Autor Wątek: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg  (Przeczytany 9654 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« dnia: Sierpień 24, 2011, 22:24:09 pm »

maffka1

  • Gość
Zwracam się z prośbą o pomoc w moim polonezie, objawy są następujące po odpaleniu na benzynie auto odpala i pracuje bez zarzutów obroty 900 i ani mniej ani więcej.Gdy już się podgrzeje do temperatury 90 stopni zaczyna się problem. Auto zaczyna strzelać i szarpać w zakresie 1500-2500 obrotów problem występuje i na gazie i na benzynie co ciekawe nie za każdym razem.Na tą chwile wymieniłam świece kable zapłonowe oraz cewkę zapłonową niestety nic to nie dało w ostatnim czasie wymieniona została też kostka stacyjki. Może ktoś już się spotkał z podobnym problemem względnie mógłby zasugerować co może być jeszcze przyczyną

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 24, 2011, 22:56:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a widzisz,
po odpaleniu powinien miec 1500obr/min ,a w miare nagrzewania powinny spadac do 900,
musisz sprawdzic,czy serwomotor jest sprawny,czyli czy uchyla przepustnice,

co do strzelania przy sprawnym ukladzie zaplonowym to grubsza sprawa,
moze to byc przypadek i LPG moze byc zle ustawione ,a LPG stosunkowo latwo sprawdzic,
musisz tez podac jaka masz instalacje ,bo mozesz miec uszkodzona sonde i wtedy zaleznie od instalacji mozesz miec problem lub nie,

no i podstawowa sprawa przy problemach z boschem - musisz zrobic reset kompa ,czyli najlepiej odpiac kleme od akumulatora na powiedzmy 5min
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 25, 2011, 10:32:05 am »

maffka1

  • Gość
mała korekta w momencie odpalenia auto ma rzeczywiście około 1400- 1500 obrotów dopiero po kilku minutach spada na właściwe 900 umkło mi to gdyż aktualnie jest gorąco i praca na ssaniu jest krótsza zastanawia mnie czy przyczyną by mógł być uszkodzony czujnik temperatury spróbuję podmienić sondę lambdę gdyż była wymieniana 2 lata temu co do gazu to lpigaz ale wydaje mi się że raczej to ma mało wspólnego gdyż auto tak samo strzela na gazie jak i benzynie  nie sądze aby była to przyczyna w pasku rozrządu wymieniany 30 tys kilometrów temu . Fakt auto młode nie jest ale mimo przebiegu 173 tysiące motor pracuje stabilnie i  równo przy ewentualnym strzale nie wyświeca się też kontrolka check ta pomarańczowa . Spróbuje wymienić sonde i zobaczymy :]

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 25, 2011, 12:24:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
o widzisz ,w takim razie czujnik temp. jest w porzadku - przeciez wlacza sie i wylacza ssanie,

sondy nie musisz podmieniac,mozna ja sprawdzic miernikiem (tylko trzeba dac bogata mieszanke ,najprosciej gazem tak wyregulowac)

ewentualny przeskok paska rozrzadu raczej strzalow nie powoduje,
mozesz jednak gubic iskre przy danych obrotach - w gre wtedy wchodzi CPWK lub TPS
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 25, 2011, 19:31:24 pm »

maffka1

  • Gość
Witam ponownie zresetowałam gada niestety bez skutku pozytywnego wymieniłam sonde bo i tak miałam niestety też bez efektu . Z tych skrótów które mi podałeś mam rozumieć że chodzi o czujnik położenia walu i o czujnik taki płaski półksiężyc pod obudową filtra powietrza mocowany na 4 sróbki jak coś knoce to popraw tym się zajmę jutro bo nie mam już nerwa  zauważyłam jeszcze jedną kwestie na luzie gdy wcisnę pedał gazu nie dzieje się nic nic nie prycha nie strzela problemem jest ruszyć np ze swiateł 1i 2 bieg przy trójce i 2000 obrotów nie dzieje się już nic

