Autor Wątek: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku  (Przeczytany 12631 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 29, 2011, 22:51:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zalezność problemów od temperatury faktycznie świadczy o podejrzewanym CPWK.

Dokładnie wałek wydechowy mechanior o 180stopni źle założył miałeś szczęście że zaworów wydechowych nie pogięło.
Ty to tak z doświadczenia czy z głowy?? Rover to silnik kolizyjny (i to bardzo) tutaj przestawienie rozrządu o kilka ząbków powoduje niemożność obrócenia wałem. Zawory mijają się z tłokami na mm przy prawidłowo ustawionym rozrządzie. Dlatego też standardowa głowica nie wyrabia ponad 7kRPM.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 30, 2011, 08:31:45 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Dlatego też standardowa głowica nie wyrabia ponad 7kRPM.
Jednak wyrabia ... Ja swojego wkręciłem do 8k tyle że wywaliło mi HGFa ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 30, 2011, 14:46:15 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Problem polega na tym że po przekroczeniu 7000 układ rozrządu nie nadąża ,a HGF nie ma tu nic do rzeczy.

Bocian wie najlepiej bo kiedyś na 8000 rpm rozwalił zawór. Silnik chodził ale stracił kompresję na jednym cylindrze.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 30, 2011, 21:42:52 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Problem polega na tym że po przekroczeniu 7000 układ rozrządu nie nadąża ,a HGF nie ma tu nic do rzeczy
Piszę, że nie zawsze nie nadąża bo u mnie nadążył przy przekroczeniu 8k ... nie stwierdzam że zawsze zdąży ale tym razem zdążył :)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 01, 2011, 09:34:39 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Na luzie to i owszem ale pod obciążeniem 2x załatwiłem zawór i raz popychacz...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 01, 2011, 16:45:59 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Na luzie to i owszem ale pod obciążeniem 2x załatwiłem zawór i raz popychacz...
No mój szedł na trzecim biegu ... przeszło 8k ... i strzeliła uszczelka pod głowicą ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 01, 2011, 16:52:27 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Bocian ty załatwiłeś zawór w 1.4, a Szakal ma 1.6 tam tłok nie dochodzi tak wysoko-komora spalania jest mniejsza w 1,4 niż w 1,6 i dlatego mogło mu nie uderzyć.
Tak czy inaczej wkręcanie silnika na takie obroty jest komplenie bez sensu, w szczegolności jak jeszcze mapę do gazu robiłeś-powinno być ustawione odcięcie na gazie przy 6500, bo wyżej i tak nie ma po co, i max do takich obrotów robić mapę.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 01, 2011, 20:11:52 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Tak czy inaczej wkręcanie silnika na takie obroty jest komplenie bez sensu, w szczegolności jak jeszcze mapę do gazu robiłeś-powinno być ustawione odcięcie na gazie przy 6500, bo wyżej i tak nie ma po co, i max do takich obrotów robić mapę.
W pełni się zgadzam ... Ale gazownik powiedział że kręcimy do odcinki (którą sam ustawił) no i wyszło jak wyszło ...
Szczerze do dopiero jutro będzie wiadomo czy w silniku się coś innego jeszcze nie rozwaliło ... bo jutro będzie rozbierany ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 03, 2011, 00:19:29 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ciekawe jak szakal mogl wkrecic na 8000rpm skoro odcinka jest na 7200rpm z tego co pamietam w kompie 1.4,

aw OHVce 1.5 AB zawory nadazaja za tlokami przy 8000rpm :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 03, 2011, 01:46:25 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
8KRPM to nic wielkiego dla tego silnika ( to sie potrafi kręcić do 10430RPM bez kolizji na serii - tylko że to bez sensu bo powyżej 6000 nic się nie dzieje.

Nie ma znaczenia obciążenie czy bez... silnik się kręci tak samo i fazy rozrządu sa tak wysterowane ze do tej prędkosci nic sie nie dzieje, powyzej tych obrotów nie nadążają popychacze i jest ryzyko "ciumka" - dlatego przerabia sie popychacze na "solid" i zakłada regulowane kółka.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 04, 2011, 00:45:07 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
qwa czlowieku,to nie jest silnik hondy s2000 ,ktory ma sie krecic 9krpm docelowo ,a i tak potrafi panewke obrocic,
to zwykly silnik o skoku 79mm nie przygotowany do obrotow silnika motocykla wiec o jakich 10.5krpm ty mowisz,
jezeli ten silnik mialby wygenerowc jakas użyteczną moc przy 8krpm to by sie rozlecial ,a na postoju to i tak sensu nie ma
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 04, 2011, 01:04:16 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
http://www.youtube.com/watch?v=3oGV0iw8Ofo
"210bhp @ 8000 rpm but i now rev it to 8260 rpm it's an 1,8 liter rover k-series engine with throttle bodies, larger valves, pipercam 1444 cams, stronger pistons etc etc"

Stingerek, nie wiem skąd wziąłeś takie dane...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 04, 2011, 02:49:41 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Kiedyś widziałem taki filmik na którym ten silnik był na hamowni właśnie z ITB, wałkami przerobionymi coś tam jeszcze i było właśnie 10430RPM...
Tak mi się przynajmniej wydawało - a tymczasem to było  DOHC z Fiata jak już filmik znalazłem.

http://www.youtube.com/watch?v=TakF5y0X0qo


A to się dzieje z roverkiem przy 10K :)

http://www.youtube.com/watch?v=j8gvgISVHak

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 04, 2011, 11:00:20 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Póki smarowanie było to działał. Olej się rozchlapał to moment pierścienie się "zagrzały". :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 04, 2011, 13:10:08 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
ciekawe jak szakal mogl wkrecic na 8000rpm skoro odcinka jest na 7200rpm z tego co pamietam w kompie 1.4,

aw OHVce 1.5 AB zawory nadazaja za tlokami przy 8000rpm :p

Komp od LPG :)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 04, 2011, 23:22:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no i co? na IVgen odcinka jest w tym samym momencie co w benzynie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 05, 2011, 09:11:24 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Fabrycznie odcinka jest na 6000 na gazie ale była wyłączona na czas robienia map ... i poszła redukcja z IV na III przy 160km/h i się popsuło ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 05, 2011, 11:59:53 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Zastanawia mnie po jakiego grzyba redukowałeś na III przy 160 km/h...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 05, 2011, 12:33:33 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zastanawia mnie po jakiego grzyba redukowałeś na III przy 160 km/h...

I mnie również...
Takie redukcje to można na 3,7 uskuteczniać, a nie na 4,3. :D
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 05, 2011, 13:20:17 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Koledzy piszę od początku że były robione mapy do LPG ... ja byłem tylko pasażerem :)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`