Autor Wątek: Ocynk  (Przeczytany 18221 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 02, 2011, 12:22:44 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Znajomy ma maskę, gdzie z gołą blachą jeździ już dla lata [odprysk na masce dość duży] i nic nie ma śladu rdzy nawet, dodatkowo miał nosek ocynkowany ale zagiął go, dał znajomemu, podczas szlifowania starego lakieru okazało się że pod spodem jest ocynkowana blacha :)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 02, 2011, 13:36:30 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Z tego co wiem to w siedlcach czy gdzie niedaleko jest firma która specjalizuje się w budownictwie ale cynkuja spawane, giete elementy bez problemu wiem bo mój brat tam był na wizytacji bo mieli podpisać kontrakt z tą firmą na współpracę i oni cynkują po prostu w wielkich kadziach biorą wielki element który już jest zakończony wygięty i pospawany odpowiednio i topią w tych kadziach a po wyjęciu piękny element ocynkowany wychodzi nawet powierzchnie zamknięte cynkują z tym że problem a może i nie problem w przypadku karoserii byłby tego typu że muszą być otwory w profilach zamkniętych więc poldka najlepiej topić byłoby dachem do dołu ;) bo w podłużnicach jest sporo otworów, z tym że taka firma wątpię żeby podjęła się jednorazowego projektu a jeśli nawet to byłoby to drogie jak niewiem ;) bo w sumie przyczepili by gołą karoserie wyczyszczoną do żurawia i wio ;)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 02, 2011, 14:09:21 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
No a jak by zrobić, tylko poszczególne elementy tak jak pisałem wcześniej typu drzwi błotniki maski noski itd.

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 02, 2011, 14:34:20 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
żeby to miało sens,
 to należałoby cynkować poszczególne elementy z których złożone są drzwi. bo rdza wychodzi spod łączeń i zagięć. zgrzewano i malowano blachy które już w sobie zawierały rdzę. ta rdza wędruje pod lakierem i nagle lakier odchodzi całym płatem a pod spodem są już głębokie wżery. skąd się tam wzięły jeśli lakier nie był uszkodzony mechanicznie ani nie przetarty? 
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 02, 2011, 14:47:37 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Znajomy ma maskę, gdzie z gołą blachą jeździ już dla lata [odprysk na masce dość duży] i nic nie ma śladu rdzy nawet,

Też miałem taką maskę. W miejscu dużego odprysku nie rdzewiała, ale narożniki zgniły.

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 02, 2011, 14:54:00 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
tak tylko jakby spojrzeć na to ze strony gdyby tam nie było nalotu rdzawego bo napewno nie malowali rdzy prawdziwej bo to już są purchle. więc gdyby nie było tego nalotu to możnaby i np i całe drzwi cynkować, a nie poszczególne ich elementy ponieważ tak jak mówiłem metoda topienia jest o tyle rozsądna że cynk dostaje się w każde miejsce nawet w szczeliny łączeń
Pozatym niewiem jak w przypadku zgrzewania jest ale jak się spawa to cynk schodzi z miejsc spawu więc i to nie miałoby sensu jeśli też cynk by schodził ale niewiem czy tak jest w przypadku zgrzewu
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 02, 2011, 18:39:30 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Blachą nie rdzewną obijcie Polonezy i będzie spokój
jo
są jeszcze Ci rzemieślnicy co maja prasy na wykonywanie części blacharskich(zamienników) do poloneza
- Dobry dzień. Masz pan jeszcze te matryce do robienia błotników poloneza?
- Oczywiście ze mam.
- Panie blachę aluminiową Panu ja przywiozłem,  arkusz za 150zł proszę mi z tego po sztuce błotnika prawy lewy przód do Borewicza "wyklepać" 
- dobra, to będzie kosztować 120zł, pojutrze do odbioru....
  :d :d :d
......
- Panie a jakieś matryce drzwi czy cuś innego od poloneza pan masz?
- Zrobić mogę poszycia drzwi przód tył, progi wew. i zew., część błotnika caro tył, gniazdo wlewu paliwa, podszybie.
- No super, bierz Pan alu i rób Pan  :d :d :d
- To rozumiem, że będzie Polonez jak Delorean z "powrotu do przyszłości"
- Jo! ma być! ALU to dziś podstawa <lol2>


no i dopiero po założeniu polonez może stać i stać- deszcz-słonce, słońce-deszcz, lata mijają i nic mu nie jest :P


blacha w miejscach spawania traci ocynk więc spawy są narażone ale ogółem i tak mimo wszystko lepsze to niż wspawanie zwykłej blachy

no licho się spawa ocynk - też zależy jakim drutem w Mag'u
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 02, 2011, 19:30:42 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
nie migo matem ;) a metoda MMA czyli zwykłą transformatorówką i elektrodą w otulinie ;) ;) i wio :D ja tak robiłem i trzyma się mocno a nawet powiem że jeszcze mocniej bo poldek był lekko na bok przechylony i opuszczaliśmy go widlakiem vel rakiem za resor i widły się zsunęły z resorów i zatrzymał się na spawanych blachach i nic nawet się nie pogięły ;) ale fakt ocynk się spawa i tak kieprawo ale fajnie tak strzela i iskrzy ;) przy spawaniu ale się schodzi na wymiane progów zewnętrznych, podłużnic przednich i podłogi w dwóch miejscach zeszło się 15dni roboty

A i jeszcze jeden myk jest z alu, teoretycznie alu też łapie korozja ;)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 02, 2011, 19:46:46 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja

A i jeszcze jeden myk jest z alu, teoretycznie alu też łapie korozja ;)

No troszeczkę wiedzy załapałem na pewnym szkoleniu - ALUMINIUM teoretycznie może złapać rdzę jeśli się tnie i obrabia go zwykłą tarczą do cięcia metalu (jakieś drobinki się osadzają i potem ruda się rodzi)- niby taki myk a jednak. Dlatego należy ciąć i obrabiać aluminium specjalną Tarczą do cięcia i szlifowania aluminium i metali nieżelaznych- rdzy nie będzie   

no i aluminium musi być dobrej klasy
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 02, 2011, 20:06:19 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
właśnie co zwiększa koszta ;) i skąd wiadomo czy osoba która ma matryce jak coś wycina to czego używa? :) no ale dobra i tak już to wyjaśniliśmy
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 02, 2011, 22:36:46 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Musze się szwagra spytać czy nie maja prasy w firmie.

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 02, 2011, 22:38:10 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
aluminium utlenia się jak większość metali. zmienia się w biały proszek.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 14, 2012, 22:57:21 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 443
można zawsze wykonać z włókien węglowych... są firmy które wykonują elementy na podstawie dostarczonych tylko we włóknie :D

Zyskałby wtedy poldek na osiągach
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 15, 2012, 09:33:21 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Sova z tego co pamiętam ma tak doły błotników w czerwonym, a kiedyś w srebrnej Carówce miał doły jakichś drzwi. :)

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 15, 2012, 12:15:13 pm »

Offline michal17abc

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
    • Nie Polonez :)
Ale maska np. z włókna weglowego to byłaby fajna sprawa :D
Nie Polonez  <3 SDI :P

Tak po mojemu - parodia ... Zamienił stryjek siekierkę na kijek ;/

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 15, 2012, 12:50:21 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
zanim alu sie utleni to reszta poloneza sie rozpadnie :)
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 30, 2012, 23:13:22 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Odkop miesiąca ale nic nie poradzę bo mało tematów o ocynku jest :d

do rzeczy:

Znajomy widział już 5 gołych karoserii po ocynku ogniowym (które wyjechały z ocynkowni) i jak twierdzi nic się tam nie pokrzywiło. To jak to w końcu jest że niektórzy mówią że ogniowo się zawsze pokrzywi?

Jestem coraz bliżej zakupu zdrowej karoserii poldona i chciałbym zrobić go żeby przetrwał dłuższy czas. Do tej pory myślałem tylko o wyczyszczeniu do gołej blachy i dobrej chemii. Dzisiaj ponownie przemyślałem temat cynkowania. Jak to w końcu jest z tym ocynkiem?

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 31, 2012, 13:30:09 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Kiedyś widziałem zdjęcie jak gołe karoserie 125p zanurzano do listew w wielkiej wannie z cynkiem. Niestety nie moge znaleść tego zdjecia. Ale skoro można do listew to całość chyba też.

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 31, 2012, 14:41:51 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5330
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Te blachy w poldku,to najlepiej by było najpierw porządnie wytrawić.To jest takie dziadostwo,że gnije pod lakierem,jak na większości nowiutkich plusów bywało.

Odp: Ocynk
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 31, 2012, 15:17:50 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Te blachy w poldku,to najlepiej by było najpierw porządnie wytrawić.To jest takie dziadostwo,że gnije pod lakierem,jak na większości nowiutkich plusów bywało.
Albo wczoraj znajomego źle zrozumiałem albo właśnie ten ocynk ogniowy jest po to żeby właśnie wszędzie doszło i nie trzeba było jakoś specjalnie szykować elementów.

Kiedyś widziałem zdjęcie jak gołe karoserie 125p zanurzano do listew w wielkiej wannie z cynkiem.
Może galwaniczne to było? Wczoraj też rozmawiałem o galwanicznym to podobno nie warto się w to bawić.