Autor Wątek: co z tą benzyną?  (Przeczytany 7725 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

co z tą benzyną?
« dnia: Sierpień 23, 2011, 01:27:37 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
otóż skończył się gaz zrobiłem parę kilometrów na benzynie i dojeżdżając do miejsca chwilowego postoju w czasie jazdy na luzie zgasł,odpaliłem jadąc,potem na parkingu bez problemu odpalił(mowa o benzynie cały czas).Po 5 godzinach przychodzę i na benzynie już ni chu chu nie chce odpalić więc próbuję na resztkach gaz...no miodzio nawet jeszcze jedzie,po 300 metrach gaz na jazdę ewidentnie się skończył,próby odpalenia na benzynie kończyły się tym że zaskoczył popracował 2-3 sekundy i gasł,każde dotknięcie pedału gazu skutkowało natychmiastowym zgaśnięciem,przy przełączeniu na gaz elegancko odpalał.no ale niestety musiałem go porzucić i lecieć z buta 3km,musi poczekać do rana może nic mu się tam nie stanie. OHV 1500
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 23, 2011, 02:04:54 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przy permamentnym jezdzeniu na gazie dysze w gazniku sie zapychaja ,tu i ówdzie zbiera sie nagar pogazowy,
gaznik sie zapycha i trzeba go gotowac,
oprocz tego w gazniku ohvki przecieraja sie plywaki i grozi to w skrajnym przypadku pozarem,

mialem taki problem jak u ciebie w daihatsu i teraz ostatecznie wogole juz na benzynie nie chodzi - ale to duzo wiekszy problem niz w PN/DF ,bo tu gaznikow na kilogramy mozna kupic i latwo go wymontowac,

co ciekawe w Zielonym po paru latach ganiania tylko na gazie i po przelaczeniu na bene pracowal odrazu dobrze - musialem go sprawdzic przed Holandia,
w NL zrobil kilkaset km na benie (ciezko o stacje z LPG w niemcowni) ale juz wiosna nastepnego roku plywak sie przetarl i byl maly pozar,
zalutowalem plywak,ale juz nie chcial chodzic dobrze na benie (inna masa plywak ,trzeba eksperymentowac z jego zanurzeniem)

niestety o gaznik trzeba mocno dbac zwlaszcza jezeli ma byc sprawny przy zasilaniu gazem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 23, 2011, 02:15:04 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
niezbyt mnie pocieszyłeś ale no cóż...dzięki ;)
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2011, 02:32:43 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakbys dal rade jechac na benie ,to w razie przygasania po jakims odcinku drogi przelaczaj na 0 ,bo to moze oznaczac przetarty plywak i za wysoki poziom benzyny - jak tego nie zrobisz przy przetartym plywaku to benzyna sie wyleje na kolektor ssacy,
odpowiednio manewrujac przyciskiem Benzyna - 0 mozna spokojnie dojechac w docelowe miejsce i nie spalic samochodu :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 23, 2011, 07:10:46 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
ale na benzynie on pracuje nie dłużej niż 2-3 sekundy.
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 23, 2011, 10:29:26 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Czy go przypadkiem nie zalewa? Wali mocno benzyną po paru próbach odpalenia? Nie kicha w dolot?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 23, 2011, 15:50:51 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Mnie to zawsze zastanawia w jaki sposób ten pływak miałby się przecierać skoro nie ma kontaktu ze ściankami gaźnika...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 23, 2011, 16:05:27 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
a na ssaniu go odpalasz? spróbuj bez ssania, i podratuj go wciskając pedał gazu trochę.  ostatnio też mi na benzynie nie chciał chodzić i wykoncypowałem że po prostu ssanie jest ustawione na gaz i jak na benzynie jest to go zalewa i się dławi. U mnie w ogóle nie chciał odpalić a jak już odpalil to czuć było że gaśnie przy każdym wciśnięciu sprzęgła
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 23, 2011, 17:41:12 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
dobra Pany,co do odpalania to były wszelkie możliwe kombinacje,samochód po przyciągnięciu do domu odpalił jak gdyby nigdy nic,chyba po prostu obraził się że zostawiłem go w obcym miejscu na tak długo :P a co mu było to tylko on wie :P pełnoletni jest wie co robi :D
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 24, 2011, 14:05:46 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
gaznik sie zapycha i trzeba go gotowac,

Możesz rozwinąć myśl? Czeka mnie czyszczenie gaźnika i jestem ciekaw jak to zrobić skutecznie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 24, 2011, 15:29:16 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Mnie to zawsze zastanawia w jaki sposób ten pływak miałby się przecierać skoro nie ma kontaktu ze ściankami gaźnika...
Ze ściankami nie.. ale z dnem komory pływakowej owszem.

