Autor Wątek: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?  (Przeczytany 89978 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 10, 2011, 20:47:13 pm »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V


Tu widać ile jest powierzchni. To jest koło pod 200mm.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 10, 2011, 21:30:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nie ma opcji żeby więcej jak 200mm weszło.

Silnik turbo podobno nie różni się zbytnio od N/A. Silnik jest do wzięcia od bolima. Ja mam swoją koncepcję na turbienie roverka ale stwierdziłem że nie mam 2000zł na zabawę bo jeśli nie to to już bym był bliski dmuchania w silnik.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 10, 2011, 22:06:06 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Tłoki na pewno ma inne... ciekawi mnie tylko czy korby i panewki też są mocniejsze. Wie może ktoś coś na ten temat?

Bocian pewnie w tych 2k zł myślisz tylko o odprężeniu silnika założeniu turbo i elektronice z 1.8t? :P

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 10, 2011, 22:13:22 pm »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tłoki są takie jak w VVC160. Są po prostu mocniejsze, bo nawet w VVC160 zwykłe tłoki potrafiły pękać między pierścieniami. Przy czym to nie one odprężały silnik, korbowody były krótsze.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 11, 2011, 09:31:31 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Bocian pewnie w tych 2k zł myślisz tylko o odprężeniu silnika założeniu turbo
Tak
i elektronice z 1.8t?
Nie. Elektronika inna :P.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 29, 2011, 21:17:26 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 29, 2011, 21:24:41 pm »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie wiedział, że "się nie da" i zrobił. ;-)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 29, 2011, 22:23:18 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
"się nie da"
A kto powiedział że się nie da... Ja już dawno powiedziałem że to tylko kwestia kasy... tak samo jak o wkładaniu 1,8 pisałem już z 7 lat temu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 29, 2011, 22:30:20 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Gratuluję :) Jak będziesz miał ogarnięty z grubsza to daj jakiś filmik jak to lata ;p bo sam takie coś chce wrzucić ;p
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 29, 2011, 22:40:38 pm »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
"się nie da"
A kto powiedział że się nie da... Ja już dawno powiedziałem że to tylko kwestia kasy... tak samo jak o wkładaniu 1,8 pisałem już z 7 lat temu.

Ja nie powiedziałem, bo doskonale wiem, że jest to łatwy zabieg i wszystko rozbija się o $$, przynajmniej na MEMSie 2J, przy "trójce" pojawia się gratis kilka trudności. Nie jestem zwolennikiem VVC, bo jest nierozwojowe i z kilku innych powodów, ale jest to najtańszy i najszybszy sposób na moc w granicach 150kucy...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 30, 2011, 11:39:11 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Czy najtańszy to bym się kłócił, można myśleć o 2,3 R4 16V forda, który ma na dzieńdobry 147 KM i sporo momentu.
Po modach spokojnie mozna dojść do 170 KM.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 30, 2011, 11:41:36 am »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tyle, że VVC nie wymaga tyle rzeźby. Wsadzasz jak stoi, zamach zakładamy od jakiegoś 1.4/1.6 z czterema brakującymi zębami, kolektor można odwrócić jak ktoś koniecznie chce, głównie kwestia elektryki.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 30, 2011, 11:45:17 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Rover już jest oklepany :P za dużo tego już xD
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 30, 2011, 11:48:34 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Tyle, że VVC nie wymaga tyle rzeźby. Wsadzasz jak stoi, zamach zakładamy od jakiegoś 1.4/1.6 z czterema brakującymi zębami, kolektor można odwrócić jak ktoś koniecznie chce, głównie kwestia elektryki.
Ta cała elektryka to 5 (słownie pięć) przewodów z którymi się wszyscy tak męczą ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 30, 2011, 23:36:31 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Pinto też podobno nie da się włożyć bez oryginalnych gratów. I się nie opłaca...
 ale jakie auto się opłaca?
To taki offtop, wiem

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 31, 2011, 11:52:26 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Generalnie z punktu widzenia logiki i opłacalności to nie opłaca się nawet zmieniać ohv na ohv czy rovera na rovera.
Ford jest fajny - ohc - bo jest bardzo rozwojowy, dobrze opanowany, jest kilka dróg tuningu tego silnika: N/A gaźniki lub elektronika, ewentualnie turbo - tu jest bardzo ciekawie, jest sporo jeżdżących nawet w Polsce tych silników z suszarkami.
Rover to inna bajka, jak dla mnie to chyba za delikatne.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 31, 2011, 14:24:37 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
A Opel?? C20NE,C20XE,X20XEV,X22XE??? Silników w .uj i jak dobrze poszuka to 16V do 1000ziko kupi z palcem w ... uchu a C20NE to za 300-400ziko,do tego skrzynia za 200ziko i najwazniejsze rzeczy mamy. Silniki C20NE i C20XE nie do zaje.ania a czesci tanie jak barszcz i o wiele dostępniejsze niż załużmy do forda. I co najważniejsze zamienność części pomiędzy silnikami jest bardzo duża. Dlatego nie wiem czemu wszyscy tak za fordem obstają jak wg mnie opel jest o wiele lepszym i tanszym w eksploatacji roziązaniem... ;)

Sorka za OT

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 31, 2011, 17:01:59 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Od kiedy to jest zła dostępność części do forda lub słabsza niż do opla?
Wszystko jest do kupienia, nie zmyślaj Kolego.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 31, 2011, 17:48:38 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Drugą głowicę do zabawy z książką i dremelem kupiłem za 150 zł. Uzbrojoną, z nowymi uszczelniaczami.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 31, 2011, 18:19:00 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Drugą głowicę do zabawy z książką i dremelem kupiłem za 150 zł. Uzbrojoną, z nowymi uszczelniaczami.
Do czego??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.