Autor Wątek: Przekładka boscha do DF  (Przeczytany 3560 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przekładka boscha do DF
« dnia: Październik 23, 2011, 04:52:58 am »

Offline barton

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
Witam
Jestem w trakcie przekładki silnika. Wyjąłem wiązkę z plusa.
Wymyśliłem że do prawidłowej pracy silnika potrzebuję wiązkę silnikową w całości oraz
to co dochodzi do skrzynki bezpieczników

- pompa paliwa
- moduł wtrysku

i teraz pytanie - czy potrzebuje urządzenie mikroprocesorowe lub zegary ?
Z tego co się zorientowałem to mikroprocesor steruje kierunkami wycieraczkami etc więc chyba mogę wywalić.
Do zegarów z wiązki silnikowej dochodzą 4 kable - do obrotomierza, kontrolka temperatury, olej, check engine

chodzi mi o to czy silnik będzie odpalał i normalnie pracował pomimo braku zegarów.

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 23, 2011, 09:31:35 am »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Powinien normalnie odpalać,bo to nie ma wpływu na jego pracę (chyba) To służy jedynie kontroli wskazań czujników itd.  <mysli> Jedynie nie będzie ładowania,jeżeli będzie odłączona kontrolka ładowania  :]

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 23, 2011, 09:43:19 am »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Powinen odpalić.
To co powinno wejść do zegara od silnika to: ładowanie, niskie ciśnienie oleju, tamperatura silnika, sygnał obrotów oraz check (który można podpiąć w kancie pod kontrolkę ssania).
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 23, 2011, 10:33:39 am »

Offline barton

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
jedyne co mnie zastanawia to że od alternatora do zegarów wchodzi jeden kabelek...
a powinny chyba dwa - jeden od kontrolki ładowania a drugi od obrotów...
chyba że obroty idą od komputera...

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 23, 2011, 10:39:52 am »

qdlaty

  • Gość
a alt. obroty to chyba tylko w dieslach sie bralo, normalnie z cewki sa brane

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 23, 2011, 19:58:25 pm »

Offline barton

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
no tak - dzięki wszystkim  <ok>

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 23, 2011, 20:51:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
boscha przerzuca sie najlatwiej ze wszystkich ,bo praktycznie cala wiazka jest pod maska,
dodatkowe kabelki idace do zegarow czy skrzynki bezpiecznikow mozesz ladnie dosztukowac i bezpieczniki i przekazniki umiescic pod maska,
nie ma sensu tego ciagnac do kabiny ,bo w DFie i tak nie ma gdzie podlaczyc,
oczywiscie przewod z altka mozesz polaczyc z wiazka DFa ,albo nawet zostawic stary alternator,
obrotomierz jest obslugiwany przez ECU ,a nie z cewki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 23, 2011, 20:55:06 pm »

Offline barton

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
pierw wyciągnąłem kompletną wiązkę, poodcinałem co było niepotrzebne... i doszedłem właśnie do takiego wniosku :)))
silnikowa z tą we wnętrzu łączy się fajną kostką.
Do wnętrza ciągnąć tego nie zamierzam  <ok>

teraz się zastanawiam nad przełożeniem wspomagania, ale chyba nie będzie łatwo bo zawiecha jest szersza w caro plusie niż w 125p, a żeby przełożyć całą zawiechę to podobno trzeba spawać

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 23, 2011, 21:01:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie musisz przekladac zawiechy,
drazek srodkowy jest tej samej dlugosci - ograniczniki skretu mozna zrobic we wlasnycm zakresie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 23, 2011, 21:01:37 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
a żeby przełożyć całą zawiechę to podobno trzeba spawać
przespawujesz mocowanie górnego wachacza(jedna długa śruba)
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 23, 2011, 21:05:27 pm »

Offline barton

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
jutro sobie te mocowania obejrzę w dawcy i biorcy - ze spawaniem nie mam problemu tylko raczej chciałem uniknąć rzeźby.
A co do wspomy - są jakieś konsekwencję długości wałka ? bo ze zdjęcia


dla mnie przynajmniej wynika że kierownicę będę miał duuużo bliżej

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 24, 2011, 14:57:08 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Nie rozumiem Cię, przecież to jedno to wałek od wspomy, przy której przekładnia jest dłuższa. Suma wychodzi identyczna. Przekładasz tylko przekładnie, kto Ci kazał całą zawieche zmieniać?
Jak masz wspome od plusa to ograniczniki masz w przekładni, jak starszą to nie powinny te "wąsy" przeszkadzać w sumie.

