Autor Wątek: Chłodzenie Dohc  (Przeczytany 1395 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Chłodzenie Dohc
« dnia: Sierpień 08, 2011, 20:04:58 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Czy ktoś mógłby zerknąć czy takie poprowadzenie układu chłodzenia jak na obrazku poniżej będzie prawidłowe? Silnik z regaty, wyjście płynu z tyłu głowicy a nie jak w 132 czy Argencie z przodu. Nie wiem jak dalej poprowadzić rurę idącą obok prawej głowiczki. Czy ona powinna się łączyć z rura idącą od wyjścia płynu(obok numeru 2, pomiędzy głowiczkami)?


1-głowiczki
2-wyjście wodne głowicy
3-trójki(standardowy z klasycznego dohc)
4-chłodnica
5-korek chłodnicy
6-zbiornik wyrównawczy(starego typu od poloneza)
7-termostat(standardowy by-pass z dohc)
8-gaźnik z dohc(automatyczne ssanie)
9-nagrzewnica
10-pompa wody


tutaj oryginał z regaty:




Odp: Chłodzenie Dohc
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 08, 2011, 21:50:22 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
u mnie ta rurka biegnąca wzdłuż silnika- od pompy, to właśnie ona idzie do nagrzewnicy. od niej odchodzi cienki króciec, chyba do gaźnika. więc jak masz już te dwie rzeczy zasilone to chyba możesz ją zaślepić na końcu.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Chłodzenie Dohc
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 08, 2011, 23:59:56 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Zastanawia mnie ten króciec który idzie z powrotem do wyjścia płynu(zaraz obok numeru 5 i 3 na drugim rysunku)w oryginalnym obiegu regaty.

Odp: Chłodzenie Dohc
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 09, 2011, 07:36:30 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jezeli na 8 pompa ciagnie to na 9 nie moze pchac ;)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Chłodzenie Dohc
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 09, 2011, 09:50:11 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Nie rozumiem Twojego rysunku do końca.
"Ta rurka" powinna mieć tylko dwa wyprowadzenie - jedno duże na kóńcu (powrót z nagrzewnicy), drugie z 2 cm wcześniej, w bok, małe - chyba średnicy 6 mm. Tam podpinasz powrót z ogrzewania gaźnika. Z kolei, jeśli w Regacie nie masz wyjścia na grzanie gaźnika z kolektora ssącego, wejście grzania podłączasz tak jak rozumiem że to narysowałeś, do wyjścia z głowicy.
aha, oczywiście między nagrzewnicą a rurką woda płynie odwrotnie niż narysowałeś :)
Dodatkowy krociec (nie bardzo widze na tym rysunku o który chodzi, ten połączony z górą zbiorniczka?) raczej nie jest Ci potrzebny, przy polonezowskim chłodzeniu . Zaślep. Miałem taki dodatkowy dynks na trójniku w 132, też zaślepiłem bez wnikania.

Odp: Chłodzenie Dohc
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 09, 2011, 11:31:52 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
podepnę się. przez nagrzewnicę płynie płyn bezpośrednio z głowicy (między 3 a 4 świecą jest króciec) i wraca do pompy przez stalową rurką wzdłuż silnika?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Chłodzenie Dohc
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 09, 2011, 14:24:52 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Czyli tak będzie orajt?:




Odp: Chłodzenie Dohc
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 09, 2011, 15:46:47 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Opisze to dla potomnych :
1) Z trojnika z głowicy jednym koncem idziesz na gorna rure chlodnicy, drugim na termostat. Termostat ma 3 wyjscia -jedno idzie do trojnika na glowicy, drugie krotkim wezem na pompe wody, trzecie na dolna rure chlodnicy -jest to duzy i mały obieg. W zaleznosci od ustawienia termostatu woda krazy pomiedzy blokiem a glowica albo pomiedzy silnikiem a chlodnica
2) Nagrzewnice podpinasz pomiedzy metalowa rure wychodzaca z boku pompy wody do tylu silnika a powrot jest w glowicy (pomiedzy 3 i 4 swieca jest metalowy króciec) i tutaj tez wpinasz parownik LPG jezeli takowy posiadasz.
3) Podgrzewanie gaznika z automatycznym ssaniem -jeden koniec z kolektora ssacego z przodu(przed kanałem dolotowym do pierwszego albo czwartego cylindra -nie pamietam teraz z ktorej jest strony) drugi koniec do wyjscia z metalowej rurki gdzie gruby idzie na nagrzewnice a cienki do gaznika. Chyba ze gaznik jest np od poloneza to wtedy króciec w kolektorze ssacym zalepiamy a rurke mozna skrócic lub zaspawac)
4) Podgrzewanie przepustnicy w L/LE_Jetroniku(Argenta) jedno wyjscie ze metalowej rurki na nagrzewnice jak wyzej powrot ogrzewania natomiast jest w innym miejscu - z glowicy z przodu pomiedzy kolami rozrzadu jest aluminiowy kominek do którego jest przykrecony trójnik na rure do chlodnicy i termostat plus dodatkowo przykrecony zawor biegu jałowego oraz jest tez króciec na powrot plynu z przepustnicy. Wersja gaznikowa moze miec inny kominek bez tego wyjscia, jak rowniez sa rurki do nagrzewnicy bez dodatkowego wyjscia na podgrzewanie gaznika -bo byly tez gazniki które tego podgrzewania nie mialy wiec zalezy co sie trafi
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2011, 15:55:13 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG