Autor Wątek: termostat POLDOROVERY  (Przeczytany 15007 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 21, 2011, 16:19:29 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
Kupiłem Mere 88st TV-70

Dokładnie ten termostat mi przegrzał silnik.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 21, 2011, 21:16:18 pm »

Offline Morales

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
  • No wAr, No bamBu :)
    • Polonez 1.4 16V MPI
W swojej lekturze o Polonezie 1.4 z silnikiem rovera mam coś takiego odnośnie termostatów:
Polonez 1.4 16V MPI

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 21, 2011, 22:48:07 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Ok, sprawdziłem teraz w moim Morawskim stoi tak - 78*C ± 2*C początek otwarcia termostatu, a pełne przy 82*C. Niemniej opis i wcześniejsze rozważania dot. temperatury "przed" i "za" silnikiem są poprawne. Nadal twierdzę, że 88*C to za dużo do naszych k-series.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 21, 2011, 22:48:07 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Pisałem już wyżej, że jak komuś "dobrze chodzi" na termostacie 88*C motor to wyjścia są dwa, wskaźnik pokazuje banialuki albo termostat nie trzyma parametrów.
nie wiem, może masz jakąś racje ale ja nie będę wydawał kolejnej kasy na termostat 82*C tylko po to żeby mi się otwierał wcześniej... Mam to gdzieś, jeździł na 88*C i ma na takim jeździć mam wszystko sprawne i nie ma prawa się nic stać.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 21, 2011, 22:54:27 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Ja też nic nie bede zmieniał, wskaźnik na pewno dobrze wskazuje, wcześniej w OHV przed swapem też zawsze wskazówka stała równo na 90, zegarów nie zmieniałem i jest tak samo więc wskazuje prawidłowo, zobaczymy jak w lato będzie.

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 21, 2011, 23:02:06 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Załóżcie sobie wszyscy roverowcy wskaźniki mechaniczne oprócz tych elektrycznych,a zobaczycie wtedy,co Wam pokażą wasze fabryczne mierniki  :P Ja już się przekonałem,jak to potrafi niedokładnie pokazywać,a czujnik jest dobry,bo na innym było podobnie.Elektryka bywa bardziej zawodna,bo to zawsze jest uzależnione od odpowiedniego styku przewodów,napięcia itd. a mechaniczny jak tylko ma w środku gaz,to pokazuje zawsze i jego wskazania są płynne,reagują na zmianę temperatury bardzo szybko  :-)
Ja w końcu dojdę u siebie z tym do ładu,bo jeśli nie jest wywalona uszczelka i nie bije mi kompresji do środka,to w końcu zrobię porządek.  <uoee> Termostat mam już teraz 82* i jak się wszystko dociągnie,to napiszę,jaką mi temperaturę pokazują oba wskaźniki  :-)

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 23, 2011, 19:15:26 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
ja zalaozylem w niedziele 88st
 poniedzialek :
- wskazowka stala na 90 i ani drgnela rano
- popoludniu to samo

wtorek
- rano lekko wyszla poza 90,
- popoludniu wszystko spoko loko, 
- wieczor sie zjebal i temp nie wiecej niz 70st o_O

sroda:
- rano dlugo sie nagrzewal potem mu cos odbilo i trzymal grubosc wsk za 90, stalem w korku i temp troche urosla do ok 100
- popoludniu zas mu odbilo i 70...
- wieczor sie przegrzewal temp powyzej 90st  ok 95

.....
kupilem TV-70 na 82st i tego przetestuje a ten 88st idzie na reklamacje bo ewidetnie zyje wlasnym zyciem...


oczywiscie chlodnica nie zakryta
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2011, 19:21:23 pm wysłana przez Joker »
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 23, 2011, 19:49:45 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
ten 88st idzie na reklamacje bo ewidetnie zyje wlasnym zyciem...

