Autor Wątek: Tuning głowicy w 18K4  (Przeczytany 28539 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 09, 2012, 00:14:41 am »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Jeśli mówisz o wałkach wydechowych z VVC to czasy otwarcia mają dokładnie takie same, jak wałki z TFa, z tym, że mają mniejszy wznios, bo 9,2mm w stosunku do 9,5mm.
Nie prawda.
zabacz na tę specyfikację:
    MG TF 135:
    Inlet: opens 11º BTDC, closes 61º ABDC; lift 9.5mm
    Exhaust: opens 51º BBDC, closes 21ºATDC; lift 9.5mm
    Valve open duration: 252º

  VVC:
Inlet: opens 0º BTDC, closes 40º ABDC; lift 9.5mm
Exhaust: opens 51º BBDC, closes 21º ATDC; lift 9.2mm
Valve open duration 220-295º

Patrząc na tę specyfikację dalej uważam, że wsadzenie do głowicy VVC dwóch wałków wydechowych spowoduje pogorszenie osiągów w stosunku do standardowego rozwiązania VVC
Natomiast użycie wałków od MG TF 135 coś by mogło polepszyć.

Nie rozumiem dlaczego się z tym nie zgadzasz?

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 09, 2012, 00:18:06 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
MG TF 135 :
Exhaust: opens 51º BBDC, closes 21ºATDC; lift 9.5mm

VVC :
Exhaust: opens 51º BBDC, closes 21º ATDC; lift 9.2mm

Tak jak napisałem wcześniej.
Wałki z MG TF są bliźniacze więc oba będą takie same jak wałek z VVC, ale o delikatnie mniejszym wzniosie... 
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 09, 2012, 10:28:18 am »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona

Tak jak napisałem wcześniej.
Wałki z MG TF są bliźniacze więc oba będą takie same jak wałek z VVC, ale o delikatnie mniejszym wzniosie... 
Problem w tym, że to co napisałeś wcześniej nie jest prawdą!!!!

wałki w mg TF 135 nie są bliźniacze !!! - czy jak to nazwałeś.
wałeki wydechowe są podobne (te same czasy otwarcie z minimalnie większym wzniosem na korzyść TF 135)
ale porównując wałek wydechowy VVC ( który ma działać jako ssący) z wałkiem ssącym od MG TF 135. to ich dzieli kosmiczna różnica.

podałem wyżej dane znalezione pod tym adresem: http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/engines/engine_options.htm

jest tam to wyraźnie napisane czym się one różnią, jest czarno na białym napisane, że te wałki są diametralnie inne. dlatego nie mogę zrozumieć dlaczego z uporem maniaka twierdzisz, że to nie prawda?

Wiec stary nie obraź się, ale pieprzysz jak potłuczony zamącając temat.
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2012, 10:30:03 am wysłana przez marek_gabrys »

