Autor Wątek: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?  (Przeczytany 81580 razy)

0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #220 dnia: Luty 27, 2012, 22:41:10 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
160ka bardzo dużo zawdzięcza samemu wydechowi ... bo zmiany w silniku to raczej kosmetyka ;p
Ja Roverkiem 1.6 potrafiłem ślizgać sprzęgło 200mm ... więc przypuszczam że 160 tym bardziej nie będzie miała oporów ...
I przypuszczam, że właśnie dlatego tu zastosowali spieka (a to tylko 145)
Uważam, że jeśli ktoś ładuje VVC 160 (czyli w sumie najmocniejsza opcja z K serii) to nie po to żeby jeździ jak emeryt ...
więc takie sprzęgło to raczej nie na długo ...
Kwestia materiału, narzędzi i odpowiednich umiejętności.
i jeszcze pieniędzy :)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #221 dnia: Luty 27, 2012, 22:42:41 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Panowie ja pytam o pomidory a wy mi piszecie o ogórkach.
Panowie elektronika. na tym się skupcie.
mam dawcę z 2004 r. i chciałbym wiedzieć co z niego trzeba kupić.
zapomnijcie o sprzęgłach, dolotach, wydechu i innych pierdołach.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #222 dnia: Luty 27, 2012, 22:46:12 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Panowie elektronika. na tym się skupcie.
Co za elektronika ??
Człowieku potrzebujesz wiązkę silnika i kompa ... ot cała elektronika ... czego chcesz więcej ??
resztę trzeba dorobić ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #223 dnia: Luty 27, 2012, 22:59:04 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Panowie elektronika. na tym się skupcie.
Co za elektronika ??
Człowieku potrzebujesz wiązkę silnika i kompa ... ot cała elektronika ... czego chcesz więcej ??
resztę trzeba dorobić ...
zadając to pytanie liczyłem na kompetentną odpowiedź

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #224 dnia: Luty 27, 2012, 23:24:32 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
może ja bardziej precyzyjnie zapytam.
z tego co mi wiadomo sterownik tego silnika jest dwojako zabezpieczony. Immobilaiser i alarm.
jeśli chodzi o immo to zakładam, że to jest dodatkowy sterownik immo, który czyta kod magnetyczny z klucza za pomocą pętli.
niestety nie wiem jak wyglada sytuacja z pilotem. odblokowanie sterownika drogą radiową jest poprzez moduł immo? jakiś dodatkowy moduł "komfortu"?
kolejne moje obawy dotyczą pracy sterownika silnika z brakiem komunikacji z innymi modułami.
czy tylko zgłosi to jako błąd i będzie pracował poprawnie czy też przejdzie w tryb awaryjny? z autopsji znam taki sterownik, który działał w trybie serwisowym dopóki nie połączył się z wszystkimi innymi modułami, które miał samochód dawca na wyposażeniu.
dalej szukam jakiegoś schematu. on by trochę pomógł.
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2012, 23:27:54 pm wysłana przez marek_gabrys »

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #225 dnia: Luty 27, 2012, 23:39:38 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
z tego co mi wiadomo sterownik tego silnika jest dwojako zabezpieczony. Immobilaiser i alarm.
jeśli chodzi o immo to zakładam, że to jest dodatkowy sterownik immo, który czyta kod magnetyczny z klucza za pomocą pętli.
niestety nie wiem jak wyglada sytuacja z pilotem. odblokowanie sterownika drogą radiową jest poprzez moduł immo? jakiś dodatkowy moduł "komfortu"?
kolejne moje obawy dotyczą pracy sterownika silnika z brakiem komunikacji z innymi modułami.
Źle Kolego rozumujesz ...
Alarm zabezpiecza moduł immo ... zdejmując immo z komputera pozbywasz się potrzeby podłączania tego modułu, a więc i wszystkich innych problemów z alarmami itd. ...
sterownik silnika NIE komunikuje się z innymi modułami (komfortu itd) więc nic tam żadnego błędu nie zgłosi ...
Żaden tryb awaryjny (serwisowy) Cię nie dotyczy ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #226 dnia: Luty 27, 2012, 23:40:05 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W kwestii schematu to poszperaj za Rave do MG TF ew. ZR.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #227 dnia: Luty 28, 2012, 00:16:42 am »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Źle Kolego rozumujesz ...
Alarm zabezpiecza moduł immo ... zdejmując immo z komputera pozbywasz się potrzeby podłączania tego modułu, a więc i wszystkich innych problemów z alarmami itd. ...
problem w tym, że nie da się zdjąć z tego immo bez posiadania immo, wiec skoro mam kupić komplet to po co ściągać immo? wyżej pisałeś, że sam komputer mi wystarczy, więc tutaj po raz pierwszy zacząłeś się mijać z prawdą.
po drugie  to tylko jeden zakład mnie zapewnił, że ściągnie immo z tego sterownika( mems3), ale pod warunkiem, ze jest to wersja wcześniejsza bez magistrali CAN. mój ma CAN.
nie chce o tym dyskutować. powielam tylko zdanie ludzi co tym się zajmują.
sterownik silnika NIE komunikuje się z innymi modułami (komfortu itd) więc nic tam żadnego błędu nie zgłosi ...
Żaden tryb awaryjny (serwisowy) Cię nie dotyczy ...
I tu się mylisz. po raz drugi mijasz się z prawdą co w moich oczach cię dyskwalifikuje jako wiarygodnego doradcę w tym temacie. zobacz sobie do schematu instalacji. wszystkie sterownik się komunikują. "wszystkie" przesadziłem.
mam schemat tej instalacji ale do roku 2002 bez CAN i tam jest jasno narysowane, że ECU silnika komunikuje się z innymi sterownikami. cytuje ("ECU ABS D125 pin 78-58, ECU ALARM D111 pin 72") .  czyli z schematu widać, ze jeśli nie będzie komunikacji z tymi sterownikami to w komputerze będzie zapisany bląd i teraz jest pytanie czy ten błąd może spowodowac przejście do trybu awaryjnego. ale to jest mało ważne bo mój dawca jest z 2004 roku i ma CAN.  Z magistralą CAN jest jeszcze gorzej, bo ECU nawet dostaje informacje o spalonych żarówkach.
i teraz szukam zapewnienia osoby, która się na tym zna, że pomimo braku komunikacji ECU z innymi modułami będzie pracował normalnie
a druga sprawa to oprócz modułu immo czy potrzebuje od dawcy pobrać body unit control ( moduł komfortu)?

« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2012, 14:46:46 pm wysłana przez marek_gabrys »

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #228 dnia: Luty 28, 2012, 00:18:32 am »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
W kwestii schematu to poszperaj za Rave do MG TF ew. ZR.
Właśnie mam to, ale to jest materiał dla aut do roku chyba 2002. jak mnie pamięć nie myli. z tego schematu wynika, że immo i alarm są w jednym module zwanym ECU-ALARM(d111). Dodatkowo moduł ten komunikuje się z czymś co nazywa się ECU-MULTI FUNCTION (d130)- nie za bardzo umiem odgadnąć co to jest. (z schematu wygląda jak sterownik centralnego zamka)
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2012, 15:08:32 pm wysłana przez marek_gabrys »

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #229 dnia: Marzec 15, 2012, 08:25:09 am »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc
Źle Kolego rozumujesz ...
Alarm zabezpiecza moduł immo ... zdejmując immo z komputera pozbywasz się potrzeby podłączania tego modułu, a więc i wszystkich innych problemów z alarmami itd. ...
problem w tym, że nie da się zdjąć z tego immo bez posiadania immo, wiec skoro mam kupić komplet to po co ściągać immo? wyżej pisałeś, że sam komputer mi wystarczy, więc tutaj po raz pierwszy zacząłeś się mijać z prawdą.
po drugie  to tylko jeden zakład mnie zapewnił, że ściągnie immo z tego sterownika( mems3), ale pod warunkiem, ze jest to wersja wcześniejsza bez magistrali CAN. mój ma CAN.
nie chce o tym dyskutować. powielam tylko zdanie ludzi co tym się zajmują.
sterownik silnika NIE komunikuje się z innymi modułami (komfortu itd) więc nic tam żadnego błędu nie zgłosi ...
Żaden tryb awaryjny (serwisowy) Cię nie dotyczy ...
I tu się mylisz. po raz drugi mijasz się z prawdą co w moich oczach cię dyskwalifikuje jako wiarygodnego doradcę w tym temacie. zobacz sobie do schematu instalacji. wszystkie sterownik się komunikują. "wszystkie" przesadziłem.
mam schemat tej instalacji ale do roku 2002 bez CAN i tam jest jasno narysowane, że ECU silnika komunikuje się z innymi sterownikami. cytuje ("ECU ABS D125 pin 78-58, ECU ALARM D111 pin 72") .  czyli z schematu widać, ze jeśli nie będzie komunikacji z tymi sterownikami to w komputerze będzie zapisany bląd i teraz jest pytanie czy ten błąd może spowodowac przejście do trybu awaryjnego. ale to jest mało ważne bo mój dawca jest z 2004 roku i ma CAN.  Z magistralą CAN jest jeszcze gorzej, bo ECU nawet dostaje informacje o spalonych żarówkach.
i teraz szukam zapewnienia osoby, która się na tym zna, że pomimo braku komunikacji ECU z innymi modułami będzie pracował normalnie
a druga sprawa to oprócz modułu immo czy potrzebuje od dawcy pobrać body unit control ( moduł komfortu)?



