Autor Wątek: gniazdo el.szyb za zegarami  (Przeczytany 12459 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gniazdo el.szyb za zegarami
« dnia: Listopad 01, 2011, 22:49:44 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Czy gniazdo elektrycznych szyb umieszczone za zegarami w caro plusie (u mnie w minusie akurat też jest od początku ale to nie o tym) jest zabezpieczone jakimś bezpiecznikiem? W książce do Poldka zauważyłem tylko opis połączenia szyb pod zapalniczkę. Nic nie ma o tej kostce. Można byłoby zrobić zwarcie i się przekonać ale to nie najlepszy pomysł.

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 01, 2011, 22:58:44 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Jeżeli jest to oryginalnie pod zapalniczkę podpięte (podobno tak jest) to bezpiecznik zapalniczki od tego pewnie służy. ;)

Z instrukcji:
Cytuj (zaznaczone)
Układ regulacji uchylenia szyb drzwi przednich podłączony jest do obwodu zabezpieczonego bezpiecznikiem 25 A (numer 8 - w centralce elektrycznej.)

Więc może jednak osobno jest. :P


No wg. instrukcji bezpiecznik nr. 8 to właśnie awaryjne. :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 06:38:01 am wysłana przez kuba92 »

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 02, 2011, 00:33:20 am »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Tak, jest zabezpieczony bezpiecznikiem, znajdującym się w puszcze bezpieczników, tym samym, który odpowiada za np. światła awaryjne. Sprawdzone organoleptycznie - raz zwarłem przypadkiem dwa styki od elektrycznych szyb, podłączonych pod kostkę za stacyjką i wyżej wspomniany bezpiecznik 25A się przepalił.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 02, 2011, 10:03:14 am »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Też się zastanawiałem że może być ten sam co zapalniczki bo przewód jest taki charakterystyczny fioletowy  <lol2>
Jest od tego jakiś osobny przekaźnik? Swoją drogą zapalniczkę też można byłoby przez to podpiąć bo działa w Poldzie cały czas (nie wiem jak w plusie). Tylko przydałoby się to dodatkowe położenie kluczyka w stacyjce przed zapłonem :-)

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 02, 2011, 10:44:34 am »

piciek

  • Gość
Jest od tego jakiś osobny przekaźnik? Swoją drogą zapalniczkę też można byłoby przez to podpiąć bo działa w Poldzie cały czas (nie wiem jak w plusie). Tylko przydałoby się to dodatkowe położenie kluczyka w stacyjce przed zapłonem
trzeba wtedy awaryjne odłaczyć od tego zasilania, bo awaryjne muszą działać również na wyłaczonym zapłonie.

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 02, 2011, 11:22:30 am »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Czy za tą wtyczke odpowiada któryś przekaźnik z centralki czy jest on może gdzieś indziej?miałem w rękach ze dwie wiązki od caro ale w żadnej nie było tej kostki więc nie wiem gdzie jej przewody idą dokładnie.

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 02, 2011, 12:21:43 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1806
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Nie ma żadnego przekaźnika.W kostce masz trzy przewody
1-podświetlanie przycisków po przekręceniu stacyjki
2-masa
3-stały plus podłączony pod ten sam obwód co światła awaryjne,zegar,zapalniczka

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 02, 2011, 12:54:44 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Wtedy zapalniczka i szybki działałyby na równi. Tymczasem zapalniczka działa cały czas a szybki tylko po przekręceniu kluczyka. Wcześniej miałem wiązke podłączoną pod zapalniczke i szyby latały na wyłączonym zapłonie ale ze względów bezpieczeństwa podpiąłem je do tej wtyczki za zegarami. I zastanawiam się gdzie jest ona podłączona. Jeśli bezpiecznik jest ten sam to pozostaje przekaźnik który który rozłącza rozgałęziony przewód od zapalniczki idący do tej wtyczki. Mógłby być jeszcze dany + ze stacyjki ale to wtedy nie byłoby chyba pod tym samym bezpiecznikiem.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 12:56:29 pm wysłana przez Thomson »

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 02, 2011, 13:00:11 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
U mnie w Plusie szybki podpięte w fabryczne miejsce działają cały czas. Niezależnie od tego czy kluczyk jest w stacyjce czy go nie ma.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 02, 2011, 13:15:05 pm »

piciek

  • Gość
Wtedy zapalniczka i szybki działałyby na równi. Tymczasem zapalniczka działa cały czas a szybki tylko po przekręceniu kluczyka
to musiałeś plusy pomylić, a podświetlenia nie masz teraz cały czas?

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 02, 2011, 13:17:48 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Dziwna sprawa z tym jest. Nie pamiętam ale chyba tu na forum gdzieś czytałem o tej kostce i nie przepinałbym wiązki z pod zapalniczki za zegary tylko dlatego aby byłą tam wpięta tylko zależało mi na działaniu szybek pod zapłonem. Zanim naprawiłem przełączniki to szyba potrafiła sama odsunąć się do dołu stąd to wszystko. A teraz jest wszystko ok ale bardzo mnie ciekawi to podłączenie.

