Autor Wątek: Sportowy wydech do Rovera  (Przeczytany 15914 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sportowy wydech do Rovera
« dnia: Październik 17, 2011, 16:14:23 pm »

Offline wieclaw57

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6
Witam
Jako że w moim driftowozie przepaliła się rura od 1 tłumika postanowiłem zrobić pełen przelot. Rurę poprowadziłem na lewy bok z myślą ze będzie miał lepsze osiągi. Tak wygląda na samochodzie robiony na szybkiego bo w niedziele był trening driftu




Silnik teraz chyba ma 90KM auto w ogóle nie jechało a wkręcanie na obroty jest długie i uciążliwe chociaż dźwięk to muzyka dla uszu. Może macie jakieś pomysły na wydech który poprawi osiągi albo przywróci mi poprzedni stan. Najchętniej bym prosił o zdjęcia i opinie własnych przeróbek

I taki mały problem poza tematem od czego puściła uszczelka że rzuca mi olejem na koło?

« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2011, 16:17:55 pm wysłana przez wieclaw57 »

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 17, 2011, 16:24:19 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
oże macie jakieś pomysły na wydech który poprawi osiągi albo przywróci mi poprzedni stan
Na pewno poprzedni stan uzyskasz montując seryjny wydech.
Reszta dokonanych tutaj przeróbek jest na zasadzie przypadku - ot taki tłumik leżał w końcu garażu i akurat wymiarami pasował. Nikt z piszących na forum nie przeliczał kompletnego wydechu (przynajmniej się tym nie chwalił). Przejrzyj archiwum tego działu a poznasz rozwiązania które stosowano.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 17, 2011, 17:54:38 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
I taki mały problem poza tematem od czego puściła uszczelka że rzuca mi olejem na koło?
Uszczelniacz w moście
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2011, 18:20:07 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Rurę poprowadziłem na lewy bok z myślą ze będzie miał lepsze osiągi

Primo krótkie wydechy zawsze są kijowe, profesjonalne stajnie stosują je tylko gdy nie ma innego wyjścia. Secundo, wydech trzeba przeliczyć pojemnościowo i odległościowo albo chociaż wzorować konstrukcję na obliczeniach producenta trafiając około tego co powinno być.

Załóż seryjny wydech. Te rury są tanie. Jak chcesz więcej to:

Wymodź rurowy kolektor wylotowy o odpowiedniej średnicy (seria żeliwo to kicha z Rovera SPI 75KM), możesz puścić wydech pod dzwonem skrzyni biegów od razu na prawą stronę. Śr. zewnętrzną rury wybierz od początku do końca 50mm. Łącznik elastyczny, strumienice i tłumiki przelotowe ustaw na odległościach analogicznych do tych na jakich były katalizator i tłumiki w seryjnym układzie. Nic lepszego ponad to nie da się zbudować bez wizyty u specjalisty albo dokonania karkołomnych obliczeń i kilku prototypowych układów.
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2011, 18:23:27 pm wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2011, 18:24:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Uszczelniacz w moście

Na półośce pewnie. Musisz wyjąć półośkę, przy okazji zmienić trzeba będzie pierścień ustalający łożyska. Jak zrobisz źle to koło ci odpadnie w trakcie jazdy. Jak nie zrobisz to most zgubi olej i się zmieli.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 18, 2011, 22:04:02 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
A po co wymieniać pierścień? Jeżeli łożysko jest dobre to pierścienia nie ruszamy
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 19, 2011, 07:53:44 am »

Offline wieclaw57

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6
Dobra to wracam do serii a łożysko już wymieniałem z 2 strony i nic nie odpadło :d to mam nadzieje ze teraz nic nie skopie

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 20, 2011, 22:14:23 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
ja mam przelot 2" i ostatni tłumik seryjny i nie odczułem spadku mocy między serią a tym co mam.
A mam zrobione tak:

i myślę że nie ma sensu się bawić w puszczanie go pod dzwonem skrzyni bo to nie potrzebne zakręty, a na jedno wychodzi to i tak bliżej podwozia się nie da.
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2011, 22:16:23 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 21, 2011, 20:45:51 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
i myślę że nie ma sensu się bawić w puszczanie go pod dzwonem skrzyni bo to nie potrzebne zakręty, a na jedno wychodzi to i tak bliżej podwozia się nie da.

Taki sam d*pny skręt masz w serii tylko że w drugą stronę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 22, 2011, 00:01:45 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Taki sam d*pny skręt masz w serii tylko że w drugą stronę.
nie wiem o co Ci chodzi...
Ale chyba przelot ma być jak najlepszym odprowadzeniem spalin w taki sposób aby się nie blokowały nigdzie... ale chyba tego nie muszę tłumaczyć...
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 22, 2011, 11:38:40 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ale w układzie musi panować odpowiednie ciśnienie, pełen przelot to też nie jest rozwiązanie. Umiejscowienie tłumików wcale nie jest "z dupy" wzięte. Z przodu powinna być puszka rozprężna.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 22, 2011, 19:21:54 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
tak rozumiem, ale mówię że po założeniu przelotu nie odczułem żadnych spadków...
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 24, 2011, 11:34:00 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
nie wiem o co Ci chodzi...