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 25, 2011, 20:01:36 pm »

Offline barton

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
 <ok>
zawiechę chciałem włożyć bo jest szersza (stabilniejsza?)

przekładnia + wałek -- zrozumiałem :)

wspomę mam z plusa , 97 rok

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 25, 2011, 22:17:48 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
To tylko jak wykręcisz starą przekłądnie wykręć dwie śruby z podłużnicy, udające "ograniczniki".

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 25, 2011, 23:23:25 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Czy to bosch czy abimex nie ma znaczenia -wiazka jest osobna i przerzuca sie całosc. W kancie jest troche wiecej roboty bo trzeba przerabiac wlew baku i ciagnac zazwyczaj dodatkowy przewod powrotny, oraz +12V do pompy, wywalic ssanie, podpiac CHECK ENGINE oraz przerobic troche instalacje elektryczna jezeli ma to miec rece i nogi ale roboty i tak jest sporo mniej niz przy 1,4 16V. No i skrzynia oraz wydech do zmiany na polonezowskie jezeli jest 4 biegowa na silniku 115C
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2011, 23:25:33 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 25, 2011, 23:39:13 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
osobiscie taka uwaga - robota nie warta wg mnie, bosch to lipa.
jedyne ohv jakie bym kombinowal to abimex lub gsi... ;)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 04, 2011, 08:09:28 am »

Offline barton

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
to i tak większość czasu będzie latać na gazie więc ... gli lepsze imho :)))
Taki się trafił zresztą - cały samochód za grosze

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 04, 2011, 13:02:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Czy to bosch czy abimex nie ma znaczenia -wiazka jest osobna i przerzuca sie całosc
ma duze znaczenie,bo abimex ma kompa w srodku ,ma dodatkowo kilka czujnikow (map,vss) i ma platanine kabli choinkowych do modulu zaplonowego ,bez ktorego nie da sie odpalic silnika,
bosch siedzi pod maska i ma 3 przewody do cewki zaplonowej,
jest spora roznica w nakladzie pracy przy takiej przekladce,
a tutaj i tak jest postanowione ,bo przekladany jest osprzet z dawcy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 16, 2011, 01:03:18 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
jest spora roznica w nakladzie pracy przy takiej przekladce,
a tutaj i tak jest postanowione ,bo przekladany jest osprzet z dawcy

jezeli spora róznica na minus to :
-przeciagniecie wiazki elektrycznej przez dziure od kabiny
-umocowanie kompa i 2 przekaznikow w kabinie (inaczej niz w polonezie)
-zamocowanie modułu zaplonowego do budy na trzy srubki
-podpiecie 3 wtyczek do modułu zaplonowego i jednej do skrzyni
umocowanie czujnika podcisnienia i pociagniecie 50cm weza do kolektora ssacego
to faktycznie roboty jest na kilka dni wiecej w stosunku do boscha :]
- na duzy plus abimexa w DF mozna zaliczyc np
-mozliwosc trafienia silnika bez sondy lambda
-mozliwosc łatwej i szybkiej diagnostyki przysłowiowym spinaczem biurowym
-brak idiotycznego sterowania przepustnica w celu ustawienia wolnych obrotow
-do boscha musisz dokladac dodatkowe bezpieczniki i  oraz czesc instalacji, które abimex ma juz przy przekaznikach
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2011, 01:09:06 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Przekładka boscha do DF
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 25, 2011, 20:01:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
brak idiotycznego sterowania przepustnica w celu ustawienia wolnych obrotow
to jest wlasnie najpiekniejsze w boschu ,
wiesz kiedy dziala ssanie ,a kiedy nie,
na ssaniu gazior jest zasysany tak jak trzeba,
ostatnio to nawet baypas w lagunie reguluje na "szczeline" miedzy zderzakami przepustnicy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.