Autor Wątek: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego  (Przeczytany 11043 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« dnia: Listopad 15, 2011, 22:29:05 pm »

Offline mikolaj211

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez abimex
Witam, postanowiłem napisać tutaj temat... Kupiłem pół roku temu poloneza 1.6gli wtrysk abimex. Auto posiada instalację gazową (LANDI LES 98). Wszystko działało bez żadnego problemu, zarówno na gazie, jak i na benzynie. Przejechałem nim ponad 10k km bez żadnego problemu.
Niekiedy jedynie był problem z wolnymi obrotami (i na gazie i na benzynie) - albo utrzymywały się na poziomie 2k, albo auto gasło. Problem nasilił się ostatnio, jakiś tydzień temu doszło do tego, że nie można było zmienić biegu (auto zdążyło zgasnąć). Wymieniłem silniczek krokowy i jest wszystko ok (wolne obroty czasami powoli spadają, ale zawsze spadają i utrzymują się na odpowiednim poziomie, podobno "ten typ tak ma").
To jednak nie jest problem, o którym chcę tu pisać, napisałem to, bo może ktoś znajdzie jakiś związek z głównym problemem, który opisuje niżej:

Auto nie chce odpalać (na benzynie). Kręcę rozrusznikiem i nic, jak trzymam dłużej łapie jakby na 2-3 cylindry i raczej już nie odpali. Najlepiej kręcić parę sekund i "puścić", potem znowu, zazwyczaj odpali, za 3, nieraz i 5-6 razem (o ile wcześniej nie padnie akumulator...). Potem szybko trzeba dodać gazu, przełączy się na lpg i jest wszystko ok.
W czasie jazdy jak przełączę na benzynę auto kompletnie nie ma siły, utrzymuję taką prędkość jak na gazie, ale nie przyśpiesza. Gdy zwolnię, to nawet po redukcji biegu nie "zbierze się". Przełączam na lpg i auto zachowuje się, jakbym podał mu podtlenek azotu.
Na gazie auto odpala od razu, bez problemu, jednak jest mały problem - nie chce odpalać na lpg, gdy jest całkiem zimny, kręci i nie załapuje, jednak gdy odpali raz na benzynie (jak się uda...) i chwilę pochodzi, to potem odpala na gazie.

Zostało zrobione:
-wymieniony wtryskiwacz paliwa (sam wtryskiwacz, bez podstawki, itp)
-filtr paliwa
-przewody WN i świece zapłonowe
-sprawdziłem bezpieczniki pompy

Są też dwa przekaźniki od pompy, tylko jak je sprawdzić?

Czekam na opinie, porady...

Dodam tylko, że auto ma dobrą kompresję, silnik jest zdrowy, "idzie jak burza". Naprawdę chciałbym go doprowadzić do ładu, bo szkoda mi go oddawać na złom, jeszcze wieeele tysięcy km chciałbym nim zrobić i potrzymać kilka lat :).

Pozdro


Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2011, 23:08:24 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
zawsze spadają i utrzymują się na odpowiednim poziomie
U mnie tak występowało przy zbyt bogatej mieszance(na lpg), problem ustał po zubożeniu jej(ale zaczął się pojawiać problem z zbyt ubogą mieszanką).
W miarę to ustawiłem że bardzo rzadko przytrzyma w taki sposób obroty, a na zbyt ubogą mieszankę mam magiczny sposób.
Jak będziesz chciał zubażać mieszankę to może Ci wystąpić takie coś:
Otóż u mnie w momencie kiedy stwierdzi że ma gazu za ubogo obroty falują 600-800, pozwolę mu pochodzić tak z ~5s, przełączam na benzynę, on sam z siebie wkręca się na obroty 1.5-2.5k i trzyma je przez moment(różnie, 5s-15s), spada na 1k, przełączam na lpg i jest wszystko w porządku - ot takie fanaberie.

Dalej
Auto nie chce odpalać (na benzynie). Kręcę rozrusznikiem i nic, jak trzymam dłużej łapie jakby na 2-3 cylindry i raczej już nie odpali. Najlepiej kręcić parę sekund i "puścić", potem znowu, zazwyczaj odpali, za 3, nieraz i 5-6 razem (o ile wcześniej nie padnie akumulator...). Potem szybko trzeba dodać gazu, przełączy się na lpg i jest wszystko ok.
W czasie jazdy jak przełączę na benzynę auto kompletnie nie ma siły, utrzymuję taką prędkość jak na gazie, ale nie przyśpiesza. Gdy zwolnię, to nawet po redukcji biegu nie "zbierze się". Przełączam na lpg i auto zachowuje się, jakbym podał mu podtlenek azotu.
Na gazie auto odpala od razu, bez problemu, jednak jest mały problem - nie chce odpalać na lpg, gdy jest całkiem zimny, kręci i nie załapuje, jednak gdy odpali raz na benzynie (jak się uda...) i chwilę pochodzi, to potem odpala na gazie.

Jak odpali na benzynie to potrafi utrzymać wolne obroty na postoju czy nie?
Jeśli nie to obstawiałbym zatarcie/uszkodzenie pompy paliwa(w baku).
Auto na gaz, wielu jeździ na rezerwie lub prawie nie ma wcale benzyny = śmierć dla pompy.
Jeśli tak samo robiłeś to prawdopodobnie jest problem z pompą.
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 15, 2011, 23:38:53 pm »

Offline mikolaj211

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez abimex
Na benzynie róźnie, czasami trzyma obroty, ale niskie, za niskie (800 albo mniej), czasami gaśnie. co do rezerwy - po pierwsze uszkodzony jest wskaźnik paliwa, więc nawet nie wiem ile było paliwa, poza tym ja nim jeżdżę od pół roku, a co bylo wcześniej to nie wiem (instalacja jest od 2003 roku, czyli już sporo czasu).
Jutro nagram film jak odpala i jak jeździ na benzynie i lpg...

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 15, 2011, 23:56:03 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
uszkodzony jest wskaźnik paliwa, więc nawet nie wiem ile było paliwa, poza tym ja nim jeżdżę od pół roku, a co bylo wcześniej to nie wiem (instalacja jest od 2003 roku, czyli już sporo czasu).

To w takim najprawdopodobniej pompa powiedziała papa.
Mój ma gaz od 98', w 08' była wymieniana pompa.

Można by sprawdzić jakie ciśnienie wytwarza pompa, powinno być(jeśli dobrze pamiętam, kto wie to prosiłbym o potwierdzenie lub podanie wartości) 0.1-0.12 MPa / 1-1.2 bar.
Jeśli masz jak to sprawdź.

Ewentualnie jak masz kogoś do pomocy, to odpiąć przewód paliwowy od wtrysku, skierować go do jakiejś butelki, a 2ga osoba da na zapłon/rozruch i na oko stwierdzić czy podaje wystarczające ciśnienie czy nie, ciężko na oko jeśli się tego nie robiło, najlepiej filmik i żeby ktoś się wypowiedział kto wie.

Edit
Poprawiłem te herezje dot. ciśnienia ;]
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2011, 01:29:59 am wysłana przez Mifumi »
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 16, 2011, 00:32:35 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A pompa w ogóle działa ?
Pompa w ogóle dostaje napięcie ?
Zmierz napięcie we wtyczce pompy paliwa podczas kręcenia i NATYCHMIAST po wlłaczeniu zapłonu (utrzymuje sie ono tam przez okolo 3 sekundy potem zanika)

Obstawiam umierającą pompę.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 16, 2011, 00:38:32 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 16, 2011, 00:49:27 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Pompa w abimexie ma coś koło 1-1.2 bara...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 16, 2011, 20:22:33 pm »

Offline mikolaj211

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez abimex
Witam, dziękuję za odpowiedzi. Po przekręceniu zapłonu słychać normalnie przez około 3 sekundy działanie pompy. Jest to różnie, zawsze po pierwszym przekręceniu kluczyka, czekam wtedy aż przestanie pracować i próbuję odpalać, czasami jak nie odpali, to pompa pracuje też przez jakieś 3 sekundy (czyli zapłon -> pompa -> rozrusznik -> pompa -> wyłączenie zapłonu), przy kolejnych próbach odpalania nie zawsze słychać pompę. Tak ma być?

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 16, 2011, 20:25:25 pm »

Offline Spoksik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
ogolnie tez mialem podobny problem... az wkoncu pompa umarła. Zajrzyj tam do niej;)
Brum, brum
Abimexem toczyc sie:)

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 16, 2011, 21:06:43 pm »

Offline mikolaj211

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez abimex
Na allegro widzę coś takiego, jak regulator ciśnienia paliwa do abimexa... Czy to nie może być uszkodzone i powodować awarii? Gdzie to się znajduje?
Druga sprawa - w którym dokładnie miejscu zdjąć wężyk, by zmierzyć ciśnienie paliwa? Może być na przewodzie, który dochodzi do filtra paliwa? Nie mam miernika, chcę zmierzyć próbując zatrzymać palcem dopływ, ew. wlać do butelki i ocenić na oko, nagrać filmik...

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 16, 2011, 21:09:45 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Dokładnie, zdejmij wężyk z filtra paliwa.

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 16, 2011, 21:35:32 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
Wężyk filtr-wtrysk zdejmujesz z wtrysku(końcówkę przy filtrze zostawiasz w spokoju) i kierujesz do butelki.

Regulator ciśnienia paliwa występuje dopiero w wtrysku, reguluje aby ciśnienie robocze wynosiło 0.7 bara, a jak już wiemy pompka generuje ciśnienie 1-1.2 bara.
Więc zdejmując wężyk z wtrysku, paliwo w drodze zbiornik->butelka nie spotyka regulatora.