Dokładnie to samo było u mnie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 23, 2011, 21:38:35 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
u mnie ten co zakładałeś na razie idealny, pół wskazówki za 90 cały czas

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 23, 2011, 22:02:01 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Osobiście po założeniu jakiegoś patentu z USA zaczęła mi wariować temperatura, zakupiłem Mere 88st TV-70 i jest dobrze. Też początkowo myślałem , że wariuje wskażnik temperatury, ale po pomiarach termometrem elektronicznym wyszło , że wskaznik dobry.. Poprzedni miał napis 88 England.

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 23, 2011, 22:03:28 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dziwne - ja kupiłem Gates za 34zł, na 88 stopni. Zima lato, trasa korek.... 90 stopni ewentualnie grubość wskazówki nad. Następnie włączają się wentyle ( co by sie zgadząło z czujnikiem na 92 stopnie w chłodnicy) 5-10 sekund i wraca na 90.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 23, 2011, 23:09:32 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Poprzedni miał napis 88 England.
miałem taki poprzednio i dobrze się sprawował u mnie prawie rok, nie wiem jak u poprzedniego właściciela długo jeździł ale wyglądał na styrany już.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 24, 2011, 08:38:11 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ale wy mieszacie tymi termostatami...

U żony w aucie jest silnik ze ś.p. carusa i od 2002 roku (a nawet wcześniej bo od tego roku mam ten silnik) jest ten sam termostat. Na chwilę wsadziłem inny chyba własnie z mery i w trasie miał po 70st... Jak się ma temperatura do obecnych wskazań się nie ustosunkuję bo wskaźnik na bank zrypany. Normalna temperatura to jakieś 80 na wskaźniku a wiatrak startuje przed 90 jeszcze. Tak samo pokazywał jak jeszcze gsi było pod maską...

Borku też jest termostat z którym go kupiłem jakieś 4 lata temu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 05, 2011, 18:35:57 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
załozylem mera 82st i jest malina :) tak jak powinno byc, nawet sie bez problemu odpowietrzyl a zawsze byl z tym problem
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 05, 2011, 22:55:38 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A dziurkę zrobiłeś jak radziłem??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 06, 2011, 01:21:16 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 06, 2011, 10:32:36 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Z dodatkowych obserwacji podczas trasy do Gdańska i z powrotem w minionym weekend.
Nagrzewnica otwarta, termostat bankowo zamknięty, temperatura podczas jazdy (80-120km/h) grubość kreski poniżej 90*C. Nagrzewnica zamknięta - temperatura podczas jazdy ~80*C - termostat częściowo otwarty. W układzie parownik LPG, nowa chłodnica z alledrogo. Termostat (gdyby komuś się nie chciało czytać od początku wątku) Mera Białystok 82*C (TV-70).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 08, 2012, 16:56:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A dziurkę zrobiłeś jak radziłem??
Ostatnio wsadziłem Merę do silnika żony auta i tragedia. 3 godziny odpowietrzania a wszystko przez to że sam radziłem zrobić otworek a u siebie zapomniałem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 08, 2012, 17:03:33 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A dziurkę zrobiłeś jak radziłem??
Ostatnio wsadziłem Merę do silnika żony auta i tragedia. 3 godziny odpowietrzania a wszystko przez to że sam radziłem zrobić otworek a u siebie zapomniałem.
Nie miałem takiego problemu, a też nie mam dziurki w termostacie...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 26, 2012, 13:41:02 pm »

Offline karpiu19_88

  • http://tom-blach.cba.pl/
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • BYŁ - Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V jest Polonez Przejściówka 1.5 SLE 91.r polonez kombi 1.6 99 r
    • Kompleksowe remonty dachów
Nadal twierdzę, że 88*C to za dużo do naszych k-series.
  tez mi sie tak wydaje  ze  88 to za duzo. Ostatnio miałem problrm z termostatem i kupiłem gates 88 to mi gotował wode  ;/  wskazowka pokazywala okolo 100 nawet ponad 100 stopni  i go wywalilem a kupilem na 82 stopnie  jest dobrze  temperatura  trzyma sie  tak 2 grubosci wskazowki przed 90  i zastanawiam sie czy to nie jest za malo.