Autor Wątek: Zwiekszenie Skretu  (Przeczytany 11336 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 21, 2011, 08:17:08 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
emat miał być o wydłużonym ramieniu przekładni - pytam się więc po raz drugi : ma ktoś pomysł jak to wykonać ??
A może zmienić samą przekładnię na inną ślimakową z oryginalnie dłuższym wąsem... Może jakiś "większy brat" z polskiej motoryzacji (tarpan, żuk lublin) albo coś z zachodu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 21, 2011, 09:20:27 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Wszystko fajnie tylko że z układu kierowniczego w takim przypadku zrobi się lekko rozjechany trapez. Niestety wraz z dłuższym wąsem przekłądni powinno się zastosować dłuższy wąs wspornika żeby wszystko szło w tej samej osi.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 21, 2011, 09:27:08 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
A jakby wywalić wogóle z prawej wspornik. Zastosować drążek główny od zwrotnicy do zwrotnicy i tylko jeden drążek od ramienia przekładni do zwrotnicy. (Jak w ursusach :d )


Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 21, 2011, 09:35:56 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Wtedy oba koła będą w takim samym kącie skręcać i nic z tego nie będzie. W ursusie może i to działa ale przeznaczenie maszyny rolniczej jest inne niż samochodu :P
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 21, 2011, 09:41:43 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
ogólnie to jest tak jak napisał Rudolf , ograniczeniem nie jest tylko przekładnia.... Konkretny skręt wpolonezie to konkretna rzezba 

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 21, 2011, 09:44:24 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Wtedy oba koła będą w takim samym kącie skręcać i nic z tego nie będzie.
No to miałem racje jak pisałem że ten układ drążków i ramion odpowiada za Ackermana!
Czyli nawet zmiana długości ramion daje zmianę tej nierównoległości :P

Zostawiając seryjny drążek środkowy i wydłużając ramiona robi sie idealnie pod drift.


Po co wydawać odrazu 200zł na modyfikacje? Wziąć po 2 sztuki starych ramion. Uciąć i pospawać tak żeby w efekcie uzyskać dłuższe. Przetestować... bezpiecznie gdzieś.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 09:58:00 am wysłana przez CSR_GTI »

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 21, 2011, 10:46:34 am »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
Po co wydawać odrazu 200zł na modyfikacje? Wziąć po 2 sztuki starych ramion. Uciąć i pospawać tak żeby w efekcie uzyskać dłuższe. Przetestować... bezpiecznie gdzieś.

no to śmigaj. Weź ramiona, potnij, wstaw kawałek grubego kątownika albo lepiej szyny kolejowej, migomatem zrób pare bzzz bzzz i testuj, po czym zdaj tu relację co z tego wyszło;)
polskifiat.jazda.pl

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 21, 2011, 10:49:30 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Zapominacie że to ramię nie bez kozery ma taki wygięty kształt, przy przedłużeniu trzeba opracować nowy profil zgięcia który zapewni prawidłowe położenie sworznia w osi podczas skrętu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 21, 2011, 11:02:32 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
no to śmigaj. Weź ramiona, potnij, wstaw kawałek grubego kątownika albo lepiej szyny kolejowej, migomatem zrób pare bzzz bzzz i testuj, po czym zdaj tu relację co z tego wyszło;)
Sam śmigaj :d  Nie mój temat i mi nie zależy na tym :P ...ale jak sie chce mieć to trzeba zrobić a nie siedzieć na forum.

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 21, 2011, 11:10:22 am »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl


Nie mój temat i mi nie zależy na tym :P

odnoszę dziwne wrażenie jakoby większość użytkowników tego forum miała takie same podejście. Więc co, chodzi tylko o to żeby sie powymądrzać ?
polskifiat.jazda.pl

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 21, 2011, 11:17:06 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
odnoszę dziwne wrażenie jakoby większość użytkowników tego forum miała takie same podejście. Więc co, chodzi tylko o to żeby sie powymądrzać ?
A co ja mam robić te przedłużone ramiona? Niby po co mi one? Człowiek założył temat bo chce wydać 200zł na wydłużenie ramion.

Nie wie jak to będzie działać... Nie wie czy mu sie ta cześć za 200zł potem do czegoś przyda. Taniej jest kupić na szrocie za grosze... uspawać... i sprawdzić czy to ma sens... Jak nie mam racji to przepraszam że sie wymądrzam.


