Autor Wątek: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry  (Przeczytany 11265 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 13, 2011, 17:58:18 pm »

kazko kk

  • Gość
Ale słychać, że zawory to tam zaje*iście napie*dalają

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 13, 2011, 17:59:36 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Sprawdź luzy zaworowe na drugim cylindrze.
Nawet jak nie dopala Ci gazu na drugim cylindrze, to właśnie przy gazie świece nie są okopcone w takich sytuacjach.
Może Ci przerywać bo zawory na tym cylindrze są za ciasno ustawione lub podparte - nie pisałeś czy sprawdzałeś luzy.

W jakim stanie są kable zapłonowe i ile mają najechane świece?

Przepraszam, nie napisałem. Świece są nowe (wkładałem je po tym małym remoncie który teraz robiłem). Oczywiście świece zamieniałem miejscami, podmieniałem też ze świecami, które chodziły w silniku przed remontem, i nic. Kable nowe, podmieniałem ze starymi. Luzy zaworowe sprawdzałem 5 razy :) Rozumiem, że gaz okopca świecy, ale po pierwsze na gazie czuć że jedzie duużo lepiej, a po drugie jeśli najpierw pojeżdżę na benzynie i świeca się okopci, a potem przełączę na gaz to oczyszcza tą świecę do białego - czyli gaz spala jak trzeba.

Ale słychać, że zawory to tam zaje*iście napie*dalają

Gdyby zawory były głośne, to przecież byłyby za luźne, a to przy za ciasnych nie dopala mieszanki?
Silnik może wydawać się głośny, bo mam dziurkę w wydechu (na łączeniu pierwszego ze środkowym)
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2011, 18:01:58 pm wysłana przez pumex »

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 13, 2011, 18:15:32 pm »

kazko kk

  • Gość
AAAA to inna para kaloszy jak masz dziurawy wydech to dlatego tak coś się tłucze.Sprawdzałeś rozrząd?

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 13, 2011, 18:17:28 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Rozumiem że pytasz o jego ustawienie? Pasek ogólnie już powinienem wymienić, ale jeszcze tego nie robiłem, więc chyba nie ma możliwości że jest źle? Możliwe że tak sobie przeskoczył? Ale w takim przypadku przecież na gazie też by źle spalał mieszankę, a przyspiesza dobrze.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 13, 2011, 18:23:50 pm »

kazko kk

  • Gość
Być może wytarł się juz i przeskoczył, ale LPG to nie PB.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 13, 2011, 18:24:32 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
ale LPG to nie PB.

Możesz rozwinąć? Przy przesuniętym rozrządzie przecież na obu paliwach powinien źle chodzić.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 13, 2011, 18:25:44 pm »

kazko kk

  • Gość
LPG na dotarciu nie powinno się stosować ponieważ ma wyższą temperaturę spalania niż PB.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 13, 2011, 18:27:27 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Jedni mówią tak, inni znowu inaczej. Na pewno gaz ma zarówno zalety jak i wady. Ale w tym wypadku akurat nie widzę związku - bo przecież gdyby przeskoczył rozrząd, to powinien źle jechać i na benzynie i na gazie, prawda?

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 13, 2011, 18:39:30 pm »

kazko kk

  • Gość

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 13, 2011, 18:44:05 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Ja to wiem, ale co mi to da? :)
U mnie jest taka sytuacja że na benzynie JEDNA świeca jest czarna, a reszta ma dobre spalanie i auto źle jeździ. Natomiast na gazie oczyszcza WSZYSTKIE świece i auto dobrze jeździ. Na obu paliwach telepie przy schodzeniu z obrotów i na biegu jałowym (widać na filmie).

Stąd moje pytania:
- czy źle dobrana przez komputer mieszanka benzyny z powietrzem może powodować zalewanie tylko na jednym cylindrze, zawsze tym samym,w przypadku monowtrysku?
- co może powodować takie telepanie na obu paliwach?
Przy czym, jak pisałem wyżej, zapłon moim zdaniem wykluczyłem podmieniając: świece, kable, zamieniając miejscami kable na cewce i same cewki miejscami.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 13, 2011, 19:34:07 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Ja to wiem, ale co mi to da? U mnie jest taka sytuacja że na benzynie JEDNA świeca jest czarna, a reszta ma dobre spalanie i auto źle jeździ. Natomiast na gazie oczyszcza WSZYSTKIE świece i auto dobrze jeździ. Na obu paliwach telepie przy schodzeniu z obrotów i na biegu jałowym (widać na filmie).Stąd moje pytania:- czy źle dobrana przez komputer mieszanka benzyny z powietrzem może powodować zalewanie tylko na jednym cylindrze, zawsze tym samym,w przypadku monowtrysku?- co może powodować takie telepanie na obu paliwach?Przy czym, jak pisałem wyżej, zapłon moim zdaniem wykluczyłem podmieniając: świece, kable, zamieniając miejscami kable na cewce i same cewki miejscami.

