Autor Wątek: termostat POLDOROVERY  (Przeczytany 15005 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

termostat POLDOROVERY
« dnia: Listopad 14, 2011, 20:54:43 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Witam,
panowie jakie macie termostaty w swoich poldoroverach (marka i temp otwarcia) i jak dlugo Wam sie nagrzewa, w sensie ile km do 90st?
pytam bo musze kupic do swojego i teraz niewiem czy 88st czy na 82st
teraz mam termostat z borka z przycieta sprezyna o 1,33 zwoja i w obecnym okresie dlugo sie nagrzewa (10km zeby osiagnal 80st.. przy delikatnej jezdzie)  i nie osiaga wiecej jak 85st, a kazde depniecie powoduje spadek temp nawet do 50st mimo zakrytej 75% chlodnicy pleksa...

termostat ten sprawowal sie super jak byly upaly, korki. ale teraz nastala zima i trzeba by go zmienic tylko jaki?

dziekuje za wszystkie odpowiedzi :)
pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2011, 21:10:18 pm wysłana przez Joker »
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 14, 2011, 21:08:26 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
U mnie był firmy EPS, temp otwarcia 88st. Dzisiaj specjalnie sprawdzałem jak dzwoniłeś, rano jeszcze była temperatura na minusie, do 90 nagrzał się po ok 3km i tak juz było do końca jazdy, chyba że w korkach o jedną grubość strzałki na prawo wskazuje. Jak na razie jestem bardzo zadowolony.
No i zapomniałem dodać że oczywiście przód borka więc chłodzenie konkretne i chłodnica nie zasłonięta więc jest całkiem nieźle.
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2011, 21:20:46 pm wysłana przez Trojan »

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 14, 2011, 21:14:40 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Termostat Verneta na 82 stopnie w obecnych warunkach temperaturowych, w trasie pokazuje 75-80 stopni. Chłodnica niczym nie zakryta.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 14, 2011, 21:19:57 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
u mnie po ok 5-6km normalnej jazdy sie zagrzewal do 90*C bez zadnych zaslon chlodnicy, a jaki tam termostat mam to pytaj młodego.
a i w zime nawet w trasie 80-90 cały czas a w lato sie nie przegrzewal nigdy, ekstra termostat :D
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 14, 2011, 22:41:38 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Mam nowego Verneta 88oC nagrzewa się po 6km, z czego jadę 6km do 3tyś. obr; w trasie na benzynie trzyma około 85oC, na gazie około 88oC bez zasłoniętej chłodnicy. W warszawie w korkach nie przegrzewał się, temp. dochodziła do równo 90oC włączał się wentylator. I auto po 3km już zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 15, 2011, 00:17:27 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Gates - 88*...

Ciepło z nagrzewnicy leci po 4-5 minutach pracy na biegu jałowym
wskazówka przeskakuje 50 stopni po wyjeździe z osiedla (około 500 metrów jazdy)
Przeskakuje 70 stopni po około 2km
Staje do pionu po około 4km jazdy w mieście.

Jeżdżę po bieszczadach non stop pod górę albo z górki - ani razu wskazówka nie wyszła dalej niż o grubość ponad pion.
Mam dwa wentylatory i halogeny za atrapą (prawie jak zasłonięta w części chłodnica)
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2011, 00:19:03 am wysłana przez Stingerek »

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 15, 2011, 00:28:38 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Mam dwa wentylatory
ee no wentylatory masz za chłodnicą więc nie blokują powietrza :) też mam dwa :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 15, 2011, 00:43:02 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
tak ale zaznaczam żeby nie było :)
Jak się odpalą.... to aż liście spod auta wyciąga :)
3 do 6 sekund pracy i gasną :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 15, 2011, 01:05:56 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
normalne że dwa schłodzą szybciej niż jeden :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 15, 2011, 01:09:04 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
ale prądu to żrą za cztery :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 15, 2011, 01:13:31 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
aa to to tak :D u mnie mikroprocesorowe włączy ogrzewanie tylnej szyby i obroty spadają a o wentylatorach nie wspomnę :D
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 15, 2011, 01:28:40 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Obroty spadają ?

1.4 rovera ma tyle momentu że najedzony komar jakby wpadł w koło zamachowe to by ten silnik stanął.


Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 15, 2011, 16:25:50 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
a pozostali?

no niewierze ze tak malo poldoroverow w klubie :)
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 15, 2011, 17:35:45 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
Jak wsadziłem Merę 88*C to był problem...

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 15, 2011, 18:04:47 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
O termostatach do rovera już było nie raz. Tam też były podawane konkretne marki/modele.
Polecam termostat Mera Białystok TV-70 na 82*C.
Z autopsji.

Jak wsadziłem Merę 88*C to był problem...
BX...  o tym już pisaliśmy w innym temacie, do poldorovera zalecany jest termostat na 82*C, do ROVERA na 88*C. Kupiłeś zły więc nie pisz, że miałeś problem ;) .
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2011, 18:12:49 pm wysłana przez jimo#1921 »
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 15, 2011, 18:10:17 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
ja miałem 3 różne. Firm kurcze nie pamiętam. Mam wrażenie że jeden był vernet ale ręki sobie uciąć nie dam. Jeden też na pewno nazywał się stahler/wahler (coś takiego) I wszystkie nadawały się do śmieci. Trzeba było ucinać zwoje bo żaden się nie otwierał w takiej temp jak powinien. Miałem 82, 88 i 92 chyba. Teraz mam termostat ścięty o 2 zwoje chyba (albo i więcej). W leci ok w korkach (wreszcie!) ale na trasie na pewno nie miał 88st. 2 tyg temu na trasie miał ok 80st. Nagrzewa się powoli. Do 50st jest ok ale dalej... Olsztyn w tą i z powrotem w nocy (na pewno mróz) przejechałem (ze 4-5 postoi na światłach) i do 70st tylko dobił:/ Teraz mam termostat oryginał MG Rover ale... leży na razie na półce:) Wstawię go chyba w piątek bo wcześniej nie mam czasu gdy 'słońce' jeszcze świeci.

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 15, 2011, 18:13:12 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
Kupiłeś zły więc nie pisz, że miałeś problem ;).

Tak, tylko że już kilka osób napisało tutaj że ma 88* i jest dobrze. Ja przypominam tylko że u mnie z takim był problem jakby kolega nie pamiętał bo Joker sam mi ten termostat ciął 2 lata temu żeby to jakoś chodziło. I po ścięciu 1,3 zwoja jest tak normalnie do 90 nie dobija chyba że stoi albo goni. Teraz przy temp. ok 4 stopni na zewnątrz i zaślepionym grillu oraz kawałku tektury nie chciał dobić do 90 ,a nawet jak dobijał to go zaraz wentylator schładzał do 80. Dopiero po kilku godzinach ostrej jazdy zaczął chodzić tak koło 87-90*, w sumie nie wiem dlaczego.

MG Rover

Za ile?
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2011, 18:16:37 pm wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 15, 2011, 18:16:58 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Tak, tylko że już kilka osób napisało tutaj że ma 88* i jest dobrze. Ja przypominam tylko że u mnie z takim był problem jakby kolega nie pamiętał bo Joker sam mi ten termostat ciął żeby to jakoś chodziło.
To świadczy tylko o jakości tych termostatów. Producent zapewnia na pudełku 88*C a w rzeczywistości zapewne jest mniej.
Wszystkie dostępne źródła podają 82*C i tego się trzymajmy. Też przez chwilę eksperymentowałem z termostatem na 88*C i szybko go wymieniłem na 82* by nie przegrzać za mocno silnika. Z Merą mam kontakt nie tylko w PN - w innym aucie też śmiga dobrze. Na pewno jakość jest o niebo lepsza niż Stahler/Wahler, Vernet.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 15, 2011, 18:24:34 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Stahler/Wahler, Vernet.
któryś z tych mam i działał dobrze tylko parę miesięcy. Teraz też nie jest żle, ale na pewno nie zamyka się do końca, co skutkuje dłuższym czasem nagrzewania sie silnika. Potem już jest ok
Musze sobie kupić nowy i wymienić.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: termostat POLDOROVERY
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 15, 2011, 18:40:15 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
No i nic dziwnego że te silniki padały...
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E