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 09, 2012, 10:45:51 am »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Witam ale te pół panewki to z aluminium odpornego na ścieranie czy raczej z brązu,a wałki mam dwa komplety jeden z vvc ssące a drugi komplet też od angolii 270'x9,2mm oznaczennie z wałka LGE 101650 jeśli dobrze odczytalem z mojej fotki bo walki są razem z głowicą u tokarza.Spec od glowic powiedział że te będą miały dużo lepszą charakterystyke niż vvc jeśli ktoś może doradzić  po oznaczeniu to poprosze pozdrawiam.
Ja jestem zwolennikiem materiału takiego jak głowica. wprowadzanie panewki z brązu i w dodatku o tak ogromnej grubości będzie kiepskim rozwiązaniem, ponieważ te materiały mają troszkę inny współczynnik rozszerzalności termicznej.
Napotkasz jeden dodatkowy problem o którym wyżej nie wspomniałeś. mianowicie wałki mają specjalne kołnierze których zadaniem jest uniemożliwianie ruchu osiowego wałka. przyłóż sobie wałek wydechowy w miejsce ssącego i zobaczysz o czym mówię. podpora pod panewkę jest znacznie węższa niż czop wałka w tym miejscu.
jeśli chodzi o temat to nie zrozumiałem czy ty masz 2 wałki wydechowe VVC + 2 wałki ssące jakieś o nieznanych parametrach? Pomierz tylko wznios tych wałków to może po nim da się je zidentyfikować.
Jeśli jeszcze głowicy nie obrobiłeś to może zainteresuje cię inny sposób odpalenia tej głowicy w tym silniku.
sterowniki mems3. są wszystkie programowalne. trzeba kupić sterownik bez immo nawet od 1,4 i wgrać mu mapy od 1,8 VVC 160.
mam namiar do człowieka co ma sterowniki mems3 ze sciągniętym immo za 120-150 zł. Być może niebawem bede miał wsad og MG ZR 160.
Facet wrzuci ten wsad do tych sterowników. kupujesz tylko wiązke silnika ( nie wiem czy od starszego VVC 145 nie jest taka sama)
i odpalasz ten silnika na tym przerobionym kompie.
Napisz na pw to ci podam więcej szczegółów.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 09, 2012, 12:02:41 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Z tego co wiem to panewki wałka tylko z brązu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 09, 2012, 13:01:32 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Z tego co wiem to panewki wałka tylko z brązu.
nie w tym przypadku. to nie jest zwykła panewka. tutaj to jest poprostu uzupełnienie głowicy. tutaj panewka ma ponad 1cm grubości. nie trudnię się regeneracją głowic, ale byłem z tą głowicą i 3 fachowców i jak jeden mąż każdy chciał to robić z jakiegoś stopu aluminium.
teoretycznie ma to uzasadnienie w współczynniku rozszerzalności. aluminium ma ponad 20% większy. więc dlatego zwłaszcza przy tak dużych rozmiarach lepiej głowicę jest uzupełnić tym samym materiałem, z którego jest zrobiona.
ale jak wspomniałem wyżej nie trudnię się regeneracją głowic, wiec lepiej podjedź z tą głowicą do kilku renomowanych zakładów i popytaj.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 09, 2012, 14:32:37 pm »

paweł poldon

  • Gość
Witam głowice robie u gościa ktory zajmuje się przeróbkami głowic,powiedział ze panewka może być aluminiowa ale tylko z materiału bardzo zbliżonego do głowicy ale nie mam pojęcia jaki to jest stop,więc powiedział aby dorobić z brązu alunimiowego o symbolu BN 28 typowo do produkcji panewek,dlatego zapytałem bo myślałem że już ktoś dorabiał coś takiego i wie co i jak.Wałki mam 1 komplet ssących vvc zakupiony u angolii z myślą o założeniu jeszcze w głowicy zwykłej ,jeden pojedyńczy ssący vvc z głowicy zakupionej do przeróbki na dół od 1.8 oraz komplet o oznaczeniu 270'x9,2mm zakupiony już z myślą pod obrobioną głowice vvc(jak się uda to jeszcze zapodam tloki omega ale pewnie będzie trzeba zamontować inne pręty i korbe bo seria podobno wytrzymuje do okolo7 tysi obrotów i to mnie przeraża).A moja droga z silnikiem jest taka 1.4 w poldonie,zakup 1.8 z 75 2002r super cena ale za to zesrany,rozbieramy do remontu,głowica do regeneracji i słycze że dobrze by było wstawić duże zawory,kupuje zawory ale okazuje się ze za wielkie jak na gniazda z 1.8,zakup głowicy z vvc i własnie zabawa w panewki i dorabianie zaślepek.Jak glowa będzie gotowa siądzie na dół od 1.8 z 75.To na szybko tak wygląda jak ktoś ma jakieś porady co mnie jeszcze czeka z niespodzianek po chętnie poczytam,napewno mista stalowa z 1.4 musi zostać a jak z osprzętem?.Pozdrawiam.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 09, 2012, 17:33:12 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
wałki w mg TF 135 nie są bliźniacze !!! - czy jak to nazwałeś.
wałeki wydechowe są podobne (te same czasy otwarcie z minimalnie większym wzniosem na korzyść TF 135)
ale porównując wałek wydechowy VVC ( który ma działać jako ssący) z wałkiem ssącym od MG TF 135. to ich dzieli kosmiczna różnica.

podałem wyżej dane znalezione pod tym adresem: http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/engines/engine_options.htm


jest tam to wyraźnie napisane czym się one różnią, jest czarno na białym napisane, że te wałki są diametralnie inne. dlatego nie mogę zrozumieć dlaczego z uporem maniaka twierdzisz, że to nie prawda?

Wiec stary nie obraź się, ale pieprzysz jak potłuczony zamącając temat.

Muszę cie kolego wyprowadzić z błędu, wałki które posiadam w swoim 1.8 pochodzą z MgTF 135, mają symbol LGC000300 i nie było ŻADNEJ ale to ŻADNEJ różnicy między nimi, czy uważasz że gdyby była różnica w samych wałkach producent nie oznaczyłby ich jakoś inaczej?? Znam stronę którą podałeś i mam dwie wersje: Albo dane tam zawarte nie są w 100% zgodne z prawdą (całkiem możliwa wersja bo już raz sugerując się tą stroną naciąłbym się na inne wałki) albo jednak w MGTF były inne koła rozrządu i to właśnie na nich było przesunięcie o te 5 stopni. Ja mam te wałki założone na koła z 1.4 i czuć zmianę na lepsze, co prawda coraz poważniej myśle o Ecumasterze ale to dlatego że nigdy nie było tak dorzee żeby nie mogło być lepiej:)
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2012, 17:34:49 pm wysłana przez gaworek87 »

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 09, 2012, 23:35:45 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Kolega nie zauważył faktu, że jak założymy koło rozrządu "w drugą mańkę" to będzie to nadal ten sam wałek, ale względem wału korbowego będzie różnica w kwestii otwarcia i zamknięcia.

Wiązka w VVC145 jest zupełnie inna, bo jest to MEMS2, bliźniaczy do MEMSa 1.9 z dorzuconym sterowaniem VVC (czerwona wtyczka na kompie i brak MAPa).

Blaszana miska wcale nie musi zostawać, bez problemu pasuje aluminiowa z nowsiejszych K16. Odpada wtedy dolna osłona, no i trzeba dorobić takową do główki rozrusznika.
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2012, 23:38:02 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 11, 2012, 11:29:43 am »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona

Muszę cie kolego wyprowadzić z błędu, wałki które posiadam w swoim 1.8 pochodzą z MgTF 135, mają symbol LGC000300 i nie było ŻADNEJ ale to ŻADNEJ różnicy między nimi, czy uważasz że gdyby była różnica w samych wałkach producent nie oznaczyłby ich jakoś inaczej??
może kupiłeś dwa wałki wydechowe od TF 135? jesteś pewien, że na 100% jest to komplet (ssący + wydechowy)
Jeśli to jest prawda i wałki z mg tf 135 są poprostu bliźniacze to jak najbardziej przyznaje rację koledze Multec.
 i jestem mu winien przeprosiny.

Jeśli chodzi o wiązki silnika z vvc 145 i vvc 160 to są podobne. to znaczy od strony silnika są takie same, natomiast różnią sie wtyczkami do komputera i tu jest to trudne przeskoczenia. jedyne co mi na myśl przychodzi to, że można kupić dwie wiązki od vvc 145 i jakąś dowolną od mems3 ( nawet od 1,4) i je zszyć razem.

jeszcze mam jeden dylemat odnośnie mems3. czytałem na forum rovera wątek o podmianie z silnika vvc145 na silnik vvc160. temat z 2008 roku. i co mnie zdziwiło to, że doradzano tam zmianę też koła zamachowego, że ponoć znaki na kole wieńcowym są inaczej rozmieszczone w silniku vvc 160.
pisał o tym niejaki PHJOWi, który na tamtym forum jest uważany za autorytet w tej materii.
nie miałem takiego koło w rękach i jeśli się to okaże prawdą to będzie to trudne do przeskoczenia, bo to koło nie za bardzo wejdzie do dzwonu od skrzyni fso.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 11, 2012, 11:37:28 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie wydaje mi się, by było inne, bo Rovery do końca produkcji miały koło z 4ema brakującymi zębami.
Różnica w MEMSie3 jest też taka, że jest inna wtyczka do czujnika MAP (przykręcany do kolektora) - 4 pinowa, bo jest tam zmiksowany czujnik temperatury i MAP. Dodatkowo zmianie uległ krokowiec, który ma 4pinową hermetyczną wtyczkę, zamiast takiej, jak w Poldoroverze. No i najważniejsza zmiana to wtyczki do cewek zapłonowych umieszczonych na pokrywce (przy czym sterowanie jest podobne, bo są to cewki obsługujące po dwa cylindry, tak jak w 145tce) i sterowanie wtryskiwaczami - pełna sekwencja, zamiast półsekwencji.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #71 dnia: Marzec 11, 2012, 12:15:34 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Nie wydaje mi się, by było inne, bo Rovery do końca produkcji miały koło z 4ema brakującymi zębami.
może być tak, że są też 4 brakujące zęby, ale w innym miejscu.
moja wiedza o tym silniku głównie opiera się o wasze forum wiec dlatego się mocno zdziwiłem jak znalazłem na forum roverki te informacje.
oto link do tematu: http://forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=22003&highlight=silnik+vvc&sid=1fb580c59398c8e2c58a7754a94e4870
napisałem do tego PHJOWI o wyjaśnienie, ale jeszcze mi nie odpisał.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 13, 2012, 20:18:35 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
Po pomiarach G-techem nie jestem zachwycony, przyspieszenie poprawiło się ale o tyle co nic bo teraz najczęściej wykręcam okolice 8.5sek. Fakt że poprzednio rozpędzałem się w zakresie 3-5 tyś teraz 4,5 -6,5 więc mam to czego chciałem mocna góra, jednak liczyłem na więcej. Może zbyt wiele wymagam, bo w sumie wałki z mgtf nie zwiększają momentu tylko przenoszą go w wyższy zakres obrotów. Przeglądam już instrukcję ecumastera i na dniach pewnie go kupię, jednak z montażem będę musiał poczekać bo nie chce podchodzić do tematu bez sondy szerokopasmowej a taki wydatek trzeba rozbić już na dwa miesiące :P

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #73 dnia: Marzec 13, 2012, 20:48:22 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Po pomiarach G-techem nie jestem zachwycony, przyspieszenie poprawiło się ale o tyle co nic bo teraz najczęściej wykręcam okolice 8.5sek. Fakt że poprzednio rozpędzałem się w zakresie 3-5 tyś teraz 4,5 -6,5 więc mam to czego chciałem mocna góra, jednak liczyłem na więcej. Może zbyt wiele wymagam, bo w sumie wałki z mgtf nie zwiększają momentu tylko przenoszą go w wyższy zakres obrotów. Przeglądam już instrukcję ecumastera i na dniach pewnie go kupię, jednak z montażem będę musiał poczekać bo nie chce podchodzić do tematu bez sondy szerokopasmowej a taki wydatek trzeba rozbić już na dwa miesiące :P
a nie wolisz zapodać sterownik mems3 od mgtf 135? znam człowieka co ma taki sterownik w szafie i chce go sprzedać. znam tez człowieka z lodzi co za 120-140 zł ściąga skutecznie immo dla sterowników mems3.  nie prościej i taniej to wysterować fabrycznym rozwiązaniem.
będziesz musiał tylko dać koło zamachowe inne i drugą sondę za katalizatorem lub emulator


Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #74 dnia: Marzec 13, 2012, 20:53:35 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dodatkowo podmienić wiązkę, wtryskiwacze, krokowca, zmienić pokrywkę wałków na przystosowaną pod cewki zapłonowe i czujnik położenia wałka. Jest trochę pierdół do wymiany niestety. Odpowiednio ogarnięty ecumaster powinien działać lepiej, no i jednak jest trochę bardziej rozwojowy niż programowalny MEMS3.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 13, 2012, 20:54:28 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
Ecumaster jest znacznie bardziej rozwojowy, nie chce bawić się w przekładanie fabrycznych sterowników, to jest rozwiązanie "jednorazowe", odżałuję trochę kasy i zrobie to tak jak już dawno powinienem zrobić.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 13, 2012, 21:06:48 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona

Odpowiednio ogarnięty ecumaster powinien działać lepiej, no i jednak jest trochę bardziej rozwojowy niż programowalny MEMS3.
Nie no Panowie z całym szacunkiem ale bez jaj. chcecie mi powiedzieć, że wtrysk pól-sekwencyjny ( full group) jest lepszym rozwiązaniem od pełnej sekwencji?

Ecumaster jest znacznie bardziej rozwojowy..
co ty chcesz z tym silnikiem dalej robić, że potrzebujesz rozwoju?
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2012, 21:10:24 pm wysłana przez marek_gabrys »

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 13, 2012, 21:21:06 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wtrysk pół-sekwencyjny to nie jest full grupa. W full grupie pracują 4 wtryskiwacze naraz (MEMS 1.6 - Poldorover), a w półsekwencji pracują parami 1-4, 2-3 (MEMS 1.9).

No nie mów mi, że przy tuningu silnika seryjne ECU jest dobrym rozwiązaniem. Owszem warto zauważyć fakt, że MEMS3 jest programowalny, ale standardowa przeróbka w UK przy tuningowanych K16tkach to standalone ECU Emerald'a. Ecumaster wraz z sondą szerokopasmową (np. LC-1) daje sporo więcej możliwości w stosunku do standardowego ECU, no i dodatkowo ma np. hamownię drogową.
Przykładowo gaworek87, będzie chciał założyć czapkę z VVC no i znowu będzie potrzeba wgrywania nowej mapy do ecu, a tak z ecumasterem i szerokopasmówką jest w stanie sobie to bez problemu dograć, jak należy.

Sam kiedyś miałem realizować pewien projekt oparty na MEMSie3 lub ecumasterze, silniku z TF'a 135 i kilku innych fajnych zabawkach, ale niestety kwestia finansowa nie pozwoliła wdrożyć projektu. A szkoda...
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2012, 21:25:19 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #78 dnia: Marzec 13, 2012, 22:09:43 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Wtrysk pół-sekwencyjny to nie jest full grupa. W full grupie pracują 4 wtryskiwacze naraz (MEMS 1.6 - Poldorover), a w półsekwencji pracują parami 1-4, 2-3 (MEMS 1.9). 
wiesz co miałem na myśli. ecumaster steruje wtryskiwaczami jednocześnie, wiec jest to najbardziej prymitywna metoda wtrysku wielopunktowego.
jeszcze się nie urodziła taka świnia, która sterownik poloneza (mems 1,6) zrobi lepszym sterownikiem od mems 3.
Nie oszukujmy się!
jak wspomniałeś mems 3 jest programowalny i dysponując jakimś kablem np galletto można z nim zrobić wszystko, wiec dalej nie widzę przewagi ecumastera.
Natomiast przykład z rozwojem poprzez głowicę vvc to akurat nie trafiony podałeś.
jak będziesz miał stary komp poloneza na kopułce + ecumaster to jak chcesz uruchomić i sterować  głowicą VVC?
obecnie stoje przed tym problemem.
przy mems 3 to tylko wgrywasz wsad od vvc 160 i zmieniasz wiązke i hula.
więc nadal się upieram, że mems3 jest lepszym i bardziej rozwojowym rozwiązaniem niż archaiczny sterownik poloneza plus świnia.
no chyba, że ktoś chce podejść do tematu czysto edukacyjnie i pobawić się w oswajanie świni.

Pozatym po opisie  sposobu robienia map ( poprzez sonde szerokopasmową) domyślam się, że nie masz wielkiego doświadczenia w tej materii.
To nie jest takie hop siup. Porządny soft do sterowania silnikiem ma działaś dobrze w każdych warunkach. czyli w temperaturze - 50 C, 0 C i +50 C. w normalnym ciśnieniu a także w górskich warunkach. w bardzo wilgotnym i suchym powietrzu. jest tu bardzo dużo zmiennych.
a to wymaga pewnej wiedzy popartej sporym doświadczeniem. bardzo mnie zadziwia optymizm ludzi w tej kwestii.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2012, 22:22:51 pm wysłana przez marek_gabrys »

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #79 dnia: Marzec 14, 2012, 15:56:44 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
bardzo mnie zadziwia optymizm ludzi w tej kwestii.
Kolego wrzuć na luz... chcesz zakładać mems3 to zakładaj, ja mam zamiar bawić się z Ecumasterem i tak zrobie, każdy ma własne przekonania i już. Nie róbmy z tego tematu śmietnika. A co do głowicy VVC koledze Multec chodziło zapewne o głowice na sztywnych wałkach. Nie mam zamiaru kłócić się z tobą o przewagę jednego rozwiązania nad drugim. Tyle z mojej strony.