Autor Wątek: termostat POLDOROVERY  (Przeczytany 15009 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 15, 2011, 18:48:16 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
O termostatach do rovera już było nie raz. Tam też były podawane konkretne marki/modele.

pokaz, a skoro ktos to przeniosl do techniki tzn ze temat jednak jest wartosciowy i wnosi cos nowego :)

Tak, tylko że już kilka osób napisało tutaj że ma 88* i jest dobrze
no wlasnie tez mnie to interesuje

To świadczy tylko o jakości tych termostatów. Producent zapewnia na pudełku 88*C a w rzeczywistości zapewne jest mniej.

to samo moze byc z tymi na 82st i dlatego powstal ten temat by rozwiac moje watpliwosci i wybrac najlepiej sie sprawujacy

Polecam termostat Mera Białystok TV-70 na 82*C.

powiedz jeszcze ile km potrzebujesz na rozgrzanie silnika do ok 90st

Ja przypominam tylko że u mnie z takim był problem jakby kolega nie pamiętał bo Joker sam mi ten termostat ciął 2 lata temu żeby to jakoś chodziło.

pamietam pamietam, sam mam teraz ciety i ze jako chwilowo podczas budowy niebede uzywal auta tak ostro jak borka to chce zmienic na jakis ktory szybko mi silniczek rozgrzeje :) ale nie przegrzeje :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2011, 18:51:40 pm wysłana przez Joker »
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 15, 2011, 22:30:30 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 174
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Początkiem jesieni założyłem Verneta 88* i jest idealnie, szybko się nagrzewa (ok. 5-7min na postoju i przez jakieś 3-5km podczas jazdy) i ładnie trzyma temperaturkę (wskazówka cały czas niemal przylepiona jest do 90*).
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 16, 2011, 00:36:26 am »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
Za ile?
30zł? o ile dobrze pamiętam dałem 60zł za ten termostat i przewody JanMor

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 16, 2011, 08:16:31 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
To może lepiej faktycznie stosować 82 stopnie na sezon letni, a 88 stopni na sezon zimowy ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 16, 2011, 08:45:17 am »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
no wlasnie panowie pisac pisac jakie macie to pozwoli cokolwiek ustalic :)

kto ma termostat na 82st ?? i jak z nagrzewaniem itp?

wiele osob mowie ze 88st jest super na zime i sie nie przegzewa ale malo jest wypowiedzi odnosnie 82 st...
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 16, 2011, 08:55:36 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
No ja teraz mam 82 stopnie. Wieczorkiem się może przejadę to powiem ile km spokojnej jazdy trzeba by osiągnąć te 70 stopni. Zasłonię chłodnicę tylko przy grillu.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 16, 2011, 09:10:59 am »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
ile zeby 90st osiagnac
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 16, 2011, 09:19:22 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
ile zeby 90st osiagnac
W czasie jazdy w takiej temperaturze nie osiągnę 90 stopni na tym termostacie. Nawet latem. Jedynie w korku. Latem trzyma grubość wskazówki przed 90 w czasie spokojnej jazdy w trasie. Butowanie po mieście to grubość wskazówki za 90.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 16, 2011, 09:46:08 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja od wiosny jeżdżę na termostacie 82* i nie było problemów z nagrzewaniem,ale teraz jak jest zimno,to już według mnie trochę za małą temperaturę trzyma.W lecie było idealnie,bo wskazówka była zawsze przed 90* tak na 1-2 grubości wskazówki,ale teraz to trochę może za mało.Wcześniej miałem jakiś "made in england" 88* pisało na nim i w lecie temperatura była zawsze na 90* lub lekko ponad.W zimie było idealnie,więc chyba będę przekładał,w zależności od pory roku.Mam w planach założyć drugi wskaźnik,najlepiej mechaniczny,ale jak nie dostanę nic taniego,to założę elektryczny,ale z dokładniejszą skalą,tzn. nie tak jak w poldku,że jest 40 ,a później to już nie wiadomo co,tylko 90 i dopiero na końcu 130  :P Zamontuję czujnik w obudowie termostatu,jest tam na tyle miejsca,albo zrobię sobie metalową "przejściówkę" z rury i w nią wkręcę czujnik,a ją samą wepnę w obieg płynu za trójnikiem,a przed nagrzewnicą.Masę się dołączy kabelkiem i będzie git.  <lol>
Po lewej ten niby angielski,a po prawej ten nowy, MERA i pudełko z niego  :P :P




Ameryki nie odkryję,ale powiem,że 82* lepszy na wiosnę-lato,a 88* na jesień-zimę  :-) :-)

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 16, 2011, 11:52:01 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Ameryki nie odkryję,ale powiem,że 82* lepszy na wiosnę-lato,a 88* na jesień-zimę
Mój przypadek w 100% jest zaprzeczeniem tej tezy.

Wczoraj pisałem z Jokerem na priv, więc napiszę tu by wszyscy mogli przeczytać.
Auto zimne (~3h od ostatniej jazdy).
Rozruch i od razu jazda, płynna bez postoju - W-wa wieczorową porą.
Po ~1,5-2km na blacie mam >70*C. Do 90*C podczas jazdy nie dojdzie, zatrzymuje się ~1-2 grubości kreski przed 90*C.

