Autor Wątek: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa  (Przeczytany 12690 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« dnia: Wrzesień 13, 2011, 16:57:24 pm »

fisch

  • Gość
Mam Poloneza Caro Plusa z nagrzewnicą Calsonic sterowanie na linkach. Mam pytanie czy istnieje jakiś zamiennik, który da się zamontować zamiast oryginalnego grzejnika bez większego problemu. Oryginalnej nagrzewnicy Calsonic chyba już się nigdzie nie kupi, a jeśli nawet gdzieś wisi w cennik to za około 300-400 zł. Jeszcze jedno pytanie > czy jest sens przekładania całego systemu ogrzewania z ciśnieniowym sterowaniem od innego Caro Plusa i jakich przeróbek wymagałaby taka operacja. Bo taki zestaw ogrzewania można bez problemu dostać na szrocie.

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 13, 2011, 18:41:23 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Też miałem problemy ze znalezieniem grzejnika do calsonica. Poszukałem trochę na szrocie i kupiłem za 20zł nagrzewnicę od łady samary http://allegro.pl/nagrzewnica-lada-samara-tavria-nowa-i1776616331.html
Jest trochę mniejsza, więc musiałem ją dodatkowo uszczelnić gąbką, musiałem też dać nowe przewody gumowe do nagrzewnicy bo oryginalne są trochę za krótkie. Na ogrzewanie nie narzekam.

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2011, 03:11:49 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ktoś z miesiąc albo dwa temu pamiętam, że pisał na forum iż kupił bez problemu nowy grzejnik do Calsonica i na pewno za mniej niż 400zł.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 14, 2011, 12:58:38 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Ta nagrzewnica wygląda idento jak ta od Golfa I. Jakby coś to wymiary od golfa są w moim wątku o nagrzewnicy, a nagrzewnicę mam do puszczenia za pare groszy.

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 30, 2011, 17:40:56 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jako że zdobyłem nagrzewnicę clasonica ale bez grzejnika (bo przeciekał) pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat.

Mam grzejnik z Samary/Tawrii i będę chciał bo urzyć. Pasuje niemal idealnie więc zapowiada się dobrze.
Też miałem problemy ze znalezieniem grzejnika do calsonica. Poszukałem trochę na szrocie i kupiłem za 20zł nagrzewnicę od łady samary
Cyknij jak możesz fotki jak ci to wyszło...

Przy okazji podpytam się nieco. Clasonic ma obieg wewnętrzny sterowany silniczkiem. Sam wentylator ma opornik (chyba takie coś aluminowego przykręcone za schowkiem??). Przy wykręcaniu wiązka była pocięta więc będę potrzebował pomocy kolegów w podłączeniu tego obiegu wewnętrznego i opornika.


Samo sterowanie będę próbował zrealizować za pomocą obecnych linek lub sterownika z forda sierry który jest podobny do Poldkowego. Jakoś panel z okrągłymi gałkami mi nie leży...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 30, 2011, 19:09:14 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Bocian_s#313
Fotek niestety nie mam, i nie mam nawet jak zrobić bo auto u blacharza.
Do nagrzewnicy przykleiłem gąbkę (może 1cm grubości), ponieważ jest trochę mniejsza od oryginału.  Musiałem też dać inne węże do płynu (trzeba trochę dłuższe) Większych trudności z zamontowaniem tego nie było.

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 30, 2011, 20:18:57 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Jako że zdobyłem nagrzewnicę clasonica ale bez grzejnika (bo przeciekał) pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat.
Może tu znajdziesz:)
http://allegro.pl/polonez-caro-atu-truck-nagrzewnica-nowa-promocja-i2013203553.html

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2011, 20:47:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Na razie mam tą od tawrii i pewnie ją będę wkładał.

Nadal czekam na odpowiedź odnośnie obiegu zamkniętego i opornika...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 06, 2012, 17:16:35 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Bocian, masz moj artykul o wkaldaniu calsonica, jest tam tez o dorabianiu wiazki. (proponowalem kiedys komus z "wladz", chyba jimowi, zeby umiescili to w artykulach, ale jakos widac nie chcieli)
Kurde, jak to bylo dawno temu. teraz to bym inaczej to zrobil (wieksze umiejetnosci, mozliwosci itp ;) )


http://hostuje.net/file.php?id=ecf48fbd4a47ab508cd1995098c018ed
to ja, byly Marcin#839

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 08, 2012, 07:58:38 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dzięki za arta. Jak wsadzę swojego clasonica to się ewentualnie doda moje uwagi i wrzuci na stronę ku potomności.

