Autor Wątek: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?  (Przeczytany 89989 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« dnia: Październik 05, 2011, 10:37:13 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Czy ktoś już rozgryzł elektrykę do tego silnika ?
Tzn czy ktoś to wsadził, jeździ i działa ? Jeżeli tak - to mam pytanie : co i jak trzeba zmienić (przerobić) ?

Mam okazyjnie do kupienia VVC, razem z osprzętem z rozbitka.
Tylko czy warto ? I czy dużo będzie rzeźbienia, oprócz kilku czujników ponad to co w serii nie sądzę żeby był problem z uruchomieniem - boję się o IMMO itd. A na kompie z 1.4 to nie ruszy przecież.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 05, 2011, 11:13:51 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jeździ 125p z wersją 145KM, poczytaj na fiat&furious, koleś o nicku 'menzuramenzura'.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 05, 2011, 12:07:45 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dzięki za info. Jedyne co się dowiedziałem to  "magiczne pudełeczko" o którym nikt nic nie słyszał i nie wie.
Z tego co patrzyłem po wiązce, to do wiązki od poldorovera  wystarczy dorzucić pare kabelków (dodatkowe czujniki, moduł, etc.) i będzie śmigać.

Googluję już od jakiegoś czasu jak zdjąć immo z tego bo ponoć to jest największym problemem.

Dodatkowo nie wiem jeszcze co z obrotomierzem.
Ale ponoć tam jest waste spark, więc teoretycznie podłączenie do cewki powinno dać radę ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 05, 2011, 13:00:28 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie ma problemu. Wiązkę robisz na oryginalnej z tego samochodu. Robienie na wiązce z poldorovera nie ma sensu, bo i tak cała praktycznie trzeba przerobić.
Podłaczasz wszystkie czujniki, cewki itd. Podpinasz zespół przekażników i kompa. Analogicznie jak w 1.4 wyprowadzasz parę kabelków na obrotomierz (jest oddzielne wyjscie w kompie) plus po stacyjce, stały plus, pompa paliwa i inne bajery. Montujesz koło zamachowe od tego sprzętu. I działa. Na prawdę nie jest to takie skomplikowanie, trzeba mieć tylko schemat.
Mam człowieka co zdejmuje to immo na poczekaniu.
Można się spróbować pobawić i wyciągnąc immo z dawcy, ale niewiem czy jest sens.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 05, 2011, 13:08:38 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jeździ 125p z wersją 145KM
Jeździł... bo już nowe serce do auta się szykuje...

VVC to zabawa przez duże Z. o kompie z 1,4 zapomnij. Potrzebujesz koła zamachowego z nowszych roverów 1,4 i 1,6 z ząbkami CPWK 32/4 (wszystkie po 96r.) Do tego warto też sprzęgieł 200mm cały...

Elekotrnika to niestety też cała nowa wiązka silnika. Samo spięcie z wiązki silnika z instalacją auta pewnie będzie na kilku przewodach na krzyż. Magiczne pudełka czyli moduł immobilisera pewnie jak w poldku wymaga kluczyka i cewki do transmitera. Podobno zdjęcie immo z rovera kosztuje 150zł ale czy w VVC też to nie wiem.

jak będziesz brał silnik to bierz wszystko co się z nim wiąże czyli wszystkie kabelki, czujniki, kolektory, i moduły elektroniczne.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 05, 2011, 13:28:31 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Podobno zdjęcie immo z rovera kosztuje 150zł ale czy w VVC też to nie wiem.
Z tego co znalazłem na polskim forum w mems nalezy wylutowac uklad odpowiedzialny za immo, niestety nie wiem której wersji mems to dotyczy(temat jest o roverze 416), wiec jezeli jest ktos kto to zdejmuje to nie ma sie co zastanawiac -zrobic foto przed i po i bedzie wiadomo gdzie trzeba przerobic plytke. Tez szukalem sporo ale poza zdawkowymi wskazowkami nie ma konkretnego info -nikt nie chce sie dzielic wiedza jezeli chodzi o takie rzeczy

Obrotomierz na bank do przerobienia poniewaz w 1.4 impulsy sa z cewki zaplonowej a w VVC z kompa, najprawdopodobniej 0-5V, z tym ze po przerobieniu trzeba i tak miec orginalny obrotek zeby ten przerobiony wykalibrowac. Z innych modow to trzeba na pewno gdzies cewki zaplonowe umocowac bo w FSO w tym miejscu jest mocowana lapa silnika
Schemat VVC jest na stronie roverki.pl w do sciagniecia w jakiejs dokumentacji -tzw rave
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2011, 13:32:52 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 05, 2011, 15:41:50 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Immo zdejmował mi facet w Wawie. Powiedział, że oprócz jakiś przeróbek "mechanicznych" w kompie jest konieczność ingerencji programowej jeszcze.
Rozbieraliśmy kompa od 2.0 i porównywaliśmy z tym z 1.4-zupełnie inna płytka, brak podobieństw konstrukcji. Słyszalem, że kompy z 1.6/1.8 zwykłego wymagają tylko przelutowania jednej kości z kompa, który nie ma immo, czyli polonezowego 1.4. Jednak VVC może być inna bajka.
Tak czy siak zdjęcie immo nie jest problemem i myśleze dla 100 czy 200zł nie ma sobie co tym głowy zawracać.
Jeśli chodzi o obrotomierz-można podłaczyć pod kompa, ale można też podłaczyć pod cewkę zespoloną. Są do 2 cewki dwubiegunowe w jednej obudowie, więc można wziąć sygnał z jednej z nich. Fakt będzie to sygnał o połowę mniejszej częstotliwości.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 05, 2011, 16:07:23 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Z tego co znalazłem na polskim forum w mems nalezy wylutowac uklad odpowiedzialny za immo, niestety nie wiem której wersji mems to dotyczy(temat jest o roverze 416), wiec jezeli jest ktos kto to zdejmuje to nie ma sie co zastanawiac -zrobic foto przed i po i bedzie wiadomo gdzie trzeba przerobic plytke. Tez szukalem sporo ale poza zdawkowymi wskazowkami nie ma konkretnego info -nikt nie chce sie dzielic wiedza jezeli chodzi o takie rzeczy
Ja mam zdjęte immo z kompa z roverka 1.6 ... Jak ktoś chce to bez problemu można go otworzyć :) ... Płaciłem 150zł ... Tak jak mówi Zoltan w kompie jest jeszcze ingerencja programowa żeby komp nie wywalał błędów ...
Z tego co wiem nie z każdego kompa da się to immo ściągnąć ... 100% pewności dają tylko kompy z MEMSem 1.6 i 1.9 ...
VVC ma inaczej rozmieszczone piny na komputerze ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 05, 2011, 19:04:13 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo

Elekotrnika to niestety też cała nowa wiązka silnika. Samo spięcie z wiązki silnika z instalacją auta pewnie będzie na kilku przewodach na krzyż.
Czyli jak każdy normalny swap - o co tyle krzyku?

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 05, 2011, 20:38:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czyli jak każdy normalny swap - o co tyle krzyku?
Już w jak Senn miał vvc to mówiłem że to nie będzie bardzo skomplikowana robota. Jakby to padło na mnie to już by jeździł VVC kilka lat...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 05, 2011, 21:24:50 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Dla niektórych założenie fabrycznego 1.4 jest na miarę pracy inżynierskiej, stąd potem biorą się legendy o szatanie i niebotyczne osiągi. Pozdr

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 05, 2011, 21:37:25 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie widzę specjalnie komplikacji, kwestia dorwania schematu połączeń z wiązką wnętrza, bo przy silnikowej to chyba każdy się połapie... dodatkowo złączki do solenoid, czujnika położenia wałka i czujnika temperatury oleju.
Po za tym MAP Sensor znajduje się w kolektorze ssącym, no i nie ma kopułki, tylko dwie cewki. ;-)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 06, 2011, 00:00:48 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
. Są do 2 cewki dwubiegunowe w jednej obudowie, więc można wziąć sygnał z jednej z nich. Fakt będzie to sygnał o połowę mniejszej częstotliwości.
Czyli tak jak w abimexie, wiec problem chyba rozwiazany. Jak wyglada sprawa silnika krokowego ? Jest taki sam jak w "normalnej" serii K ? Jak tak to przy instalacji kolektora od 1.4 i przepustnicy poldroverowej trzeba tez bedzie jakos to podlaczyc ale to akurat małe piwo -jedna strone podlanczamy pod przepustnice a druga do trójnika zainstalowanego na przewodzie do serwa hamulcowego

Jak ktoś chce to bez problemu można go otworzyć
jak mozesz to zrób fote zawsze to jakas wskazówka dla potomnych :) w którym kierunku isc
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2011, 00:09:33 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 06, 2011, 00:27:29 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
I tutaj kilka rzeczy po kilku godzinach kminienia.
Otóż....
Cewki i układ zapłonowy VVC jest Waste Spark... czyli czestotliwość nie będzie mniejsza o połowę - obrotomierz powinien pokazywac prawdę.
Druga sprawa - zdjęcie immo jest na dwa sposoby - pierwszy trudniejszy i bardziej profesjonalny który wy przytaczacie - drugi podpięcie instalki immobilisera centralnego zamka i przytulenie do tego "bańki" z kluczyka (układu wydłubanego z kluczyka)

Wiazka nie bardzo będzie pasować.... szczerze mówiąc to w ogóle.....
bardziej opłacalną rzeczą - (mniej czasu, kasy i rzexby) jest dorzeźbienie do wiazki z poldorovera kilku dodatkowych czujników (kilka peszli, kilka metrów przewodu i dociągnięcie tego do kompa)
Co do cewek i przewodów - pasują od kilku innych samochodów więc umiejscowić zespół cewek mogę (teoretycznie) nawet i w bagażniku.