Moim abimexem Telepało lecz nie aż tak jak miałem do wymiany czujnik temp dla kompa...na wysokich chodził dobrze.Czujnik 12 zł kosztuje..Z czytałeś błędy bo nie odpisałeś?

Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 13, 2011, 19:35:31 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
dwie sprawy. rozrzad albo pekniete pierscienie. po ile wyszlo na pomiarze kompresji??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 13, 2011, 19:37:52 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Ja to wiem, ale co mi to da? U mnie jest taka sytuacja że na benzynie JEDNA świeca jest czarna, a reszta ma dobre spalanie i auto źle jeździ. Natomiast na gazie oczyszcza WSZYSTKIE świece i auto dobrze jeździ. Na obu paliwach telepie przy schodzeniu z obrotów i na biegu jałowym (widać na filmie).Stąd moje pytania:- czy źle dobrana przez komputer mieszanka benzyny z powietrzem może powodować zalewanie tylko na jednym cylindrze, zawsze tym samym,w przypadku monowtrysku?- co może powodować takie telepanie na obu paliwach?Przy czym, jak pisałem wyżej, zapłon moim zdaniem wykluczyłem podmieniając: świece, kable, zamieniając miejscami kable na cewce i same cewki miejscami.

Moim abimexem Telepało lecz nie aż tak jak miałem do wymiany czujnik temp dla kompa...na wysokich chodził dobrze.Czujnik 12 zł kosztuje..Z czytałeś błędy bo nie odpisałeś?

Czujnik temperatury odpada, bo nie ma on nic do pracy na gazie, a na gazie też telepie.
Czy może to być silniczek krokowy? On pasowałby do tego że telepie i na gazie i na benzynie, pytanie czy jeśli to on byłby winny to mogłoby telepać już przy schodzeniu z obrotów?

dwie sprawy. rozrzad albo pekniete pierscienie. po ile wyszlo na pomiarze kompresji??

Około 12 barów na każdym cylindrze, więc pierścienie raczej odpadają. Kompresja, jak na niedotarte pierścienie wzorcowa.
Czy nie mam racji, że jeśli byłby to rozrząd, to by źle przyspieszał również na gazie, nie tylko na benzynie?
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2011, 19:40:54 pm wysłana przez pumex »

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 14, 2011, 11:06:38 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Tak mnie tknęło, gaz to I czy II generacja?
Jak spalanie?

Próbowałeś "wybłyskać" kompa czy są błędy?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 14, 2011, 11:30:41 am »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Dzięki za odpowiedź :)
Instalacja gazowa jest I generacji. Komputer nie wyrzuca błędów.

Co masz na myśłi pytając o spalanie? Ilość spalanego gazu / benzyny? Tego nie wiem, nie jeździłem na tyle dużo po remoncie żeby to powiedzieć.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 14, 2011, 14:44:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
W jaki sposób wkładałeś tłoki z pierścieniami? Ja wiem że pytanie jest może dziwne, ale to dość ważne.
Sprawdź czy kolektor ssący jest dokręcony poprawnie do głowicy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 14, 2011, 14:48:16 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Pewnie zastanawiasz się czy nie pękły przy wkładaniu? Wkładałem przyrządem do wkładania, poza tym jest kompresja taka jak powinna być, więc wątpię żeby to było coś z pierścieniami.
Kolektor ssący sprawdzałem, jest na nowych uszczelkach.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 14, 2011, 16:12:34 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ja bym jednak stawial na pierscienie... uszczelniajace moga byc cale ale uszczelniajaco zgarniajace mogly popekac. pozostaje jeszcze kwestia glowicy a mianowicie szczelnosc zaworow.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 14, 2011, 16:14:24 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Mogę to jakoś sprawdzić nie wyjmując tłoków?
Czy nieszczelność zaworów nie wyszłaby na pomiarze kompresji?

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 14, 2011, 19:30:20 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
wyjdzie robiac probe olejowa. sprawdzic pierscienie bez wyjmowania tlokow? sciagnac glowice i nalac na tloki benzyny ekstarcyjnej. jezeli bedzie sie utrzymywala przez dluzszy czas to pierscienie sa dobre. jezeli szybko bedzie ubywac to pierscienie sa na smieci
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)