Zdejmij wężyk, skieruj go do butelki, nagraj filmik.
Tylko to powinieneś zrobić w 2 osoby, w jedną jeśli odpowiednio tego nie zrobisz ryzykujesz swobodne wylanie benzyny do komory silnikowej(pół biedy jak zimna, problem jak ciepły silnik) więc ostrożnie.

W przypadku sprawności pompki, można wziąć pod lupę ten regulator ;}
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2011, 21:37:07 pm wysłana przez Mifumi »
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 17, 2011, 16:15:28 pm »

Offline mikolaj211

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez abimex
Witam. Tak więc postanowiłem sprawdzić dzisiaj to ciśnienie "na oko", zdjąłem wężyk, do butelki, pomocnik siedzący w środku na mój sygnał włączał zapłon. Pierwszy raz - poleciało paliwo, drugi i trzeci to samo. Chwila przerwy, wyjąłem telefon i chciałem nagrać filmik... A tu niespodzianka - nie leci nic :|. Kilka prób i to samo... Pomocnik (o ile nie kłamał :D) mówi, że słychać było normalnie, że pompa chodzi, tak jak wtedy, gdy paliwo poleciało. Założyłem wężyk na miejsce i auto nie chciało odpalić na benzynie, w końcu siadł akumulator... Chwila ładowania i auto odpaliło, wszystko wróciło "do normy" (czytaj na gazie idealnie, na benzynie odpala i chodzi jakby chciał, a nie mógł).

Teraz wyniki testu (specjalnie piszę je tutaj, żeby nie zamieszać za bardzo): paliwo poleciało wg mnie pod bardzo małym ciśnieniem, poleciało na dół tuż za wężykiem, moim zdaniem powinno polecieć trochę dalej (mam nadzieję, że rozumiecie). Co do ilości ciężko mi określić w ml, po 3 razach było troszkę na dnie butelki 1,5l.
Co do tego, że pompa potem nie chciała podawać paliwa - może jest tak, że albo daje słabe ciśnienie, albo nie daje wcale? Potem pompa znowu musiała zacząć w jakimś stopniu działać, skoro auto jakoś odpaliło i chodziło na benzynie...


Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem, będę wdzięczny za dalszą pomoc. Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2011, 16:17:22 pm wysłana przez mikolaj211 »

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 17, 2011, 16:33:20 pm »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
Może pompa się zacina albo już się zaciera na amen ... wężyk od paliwa odpinałeś się przed filtrem pali czy za żeby sprawdzić czy podaje  ?  bo jeśli za filtrem może być syf w środku

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 17, 2011, 16:38:32 pm »

Offline mikolaj211

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez abimex
Za filtrem, filtr praktycznie nowy (zmieniony jako pierwszy po zauważeniu całej usterki).

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 17, 2011, 18:36:06 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Pompa się kończy niestety.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 17, 2011, 21:27:45 pm »

Offline mikolaj211

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez abimex
No tak, wyjątkowo mnie to nie zdziwiło, chciałem się upewnić, bo już jeden "SZPECJALISTA" wymienił mi wtrysk, jak widać całkiem nie potrzebnie (pewnie zobaczył, że wtrysk za słabo podaje i wymienił, nie sprawdzając co jest przed nim).

Teraz pozostaje tylko wybór pompy... Na allegro widzę ich wiele (tam chce kupić właśnie). Czy jest tylko jeden typ takiej pompy? Gdzieś rzuciło mi się hasło mały/duży kołnierz, ale teraz nie mogę tego znaleźć, czy rzeczywiście są dwa typy? Na coś jeszcze zwrócić uwagę?

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 17, 2011, 21:35:20 pm »

kazko kk

  • Gość
http://allegro.pl/pompa-paliwa-oryginal-delphi-polonez-abimex-kadett-i1906532614.html Taka jest do twojego silnika nie musisz wymieniać kołnierza wystarczy sam wkład Tylko przy odkręcaniu nie urwij śrub mocujących kołnierz w Zbiorniku bo będzie KISZKA i BAK będziesz musiał wymieniać.

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 17, 2011, 21:43:28 pm »

Offline mikolaj211

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez abimex
Ok, pompa kupiona... Wiem, że przy wymianie trzeba uważać.
Może przy okazji jeszcze jedno - warto by chyba od razu naprawić wskaźnik paliwa, żeby pilnować potem przyzwoitego stanu.
Teraz działa tak: albo wskazówka leży całkiem, albo wskazuje około połowy, albo skacze co około sekundę z pozycji 0 na właśnie połowę. Wskazania te nie zależą od niczego (no może i od czegoś zależą, ale jak już, to prędzej od fazy księżyca, niż od stanu paliwa w zbiorniku). Przyczyny szukać w zbiorniku, czy w zegarze?

Odp: [Polonez abimex] Nieprawidłowa praca układu paliwowego
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 17, 2011, 21:46:01 pm »

kazko kk

  • Gość
Kupiłeś tą z tego linku co ci dałem tylko sprawdź na jaki konektor masz i napisz do sprzedawcy.