Autor Wątek: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?  (Przeczytany 89983 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 06, 2011, 13:42:04 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Rozwodzicie się na temat pasowania obrotomierza
W takim razie reszty czujnikow tez nie ma co podpinac -ile roboty odpanie  na dzien dobry z kablami :D 

Dół od VVC nie spasuje do odlewu z poldrovera. Troche gosciu skaszanil robote na tym filmie -ładuje VVC na seryjnym zeliwniaku od 1.4 ? No ale wazne ze VVC pod maska


Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 06, 2011, 17:42:54 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Wygląda na to, że komp jest z MEMSem 1.9 ... a te nie mają dwóch cewek ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 06, 2011, 18:11:30 pm »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W VVC MEMS to 2J, a nie 1.9. I tam są dwie cewki.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 06, 2011, 18:25:44 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
W VVC MEMS to 2J, a nie 1.9. I tam są dwie cewki.
Ale na filmie komp jest z memsem 1.9 ( ma X na obudowie) ... A te z wyższym memsem wyglądają inaczej ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 06, 2011, 18:48:20 pm »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To, że ma X na obudowie wcale nie oznacza, że to jest 1,9. 2J ma taką samą obudowę jak 1,9, ale jest to komp stricte do VVC (druga wtyczka - czerwona). Całkowicie innym komputerem, wyglądającym inaczej jest MEMS3 (2 cewki na pokrywce, sekwencja, co za tym idzie czujnik położenia wałka i skomplikowane immo).
Po za tym w jaki sposób chciałbyś wyprowadzić trzpień do palca kopułki, jeżeli z tyłu masz mechanizm oraz koło rozrządu?

Cewki w MEMSie 2J wyglądają tak : 
http://allegro.pl/mg-mgf-mg-f-rover-1-8-vvc-cewki-cewka-i1843175250.html#gallery

A tak wyglądają cewki do MEMSa3 - czyli ECU w autach sponad 1999roku.
http://allegro.pl/land-rover-75-freelander-01-1-8-16v-cewka-cewki-i1808185463.html#gallery

« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2011, 18:52:00 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 07, 2011, 08:32:41 am »

snikers

  • Gość
kolektor ssący VVC jest większej pojemności więc nawet w zwykłym Roverze podobno poprawia się praca auta. Niemniej jednak u nas średnio będzie pasował bo przepustnica wypadnie w łapaczu powietrza w podszybiu. Poszukaj fotek niejakiego Zielnina. U niego prace nad VVC ZTCW stanęły na postawieniu silnika na belce pod maską. Nie pamiętam teraz czy przypadkiem 125VVC nie miało właśnie kolektora od polda. Na pewno trzeba będzie rozwiercić dojście do głowicy bo PN ma 34mm a VVC 36. Warto skrobnąć całego kolektora wewnątrz to się znacząco poprawi sytuacja. Być może dół VVC spasuje się z górą poldkową to połowa roboty odpadnie. Przepustnicę z poldrovera zostawiasz a silnik krokowy jak pisał elwood na przewodach Ale dałbym go miedzy odmy coby był bliżej przepustnicy. Na MAP wyfrezujesz sobie kawałek miejsca na kolektorze i będzie git.
oglądałem ten silnik i mam pomysł na przeniesienie przepustnicy bez zmiany pojemności dolotu.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 09, 2011, 10:30:26 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Tego fiata z VVC widziałem tydzien temu jak byłem po drzwi do poldka :D 

Co do kolektora dolotowego to pewnie istnieje możliwość cięcia i spawania aluminium. Uciąć kawałek z przepustnica i przyspawac z drugiej strony (analogicznie z drugim końcem) ???

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 09, 2011, 14:41:40 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Silnik pokazał następujące sprężanie:

11
10
8
8

Więc jest do remontu. I co teraz robic ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 09, 2011, 14:53:26 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ja dalej uważam że wystarczy dobrze spreparowany kolektor z Poldorovera. Zawsze można je zalać wodą i porównać pojemność... Może nie ma o co się spierać...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 09, 2011, 14:55:46 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Silnik pokazał następujące sprężanie:

11
10
8
8

Więc jest do remontu. I co teraz robic ?
Lipton. Jaka cena??

Żeby się opłacało koszt zakupu +koszt remontu nie powinien przekroczyć 2500zł. Za 3000 wyrwiesz zdrowego vvc... Plus remontu to taki że można odrazu porawić głowicę jak trzeba... Pytanie tylko czy VVC nie uległo uszkodzeniu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 09, 2011, 14:57:28 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Kolektor z 1.4 ma dłuższe "rurki" to wejdzie wiecej wody :P ...VVC ma krótszy kolektor. Na dobrą sprawę można by sie pokusić i wsadzić go zwykłej 16v.

Krótki kolektor dolotowy daje poprawe w wyższych partiach obrotów

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 09, 2011, 17:27:00 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
cena samego remontu przekroczy 1,5 wiec bym sie nie bawil :P co najwyzej glowice od niego zakupil i na sztywnych walkach posadzil na seryjne 1.8 :D

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 09, 2011, 17:36:15 pm »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Co nie jest wcale takie proste... ;) Skrajne łożyskowania wałków ssących są sporo większe, no i kwestia uszczelnienia.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 09, 2011, 19:11:07 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
sa gotowe zestawy ktore podpatrzec mozna i dorobic. Problemu nie widze

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 09, 2011, 20:27:23 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Mogę go dostać za 1800zł z osprzętem (praktycznie to cały samochód mogę sobie zabrać wyjąć co chce a odpadki oddać)
I teraz pytanie czy opłaca się remont czy szukać zdrowego ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 09, 2011, 20:28:12 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Wziąć za mniejszą kwotę cały osprzęt itp a sam goły słupek szukać inny

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 09, 2011, 20:35:50 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
i tu jest "pies" pogrzebany - zaczynam się mocno zastanawiac czy nie wziąc zwykłego 1.8 bez VVC.... mniej roboty i taniej... goły słupek mam za 900zł.....

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 09, 2011, 20:38:44 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
hmm powiem Ci że z perspektywy czasu to ja zaczynam żałować że włożyłem 1,8 nie tylko dlatego że się z nim męczę ale "braku" mocy:) no zawsze mogło by być więcej :)

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 09, 2011, 20:41:22 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
przyzwyczaiłeś się po prostu :) Też mi się wydaje że mój już "nie jedzie" a jak siada ktoś obcy to mówi "ale to zapietala" Mocno się ryję z tym VVC bo z jednej strony chce... ale finansowo mnie to może pochłonąc.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 09, 2011, 23:48:57 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Kiedyś Hołowczyc mówił coś w stylu, że jak szykujesz sobie auto to powinieneś mieć na nie odłożone 5 razy tyle co przewiduje projekt. Patrząc po swoim swapie - widzę, że coś w tym jest.
 Zawsze coś może się usrać w najmniej oczekiwanym momencie. A przed zaczęciem roboty warto mieć wszystko co jest potrzebne do jej ukończenia + jeszcze troche (rur chłodniczych, opasek, śrub, podkładek, przewodów, konektorów, koszulek, taśmy i całej reszty litanii druciarza). Chyba, że nie lubisz roboty główkowej (ja myślałem, że nie lubie) i jara Cię rozwiązywanie problemów w sobotę, gdy nic nie możesz kupić i masz nadzieję że po TYM weekendzie nagle wyjedziesz i... zaczynasz drutować. To jest najgorsze, bo każdy drut lubi się zemścić w najmniej oczekiwanym momencie...
Lepiej odkładać swap (czy inną zabawę przy aucie) w czasie, ale wszystko sobie rozpisać, rozrysować, zgromadzić materiały, schematy - a potem gdy masz wakacje/urlop po prostu robisz swoją robotę. Ale ja jestem teoretyk (/druciarz, zależy kto ocenia) i możesz się sam na sobie przekonać.

Pozdr i powodzenia