Autor Wątek: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D  (Przeczytany 15292 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 11, 2011, 14:00:33 pm »

zacek7

  • Gość
-Rafał#1951: nie wiem jak mocno zniszczonym, bądź zajechanym golfem jechałeś, że masz takie odczucia??
Ja sam nie przepadam za golfami II, III, IV ale silnik 1.6TD w golfa budzie radzi sobie wyśmienicie(jeżeli jest w miarę godnie użytkowany).
Cytuj (zaznaczone)
Jak Ci potrzebny tani wół roboczy to było poprzestać na Polonezie z LPG. Wiedz, że w takim prototypie co chwilę 'coś' będzie wychodzić, i co chwilę coś będziesz musiał przerabiać. A co do niszczenia się skrzyni i mostu... Podejrzewam, że jeśli byś go katował i ścigał się z każdym jednym spod świateł to wiadomo, szybko by się rozleciało coś. Jednak jak ma to być wół roboczy, czyli do spokojnej jazdy to pewnie długo by służyło. Tylko, że wołowi roboczemu powinno w zupełności wystarczyć to 1.6 TD.

A poza tym wszystkim to mamy czasy jakie mamy i niestety, ale diesel przestaje być opłacalny.
Dla mnie polonez z lpg był dobry ale denerwowało mnie to,
że po czasie parownik i inne podzespoły po prostu siadały (oczywiście jak wszystko), a był to drogi, w jakimś tam stopniu wydatek.
Tym bardziej przegląd 2x droższy.
Dlatego zdecydowałem się na 1.6TD i tak jak miki1305 wcześniej napisał
Cytuj (zaznaczone)
"sam go stworzyłeś"

oraz gdy ludzie się pytają: Jaki tam silnik siedzi? a ty im odpowiadasz:
"1.6TD z VW golfa"
Mina BEZCENNA!!!
pytanie:
Jak go włożyłeś?? Zmieścił się tam?? Jakim cudem??

-miki1305: Właśnie Zauważyłem, że są podobne co mnie bardzo cieszy.
No i zdjęcia, proszę tylko o nie krytykowanie spawów, iż uciekła mi jedna faza, a elektrody tylko 4 miałem i wyszło jak wyszło. MASAKRA!


Zdjęcia belki (widać również poduchę od mastera) :


Silnik i mocowanie:





Filtr:

« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2011, 14:02:58 pm wysłana przez zacek7 »

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 11, 2011, 14:12:02 pm »

Offline miki1305

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro - 1.6 td
Twój też ma cheble! Ja mam alternator tak jak w poldku i nie będe wycinał takiej dziury. Ty widze  masz orginalne łapy, ja robiłem od podstaw. Belke to zrobie inaczej kupie dwie i z tego zrobie takie U po środku, żeby dziada wcisnąć. A mam takie pytanko, jak masz zrobioną wode z tyły głowicy bo u mnie to taki plastikowy króciec wychydzi prosto w stronę grodzi i dotego ma sporą średnice. Za dużą aby połaczyć go z weżem od nagrzewnicy.
Caro+ 1.6 gli 97r
Caro 1.6TD 94r
2x 126p 98r 99r
Audi A4 1.9 TDI 96r.
Skoda felicia 1.3Mpi 99r.

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 11, 2011, 14:28:56 pm »

zacek7

  • Gość
Alternator miałem w piątek jeszcze inaczej(był wyżej przy pompie), ale przyjechał znajomy i zrobił mi kuku w polonezie;D
Łapy nie są oryginalne, z lewej strony cięte mocowanie od wspomagania, a z prawej przykręcone na jedną śrubę do bloku.
Belkę chciałem podobnie zrobić tak jak ty mówisz, w takie U. Ale musiałem pospawać tak jak jest teraz, bo koła się rozjeżdżały.
Woda z tyły tak jak i u Ciebie, bardzo mało miejsca!! można powiedzieć, brak.
Mój pomysł, założyłem gumowe kolanko i opaska, a przelotkę (plastikowa z wężem wymiarów nagrzewnicy) z dużej rury gumowej,
znalazłem u sąsiada w warsztacie, chyba od vectry b to było i pasuje, ale jak się to wszystko sprawdzi?
Zobaczymy z czasem.

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 11, 2011, 14:43:08 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Nie wsiadł bym do samochodu z tak przerobioną belką normalnie bym się bał
i gdybym był diagnostą to nie dość że bym nie podbił dowodu nawet za 500zl
to jeszcze bym policje powiadomił....
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 11, 2011, 15:21:21 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
o ja...
ta belka, pomijając czy jest mocna, zahaczać będzie nawet o namalowane pasy na asfalcie, do tego widze, że tłumik jest jeszcze niżej.
Ta wyrąbana dziura na alternator też przyjemnie wygląda.
kable byle jak, dziury w spawach wydechu itd
rozrusznik z poloneza jest go*no wart, nie bęzie dobrze kręcił tym silnikiem. Albo dobry generalny remont rozrusznika+ dobre kable + modlitwa w zimę by zapalił, albo porządny rozrusznik na planetarce.
ogólnie widzę że jest ostro
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 11, 2011, 15:27:29 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jak widzę te zdjęcia belki to życzę tylko jednego...

zacek7, życzę ci abyś nie skończył tego projektu, życzę ci, żeby ten silnik jebhnął na ziemie nim wyjedziesz na drogi publiczne i kogoś zabijesz, bo jak sie na drzewie roztrzaskasz to tylko szkoda drzewa będzie...

Powiedz nam, po co to robisz ? Założyłeś się z kimś, że włożysz ten silnik i go odpalisz w Polonezie ? Bo innego sensu w tej tandecie nie widzę...

Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 11, 2011, 15:35:48 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
zamiast niego wsadz vr6 :P
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 11, 2011, 15:50:52 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Mam nadzieję, że masz hak i wozisz zazwyczaj przy sobie przyczepkę, przyda się do wrzucenia na nią silnika jak już belka się rozpadnie.
To co z tym konkursem "druciarz roku"? Bo im bliżej 2012 tym więcej kandydatów się pojawia na forum...

BTW. Jaki jest sens wsadzania tam 1.6?
1.9 citroena spalił by Ci tyle samo, też silnik duże przebiegi robi bez problemu, w dodatku mógłbyś wszystko założyć "jak fabryka przykazała"...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2011, 15:54:12 pm wysłana przez kuba92 »

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 11, 2011, 16:16:42 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
skoro te silniki były montowane w DF to napewno istnieje mozliwosc przerobienia tej miski olejowej i zapodania całej nie cietej belki pod silnik :) te silniki sa bardzo rozwojowe mozna 200 km z niego wycisnac po drobnych modach... :) nie naskakujcie na chłopaka tylko starajcie sie doradzic co zrobic zeby wszystko było git... u ciebie pompa jest na łańcuszku z przodu silnika prawda ? wyciagnij silnik tnij miche zrob jakies polaczenie miski fso i tej od golfa, audi i zapodaj cala belke pod silnik. :) a jak to zrobisz ogarnij kable pod maska ;)

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 11, 2011, 16:21:58 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
jeśli czegoś nie wiesz , lub nie wiesz jak cos przerobić pisz na pw powiem Ci co i jak , każdy krytykuje a tych co doradzają co i jak nie bardzo widać... teoretyków wszędzie nie brakuje ;) 

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 11, 2011, 16:36:47 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
O kuuu....rwa... Oczką nie wierzę...
Wsadzaj orginalną nie ciętą belke tak jak fabryka kazała. Z poldorovera najlepiej bo wtedy najłatwiej poduszki zrobić. Miske wytnij i pospawaj w miejscu belki ale tak żeby był spływ oleju do przodu - do pompy. Jak nadal będzie wadzić to silnik trzeba dać niestety wyżej wtedy. ALE NIE CIĄĆ ELEMENTU (belki) KTÓRY TRZYMA TO CAŁE AUTO DO KUPY!!!!!