Pytanie.....
Czy zamach (konkretnie wieniec) jest taki sam jak do 1.4 ?
Ktoś taki silnik miał w rękach ? Bo narazie stoi w samochodzie... i nie bardzo mogę go wyjąć (kwestia kasy i zaliczki.. bo przecież jak silnk jest w aucie to przyszły kupiec chce go sprawdzić i nie wyjmą mi go.)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 06, 2011, 00:43:43 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wiazka nie bardzo będzie pasować.... szczerze mówiąc to w ogóle.....
bardziej opłacalną rzeczą - (mniej czasu, kasy i rzexby) jest dorzeźbienie do wiazki z poldorovera kilku dodatkowych czujników (kilka peszli, kilka metrów przewodu i dociągnięcie tego do kompa)
Nie wiem czy wiesz ale komp od 1.4 ma jedna wtyczke a komp od VVC dwie wiec dolozenie kabli do wiazki, ok ale przy przelutowaniu wtyczek mozesz poplynac jak nie jestes elektrykiem albo nie czaisz schematow

Czy zamach (konkretnie wieniec) jest taki sam jak do 1.4 ?
Skoro chlopaki zakladaja kola i sprzegło 200mm pod skrzynie poldkowa z seryjnym rozrusznikiem to raczej tak. Kolo od 1,8 jest pod 215mm i nie wejdzie, musi byc od 1,6 jak ma byc skrzynia poloneza. Jak naboj jest w dobrej cenie tzn caly motor z wiazka i reszta to osobiscie bym sie nie zastanawiał, tylko brał, nawet zeby potem to sprzedac komus


toś taki silnik miał w rękach ? Bo narazie stoi w samochodzie... i nie bardzo mogę go wyjąć (kwestia kasy i zaliczki.. bo przecież jak silnk jest w aucie to przyszły kupiec chce go sprawdzić i nie wyjmą mi go.)
kto nie ryzykuje ten nie ma - skoro jezdzi 125p z takim motorem to znaczy ze sie da, pytanie ile jestes w stanie zrobic sam coby obciac koszta i w jakim stanie jest motor. Jak polegniesz(czego oczywiscie nie zycze) to mysle ze chetny na kompletny motor sie znajdzie, jak nie tu na PTK, to na innych forach FSO, ewentualnie na forum rovera. Kwestia ceny
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2011, 01:02:47 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 06, 2011, 07:53:54 am »

snikers

  • Gość
Ktoś taki silnik miał w rękach ? Bo narazie stoi w samochodzie... i nie bardzo mogę go wyjąć (kwestia kasy i zaliczki.. bo przecież jak silnk jest w aucie to przyszły kupiec chce go sprawdzić i nie wyjmą mi go.)
Ile chcą za ten silnik z wiązkami i kompem; daj namiar to pojadę, kupie i swapuje bo jak widzę, ten temat nie prowadzi do niczego. Rozwodzicie się na temat pasowania obrotomierza, jakby to był największy problem.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 06, 2011, 08:27:01 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
bardziej opłacalną rzeczą - (mniej czasu, kasy i rzexby) jest dorzeźbienie do wiazki z poldorovera kilku dodatkowych czujników (kilka peszli, kilka metrów przewodu i dociągnięcie tego do kompa)
Zapomnij ... Wiązki są zupełnie inne ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 06, 2011, 09:02:25 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Rozwodzicie się na temat pasowania obrotomierza,
Wkładasz od abisexa i po problemie.
kolektor ssący VVC jest większej pojemności więc nawet w zwykłym Roverze podobno poprawia się praca auta. Niemniej jednak u nas średnio będzie pasował bo przepustnica wypadnie w łapaczu powietrza w podszybiu. Poszukaj fotek niejakiego Zielnina. U niego prace nad VVC ZTCW stanęły na postawieniu silnika na belce pod maską. Nie pamiętam teraz czy przypadkiem 125VVC nie miało właśnie kolektora od polda. Na pewno trzeba będzie rozwiercić dojście do głowicy bo PN ma 34mm a VVC 36. Warto skrobnąć całego kolektora wewnątrz to się znacząco poprawi sytuacja. Być może dół VVC spasuje się z górą poldkową to połowa roboty odpadnie. Przepustnicę z poldrovera zostawiasz a silnik krokowy jak pisał elwood na przewodach Ale dałbym go miedzy odmy coby był bliżej przepustnicy. Na MAP wyfrezujesz sobie kawałek miejsca na kolektorze i będzie git.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 06, 2011, 10:38:12 am »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 06, 2011, 11:10:51 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zaraz jadę na mierzyć ten silnik, odpalić go i ogólnie przyjrzeć mu się bliżej.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...