Autor Wątek: Śmierdzi benzyną Atu.  (Przeczytany 8362 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śmierdzi benzyną Atu.
« dnia: Wrzesień 20, 2011, 21:17:12 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Podczas tankowania wali benzyną, jak się trochę pojeździ to ustępuje. To pochłaniacz par paliwa, czyli co tam trzeba po uszczelniać żeby nie waliło bo nowego trzeba było by poszukać. Silikonem wszystkie rurki koło wlewu w miejscach łączeń?

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 20, 2011, 21:24:17 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Musisz dobrze skleić pochłaniacz w bagażniku mój był sklejony dobrze po swapie się poluzował i już śmierdzi.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 20, 2011, 21:26:22 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Czyli wszystkie rurki silikonem atakować, zalać wachą jak śmierdzi to atakować dalej? I miejsca podejrzane o przepuszczanie smrodu.

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 20, 2011, 21:32:05 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
przeważnie łączenie puszki, ale rurki też.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 20, 2011, 21:56:35 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Tylko znajdź silikon, którego benzyna nie będzie żreć.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 20, 2011, 21:59:56 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
uwierz mi nie baw się w to... posklejasz i po jakiś czasie znowu puści. To jest syzyfowa praca. Ja to kleiłem na sylikon plus zaciskałem paskami i też g... dało. W końcu wywaliłem te całe ustrojstwa i wstawiłem wlew od caro. Było ok ale też do czasu. W tracie tego lata niestety też już zaczynało śmierdzieć i już sam nie wiem co tym razem się rozszczelniło.

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 20, 2011, 22:10:51 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Zamiast silikonu użyjcie żywicy epoksydowej :) Tego nic nie ruszy

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 20, 2011, 22:57:22 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Właśnie też chciałem im napisać że ile będą to uszczelniać sylikonem tyle będzie ciec i śmierdzieć.
U mnie uszczelnione na srebrny POXIPOL 10min gdzie nawet na opakowaniu jest napisane że uszczelnia zbiorniki paliwa po czym można wywnioskować że benzyna go nie ruszy. Rozebrać trzeba cały układ wlewowy, i w miejscu łączenia elementów obficie tego napaćkać i szybko puki się nie utwardziło wsadzamy w tę rurkę drugą jednocześnie je ze sobą uszczelniając i klejąc. Tak prawidłowo poskładany wlew nie ma prawa śmierdzieć.
Sprawdzić też polecam czy nie śmierdzi przez uszczelkę pływaka albo pompy paliwa. Jak to było też u mnie.

EDIT:
A przede wszystkim sprawdźcie czy wkładając pistolet na stacji benzynowej nie wypchnęliście  znajdującego się na górnej części korpusu wlewu kawałka odpowietrznika (taka rurka mała)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2011, 23:02:34 pm wysłana przez Bartekcom »
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 21, 2011, 11:39:32 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Należy wymienić wlew na ten z Caro. problem znika.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 21, 2011, 11:51:14 am »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Na razie postaram się uratować to co jest, a jak mnie wkur znaczy zdenerwuje to wtedy pójdzie od caro.

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 21, 2011, 13:32:46 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
W 80% powodem śmierdzenia benzyną  w ATU jest wlew paliwa[ ta największa pucha z boku zbiornika] lubi się rozszczelnić.Jest ona klejona z dwóch części,i wystarczy że minimalnie puści na łączeniu ,i będzie zawsze czuć wachą.Najlepiej jest w takim przypadku,rozkleić ją,i od nowa skleić jakimś klejem benzyno odpornym[może być POXIPOL].Później wszystko do kupy złożyć,i nie powinno już waniać.Jeszcze przed montażem trzeba sprawdzić separator par paliwa czy jest szczelny[mniejsza puszka],no i zawór dwupołożeniowy odprowadzania par paliwa,który znajduje się tuż przy korku. :]
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2011, 18:51:58 pm wysłana przez Mardas#1946 »
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 21, 2011, 17:59:37 pm »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
A można prosić o podobne wskazówki dotyczące zapachu benzyny w zwyklym Caro+? Jest on u mnie skorelowany z temperaturą otoczenia (im cieplej tym bardzie czuć), najsilniej na postoju  i wydaje się, że  śmierdzi z kratek wentylacyjnych na desce

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 21, 2011, 18:31:09 pm »

nethero

  • Gość
Może masz nieszczelny układ spalania par paliwa - znajduje się w lewym nadkolu,
połączony z bakiem i dolotem.
Jest ciepło to bardziej paruje ze zbiornika.
Sprawdziłbym też połączenia tego przewodu par paliwa  i powrotnego.