Fabrycznie wyszła seria polonezów z 1.6D z VW. To można by sie pokusić i poszukać orginalnych gratów zamiast rzeźby. 1.6TD to muł... ale po zmianie turbo i podkreceniu pompy daje rade.

Z drugiej strony zamiast tak sie męczyc to można przyjemnego turbo dieselka z francuskiej stajni posadzić i bedzie też konkretny efekt

Edit: i zapomniałem dodać że VW miały do diesli rozruszniki z planetarną przekłądnią. Mocniejsze były i potrzebowały mniejszy prąd na rozruch.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2011, 16:40:43 pm wysłana przez CSR_GTI »

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 11, 2011, 17:01:36 pm »

zacek7

  • Gość
Powiem tylko tak, że takie osoby jak Rafał#1951 Zoltan#1930 Brysiek#1957 kuba92 mogli by wcale nic nie pisać!!!
To jest narazie samochód w przygotowaniu, musiałem rozciąć belkę aby włożyć silnik bo innego wyjścia wtedy nie widziałem,
a jednocześnie musiałem w jakiś sposób to wzmocni, żeby koła się nie porozchodziły.
Kable w danej chwili są porozrzucane bo komorze silnika, bo ciągle sprawdzam i testuje.
Na pewno nie pojadę do diagnosty z tą belką, tłumik będzie lepiej ob spawany ale to aż na końcu, jak wszystko się zrobi.
Dziwie się niektórym osobom na tym forum min Rafał#1951 Zoltan#1930 Brysiek#1957 kuba92
gdyż na innym forum (nie będę wymieniał) ludzie rozumieją pasje i chęć zrobienia czegoś nowego.
Dzięki marcin88, że należysz do grona nielicznych którzy potrafią to zrozumieć.
-miki1305: pisz pw

Uznaje temat za ZAMKNIĘTY.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2011, 17:04:07 pm wysłana przez zacek7 »

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 11, 2011, 17:12:29 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jak pokazujesz coś na forum, to licz się z krytyką. Nie zachowuj się jak dziecko.

Zrób to porządnie i wtedy pokaż jak wg Ciebie wygląda porządnie wykonane osadzenie tego silnika w komorze Poloneza.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 11, 2011, 17:44:25 pm »

Offline miki1305

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro - 1.6 td
Widze sami znawcy. Leczycie też na odległość.  Najlepszy tekst z tym, że bedzie zawadzał o linie na asfalcie. Przecież nie napisał, ze zaraz na droge tym wyskoczy. Poza tym, nie będzie niżej niż sanki od poloneza. Nic nie wnosice to po co te docinki.
 
OK. kontakt na PW.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2011, 17:47:07 pm wysłana przez miki1305 »
Caro+ 1.6 gli 97r
Caro 1.6TD 94r
2x 126p 98r 99r
Audi A4 1.9 TDI 96r.
Skoda felicia 1.3Mpi 99r.

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 11, 2011, 18:22:50 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Spokojnie Panowie. Bez niepotrzebnych złośliwości. Widać przecież, że auto nie jest skończone. Roverków wszelakiej maści i 1,9 jest od groma. Trzeba wspierać Kolegę i pomóc, doradzić co zmienić - w końcu nie każdy jest obcykany we wszystkim.

Mimo wszystko w niektórych złośliwych postach coś doradziliście i na pewno nie pozostanie bez echa. Ja tam trzymam kciuki za projekt i mam nadzieję, że pojawi się coś nowego na drodze - SKOŃCZONEGO i PO PRZEGLĄDZIE ;)

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 11, 2011, 18:35:44 pm »

yakuzo

  • Gość
Nie siejcie takich herezji, że ten silnik to muł.Jechałem VW golfem II z tym właśnie silnikiem, kuzyn jak wcisnął gaz to myślałem, że zginiemy :d silnik i turbo seria więc dlaczego nie miałby jeździć w Polonezie?

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 11, 2011, 18:54:36 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Mój kolega miał kiedyś golfa 2,ale na benzyniaku 1.6 70KM podobno.Zawsze się zastanawiałem,dlaczego to chodzi lepiej,niż mój
rover,ale pomyślałem sobie,że to przez przedni napęd i mniejszą masę.Zastanawiałem się też,jakby chodził taki golf na roverku 1.4
skoro marne 70KM potrafi go tak do przodu rwać  :P :P
Co do diesla,to mój kuzyn stwierdził kiedyś (mając w planach kupienie ojcu golfa 2) że diesla nie chce,bo do niego musiałby kupić
jeszcze "beczkę samostartu"   <lol2> <lol2>
W temacie tej przeróbki,to nie krytykujcie tyle kolegi,bo chwała Mu za to,że ma chęć coś robić,a nie tylko machnąć ręką i powiedzieć
"bee,polonez.to nie auto,na złom z tym" Jak widać,ma też passata,ale jednak chce Mu się robić przy "gracie" nawet,jeśli miałby go
później tłuc po polnych drogach.Wyszliście od razu z założenia,że on będzie na tej spawanej belce jeździł,ale chyba nie jest kamikaze?
Skoro to dopiero wstępna faza projektu,to wszystko jest do poprawy.Jeśli natomiast przyjdzie taki dzień,że kolega pokaże to auto i
napisze,że już skończone,a będzie wyglądało jak wygląda,to wtedy należy Mu się zasłużona "zje*ka' od całego forum  :d :d :d

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 11, 2011, 19:12:46 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
oj tam pany przesadzacie, przeróbka belki faktycznie straszna i silnik muł, ale da sie odratować ;) jak kolega chce to niech wali na pw, mam pewniem pomysł co do jego belki, co do kolegi Yakuzo, jeżeli na co dzień chodzi sie z buta to nie dziw że "przeogromna" moc 1,6 td powala i wywołuje strach o życie ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 11, 2011, 21:27:04 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
SPAM i SPAM. Koniec tego - kolejny OT nagradzam.

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 12, 2011, 00:24:46 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Chlopie ogarnij ta belke porzadnie - ona spina cały przod w PN, wywal to gowno zainstaluj normalna belke i przerób miske i smok oleju jak bedzie trzeba(albo znajdz pasujace od innego motoru) i wtedy dopiero kombinuj bo jak widze takie wynalazki to noz sie w kieszeni otwiera ,a Ty sie dziwisz ze ludzia sie włos na głowie jerzy...
Rozrusznik mozesz dac taki :
http://www.4start.eu/rozrusznik-fiat-tipo-17-p-4111.html

jest wiekosci poldkowego z tym ze chyba grubszy jest, ma inaczej otwory mocujace(normalnie jest przystosowany do montazu po drugiej stronie skrzyni jak w silnikach dohc fiat) moduł zeba rozrusznika pasuje do kola zamachowego poloneza/fiata. Miałem taki przerobiony do benzyny 1.8 to odpalał motor w najwieksze mrozy po jednym obrocie walu. Polkowy obawiam sie ze za długo nie pociagnie w tym 1.6D ale z drugiej strony sa tanie wiec mozna zmieniac co jakis czas

W orginale jak montowali ten silnik to problem jest wlasnie z rozrusznikiem poniewaz nie wiadomo od czego jest -gadałem z włąscicielem fiata 1.6D i rozrusznik nie jest ani od FSO ani od Vw. Belka jest normalna na waski zawiasc wiec da sie taki silnik posadzic bez ruszania belki, jedynie łapy trzeba dorobic ale to zaden problem. Poduszki jak padna tez warto dac mocnijsze od Fiata Argenta(nie maja sprezyny w srodku) Swap ciekawy ale chyba prosciej było wlozyc 1.9D no chyba ze silnik za darmoszke masz i sporo wolnego czasu to wtedy mozna sie bawic :)

Filtr oleju zobacz ten :
http://filterki.pl/pl/filtr-oleju-op520-1-filtron.html?partner=1984
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2011, 00:41:38 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG