Autor Wątek: ECU Master  (Przeczytany 6893 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ECU Master
« dnia: Grudzień 05, 2011, 16:13:39 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Do czego służy, czym steruje jak go podłączyć , co można dzięki niemu uzyskać ,czy w zestawie są programy do jego sterowania . Chciałbym się dowiedzieć jak najwięcej na ten temat . Wiem tylko że steruje on komputerem silnika .Czyktoś z forumowiczów posiada takowe urządzenie? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi  :]
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 05, 2011, 16:17:46 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Polecam stronkę producenta :)

http://www.ecumaster.com/
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2011, 16:20:17 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
jak ktoś tego używa proszę o opis wrażeń?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2011, 16:27:53 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Do strojenia ecumastera przydałaby się jeszcze sonda szerokopasmowa, np. LC-1, koszt ok. 800-1000zł.
Ewentualnie osobę, która taką sonde posiada i mogłaby użyczyć.  :]
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2011, 16:30:26 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 05, 2011, 19:59:54 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
i znajomosc co to znaczy -10 stopni po GMP czy DMP, 5mV, 5 mS itp itd
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 05, 2011, 20:27:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
i znajomosc co to znaczy ... 5 mS
a co to jest mS ? bo na pewno nie milisekunda ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 05, 2011, 20:33:07 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
mam ecumastera Det2 w bmw , w tym momencie jest wpięte i przepuszcza niemodyfikowane sygnały z wału i z mafa i nie powoduje absolutnie żadnych problemów(komp nie łapie błędów czujników itp).  Ecumaster jest banalny jesli chodzi o podpięcie jak również sam program do konfiguracji bardzo user friendly . Ma bardzo fajny dataloger i funkcję hamowni . Auto po dołożeniu delikatnie zapłonu reagowało na to a więc działa .  Osobiście mogę polecić .

pozdrawiam

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 05, 2011, 20:39:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale do roverka to potrzebny juz detIII z wgranym programem do tego dziwacznego czujnika polozenia walu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 05, 2011, 20:43:06 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
ale do roverka to potrzebny juz detIII z wgranym programem do tego dziwacznego czujnika polozenia walu
też myślałem żeby to do roverka wsadzić
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 05, 2011, 20:46:06 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
jestes pewny ? mam nieodparte wrażenie (zadnej pewności) że widziałem w necie jakiegoś poloneza z roverem na  detem 2

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 05, 2011, 21:00:42 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja również widziałem, ale nie Poloneza, a sam silnik z niego pochodzący na jakiejś uczelni w ramach pracy magisterskiej.

Ja również planuje DETa III + kilka fajnych rzeczy (  :P ) zamiast bawić się w przekładanie MEMSa 1,9.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 05, 2011, 21:01:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a moze to juz w det II poszlo :| ,
na pewno konstruktor dorabial program specjalnie dla goscia z simru ,ktory robil prace magisterska na 1.4,
2 lata temu rowno widzialem podpietego ecumastera - czy 3 lata temu byl juz det III ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 05, 2011, 21:05:43 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
nie , det 3 jest świeższy , może z rok na rynku .

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 05, 2011, 21:07:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a to sorka za wprowadzanie w blad,
to musial byc det II
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 05, 2011, 22:37:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Na roverkach jest temat od którego zaczęło się modzenie DET2 z roverkiem. Właśnie na prośbę tego kolesia od magisterki projektant dołożył obsługę cpwk rovera ale tylko w konfiguracji FSOwskiej czyli 34/2. Prawdopodobnie z 32/4 sobie nie poradzi jeszcze długo z powodu asymetrii brakujących zębów...

Zatem prawdopodobnie ostatnie wersje DET2 już współpracują z roverkiem.

DET3 to po prostu rozbudowana wersja DET2 i od początku obrabia rovera.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 06, 2011, 09:08:41 am »

snikers

  • Gość
a co to jest mS ? bo na pewno nie milisekunda
"S" to jest simens, który jest jednostką przewodności elektrycznej. mS zatem to mędzie milisiemens. Zakładając jednostki miary SI

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 06, 2011, 13:20:39 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zatem prawdopodobnie ostatnie wersje DET2 już współpracują z roverkiem.

kupowałem rowno rok temu w grudniu DET2 i moja wersja nie miałą jeszcze dostepnego oprogramowania do wspołpracy z roverem. DET3 juz obsługuje, przy czym warto odrazu na poczatku zainwestowac w wersje USB zeby sie nie bawic z przejsiowkami COM/USB gdyz nie na kazdej dziala
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 06, 2011, 14:16:24 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
DET3 to po prostu rozbudowana wersja DET2 i od początku obrabia rovera.
Ale czy aby na pewno będziemy mogli sterować kątem zapłony za pomocą DET III??

Z instrukcji DET III

Urządzenie posiada możliwość sterowania zapłonem dla poniższych systemów zapłonowych::
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału z wieńca zębatego 60-2,
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału z wieńca zębatego 36-2,
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału z wieńca zębatego 36-1,
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału Multitooth,
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału SAW sterującego modułem EDIS
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału z wieńca zębatego Subaru GT ( 6 zębów),
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału z wieńca zębatego 12+1 (Honda D series),
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału z wieńca zębatego 18-2-18-2 (Nissan QG18DE),
• opóźnianie pojedynczego sygnału sterującego modułem zapłonowym,
• opóźnianie podwójnego sygnału sterującego dwoma modułami zapłonowymi,

Czyli konfiguracji 34/2 brak. Więc jak to z tym jest?

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 06, 2011, 14:52:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
34/2
=
• opóźnianie / przyśpieszanie sygnału z wieńca zębatego 36-2,
Kwestia opisu/interpretacji brakujących zębów. Ale najlepiej zapytać producenta.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ECU Master
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 06, 2011, 15:04:19 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
no faktycznie może i to być to samo, kwestia oznaczenia.