EDIT: Podświetlenie również mam z zapłonem
Podłączony mam każdy przewód osobno do tej wtyczki. A i zapomniałem napisać że jak zapalniczka podświetla się oryginalnie ze światłami i przełącznikami szyb też gdy ich wiązka jest z zapalniczką, tak teraz mam podświetlenie z zapłonem. Jak dla mnie lepiej. Podświetlenie zapalniczki pociągnąłem od ideogramów nagrzewnicy a podświetlenie zapalniczki dałem do radia. Teraz mam całe podświetlenie konsoli po przekręceniu kluczyka i podświetlanie wyłączonego radia z włączeniem świateł. Ale to nie ma nic wspólnego z tą kostką bo przerobiłem to dosyć niedawno, dużo później niż zabieg z podpięciem szybek za zegary.

Nic nie pomyliłem, mam dokładnie opisane przejście z wiązki szyb minus do wiązki plus za zegary które opracowałem sobie na podstawie fotki wiązki plus w google i na Allegro. Wykluczam przypadkowe podpięcie kabli. Poza tym przewód podświetlenia jest duuuuużo cieńszy niż plusowy do zasilania siłowników więc przez pomyłkowe podłączenie można byłoby coś upalić.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 13:28:30 pm wysłana przez Thomson »

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 02, 2011, 13:32:39 pm »

piciek

  • Gość
Poza tym przewód podświetlenia jest duuuuużo cieńszy niż plusowy do zasilania siłowników więc przez pomyłkowe podłączenie można byłoby coś upalić.
a wiązke masz oryginalną? u mnie wszystkie przewody od szyb mają tą samą grubość

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 02, 2011, 13:38:38 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Nic nie wygląda na samoróbkę. Pozwolę sobie użyć zdjęcia jednego kolegi z forum który zamieszczał opis montażu el.szybek. http://img212.imageshack.us/img212/4490/zaczeelektrycznychszybst0.jpg Moja wtyczka za zegarami ma inne kolory przewodów. Na pewno jest tam fioletowy identyczny jak ten idący do zapalniczki.
Jeśli chodzi o instalację w aucie to zauważyłem fajną sprawę której nie ma <lol2>. Mam miejsce na bezpiecznik w centralce od podgrzewania foteli. Narysowany jest na klapce centralki razem z innymi ideogramami. Wszystko oryginalnie. Czy ta wtyczka może być z tym związana? Jeszcze chyba w tej wtyczce były 4 przewody a wykorzystane mam 3, tak jakbym tam wpiął oryginalną wiązke szyb od plusa.

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 02, 2011, 13:58:08 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1806
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Bo to jest wtyczka od wiązki podgrzewanych foteli a nie elektrycznych szyb i w niej są 4 przewody.Ty powinieneś mieć taką wiązkę
http://allegro.pl/nowa-wiazka-elektrycznych-szyb-do-polonez-minus-i1898085879.html podpinaną do zapalniczki.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 14:00:44 pm wysłana przez Grizli »

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 02, 2011, 14:17:51 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
W minusie też oryginalnie szyby powinny chodzić cały czas (nie tylko po przekręceniu kluczyka). :)

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 02, 2011, 18:23:26 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Grizli : Mam kilka tych wiązek od minusa więc pozwoliłem sobie jedną przerobić zarabiając jej konektory we wtyczce przełącznika do dłuższych przewodów i wyszła mi wiązka plus. Także wniosek z tego taki że jak się podepnie wiązkę szyb plusową do kostki podgrzewania foteli to szybki razem z podświetleniem działają nam super sprawnie tylko po przekręceniu kluczyka. Tak to wygląda u mnie:
http://img21.imageshack.us/img21/2518/zdjcie0468fd.jpg
Czy ta wtyczka 3pinowa mała nie jest czasem od el.lusterek?  <lol>
No i faktycznie po wyciągnięciu bezpiecznika od podgrzewania foteli szyby nie działąją (podświetlenie przełączników jest).
http://img829.imageshack.us/img829/650/zdjcie0470.jpg
Ten jakby mostek na bezpieczniku okazał się być podłączonym plusem do zasilania centralki lpg, jakiś magik sobie uprościł <uoee> trzeba będzie to poprawić  :-)

No dobra ale co dalej, instalacja foteli jest tak sobie w moim Poldku czy kiedyś to było w użyciu?
Myslałem żeby założyć w przyszłości podgrzewacze foteli, będe się musiał dowiedzieć czegoś o tej kostce jeszcze bo nie ma sensu chyba robić drugiej instalacji foteli jak ta już jest.  Ale to już pewnie w innym temacie...
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 18:30:11 pm wysłana przez Thomson »

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 02, 2011, 18:38:34 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Nie wiem czym się podniecać u mnie w atu są wiązka od podgrzewania foteli i do el.lusterek. W niektórych rocznikach i modelach Caro też była pełna wiązka i był o tym nie raz.

PS
Jeżeli chcesz w przyszłości robić podgrzewanie foteli to i tak lepiej zmienić kable na grubsze bo na tych są straty prądu.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 18:55:34 pm wysłana przez PiatasE »

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 02, 2011, 18:45:57 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Dobra już znalazłem :D

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 02, 2011, 20:34:37 pm »

piciek

  • Gość
znalazłem coś takiego http://img403.imageshack.us/img403/1933/schematel9yx.png myślę, że dodanie tego przekaźnika trochę by odciązyło instalację.

Odp: gniazdo el.szyb za zegarami
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 02, 2011, 20:56:38 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Jak już bawić się w coś co ma odciążyć szybki to lepiej założyć coś takiego: http://www.mastertrade.pl/modul-domykania-szyb-mikroprocesorowy-proxima-p-505.html