Autor Wątek: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?  (Przeczytany 97864 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 10, 2011, 00:10:19 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mocno się ryję z tym VVC bo z jednej strony chce... ale finansowo mnie to może pochłonąc.
To szukaj DOBREGO VVC -jaki jest sens wywalac kase na mine ? Ze akurat jest pod reka ? Zeby pokazac ze mam VVC które zdrowe 1.8 opierdzieli bez problemu ??? A co z kosztami remontu, zdjecia immo itd ? Ludzie troche logiki -jak macie ladowac kase i lepic z gówna bat to dolozcie 5 setek i kupcie cos działajacego -mniej stresow i nerwow pozniej... Najlepiej jest dorwac komplet bo pozniej bedziecie sztukowac na szybko wezyki, przewodziki i jakies brakujace czujniki itd
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2011, 00:16:26 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 10, 2011, 00:16:37 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Widzisz... jako że ogólnie jestem na bakier z mechaniką, kluczami itd :) swap mnie przeraża.. problem że jestem typem nieznośnym który najpierw wyskoczy z okna a potem zacznie się zastanawiać jak wylądować. Czyli "wszystko wyjdzie w praniu" - niestety sprawa wygląda tak że remont tego silnik jest nieuzasadniony z żadego powodu - cena za wysoka (chyba że się dogadam jeszcze) - zacznę się rozglądać chyba za zwykłym 1.8 ale takim który włożę i będzie poprostu chodził.....

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 10, 2011, 08:08:17 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To może turbo. Koszt podobny ale osiągi biją na głowę VVC.

A i jeśli to twoje VVC jest w wersji 145KM to raczej nie ma co go brać bo przyrost w stosunku do zwykłego 1,8 nieznaczny za to duuuużo więcej problemów i elementów które mogą zawieźć...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 10, 2011, 11:31:06 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Albo 1.8 i kompresor od jakiegoś mercedesa, swego czasu dużo o tym myślałem.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 10, 2011, 11:44:06 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
To juz lepiej kupic fabryczne 1.8 T niż rzeźbić. Wie ktos jak ten silnik sie sprawuje ?

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 10, 2011, 12:00:09 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Ale mi to wielka rzeźba, a żeby wsadzić już fabryczne 1.8T to żadnej rzeźby nie będzie... głupie gadanie

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 10, 2011, 12:33:42 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Na pewno mniejsza niz w przypadku uturbiania silnika wolnossacego. Jak sie ma juz 1.8 pod maska to napewno łatwiej i taniej uturbić ;)

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 10, 2011, 13:04:32 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Ale ja nie mówię o turbo, a o kompresorze a z  tym jest już mniej pracy.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 10, 2011, 13:18:04 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Kompresory chodzą już poniżej 1000 zł, więc jest to ciekawa opcja.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 10, 2011, 13:47:09 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Zwłaszcza że np rozmawiałem ze znajomym tokarzem i mógł by dorobić koło pasowe na 3 paski, 2 seryjne wspomagania i alternator plus trzeci do kompresora, jedynie trzeba by wyciąć kawałek pasa przedniego, wzmocnić i pospawać, do tego jak kiedyś wstępnie mierzyłem ładnie zmieści się nad kolektorem wydechowym

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 10, 2011, 15:22:33 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Za dużo rzeźby. Poprostu mam dość swojeog silnika i myślałem że tanio zrobie sobie swapika na coś innego. Zostaje jednak przy koncepcji zwykłe 1.8

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 10, 2011, 17:22:57 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Zwykłe 1.8 16v to dobra opcja dla leniwych i nie szukających wrażeń. Swap jest banalny. Wszystko pasuje idealnie. nic nie tzreba rzeźbić. Chodzi na kompie i wiązce z 1.4 ale na wtryskach ori z 1.8.

Co do uturbiania i kompresorów to z kompresorem jest wiecej je-baniny niż z turbo... a przygotowanie silnika zwykłego 1.8 żeby w niego dmuchnąć to bez rozbiórki sie nie obejdzie. Głównie chodzi o tłoki a nie wiem czy czasem jeszcze sie korbowody nie różnią w nich. Już nie wspomne że wiązka inna... a jak w przyszłości chce sie modzić to lepiej jakieś standalone zainwestować. Lepiej kupić kompletny silnik z turbo albo jeszcze lepiej dawce.

Zdrowe 1.8 16v daje radosc z jazdy

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 10, 2011, 18:16:38 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Wystarczy k16 1.8 T :) 150 KM na dzień dobry. Zeby posadzic to chyba tyle samo roboty co zwykle 1.8, tylko upchac dolot, wydech i elektyke spiąć juz trudniej.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 10, 2011, 18:38:20 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
I od razu szukać innej skrzyni z większym dzwonem, bo wątpie, że sprzęgło 200mm długo przetrwa przy charakterystyce 1.8 Turbo (Płaskie 215Nm).
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 10, 2011, 18:42:34 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
To jakie to ma sprzegło orginalnie ? Bardziej bym sie martwił o skrzynie i most. N9 przydałoby sie odrazu załadować.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 10, 2011, 18:43:56 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
215 albo 230mm, nie pamiętam. Ale koło zamachowe jest sporo większe. Miałem w łapach kompletne sprzęgło od MG TF 135 to tamto już było spore, a momentu o ile mniej...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 10, 2011, 19:39:43 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
zawsze można dać spieka tylko do jazdy na codzień się nie nadaje:)

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 10, 2011, 19:53:51 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
VVC ma 215 a Turbo 228. 215 sie mieści w dzwon polonezowskiej skrzyni ?

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 10, 2011, 20:08:16 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie. Nawet koło zamachowe od automatycznej skrzyni biegów (a z takową pracował mój 1.6 fabrycznie), które jest niewiele większe od poldoroverowego już nie pozwalało na połączenie skrzyni z silnikiem. Poldoroverowe koło jest na styk. Ewentualnie nie ruszając skrzyni można wsadzić z nowszych roferów z 4ma brakującymi zębami, no ale tak jak mówiłem 200mm to max. Ztcp w Bocianowym dzwonie do N9tki też włazi jedynie koło do 200mm.
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2011, 20:12:12 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 10, 2011, 20:39:14 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
A duzo zostaje powierzchni nieużywanej na rantach koła ? Możnaby próbować stoczyć całą powierzchnie koła na równo i spróbować załozyć wieksza tarcze.