BMW E34 ma podobny układ jak polonez.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 12:01:19 pm wysłana przez CSR_GTI »

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 21, 2011, 12:07:41 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Tailgunner, zapominasz o jednej rzeczy: Jak konstruktorzy chcą coś zrobić to się naradzają, rozważają różne pomysły z których większość idzie do kosza bo mają jakiś błąd. I to jest normalne bo nie każdy ma taką samą wiedzę i wyobraźnię ,a najlepszy może się pomylić i tak się najłatwiej dochodzi do jakiegoś sensownego rozwiązania zanim się chwyci za narzędzia i zacznie wszystko rozwalać na oślep albo wyda dwie setki na wykonanie czegoś co może nie działać. A ty przychodzisz tu i rzucasz wyzwiskami robiąc za mistrza wszechświata.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 21, 2011, 12:29:35 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Zamiast spawać ciąć i jezdzić po szrotach polecam skołować sobie Catie lub Solidworksa  posiedziec 3 wieczory i ogarnac model zawiasu . Nie ma sensowniejszego rozwiązania . Ogólnie pierwszą rzeczą jaka ja bym zrobił było by wypie.... tej przekładni i zapodanie listwowej...

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 21, 2011, 15:53:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Zamiast spawać ciąć i jezdzić po szrotach polecam skołować sobie Catie lub Solidworksa  posiedziec 3 wieczory i ogarnac model zawiasu . Nie ma sensowniejszego rozwiązania . Ogólnie pierwszą rzeczą jaka ja bym zrobił było by wypie.... tej przekładni i zapodanie listwowej...
do czego ty namawiasz  <mysli>
przeciez te programy kosztuja kilkadziesiat tysiecy zlotych ,czyzbys namawial to piratowania  :P

a tak serio ,to przekladnia nie jest zla - poprostu jest trudna w wykonaniu i dlatego niedokladna,
przekladnie od wspomagania to juz inna bajka ,jej budowa pozwala na dokldne wykonanie

co do zebatej to BMW stosuje i inna raczej nie podejdzie ,bo nierealnym jest umiescic przekladnie w miejscu seryjnego trapezu (trzeba by bylo lamac drazki w dol i puscic w podloge0 - takie rozwiazanie jest bardzo niebezpieczne w zderzeniach ,
BMW stosuje przekladnie przed przednia osia - w Poldku w smie i tam miejsca nie ma na przekladnie ,ale od biedy mozna miejsce zrobic,
tylko po co ? teoretycznie jest mniej punktow,gdzie sa luzy ,ale praktycznie to jest mniej o jeden punkt ,bo wspornika nie nalezly liczyc,
wiec kupa roboty ,a marny efekt,
zajecie dla kogos ,kto ma duzo wolnego czasu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 21, 2011, 16:14:21 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
moje obserwacje są następujące :
polonez - maglownica - gumowy uklad
omega - maglownica - gumowy uklad
bmw e36 -przekladnia listwowa -  znaczenie bardziej "Zwarta praca układu"
audi a4 -przekladnia listwowa- znaczenie bardziej "Zwarta praca układu"
Nie piszcie zebym zmienil końcówki w polonezie bo po wymianie wszystkiego na nowe nadal byla guma...

Listwowa przekladnia od bmw to chybiony pomysł ze względu własnie na to że w bmw wąs jest przed osią . Z bmw jedyna opcja na taki magiel to e21 albo magiel od e36 anglika obrócony .

pozdrawiam

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 21, 2011, 16:24:17 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Fajnie tylko że temat jest o zwiększaniu kąta skrętu ,a nie precyzji.

Oczywistym jest że listwowa (niech mnie ktoś poprawi bo wydawało mi się że listwa to właśnie maglownica ,a to co w Polonezie to przekładnia ślimakowa) jest precyzyjniejsza od ślimaka ale to nie jest poważny problem, można się przyzwyczaić. Ja mam 2.5 cm luzu i już nawet przy 160 tego nie odczuwam.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 21, 2011, 17:12:38 pm »

Offline kamzo

  • drifter
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 161
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro 1.6 16v '95r.
FWD jest dla kobiet!!! ;) ROVER POWER :)  http://www.facebook.com/PolonezDriftMachineProject

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 21, 2011, 17:13:22 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Mogłem namieszać z nazewnictwem ale kazdy wie o co chodzi . A co do Catii lub Solidworksa to wystarczy poszukać jakiegoś kolegi studenta ze studencką licencją  :)

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 21, 2011, 17:46:08 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 21, 2011, 19:00:19 pm »

Offline kamzo

  • drifter
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 161
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro 1.6 16v '95r.
http://www.fotka.pl/profil/werek91/albumy/1,Ja/41178647
http://www.fotka.pl/profil/werek91/albumy/1,Ja/41178647,

O rany, a wał kierowniczy to którędy idzie


Nie mam pojęcia ale ten poldek napewno jeździ, to ten 2.7 turbo (m20b27). Był nawet w tym roku w Czerniewicach.
FWD jest dla kobiet!!! ;) ROVER POWER :)  http://www.facebook.com/PolonezDriftMachineProject