Autor Wątek: pomoc elektryka  (Przeczytany 6786 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pomoc elektryka
« dnia: Sierpień 07, 2011, 08:20:27 am »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 443
hej,

po południu wrzucę schematy.

Ale czy jest w wawie może ktoś chętny do pomocy mi z elektryką i podłączeniem alarmu...
W sumie w aucie wylądowały wczoraj szyby i centralny teraz trzeba spiąć to z domykaniem i stacyjką alarmową...


aaaa... i podpiąć się pod właściwe światełko podgrzewanych siedzeń za konsolą...

Auto rozebrane na części...

Jakby ktoś mógł dziś po południu będę wdzięczny
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 07, 2011, 11:01:29 am »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 443
oto jak powinno wyglądać połączenie wg instrukcji

http://imageshack.us/photo/my-images/853/instrukcjaj.jpg/


W swoim poldku po starym alarmie mam obwód w którym pojawia się napięcie kiedy go uruchamiam - założyłem że to zapłon

Nazwę ten obwód AB gdzie A to jest przewód na którym pojawia się napięcie a B to przewód do którego chce napięcie doprowadzić

Więc podłączam następująco:

86 - żółty kabel z alarmu wg instrukcji
85 - A
30 - A
87 - B

Coś nie gra ponieważ mogę odpalić samochód przy włączonym alarmie
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 07, 2011, 11:23:43 am »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
To ma być jakiś immobiliser? Jeśli do 86 podajesz sygnal z alarmu (wyjście na immo), to do 85 na 99% powinienes podlaczyc masę. Inna sprawa, to czy po rozcięciu obwodu AB auto da sie odpalic czy nie - zależy od czego on jest.

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 07, 2011, 12:15:44 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 443
po rozcięciu obwodu AB nie daje się odpalić auta.

Napięcie na A pojawia się po przekręceniu kluczyka.

Zasadniczo ten sygnał ma służyć wg instrukcji odłączaniu zapłonu....

gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 07, 2011, 12:21:22 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Więc sprawdź, czy na żółtym kablu z alarmu pojawia się +12v w momencie kiedy uzbrajasz alarm. Jeśli tak, to na 85 musisz podać masę.

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 07, 2011, 12:34:50 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 443
dzięki... sprawdzę jutro po południu jak tylko znowu.... wyjmę siedzenia ;)
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 07, 2011, 12:42:43 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 443
albo moze jeszcze dzis tylko odsapne
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 07, 2011, 13:09:31 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 443
sprawdziłem przy uzbrojonym alarmie jest 0.1 V
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 07, 2011, 13:34:29 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Więc moze alarm podaje tam masę - w takim razie sprawdz co bedzie, jak po drugiej stronie cewki podasz stalego plusa, nie po stacyjce.

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 07, 2011, 14:02:51 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 443
na 87a czy 86
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 07, 2011, 14:18:32 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
86.

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 07, 2011, 14:31:01 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 443
ok jutro podepne
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 10, 2011, 22:36:11 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 443
ok dzis znalazlem troche czasu i przeanalizowalem co sie dzieje
niestety  poległem z podłączeniem mojego alarmu :(


podejrzewam ze problemem jest to ze rozcinany obwód u mnie to obwód masy

do tego .... nie potrafię wczytać pilotów do alarmu :/
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 10, 2011, 22:53:41 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
To czy rozcinasz mase, czy plusa, nie powinno miec większego znaczenia. Na spokojnie, mozesz zeskanować jakis schemat podlaczenia tego alarmu?

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 10, 2011, 23:07:31 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zalezy jeszcze jaki dałes przekaznik -sa takie gdzie obwody sa powiazane ze soba. Sprawdz miernikiem czy NA PEWNO 30 albo 87/87a nie ma elektrycznego połaczenia z 86 albo 85. Jezeli nie ma to obojetnie czy odcinasz mase czy +12 nie ma to znaczenia. Kolejna wazna sprawa to musisz sprawdzic logike alarmu i przekaznika- czy w momencie uzbrojenia alarmu nie załacza przypadkiem obwodu który ma odcinac i dlatego nie mozesz go odpalic po podpieciu alarmu poniewaz jest akurat przerwany a po zazbrojeniu alarmu zwiera to co miało odciac
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2011, 23:09:14 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 11, 2011, 07:41:01 am »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 443
Więc tak

przy rozbrojonym alarmie pomiędzy 85-86 jest +12
przy alarmie jest 0 - alarm odcina masę, na 86 puściłem +12 z aku (teoretycznie powinno iść +12 z zapłonu)
pod 30 podpinam A

i teraz jeśli pod 75a podepnę A to zawsze mogę odpalić
jeśli pod 75 to nie mogę w ogóle odpalić.
tu zaznaczę, że być może na odwrót - nie pamiętam


SCHEMAT ALARMU:

http://obrazki.elektroda.net/56_1253625647.jpg


Te przekreślone w moim są aktywne


podłączyłem

czarny,
czerwony,
biały,
fioletowy,
czujke ultradzwiękową,


aa jeszcze jedno na układzie AB zrobiłem test:

układ rozwarty
podłączyłem multimetr na 20V do A i masy - przekręciłem kluczyk - wynik 0V
podłączyłem multimetr na 20V do B i masy - przekręciłem kluczyk - wynik 0V

Zwarłem AB podpiąłem multimetr - odpaliłem samochód
napięcie 12V


gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 14, 2011, 11:47:39 am »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Jeżeli przy uzbrojonym alarmie miedzy 85 a 86 jest 12v, a przy rozbrojonym nie ma, to ta czesc jest w porządku. I teraz 87a i 30 powinieneś dać w szereg w rozcinany obwod. Jeśli to nie chce działać, pokaż jaki masz tam przekaźnik, moze jest jakis nietypowy. Niestety, instrukcjom do niektórych sprzętów, szczególnie tańszych, nie bardzo można ufać.

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 25, 2011, 12:22:30 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
w Poldku tego nie podłączysz już ci mowie dlaczego - bo są tylko 2 pozycje na stacyjce  Go i START nie ma pozycji wcześniejszej która by dawała 12V a znikała po przekręceniu w pozycje Go. jak nie możesz odpalić auta po przekręceniu kluczyka to znaczy że uwaliłeś obwód rozrusznika. połącz go z powrotem bo przeciołes nie ten przewód.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: pomoc elektryka
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 25, 2011, 13:08:05 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
i właśnie ten brakujący plus jest potrzebny na biały przewód inaczej  nie będzie następowało odcinanie zapłonu bo centralka będzie dostawała 2 plusy na  obydwa obwody zamiast jednego tylko i wyłącznie z obwodu przekaźnika do rozłączenia silnika.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem