Autor Wątek: Tuleje poliuretanowe - czy warto?  (Przeczytany 4810 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Odp: Tuleje poliuretanowe - czy warto?
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 23, 2020, 20:38:18 pm »
Witam, ktoś montował takie tuleje do środkowego mocowania resoru  https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Srodkowe-tuleje-tylnego-resora-FIAT-125p-POLONEZ-2szt./23110361

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2681
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 940'97 & S90'97
Odp: Tuleje poliuretanowe - czy warto?
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 24, 2020, 16:59:01 pm »
Montowaliśmy, dużo męczenia się z tym było. Jest 3 częściowa i to wszystko się rozjeżdżało przy montażu. Powodzenia :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline bing17

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Odp: Tuleje poliuretanowe - czy warto?
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 26, 2020, 18:53:16 pm »
Ma ktoś doświadczenie z dwoma producentami poliuretanów do FSO - Olkusz i Strongflex, i mógłby napisać które są lepsze tj. trwalsze, lepiej pasują ?

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 562
    • C+2050 + GT2871 + EMU
Odp: Tuleje poliuretanowe - czy warto?
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 26, 2020, 19:56:49 pm »
Strongflex lepiej pasuje ale jest sporo droższy. Do Olkusza bez kątówki raczej nie ma co podchodzić, ale biorąc pod uwagę różnice w cenie u mnie wygrywa Olkusz.
Trwałość praktycznie bez różnicy.
www.facebook.com/FSOTurboGarage
Spawanie TIG Aluminium, stal nierdzewna i czarna
Montaż i strojenie Ecumaster, Easyecu i inne
Strojenie z analizatorem Innovate LM-2
Custom doloty, intercoolery, kolektory N/A i turbo.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3528
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci M Sport / Caro Plus 73L 1800 16V / Caro 1.6 16V
Odp: Tuleje poliuretanowe - czy warto?
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 26, 2020, 19:58:02 pm »
Mam doświadczenie z poliuretanami do BMW. Miałem w rękach Tedgum, MBPS, Deuter czyli Olkusz i Strongflex. Dwa pierwsze odpadają w przedbiegach, marna jakość wykonania, dużo pęcherzy, często nieprzemyślana konstrukcja. Olkusz pod kątem wykonania jest w miarę ok, natomiast niektóre tuleje są źle zaprojektowane i montaż ich to męka + czasem efekt w postaci obcierania o współpracujące elementy i skrzypienia. wymagają rzeźby przy montażu . Strongflex insza inszość, dużo wyższa jakość od reszty. Brak jakichkolwiek pęcherzy, radełko w każdej tulei w otworze na smar, nigdy nie miałem problemów z montażem czy skrzypieniem. Droższe, ale imho warto dopłacić.
OBRSO "JAZDA PRÓBNA" 73L 1800 VVC in progress... :D

Offline bing17

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Odp: Tuleje poliuretanowe - czy warto?
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 26, 2020, 20:46:01 pm »
O to mi chodziło, dzięki.

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 160
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Odp: Tuleje poliuretanowe - czy warto?
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 26, 2020, 22:36:09 pm »
MBPS
*MPBS

Ja montowałem tuleje belki marki MPBS do Astry i nie mam zastrzeżeń co do jakości wykonania. Wszystko weszło idealnie. Poliuretany z Olkusza mam w Polonezie i mogę potwierdzić, że trochę było zabawy z zamontowaniem tego, ale ogólnie ok. Zdecydowałem się zrezygnować z poliuretanów na drążkach reakcyjnych mostu bo pękały mocowania.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3528
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci M Sport / Caro Plus 73L 1800 16V / Caro 1.6 16V
Odp: Tuleje poliuretanowe - czy warto?
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 26, 2020, 23:01:56 pm »
A ja montowałem cały komplet MPBS ;) do E46 + próbki w ramach propozycji współpracy w poprzedniej firmie, w której pracowałem i nie zachwyciła mnie jakość wykonania. Nie kupiłbym.
OBRSO "JAZDA PRÓBNA" 73L 1800 VVC in progress... :D

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5497
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tuleje poliuretanowe - czy warto?
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 27, 2020, 19:06:36 pm »
Powiem tak, w Polonezie który zrobił 171 000 km na dzień dzisiejszy, zmieniane były tylko gumy drążków reakcyjnych i tuleje wahacza dolnego. Góra, i tylne oryginalne, stabilność jazdy bardzo dobra. Póki to się nie wykruszy na jezdnię, nie ma sensu ruszać.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E