Autor Wątek: Tuning głowicy w 18K4  (Przeczytany 28520 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 25, 2012, 12:16:17 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Większy wznios oraz kąt otwarcia zaworu. Te silniki chodzą na mm więc lepiej to sprawdzić niż zrobić z silnika sieczkarnie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 25, 2012, 16:43:52 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
No tak, ale to nie jest wałek dorabiany u Pana Ździcha, tylko fabrycznie stosowany w normalnym 18K4F/16K4F i nie ma prawa nic się dziać.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 25, 2012, 19:30:34 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
obawiam się spotkania zaworu z tłokiem ale przy powiedzmy wyższych obrotach rzędu 6tyś. bo o ile sam wałek jest seryjnie montowany w mgtf to nie wiem czy nie zakładali do niego sprężyn 3.4mm, a nie jak u nas 3.25mm

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 25, 2012, 21:23:20 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Teoretycznie wałki Pipercams ARKBP270H o wzniosie 9,65mm można stosować przy zwykłych sprężynach.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 25, 2012, 22:47:09 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak czy inaczej nie zaszkodzi przekręcić na sucho kilka razy przed odpaleniem/ A czy takie wałki nie potrzebują regulowanych kółek??

PS. Ile cię to kosztowało - moze być PW.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 25, 2012, 22:52:36 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A w MG TF były regulowane kółka ? Nie. :-)

A no właśnie, ciekawe ile taka impreza. I gdzie to upolowałeś ? EBay ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 26, 2012, 09:56:29 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A w MG TF były regulowane kółka ? Nie. :-)
A jesteś pewien że są tak samo ustawione jak w zwykłym. Przecież przy produkcji seryjnej po testach robi się koła "na wymiar" i wizualnie wcale nie muszą się różnić.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 26, 2012, 18:28:51 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
co do kół to się okaże czy potrzeba regulowanych. Z ceny wałków nie będe robił tajemnicy. Na ebay.co.uk razem z przesyłką kosztowały mnie £95 czyli 505zł myślę że to dobra cena.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 27, 2012, 15:05:53 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
obawiam się spotkania zaworu z tłokiem ale przy powiedzmy wyższych obrotach rzędu 6tyś. bo o ile sam wałek jest seryjnie montowany w mgtf to nie wiem czy nie zakładali do niego sprężyn 3.4mm, a nie jak u nas 3.25mm
grubość tu nie ma nic do znaczenie. stała sprężyny, a po fizycznemu to współczynnik sprężystości sprężyny.
Z ceny wałków nie będe robił tajemnicy. Na ebay.co.uk razem z przesyłką kosztowały mnie £95 czyli 505zł myślę że to dobra cena.
sam szukałem tych wałków całą zimę i ktoś mi je z przed nosa chapnął . To chyba Ty. jeśli chodzi o cenę to ja wybrałem inne rozwiązanie. sprzedałem swoją zwykłą głowicę za 750 zł i kupiłem głowice mg zr 160 za 600 zł. jak do tej pory jestem na +150, które pochłonie mi dorobienie panewek na wałek ssący w tej głowicy. 70 zł dorobienie dekielków na uszczelniacze wałka ssącego. czyli u mnie za koszt 70 zł mam głowicę VVC160 z dwoma wałkami. na razie będzie tam jako ssący pracował wydechowy z VVC i jako wydechowy wałek z zwykłej głowicy 1,8.( niestety nie udało mi się znaleźć w rozsądnych pieniądzach lepszych wałków). wydaje mi się, że głowica VVC na zwykłych wałkach była by lepszym (na pewno tańszym) rozwiązaniem niż wałki od mg 135.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 27, 2012, 17:30:02 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
a już najlepszym rozwiązaniem jest glowica vvc z wałkami od mg 135 :-) wałki już mam, jak znowu zacznie "brakować" mocy to pójdziemy dalej :-)

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 31, 2012, 21:47:28 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Panowie a jak się mają wałki 1.8 do wałków 1.4? Jest różnica we wzniosie krzywek i kącie otwarcia zaworów? Jest sens zakładać?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 31, 2012, 21:50:50 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jest różnica. Ale wątpię w przyrost w 1,4. ;-)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 31, 2012, 21:52:06 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 05, 2012, 17:44:53 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
Odświeżę temat. Mój zestaw, czyli głowica od 1.4 po odpowiedniej obróbce z wałkami od mgtf trafiła na swoje miejsce. Sama przekładka odbyła się w sumie bez większych komplikacji ( no poza rozrządem) bo napinacz automatyczny nie pasuje w otwory po napinaczu ręcznym z 1.4, a pod napinacz manualny z kolei nie pasuje pasek rozrządu od 1.8(jest za długi), nie chciałem wkładać paska z 1.4 bo jest węższy więc pozostało nawiercić i nagwintować otwory w głowicy. Po złożeniu wszystkiego silnik odpalił od strzała(co w sumie mnie trochę zdziwiło), początkowo napitalał popychacz co strasznie mnie podirytowało, bo w swoim 1.8 miałem cichutkie ale żeby ich nie przekładać to nabyłem drugi komplet w niewiadomym stanie, na szczęście po kilku minutach pracy klekot ustał i słychać już było  tylko subtelne cykanie wtryskiwaczy. Co do samej jazdy to czuć że charakterystyka się zmieniła, jednak liczyłem na większą zmianę. Jest znacząca poprawa w przedziale 5-6,5tyś. ale co trochę mnie boli jest wyraźny spadek momentu w przedziale 2-3tyś, na jakimś z forum czytałem że po takiej zmianie wałków spadek momentu na dole jest nieodczuwalny, jednak dementuje  te pogłoski bo w moim przypadku jest znacznie odczuwalna (co prawda dużo jeszcze nie jeździłem ale mam wrażenie że właśnie w przedziale 2-3 tyś na gazie silnik osiąga wyższy moment niż na benzynie), ponadto gdy silnik jest zupełnie zimny próba gwałtowniejszego przyspieszenia w przedziale 2-3 skutkuje "kangurami". Ogólnie wrażenia z jazdy mam pozytywne jednak odczuwam pewien niedosyt, musze wymodzić jakiś wydech bo poza kolektorem rurowym 4-1 mam zupełną serię, no a w dalszej perspektywie planuje zakupić Ecumaster. Jak odzyskam swojego g-techa to zmierzę osiągi, na poprzednich wałkach przyspieszenie 0-60mph oscylowało w granicy 8.7s (pewnie znajdą się tacy co powiedzą że tyle to mają 1.6, średnio chce mi się w to wierzyć no ale skoro tyle mają to pogratulować).   

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 05, 2012, 17:48:26 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Trzeba sobie jasno powiedzieć, że bez odpowiedniego wysterowania nie będzie efektu, jaki być powinien. ;-)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 07, 2012, 23:43:34 pm »

paweł poldon

  • Gość
Witam pozwole dołaczyć sie do dyskusji ponieważ sam własnie jestem na etapie modyfikacji głowicy vvc pod aparat i zapodanie na dół od 1.8.Zawory ssące i w wydechowe są takie same w 1.4 1.6 i 1.8 natomiast wieksze są w 1.8vvc(sprawdzone w katalogach w kilku sklepach ponieważ sam kupowałem).Najpierw miałem zamiar poddać modyfikacji głowice z 1.8 pod duże zawory z vvc ale jak zawiozlem głowice i duże zawory od vvc do spasowania okazalo się iż  zostanie na tyle mało mięcha że po kilku dobrych butach wszystko się  zes... zwłaszcza że zawory z vvc nie wejdą w oryginalnym wymiarze tylko będzie je trzeba troszke liznąć,więc zakupilem czapke od vvc.Jeśli można prosze o podpowiedz co mam zrobić bo wałek ssący wchodzi ladnie pasownie a wydechowy po usunięciu zmiennych faz rozrządu ma na wejściu i wyściu z obudowy głowicy większą średnice i pozostaje otwór o większej średnicy przez co walek ma luzy.Gościu od glowic powiedział że trzeba dorobić panewki na wejściu i wyściu i zakołkować je w głowicy,jeśli już ktoś to dorabial prosze o porady i ewentualnie czy ktoś dorabial też zaślepki na przód i tył które trzeba zamontować po wywaleniu vvc.Jeśli trzeba to mam na odsprzedanie jeden ssący z vvc z zakupionej głowicy i dodatkowo komplet ssących od vvc z podtoczeniem  w odpowiednim  miejscu na nanbicie palca pod aparat bo jak wiadomo palec na walku vvc nabijamy pod innym kątem (nie robilem tego sam zakupilem już tak przystosowane na ebay.uk)Z góry dzieki czekam na podpowiedzi.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 08, 2012, 11:04:27 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Zawory ssące i w wydechowe są takie same w 1.4 1.6 i 1.8 natomiast wieksze są w 1.8vvc(sprawdzone w katalogach w kilku sklepach
Popatrzyłem w katalog Mahle i podają, że 1.8 zwykłe i 1.8VVC mają te same zawory...

Ale może to tylko błąd w katalogu, bo jak popatrzyłem w katalog firmy Freccia to do silnika 16K4F są przypisane zawory do silnika Hondy :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 08, 2012, 11:20:41 am »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Witam.
Ja też miałem dorabiać panewki i dekle w miejsce VVC. Panewki to żaden problem. mi wyceniono tę usługę na 200 zł. dekle miałem sam toczyć z walca aluminiowego. szacowałem całkowity koszt takiej operacji na 300-400 zł. niestety nie znalazłem wałków od mg TF 135. bo uważam, że wsadzenie dwóch wałków wydechowych do głowicy VVC nie ma sensu. ponieważ to tylko pogorszy efekt w porównaniu do standardowego rozwiązania VVC.
moje zdanie jest takie, że czopowanie VVC ma tylko i wyłącznie sens jeśli założymy tam wałki "ostrzejsze" niż standardowe.
 minimum ro wałki od 135 KM.
urodził mi się pomysł jak prosto odpalić VVC 160 w takim samochodzie. za kilka dni napisze coś więcej o tym jak będę pewien na 100%
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2012, 11:27:08 am wysłana przez marek_gabrys »

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 08, 2012, 16:27:04 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jeśli mówisz o wałkach wydechowych z VVC to czasy otwarcia mają dokładnie takie same, jak wałki z TFa, z tym, że mają mniejszy wznios, bo 9,2mm w stosunku do 9,5mm.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 08, 2012, 17:38:58 pm »

paweł poldon

  • Gość
Witam ale te pół panewki to z aluminium odpornego na ścieranie czy raczej z brązu,a wałki mam dwa komplety jeden z vvc ssące a drugi komplet też od angolii 270'x9,2mm oznaczennie z wałka LGE 101650 jeśli dobrze odczytalem z mojej fotki bo walki są razem z głowicą u tokarza.Spec od glowic powiedział że te będą miały dużo lepszą charakterystyke niż vvc jeśli ktoś może doradzić  po oznaczeniu to poprosze pozdrawiam.