Brudny zrób tak:
Rozpędź go na gazie... przełącz na benzyne i redukcja z gazem w podłodze....
Kilka takich strzałów i gaźnik odzyje.
Ja tak reanimowałem swoja GLE jak nie jeździła na benzynie przez połtora roku.

Cytuj (zaznaczone)
Możesz rozwinąć myśl? Czeka mnie czyszczenie gaźnika i jestem ciekaw jak to zrobić skutecznie.
Normalnie, garnek z wodą i już - nagar się rozpuszcza w wysokiej temperaturze.

Warto też wykąpać go w benzynie przez nockę.
Kompresor i cieniutka igła też się przydadzą.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 24, 2011, 16:55:10 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Ale po odpaleniu on normalnie chodził już i na benzynie i gazie :) dni gaźnika są policzone :P
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 25, 2011, 00:28:55 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
CytujMnie to zawsze zastanawia w jaki sposób ten pływak miałby się przecierać skoro nie ma kontaktu ze ściankami gaźnika...Ze ściankami nie.. ale z dnem komory pływakowej owszem.
Dobrze wyregulowany pływak nie ma prawa stykać się z dnem komory pływakowej. :) Ale dzięki za odpowiedź.
 
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 25, 2011, 00:37:17 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Mnie to zawsze zastanawia w jaki sposób ten pływak miałby się przecierać skoro nie ma kontaktu ze ściankami gaźnika...
a wiec wlasnie jak plywa w benzynie to nie ma ,a jak benzyny nie ma to tak powoli sobie opada wyginajac ograniczenie i w koncu dotyka nie tyle dna jak to okresil Mr.Rakieta tylko scianek bocznych przy dnie,
mozna temu zapobiec regularnie agladajac do plywaka i ustawiajac mu wyzszy  poziom MIN ( co na prace na benzynie wlasciwie nie wplywa)

gaznik sie zapycha i trzeba go gotowac,


Możesz rozwinąć myśl? Czeka mnie czyszczenie gaźnika i jestem ciekaw jak to zrobić skutecznie.
mialem jakies 6lat i bylem z rodzicami w Mińsku w ZSRR (a nie na Białorusi) - wiem ze po zatankowaniu pare razy ruskiego paliwa ojciec gotowal gaznik,bo Borewicz 5letni rocznik 84' zaczal mocno szarpac,
ale zeby nie bylo,ze ruska bena taka zasyfiona,to mozliwe,ze ojciec filtra nie zalozyl ,co na polskiej benie jakos go nie dobijalo,
ale z tym filtrem to pewny nie jestem, maly bylem wtedy

jezeli chcesz ladnie przeczyscic gaznik to rozbiez go dokladnie i elementy korpusu wygotuj w wodzie z proszkiem do prania ,elementy mosiezne wymocz w wodzie z jakims OXY zelem ,a gumowe to szoruj w wodzie z plynem do naczyn,
oczywiscie przed mysiem radze z grubsza usunac mechanicznie wieksze syfy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 25, 2011, 00:37:46 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
zgadza się - dobrze wyregulowany.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 25, 2011, 05:09:03 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
No właśnie. Sęk w tym, że mnóstwo razy czytałem iż regulacja nie ma na to wpływu, a ów pływak ociera się o boczne ścianki na zakrętach <lol> Ale wsio ok. To mojemu awaria nie grozi. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 25, 2011, 10:11:49 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A może wygotować dziada w roztworze octowym, mam na myśli rozebrany korpus - bez przepustnic, bez dysz, itp.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 25, 2011, 15:10:58 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Ja gotowałem właśnie w roztworze octowym gaźnik do motoroweru i pomogło :) po wygotowaniu jako jeden z nie licznych miałem silnik jawki odpalający na kopa na gorącym :)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 25, 2011, 15:56:18 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
gotować to można zupę a nie gaźnik. stop z jakiego jest korpus gaźnika odlany, jest porowaty. rozgrzany, nasiąka octem i już nigdy się go nie pozbywa. utlenia się pięknie i tak jak aluminium zamienia w proszek. jak woda z octem ma wpłynąć na oleiste zanieczyszczenia? gaźnik myć w mocnym rozpuszczalniku nitro i płukać w benzynie ekstrakcyjnej. najlepiej działa nafta. wiele przegotowanych w occie gaźników trafiło do mnie, żadnego nie udało się uratować przed całkowitym rozsypaniem. gaźniki polonezowskie wyprodukowane w latach 80 żyły po gotowaniu około jednego roku.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2011, 15:58:18 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: co z tą benzyną?
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 25, 2011, 16:02:04 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
I bardzo dobrze że się Włodku wypowiedziałeś, masz widzę większą wiedzę o gaźnikach niż cała reszta Userów - na to wychodzi ;)

Skoro i tak jest tu bałagan, to mógłbyś coś więcej napisać o powiększaniu przepustnic w Weberach? Pewnie tyczy się to nie tylko polonezowych i fiatowych Weberków.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja