezentuje spalanie na srubie wiec chyba nic nie zmieni to ze linia bedzie bardziej pionowo. Fachowiec powiedział też że to podciśnienie zasysa sobie gaz, a nie nadciśnienie go pcha do weza...
Nie chce by sie okazało że wyrzuce 150zł a nic to nie pomoże, skonsultuje jeszcze z mechanikiem znajomego, chłopak też się orientuje, myśle że nie będzie mnie chciał za przeproszeniem wyruchać

Wolałbym nie teoretyzować a stwierdzać fakty.

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 29, 2011, 18:47:24 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jest jeszcze jedna ważna sprawa, przemawiająca na plus IIgen. Mianowicie, na śrubie ustawiasz mieszankę przy określonej temperaturze otoczenia i reduktora i tylko dla takiej będzie dobrze. Każde inne warunki dadzą złą mieszankę.
Badrzo dobrze widać to obserwując samochód pracujący na gazie na wolnych obrotach ciepły i zimny. Jak ustawisz na ciepłym dobrze, to na zimnym będzie za bogato i odwrotnie na ciepłym ubogo a na zimnym ok. Każdy taki przypadek, gdzie mieszanką nie jest dobra, zwiększa spalanie. Sterownik załatwia tą sprawę i cały czas reguluje co potrzeba.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 29, 2011, 20:18:11 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Niezły ten "fachowiec". Nowe instalacje też robi na śrubie?

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 30, 2011, 13:31:25 pm »

darekjasko

  • Gość
Sonde założyłem nową, później skocze na analize spalin i regulacje reduktora, tematu prosze nie zamykac bo pewnie za kilka dni bede pytal ktory kabel od sterownika gdzie ;P KGB czy ten stag xl również reguluje mieszanke wg temparatury silnika? Podsumuj te które wymieniłeś i doradź mi po raz ostatni który będzie najbardziej dla mnie optymalny. Jeżeli uda mi się zejść do 12-13l w mieście obiecuje że wymienie butle i nie sprzedam tego poldziaka :)

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 30, 2011, 15:26:23 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Nowe instalacje też robi na śrubie?

Takich zasrańców nie brakuje, widzi Poloneza to od razu śruba i dziękuję, a nie każdy Poldon to gaźnik przeciez.
Zejdziesz do 12 litrów spokojnie, tylko znajdź dobry zakład serwisujący LPG :)

U mnie wszystko śmiga na sterowniku Bingo

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 30, 2011, 16:08:06 pm »

darekjasko

  • Gość
Więc tak, po założeniu sondy skasowaniu błędów, odpiąłem aku wywalilo tylko blad 12 ale to przy zgaszonym silniku przeciez ma byc, przejechalem do gaziarzy chłop rozgrzał ten cały analizator spalin ale co sie okazalo tlumnik jest pekniety i spieprzają spaliny i wynik kłamliwy.
no to trudno, przykrecił na srubie troche, jade do domu zapala sie CE podjezdzam, drucik kody błyskowe, 12 i 44 co daje "Zbyt niski sygnal czujnika tlenu EOS (sonda lambda)" sonda jast nowa sprawna, a pęknięcie na tłumniku jest za sondą, czy jednak może to mieć znaczenie co do sygnałów sondy? Też chyba nie będę kombinował kupie jakiegos staga albo Bingo i zaloze.
Tylko teraz tak który najlepszy? tak żeby zamknąć sie w 2 stowach, dodam tylko ze u mnie w miescie w jednym zakladzie montuja tylko Bingo i życzą sobie za to 350zl, a Bingo M na allegro kosztuje 200zł z tym że do tego trzeba chyba jeszcze kabel by go dobrze zaprogramować?

Ja Wam tu truję dupę że mi dużo gazu pali narzekam na instalacje i gaziarzy, a problem może tkwić całkiem gdzie indziej :)
Otóż zapomniałem wspomnieć o bardzo istotnej rzeczy, czasem jak jadę silnik zaczyna mulić, nie chce mowic ze jak traktor ale chodzi na epwno jak maluch, wydaje mi sie że nie pali na jeden cylinder, bycmoze zaplon jest przestawiony, czasem też "strzeli" ten zawór na filtrze powietrza, nawet kilka razy pod rząd, ale po przejechaniu kilku dzieciesiu metrów wszystko wraca do normy, najpierw wybiore sie do dobrego mechanika, później powrócę do tematu gazu.
Jakies sugestie dlaczego tak pierdzi i traci moc? Kable i swiece są nowe, zawory i popychacze były niedawno wymieniane.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2011, 19:25:44 pm wysłana przez darekjasko »

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 01, 2011, 15:31:58 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
widze,ze dalej jestes niezdecydowany,
trac energii na analizowanie kwestii oczywistych,bo nie przyda ci sie to,jezeli starowanie silnika nie jest twoim ulubionym tematem :]
zaden sterownik gazowy nie reguluje mieszanki w zaleznosci od temp. silnika,
taka regulacja jest posrednia przez sonde lamba ,wiec trzeba miec sprawna sonde lambda

polecam ci zamontowanie StagXL ,poniewaz jest najtanszy (a widze ze sie cykasz o koszty) ,jest najprostszy w strojeniu i jest na tyle prosty w montazu ,ze sam go sobie podlaczysz,
ale juz o tym pisalem i powtarzam sie ,czego nie lubie robic,
JA nic na tym nie zyskuje, nie sprzedaje na allegro - nie mam powodow, zeby klamac lub naciagac fakty,
nic mi nie przyjdzie z tego,ze twoj samochod bedzie jezdzil dobrze lub zle - daje tylko bezinteresowne rady,
wiec na nastepne pytania odpowiem, jezeli beda dotyczyly kwestii technicznych, a nie rozmyslan filozoficznych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Kombi 2000r Zbyt duże spalanie LPG
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 01, 2011, 17:45:42 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Mi mój Polonez 1.4 MPI Atu z 1996 roku z instalacją LPG II generacji opartą o parownik Tomasetto, mikser też oraz wielozawór i elektronikę polską, LechoLPG typ MiniLambda przy delikatnym traktowaniu i jeżdżeniu do 100 km/h w lato palił regularnie po 7.5 litra gazu/100 km, a jeździłem nim do Warszawy i z powrotem.
Przez pięć lat jeżdżenia nim nawet świec w nim nie wymieniłem, ani cewki, ani kopułki i palca, tylko przewody WN, zresztą w niecały rok przed odstawieniem go na trawnik.
Masz wybitnie coś nie tak zarówno z silnikiem, jak i z jego osprzętem i gazownią, że Poldek aż tak dużo pali. Ten samochód powinien ciągnąć gazu do jakichś 10 litrów/100 km przy rozsądnym jego traktowaniu.
Jeśli chodzi o instalację II generacji - to bardzo ważnym w poprawnym jej funkcjonowaniu jest sprawdzenie, czy silnik jest szczelny, zwłaszcza dolot oraz czy mikser jest właściwie dobrany i w odpowiednim miejscu ulokowany. Jeśli jest OK, to bawisz się w regulację gazowni sam, to są tylko dwie śrubki, jedna od membrany parownika, druga na wężu przed mikserem. Wkręcasz śrubę na wężu na maksa i odkręcasz, powiedzmy, dwa obroty. Odpalasz silnik i ustawiasz tak śrubę membrany parownika, wkręcając ją, żeby silnik zaczął poszarpywać od zbyt ubogiej mieszanki. Wtedy odkręcasz ją o pół-jeden obrót - i masz wyregulowaną instalację pod własne życzenie. Wsiadasz, robisz rundkę samochodem i sprawdzasz, czy ma odpowiednią dynamikę - i już. Jeśli chcesz, żeby silnik palił mało, będzie on niedynamiczny, jeśli chcesz mieć więcej wigoru, będzie to związane z większym apetytem silnika na gaz.
Ale co najważniejsze - sam silnik musi być w dobrym stanie, musi być sprawny jego osprzęt, a gazownia właściwie założona i sprawna. Reszta - regulacje - to banał, który dokonuje się dwoma palcami jednej ręki.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!