Pamiętajcie o dokładności wskaźnika na desce, różnicach w poszczególnych egzemplarzach (ustawienie wskazówki) itp.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 17, 2011, 10:36:35 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Dziś rano odpaliłem, oskrobałem szyby, czyli jakieś 3-4min chodził sobie na wolnych obrotach. Ruszyłem, po jakichś 2.5km zrobiło się 70 stopni. Gdy dojechałem do pracy, czyli całkowity dystans 4.5km, tempratura była pomiędzy 75 a 80 stopni. Po drodze kilka razy stałem na czerwonym świetle, a tak to jechałem zmieniając biegi nie później niz 3500obr/min.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 17, 2011, 19:06:42 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Po pracy odpaliłem, przejechałem znów niecałe 5km do domu i temperatura dopiero pod blokiem osiągnęła 70 stopni. Styl jazdu jak powyżej, bardzo spokojnie.
Po ~1,5-2km na blacie mam >70*C.
Coś to Twoje 82stopnie działa inaczej niż moje :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 17, 2011, 19:11:20 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja teraz zakładam ten na 88* i dodatkowo mechaniczny wskaźnik.Zobaczymy,co pokaże  :-)

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 18, 2011, 10:43:40 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
W obecnym silniku mam 82, nagrzewa się stosunkowo długo, ale przy 50 leci już ciepłe powietrze z nawiewu, ogrzewanie jest znośne. Ale co ciekawe w trasie trzyma około 80, w korku dochodzi na grubość wskazówki przed 90, wentylator na chłodnicy włącza się na grubość wskazówki za 90. Wcześniej miałem verneta 88, nagrzewał się zdecydowanie szybciej, temperaturę trzymał na grubość wskazówki za 90, wentylator włączał się na 2,3 grubości za 90. W zimie w trasie trzymał idealnie 90. Ogrzewanie było super. Ale każde zatrzymanie powodowało wzrost temperatury i ogólnie wskazówka była "rozbiegana", podczas nagrzewania gdy temp. przechodziła minimalnie za 90 to dół chłodnicy był jeszcze zimny. Mimo krótkich dojazdów majonezu pod korkiem  nie miałem.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 18, 2011, 16:13:10 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
jako ze niemoge jednoznacznie wywnioskowac z tematu to

Kupiłem Mere 88st TV-70
załoze i zobacze, jak bedzie za gorąco to zamówie na 82st :)
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 20, 2011, 17:19:37 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
pokaz, a skoro ktos to przeniosl do techniki tzn ze temat jednak jest wartosciowy i wnosi cos nowego
A proszę ;)
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=28275.0
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 21, 2011, 10:01:50 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Wprowadzę poprawki do swoich wypowiedzi.

Wczoraj założony nowy termostat Mera 82*C. Przejezdzam 2km i już jest 70*C, przejezdzam jeszcze z 2km i trzyma grubość wskazówki przed 90*C. W trasie trzyma 2 grubości wskazówki przed 90*C.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 21, 2011, 10:06:29 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
I tak powinno być!
Na 88*C (tak jak pisałem wcześniej w tym wątku) powinien się gotować, lub ciecz będzie mocno powyżej 90*C.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 21, 2011, 15:36:30 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Na 88*C (tak jak pisałem wcześniej w tym wątku) powinien się gotować, lub ciecz będzie mocno powyżej 90*C.
ja mam 88*C i się nie gotuje, w trasie jest na 1.5 grubości przed 90 w mieście na 1 grubość przed 90. Po 5km mam otwarty termostat już, po 3km jest ciepło w samochodzie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2011, 15:38:36 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 21, 2011, 16:05:00 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
ja mam 88*C i się nie gotuje, w trasie jest na 1.5 grubości przed 90 w mieście na 1 grubość przed 90. Po 5km mam otwarty termostat już, po 3km jest ciepło w samochodzie.
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=32602.msg562586#msg562586
Zauważ, ze termostat masz przed silnikiem. Czujnik na wskaźnik masz za silnikiem. Jeśli masz na wejściu temperaturę 88*C (czyli początek otwarcia termostatu) to silnik jedyne co może zrobić to spowodować wzrost tej temperatury. Teraz na wyjściu z silnika - tam gdzie masz czujnik - temperatura zakładam, że będzie +5*C wyższa niż przed silnikiem w związku z tym masz na wyjściu 95*C (wskaźnik cały czas pokazuje Ci na 1,5 grubości przed 90*C. Widzisz tutaj zakłamanie? Zanim otworzy się do pełna termostat mija trochę czasu, więc podczas procesu otwierania się termostatu temperatura nadal rośnie. Reasumując, strzelam w ciemno, że Twój termostat nie trzyma parametrów i zaczyna się otwierać wcześniej.

Nomenklatura opisu termostatów zawsze podaje temp. początku otwarcia! Pełne uchylenie zawsze jest przy wyższej temperaturze niż na pudełku. Dlatego do roverka FSO podało termostat na 82*C by nie ugotować motoru.

Pisałem już wyżej, że jak komuś "dobrze chodzi" na termostacie 88*C motor to wyjścia są dwa, wskaźnik pokazuje banialuki albo termostat nie trzyma parametrów.
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2011, 16:07:09 pm wysłana przez jimo#1921 »
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;