Moge powiedzieć jak było w moim przypadku (dawca z 2001) za rzadne skarby nie dało sie zdjąć immo z kompa od mojego silnika. gasł po 3 sekundach. rozwiązaniem było kupić immo, stacyjkę, ecu.
Stacyjka okazała sie niepotrzebna. Potrzebne był immo ecu i pilot i zaczęło chodzić.
rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #230 dnia: Marzec 15, 2012, 08:27:07 am »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc
Wczoraj niestety nie wytrzymała skrzynia FSO-ska. Nie wytrzymał wałek sprzęgłowy po tym jak rozwaliło łożysko na podpórce wałka sprzęgłowego.

Jakby miał ktoś skrzynię od 132 proszę o kontakt.
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2012, 08:29:54 am wysłana przez pezetfso »
rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #231 dnia: Marzec 15, 2012, 10:15:12 am »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Wczoraj niestety nie wytrzymała skrzynia FSO-ska. Nie wytrzymał wałek sprzęgłowy po tym jak rozwaliło łożysko na podpórce wałka sprzęgłowego.

Jakby miał ktoś skrzynię od 132 proszę o kontakt.
Ja tam wsadziłem 2 lub 3 łożyska wysokoobrotowe. na twoim miejscu bym pomyślał o skrzyni N9 i dorabianiu dzwona pod silnik rovera. ktoś na tym forum już robił taki manewr.
ale jak już przerabiać to bardzo małe, sexy i lekkie są skrzynie BMW.
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2012, 10:18:49 am wysłana przez marek_gabrys »

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #232 dnia: Marzec 15, 2012, 11:43:15 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
ktoś na tym forum już robił taki manewr
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=20856.0

Mam od 3 lat i daje radę... Wada to sprzęgło max 200mm. Seryjne w VVC to 215mm jak nie więcej... Ale tu daje radę spiek założyć.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #233 dnia: Marzec 15, 2012, 12:17:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Można kombinować ze skrzynią MT75, jest lżejsza, ma większy dzwon, wchodzi większe sprzęgło - tą skrzynię stosowano w Transitach (m.in.) przy silnikach 2.0 ohc, dawało to możliwość zastosowanie większego sprzęgła; silnik 2.0 ohc był spięty z tą skrzynią poprzez blachę/flanszę.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #234 dnia: Marzec 15, 2012, 15:28:22 pm »

Offline leonidasso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
do mt75 i bmwowskich sexy skrzynek trza by było flanszę, jak ktoś zaprojektowałby to chętnie przyjmę szkice :D. Albo kupię już gotową flansze. A czy pg1 nie ma odkręcanego dzwonu? Jeśli tak to można byłoby wykorzystać patent bociana
Cytat: volant
Romantyczne jest wspólne łapanie stopa, a nie chlamydii

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #235 dnia: Marzec 15, 2012, 16:07:19 pm »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc
Mam od 3 lat i daje radę..
Rozumiem, że masz N9. Powiedz czy wałek sprzęgłowy musi być podparty w tej skrzyni??
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2012, 17:10:57 pm wysłana przez pezetfso »
rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #236 dnia: Marzec 16, 2012, 09:53:22 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Rozumiem, że masz N9
Tak.
Powiedz czy wałek sprzęgłowy musi być podparty w tej skrzyni??
Tak.

Jako, że w 1,8 jest otwór na łożysko 22mm a w N9 wałek ma 15mm da się dobrać łożysko igiełkowe odpowiednich rozmiarów.

Fakt, że ja może nie kiluję za mocno auta no i 1,8 jest słabsze od VVC (choć ten mój to może nie tak za wiele...) ale jestem zadowolony z tej skrzyni. Jak wsiadam do auta żony to jakoś dziwnie mi się tam biegi zmienia...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #237 dnia: Marzec 19, 2012, 08:52:44 am »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc
BOCIAN twój pomysł jest bardzo dobry. Myślę, że jedyne co zrobie inaczej to zamiast odlewać dekiel, zrobię z frezowanego kawałka aluminium
rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #238 dnia: Marzec 19, 2012, 09:13:25 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
jak wolisz. Mi było łatwiej odlać.  Bo formę zrobiłem z drewna (czyli darmo) a i odpad poprodukcyjny okazał się mały. No i nie wiem czy dostaniesz AK9 (bo ZTCP z takiego aluminium jest zrobiony dzwon skrzyni FSO) w formie kawałka aluminum.  Odlew to 2kg aluminuim więc kosztowało to mnie 60zł jakiś czas temu. Jak szukałem takiego plasterka 2cm to koszt jego był kilkukrotnie wyższy bo to musi być walec ponad 20cm (lub kwadrat również o sporych wymiarach)średnicy więc spoooooro odpadu z tego będzie. Pomijam też kwestie odpowiedniego obrobienia tego i spasowania, że o ew. błędzie nie wspomnę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #239 dnia: Marzec 20, 2012, 14:24:17 pm »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc
jak wolisz. Mi było łatwiej odlać.

Wczoraj z kolegą byliśmy u Pana Marka B. i jest nowy patent aby wsadzić zamach do sprzęgła +210 mm. Wyjdzie połączenie Landrovera i forda.
Plan jest, zbieram graty. 

rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu