Autor Wątek: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku  (Przeczytany 12624 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« dnia: Czerwiec 28, 2011, 05:33:30 am »

Offline pies

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
  • Płeć: Mężczyzna
Witam, właśnie przerabiam temat ze swapem na 1.8 w moim poldku i...oczywiście mam problem, a mój mechanik już tego nie ogarnia i rozkłada ręce!

Dół silnika jest od MG F VVC i połączyłem go z głowicą od 416. Problem jest w tym, że silnik ciężko pali, rozrusznik troszkę ciężej obraca, a sam silnik dostaje LEWYCH obrotów jak się "puści kluczyk" rozumiem, że to przez zapłon, ale dlaczego tak się dzieje? Jak już zaskoczy to chodzi prawie normalnie. Prawie, bo na wolnych się dość mocno dławi potem się już wkręca szybko. Dodam, że mam wtryski od Sierry 2.0 DOHC (dane różnie mówią że mają raz 190cc inne 210cc) na silniku 1.6 z 416 na tych wtryskach też troszkę się dławił, ale nie było to uciążliwe. Nie wiem czy te lewe obroty z tym dławieniem mają coś wspólnego czy nie? Czy już lepiej dać z powrotem wtryski z 1.4? Oczywiście znajdę temat jakie wtryski są najlepsze te z Opla 2.0 8V czy tam z jakiegoś sportowego MG, ale muszę poszukać i jeszcze je zakupić, a to trochę potrwa.
Z góry dzięki za odpowiedź.
był 2xPN Caro 1.6GLI, Caro+ 1.6GLI,
Atu+ 1.6GSI:  http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/9573
Jest: PN Caro->Borek 1.6 K16 -> 1.8 K16:  http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_Caro/85927

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 28, 2011, 12:21:19 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Przefazowany rozrząd?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 28, 2011, 19:04:03 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
a koła rozrzadu dobrze zalożone? Tzn ssacy trzpien przy in a wydechowy na ex?

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 28, 2011, 19:59:20 pm »

Offline pies

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
  • Płeć: Mężczyzna
Rozrząd niby OK. A czy może to być wina czujnika położenia wału? Do tego dołu 1.8 został wkręcony czujnik razem z kołem zamachowym od 1.4. Czy on dobrze sczytuje informacje? Bo może przez niego coś zapłon szwankuje?
był 2xPN Caro 1.6GLI, Caro+ 1.6GLI,
Atu+ 1.6GSI:  http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/9573
Jest: PN Caro->Borek 1.6 K16 -> 1.8 K16:  http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_Caro/85927

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 28, 2011, 20:13:31 pm »

kodzik

  • Gość
Uszczelka pod głowicą nowa? Dolot szczelny?Czy silnik miał kiedyś wywaloną uszczelkę pod głowicą bo jeżeli tak to ile silnik stał z tą usterką?Rozrząd na pewno dobrze  ustawiony? Kable zapłonowe nie pomylone? Ja jeszcze bym założył te wtryski z 1,4 na próbę.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2011, 20:16:14 pm wysłana przez kodzik »

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 28, 2011, 21:17:55 pm »

Offline pies

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
  • Płeć: Mężczyzna
Uszczelka pod głowicą nowiutka Elringa. Dawca dołu MG 1.8VVC miał walniętą uszczelkę i przyjechał na lawecie z Anglii, trudno mi określić ile to wszystko trwało, ale na pewno nie pół roku, bo można powiedzieć, że jak tylko przyjechał to trafił w moje ręce i wszystko wyglądało na "świeże". Góra czyli głowica od 416 - silnika, który uprzednio pracował w moim Poldku OK. Przyczyną końca żywota silnika 1.6 była porysowana tuleja cylindra.  Dolot wychodzi, że szczelny z resztą chyba trzymał by wysokie obroty? Czy rozrząd na pewno dobrze  ustawiony? Hmm, no sam go nie ustawiałem tylko mechanik co mi to składał i on się zarzeka, że tak (jak widziałem kółka sobie poznaczył). Kable zapłonowe OK. Dodam, że silnik jak już zapali to chodzi i z średnich na wysokie obroty się wkręca momentalnie, tylko z niskich po gwałtownym wciśnięciu gazu się dławi - tu bym upatrywał właśnie coś z wtryskami. Ale dlaczego ma problem przy zapalaniu i cofa silnik? Raz zapali, a raz cofnie jak mu się uwidzi. Czy to jest spalanie stukowe?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2011, 21:55:33 pm wysłana przez pies »
był 2xPN Caro 1.6GLI, Caro+ 1.6GLI,
Atu+ 1.6GSI:  http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/9573
Jest: PN Caro->Borek 1.6 K16 -> 1.8 K16:  http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_Caro/85927

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 28, 2011, 21:30:33 pm »

kodzik

  • Gość
http://img247.imageshack.us/img247/1972/glowiczkawaleczkiyq7.jpg wałek wydechowy tak jak jest w vvc, a ssący jak w polonezowskim k16
http://picturepush.com/public/5468164 1 ten od osłony rozrządu 2 po pierwszym 3 po drugim 4 od strony ściany grodziowej obraz by rafał#1951, a z obrotami to walnięty krokowiec albo sonda.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2011, 21:36:06 pm wysłana przez kodzik »

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 28, 2011, 22:11:14 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
http://img247.imageshack.us/img247/1972/glowiczkawaleczkiyq7.jpg wałek wydechowy tak jak jest w vvc, a ssący jak w polonezowskim k16

No i co z tego ? Przecież pies napisał, że nie ma głowicy z VVC, jak również wałków.
Krokowiec nie ma nic do wkręcana się na obroty, prędzej PWK, a najbardziej pasuje tutaj rozrząd.
Sprawdź czy aby na pewno wszystko jest dobrze złożone.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 28, 2011, 22:14:58 pm »

kodzik

  • Gość
http://img247.imageshack.us/img247/1972/glowiczkawaleczkiyq7.jpg wałek wydechowy tak jak jest w vvc, a ssący jak w polonezowskim k16

No i co z tego ? Przecież pies napisał, że nie ma głowicy z VVC, jak również wałków.
Krokowiec nie ma nic do wkręcana się na obroty, prędzej PWK, a najbardziej pasuje tutaj rozrząd.
Sprawdź czy aby na pewno wszystko jest dobrze złożone.
Multec a w ovh przez pwk mogły by falować obroty gasnąć silnik obrotek podczas kręcenia nie zaskakiwał dopiero po odpaleniu zaskoczył.

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 28, 2011, 22:17:35 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Multec a w ovh przez pwk mogły by falować obroty gasnąć silnik obrotek podczas kręcenia nie zaskakiwał dopiero po odpaleniu zaskoczył.

No przeca piszę, że to może być PWK, ale na bank nie krokowiec...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 28, 2011, 22:19:34 pm »

kodzik

  • Gość
Multec a w ovh przez pwk mogły by falować obroty gasnąć silnik obrotek podczas kręcenia nie zaskakiwał dopiero po odpaleniu zaskoczył.

No przeca piszę, że to może być PWK, ale na bank nie krokowiec...
No to już wiem co mam wymienić w ohv-ce  :]

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 28, 2011, 22:46:57 pm »

Offline pies

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
  • Płeć: Mężczyzna
Jeszcze jedno mam się zapytać:
Czy kołek centrujący koło zamachowe na wale korbowym jest wszędzie takie sam tzn. 1.4 1.6 1.8 K16, a w szczególności 1.8VVC? Czy nie jest przesunięty np. parę stopni, aby mógł sterować zmiennymi fazami?
był 2xPN Caro 1.6GLI, Caro+ 1.6GLI,
Atu+ 1.6GSI:  http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/9573
Jest: PN Caro->Borek 1.6 K16 -> 1.8 K16:  http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_Caro/85927

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 28, 2011, 23:10:30 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jest tak samo.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 28, 2011, 23:15:56 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czy kołek centrujący koło zamachowe na wale korbowym jest wszędzie takie sam tzn. 1.4 1.6 1.8 K16, a w szczególności 1.8VVC? Czy nie jest przesunięty np. parę stopni, aby mógł sterować zmiennymi fazami?
Tu kolega mnie zagiął bo pojęcia nie mam. Niemniej jednak nie przypuszczam skoro nie ma jakiegoś specjalnego koła do VVC.

Czy rozrząd na pewno dobrze  ustawiony? Hmm, no sam go nie ustawiałem tylko mechanik co mi to składał i on się zarzeka, że tak (jak widziałem kółka sobie poznaczył)
Tylko ten silnik jest "nietypowy" Poszukaj artykułu jak sprawdzić rozrząd i będziesz wiedział. A i kółka na wałkach są identyczne więc łatwo je pomylić i dadzą się założyć na dwa sposoby... Zawory nie klepią jak się wkręci na obroty??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 28, 2011, 23:36:13 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
ja też bym upierał sie że to rozrząd, sprawdź go, było opisywane na forum nie raz

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 29, 2011, 12:18:02 pm »

kodzik

  • Gość
. Ale dlaczego ma problem przy zapalaniu i cofa silnik? Raz zapali, a raz cofnie jak mu się uwidzi. Czy to jest spalanie stukowe?
Mi się wydaję, że wałek wydechowy jest źle ustawiony i zawory wydechowe się źle otwierają.A silnik jak odpali to strzela czy coś podobnego bo jeżeli tak to rozrząd.

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 29, 2011, 19:24:44 pm »

Offline pies

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
  • Płeć: Mężczyzna
Koledzy mechanik dzwoni dzisiaj do mnie i mi oświadcza: "CUDOWNE OCALENIE", że Poldka po nocy z rana odpalił i chodzi bez zarzutu i rzeczywiście przyjechałem i tak jest. Nie ma problemu z zapaleniem, nie kicha, nie prycha wszystko idealnie.
Ja nie wiem jak to możliwe i w takim przypadku nie mogę na 100% powiedzieć co było przyczyną tej usterki.
W każdym razie kolejny Poldek 1.8 K16 obudzony do życia! Myślę, że również dzięki waszej pomocy za którą dziękuję!
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2011, 19:28:39 pm wysłana przez pies »
był 2xPN Caro 1.6GLI, Caro+ 1.6GLI,
Atu+ 1.6GSI:  http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/9573
Jest: PN Caro->Borek 1.6 K16 -> 1.8 K16:  http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_Caro/85927

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 29, 2011, 19:33:21 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Czyli na bank CPWK. Wymień na nowy i będziesz miał spokoj. Dodatkowo przeczyśc jakimś czyścidłem w spreju wienieć w kole zamachowym.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 29, 2011, 19:38:50 pm »

kodzik

  • Gość
Dokładnie wałek wydechowy mechanior o 180stopni źle założył miałeś szczęście że zaworów wydechowych nie pogięło.i kolejny poldrover obudzony do życia.

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 29, 2011, 21:47:22 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Dokładnie wałek wydechowy mechanior o 180stopni źle założył miałeś szczęście że zaworów wydechowych nie pogięło.i kolejny poldrover obudzony do życia.
Jak by tak zrobił, to auto nie odpaliło by w ogóle! to po pierwsze, a po drugie w takim przypadku jak napisaleś zaworów się nie pognie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r