Masz w serii i u siebie też to masz że rura idzie ostro na lewą stronę nadwozia, potem dopiero do tyłu, potem skręca lekko na prawo pod podłużnicę i znowu się prostuje. Ja proponuję dać zamiast na lewo, skręt na prawo ,a potem ostro do tyłu. Pewna oporowość w wydechu i tak musi być i tego się nie obejdzie.

Co do tuningu to mnie najbardziej auto odmuliło kiedy zmieniłem filtr paliwa i założyłem go we właściwej pozycji ,a nie odwrotnie jak dotychczas. Może jakbym zmienił cewkę na nową to analogicznie by się odmulił powyżej 5000rpm bo nikt zdaje się jej nie ruszał od nowości.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 24, 2011, 12:51:18 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
a na jedno wychodzi to i tak bliżej podwozia się nie da.
Oj da się da. U mnie wydech jest ok 1cm pod podłogą pasażera. Rura 55mm i prawie nie wystaje poniżej podłużnicy. Przy takich wydechu jak twój musiałbym omijać wszystkie garby a tak to nawet na wysokich nie haczę...

Jak autor postu ma trochę samozaparcia to polecam zrobić długie 4w2w1 coś jak u mnie(wymiary podane na stronie Dave'a Andrewsa). Koszt to jakieś 160-180zł +robocizna - potrzeba 4x dwururka z PN/DF z silnikiem polonezowskim. Przy seryjnej skrzyni FSO będzie zdecydowanie łatwiej. efekt na plus potwierdziła hamownia. Dalej mam pełen przelot na 50mm rurce i dwa tłumiki przed i za mostem z opla vectry 2,0 A 8V (podobne jak końcowy z DFa/Borka tylko stosownie większe).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 27, 2011, 20:33:06 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Co prawda mój mod jest pod 1.8, ale zawsze coś może wniesie  :]

Fotki: http://img151.imageshack.us/g/zdjcie0039k.jpg/

Kolektor i dwururka freelander - oczywiście zmodyfikowane.
Dalej wszystko na fi56:
- pierwszy tłumnik przelotowy z wypustkami które mają zachować pulsację spalin (nie, nie jest to strumienica łuskowa) - wstawiony w miejscu, w którym we freelanderze wypada katalizator,
- drugi przelotowy z T4,
- ostatni komorowy z passata 2.0b
- do tego dwa kolana 90st i kawałek dwururki z mondeo 1.6b (wykorzystane zostały kolana z niego).

Wrażenia: bezcenne ;D Silnik znacznie odżył, szczególnie w zakresie powyżej 5 tys obrotów. Na 5 od 2 tys normalnie przyśpiesza  - ogólnie jest lepszy ciąg na dolnym zakresie i pojawiła się góra.

Aha: dźwięk prawie cywilny, a przy butowaniu piękny świst  :-)

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 18, 2012, 21:06:14 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Podepnę się :)

Czy jest sens wymieniać rurę: katalizator - tłumik środkowy i tł. środkowy - końcowy, na taką fi 50 mm jeżeli pozostawię tł. środkowy seryjny, a końcowy dam z borka/dfa ?
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 19, 2012, 19:54:56 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
nie ma sensu. Lepiej zamontuj końcowy troszkę szerszy a środkowy zostaw jako zdławienie.  borkowy ma dosc kiepski przelot. przy moim 1,6 rovera syczal niczym gas z butli. i nie ciagnal na gorze.
znowu jak zrobilem za szeroko to dolu nie bylo. najlepsze efekty byly jak go srodkowy zdlawial i za nim 55 i przelot

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 19, 2012, 21:21:44 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Czyli kolanko tł. środkowy - końcowy dać 50/55 i na koniec takiej samej średnicy przelot, dzięki :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 25, 2012, 10:36:07 am »

rocky14

  • Gość
Panowie mam pytanie. Co myślicie o kolektorze z rovera 1.8 (4w1) wsadzonym do poldka 1.4 oczywiscie odpowiednio przespawany, i do tego  pełen przelot 2 cale na jednym koncowym tłumiku wm sporta(ala mugen) o koncowej srednicy 90mm?? poleprzy sie coś czy raczej go zamuli?? widziałem takie rozwiazanie w poldku z kolektorem od 1.8 i wydechem 2 calowym lecz był na 2 tłumikach i był za cichy...

Odp: Sportowy wydech do Rovera
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 25, 2012, 10:48:20 am »

piciek

  • Gość
Panowie mam pytanie. Co myślicie o kolektorze z rovera 1.8 (4w1) wsadzonym do poldka 1.4 oczywiscie odpowiednio przespawany, i do tego  pełen przelot 2 cale na jednym koncowym tłumiku wm sporta(ala mugen) o koncowej srednicy 90mm?? poleprzy sie coś czy raczej go zamuli?? widziałem takie rozwiazanie w poldku z kolektorem od 1.8 i wydechem 2 calowym lecz był na 2 tłumikach i był za cichy...
proponuje cóś takiego:

będzie głośno.