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 21, 2011, 19:01:33 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
U mnie jest sytuacja że tylko jak się zatankuje to przez pół godziny śmierdzi a później przestaje.

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 21, 2011, 19:21:35 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
U mnie jest sytuacja że tylko jak się zatankuje to przez pół godziny śmierdzi a później przestaje.
Dlatego też, wyjmij wlew rozklej go,i sklej ponownie dokładnie,i zmontuj to do kupy ,tak jak pisałem wyżej.Miałem podobny przypadek,też mi śmierdziało przez jakiś czas,i przestawało.Po tym zabiegu problem już nie powrócił,a tankuję zawsze do pełna[ metoda pełnego zbiornika]. <ok>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 21, 2011, 19:25:51 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Dokładnie tak jak mówi Mardas u mnie jest podobnie OK. Każde łączenie ma być uszczelnione szczególnie:
[ ta największa pucha z boku zbiornika] lubi się rozszczelnić
zawór dwupołożeniowy odprowadzania par paliwa,który znajduje się tuż przy korku.
To są najbardziej newralgiczne punkty na które należy zwrócić szczególną uwagę.
I pod żadnym pozorem nie używać sylikonu (ŻADNEGO), bo to głupiego robota kwestia czasu aż go rozpuści.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 25, 2011, 20:13:45 pm »

Offline Wackas

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
  • Toro Rosso
    • Polonez Atu Plus 1.6 Gsi
a jeśli mi nie śmierdzi po tankowaniu ani podczas jazdy dopóki nie otworzę okna,to też od wlewu paliwa?
Samochód jest Bogiem,
Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą,
Tuning podstawą!

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 25, 2011, 22:53:32 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Bardziej podejrzewałbym przewody albo zbiornik w takim przypadku.
Wlew jest w środku auta więc jakby był winny to smród byłby wewnątrz auta.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 26, 2011, 19:49:27 pm »

Offline zastava

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Atu Plus 1.4 Rover / Caro 1.6 GLI / 3x Zastava1100p/ FSO 1500c
    • domki
a jeśli mi nie śmierdzi po tankowaniu ani podczas jazdy dopóki nie otworzę okna,to też od wlewu paliwa?

mam u siebie dokładnie to samo, po tankowaniu bardzo rzadko coś czuć, ale podczas jazdy jak otworzysz którekolwiek okno  to można paść od smrodu.

Czy wywalenie tej puch spod błotnika i zatkanie z tyłu dolotu do niej załatwi sprawę??

Odp: Śmierdzi benzyną Atu.
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 26, 2011, 20:56:03 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Czy wywalenie tej puch spod błotnika i zatkanie z tyłu dolotu do niej załatwi sprawę??
Nie załatwi sprawy,bo jest to jak gdyby,dodatkowe odpowietrzenie zbiornika.Do tej puchy dostają się opary paliwa, na postoju,częściowo wiąże je węgiel atywowany,który tam się znajduje,resztę, w trakcie jazdy, z tej puchy, są  odsysane opary benzyny do silnika,po przez cykliczne otwieranie się elektrozaworu,znajdującego się na tej puszce.Gdyby ta droga była zakorkowana,to przy którymś tam tankowaniu,rozszczelniło by Ci cały układ wlewowy.Proponuję.Otwórz klapę bagażnika,odchyl wykładzinę z boku,i dobrze powąchaj,czy czuć benzyną,ewentualnie sprawdź,czy się nie poci wlew[wsadź rękę,lub poświeć latarką,i oceń]Normalnie gdy wszystko jest szczelne,to nie powinno nic śmierdzieć[ u mnie tak jest   <ok> ],jeśli jest inaczej,to niestety,trzeba demontować wszytko,i kleić od nowa[ i to, bardzo dokładnie,bo każda niedoróbka klejowa spowoduje powrót problemu],a póżniej złożyć to wszystko do kupy,i cieszyć się zdrowym powietrzem . <ok> :]
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123