A i jeszcze jedno. Czy wycinałeś wygłuszenie ze ściany grodziowej za nagrzewnicą czy nie??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 08, 2012, 11:33:27 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
o ile dobrze pamietam to tak, i kawalek na tunelu pod nagrzewnica.
to ja, byly Marcin#839

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 08, 2012, 14:44:04 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nadal czekam na odpowiedź odnośnie obiegu zamkniętego i opornika...
Z tego co pamiętam, to sterowanie wentylatorem w Calsonicu odbywa się dokładnie analogicznie jak w "zwyczajnym" Plusie. Czyli wolniejsze biegi idą przez opornik, a najszybszy przez przekaźnik z osobnym bezpiecznikiem.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 08, 2012, 16:47:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Opornik jakoś rozpracuję bo to nie filozofia. Gorzej z obiegiem wewnętrznym bo rozebrałem silniczek i nie wiem jak to teraz poskładać...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 08, 2012, 16:56:12 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
po co rozpracowywac opornik jak juz jest rozpracowany... (w artykule) . Zreszta to co tam rozpracowywac hehe

Nadal czekam na odpowiedź odnośnie obiegu zamkniętego i opornika...
Z tego co pamiętam, to sterowanie wentylatorem w Calsonicu odbywa się dokładnie analogicznie jak w "zwyczajnym" Plusie. Czyli wolniejsze biegi idą przez opornik, a najszybszy przez przekaźnik z osobnym bezpiecznikiem.

wszystkie biegi ida przez opornik.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2012, 16:59:57 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 09, 2012, 22:35:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Gorzej z obiegiem wewnętrznym bo rozebrałem silniczek i nie wiem jak to teraz poskładać...
Chyba udało cię poskładać i roklimić kabelkologię tego silniczka. Jeszcze trzeba posklejać nieco obudowę nagrzewnicy, wpasować grzejnik z tavrii i czekać na dłuższą chwilę czasu aby to zainstalować...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 09, 2012, 22:45:22 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
czekać na dłuższą chwilę czasu aby to zainstalować...

Pomijajac wycinanie tej blachy na podszybiu i pozniej przerabianie pod panel(ale to mozna zrobic pozniej to roboty jest na jakies 3 moze 4  godziny, opornik umiesciłem pod schowkiem(kable siegaja spoko) i przykreciłem z tyłu schowka gdzie jest mocowany komp w abimexie. Uwazac trzeba na nagrzewnice -strasznie kruche sa te rurki co doprowadzaja wode
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2012, 22:47:27 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 10, 2012, 19:38:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pomijajac wycinanie tej blachy na podszybiu i pozniej przerabianie pod panel(ale to mozna zrobic pozniej to roboty jest na jakies 3 moze 4  godziny
Znając mnie to jak już zdejmę deskę to jeszcze z pincet rzeczy będę chciał przy okazji zrobić...

opornik umiesciłem pod schowkiem
Tam mam już dodatkowy moduł przekaźnikowo-bepziecznikowy więc odpada... Walnie się gdzieś na grodzi najwyżej po stronie silnika ;)...

Sterowanie planuję zrobić na obecnych linkach więc panela dłubać będę... Sterowanie wiatrakiem tez ma zostać jak w serii... A że nie mam nic z instalacji elektrycznej (poza wtyczką na silniczek wolnych obrotów) to nie mam żadnych ograniczeń...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 13, 2012, 02:59:11 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jakby ktoś był zainteresowany to mam trochę fotek z upychania calsonica w "minusie".
wszystkie biegi ida przez opornik.

W Plusie na pewno nie.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 13, 2012, 12:48:13 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
w koreanskich pewnie nie, ale ja pisze o calsonicu z (glownie) trucka plusa , o ktorym w tym temacie mowa ;)
to ja, byly Marcin#839

Odp: Zamiennik nagrzewnicy Calsonic do Caro Plusa
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 13, 2012, 16:28:44 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Jakby ktoś był zainteresowany to mam trochę fotek z upychania calsonica w "minusie".

Pokaż może komuś się przydadzą.