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 25, 2011, 21:27:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak dobrze rozumiesz czujniki,ale najlepiej to sprawdzic je podlaczajac pod kompa,

na luzie wystarczy lekko wcisnac pedal,w czasie jazdy juz mocniej trzeba,
sprawdz co sie dzieje,gdy na postoju wkrecisz silnik i utrzymasz obroty 4000 ,a pozniej w czasie jazdy sproboj ruszac lekko wciskajac gaz i co bedzie po przekroczeniu 2000 - czy bedzie szarpal,

tak czy siak zajzalbym w ustawienia gazu ,a najlepiej odlaczylbym przewod od TPS do kompa gazu,bo moze tam jakies zwarcie sie wywiazalo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 27, 2011, 10:22:12 am »

maffka1

  • Gość
aktualnie sytuacja się rozwinęła następująco po odkręceniu tpsa i delikatnym przeczyszczeniu oraz ponownym zakręceniu i podpięciu auto zwariowało doszczętnie co chwile rzuca checkiem do tego odpala na 500 obrotów totalnie nie ma mocy pracuje jak maluch w trakcie jazdy co jakąś chwile check gasnie i wówczas stabilizuje się i praca silnika i auto odzyskuje moc ponadto oszalał przełącznik gaz benzyna w trakcie jazdy samoczynnie się przełącza raz na gaz raz na benzyne

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 27, 2011, 12:00:10 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
A ja mimo wszystko sprawdziłbym te świece. W zeszłym roku trafiłem uwalony od nowości zestaw (Iskra) i było dokładnie to co opisujesz. Na gorącym silniku dostawały przebić i nie było jazdy. Już mi "fachowcy" chcieli wałek rozrządu wymieniać.  Ja szukałem wszędzie, dobrze że skończyło się tylko kupnem niepotrzebnie nowej cewki. Nowe świece dokręć momentem max 35-37 Nm - nie przeciągnij.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 27, 2011, 15:40:44 pm »

maffka1

  • Gość
Dobra zabieram się za walkę z gadem dalej napisze o efektach po zmianie świec

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 27, 2011, 19:48:02 pm »

maffka1

  • Gość
witam ponownie więc niestety ale nowe swieczki nie wiele dały przeleciane wszystkie wtyczki złączki itp itd kontakt sprayem autko w zasadzie wróciło do stanu o jakim pisałam na starcie  tyle że teraz zapala się check powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz jak się zdejmie kleme z akumlatora a potem się ją zapnie któreś urządzenie wydaje taki charakterystyczny dzwięk aktualnie gdy zapnę klemę ten dzwięk się nie pojawia a podejrzewam że to ma jakieś znaczenie co do mojej usterki podpowiedzcie które to urządzenie

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 28, 2011, 12:50:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
potencjometr TPS mozna obracac wokol osi - moze nie zalozyles go tak jak wczesniej,
trzeba bylo zlozyc na slady brudu :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 28, 2011, 19:04:07 pm »

maffka1

  • Gość
no właśnie tak go założyłam na tyle dowcipu to mnie samą stać obroty mam dalej 900 strzelamy dalej i jeszcze ten check  co dziwne gasnie natychmiast gdy mu wcisne gaz do deski a nie wiesz co to tak brzęczy ze dwie trzy sekundy jak się zapnie klemy silniczek krokowy

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 28, 2011, 22:33:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
silniczek krokowy od gazu,
odpinaj wtyczke od ECU - jest szybciej i sprawniej niz zdejmowanie klemy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 29, 2011, 10:22:20 am »

maffka1

  • Gość
no to już jakiś trop tyle że o ile w silniku i podzespołach to troche się orientuje o tyle instalacja gazowa to troche jak dziecko we mgle więc tak to ecu to mam rozumieć że jest to taka czarna konsolka przykręcona po lewej stronie z taką szeroką wtyczką odpiełam zapiełam i totalna cisza nic nie za brzęczało natomiast ten silniczek krokowy o którym piszesz to gdzie go szukać czy jest to takie ustrojstwo na wężu który idzie od reduktora gdzieś tam pod filter ? do tego ustrojstwa jest wpięta wtyczka z czterema kabelkami?

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 29, 2011, 14:48:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ECU to Engine Control Unit ,czyli komputer wtrysku i w Boschu jest na lewa lampa pod maska - jest koloru aluminium i ma duza czarna wtyczke a oprocz tego napis BOSCH :p

silnik krokowy ,czyli attuator  jest zamontowany na wezu od parownika do miksera (pod puszke) i dochodza do niego 4 przewody elektryczne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 29, 2011, 19:34:27 pm »

maffka1

  • Gość
witam ponownie dzisiaj jest już kaplica byłam na dwóch warsztatach na jednym gość stwierdził że potencjometr przepustnicy jest wszystkiemu winien przegazował auto pod 5 tysięcy czego efektem było to że auto przestało strzelać aleeeeeeeeeeeee kompletnie nie mam mocy a do tego motor ryczy jakby jechał bez wydechu wczesniej jak jechałam do mechanika to oszalala konsola przełączania gaz benzyna przełączał co chwile na inne paliwo az wkońcu wszystko padło aktualnie nie przełącza wogole na gaz zas drugi mechanik stwierdził że za wszystkie kłopoty jest winny czujnik temperatury aktualnie kupiłam ten cholerny potencjometr przepustnicy co oczywiście nic nie zmieniło tera czas na wymiane czujnika temperatury tego dwupinowego co daje sygnał do komputera nie wiem co jeszcze mogę zrobić ja na prawdę kocham polonezy jeżdże tym autem od 5 lat i jest mi dość przykro że nikt mi nie potrafi pomoc nie szczędze też na częsci do niego i k............. a dalej dupa

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 29, 2011, 22:55:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trzeba podpiac pod kompa i cos niecos bedzie widac,
potencjometr TPS to bardzo zadka usterka ,najszybciej mozna go zle skrecic - ale to by pieknie na kompie wyszlo,
czujnik temp. rowniez - ale on  noe da takich objawow,
jezeli wariuje ci przelacznik od gazu ,to moze byc wlasnie cewka - centralka gazu jest pewnie podlaczona pod ktorys przewod WN
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 30, 2011, 08:27:37 am »

maffka1

  • Gość
dzis nowy dzień bede grzebac dalej ja jestem z krakowa i trzy lata temu gdy też auto doctało głupawki szukałam mechanika który by zdjagnozował poldka i musze przyznać że było to jak szukanie igły w stogu siana bo poprostu nie mają programu do poloneza w końcu znalazłam warsztat tyle że gość nie bardzo potrafił zinterpretować co widzi na ekranie komputera więc też spełzło na niczym na szczęście trafiłam na dobrego mechanika naprawił auto od reki i za uczciwe pieniądze niestety gdzieś przeniosł swoj warsztat lub zlikwidował i nie mam z nim kontaktu

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 30, 2011, 11:54:48 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na diagnostyke jedz do ASO chevroleta - chyba nie wyrzucili starych interfacow :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez caro plus 97r monowtrysk boscha +lpg
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 30, 2011, 21:09:28 pm »

maffka1

  • Gość
 <lol> witam ponownie auto mi się spowrotem udało doprowadzić do tego że pali na 4 garki troche trzepie motorem obroty niby trzyma ale dość niskie w granicach 650-700 na gazie nie pracuje wcale na powolniaka jedzie przymulony udało mi się przez internet odnaleść tego magika co mi naprawił auto 3 lata temu chyba fuksem go znalazłam gość twierdzi że cały mój kłopot jest w instalacji LPG i nie mam co szukać w kwestiach benzynowych gość jest dziwny o tyle że większość ludzi zajmujących się LPG lub tak jak on jeszcze CNG wszystkie niedomagania zwalają na mechaników lub elektryków mam nadzieje że i tym razem się uda gość twierdzi że awaria na lpg zaburza pracę komputera i auto też niedomaga na benzynce .Ponieważ gość ma warsztat na którym montują LPG lub CNG do tego mechanika diagnostyka i elektromechanika to może mi pomóc dopiero w poniedziałek . Tak czy inaczej chciałam serdecznie podziękować koledze KGB za poświęcony czas i cierpliwość do kobiety . W poniedziałek jak wszystko się uda wyjaśnić to opisze co było przyczyną awarii może się komuś przyda .A jak się okaże że to koniec tego auta no to cóż przykro mi będzie ale następny i tak będzie polonez  <lol>