Autor Wątek: Zwiekszenie Skretu  (Przeczytany 12434 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zwiekszenie Skretu
« dnia: Grudzień 18, 2011, 02:29:10 am »

Offline Gabriel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Mam taki pomysl w glowie: jakby wykonac nowe "ramie" wspornika drazkow oraz przekladni, tak aby byly dluzsze o 2-3 cm od oryginalnych to teoretycznie zaowocowaloby to wiekszym wychyleniem kol, oraz szybszym przelozeniem ukladu kierowniczego. Czy jest jakis powod dla ktorego by to nie zdalo egzaminu? :)

A tak swoja droga, obilo mi sie o uszy ze w ktoryms roku zmieniono piasty i przeniesiono zaciski na przod, w celu zwiekszenia wychylenia kol. Z jakich rocznikow pochodza te piasty i dlaczego pozniej zmienili z powrotem?

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 18, 2011, 02:52:56 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
A tak swoja droga, obilo mi sie o uszy ze w ktoryms roku zmieniono piasty i przeniesiono zaciski na przod, w celu zwiekszenia wychylenia kol. Z jakich rocznikow pochodza te piasty i dlaczego pozniej zmienili z powrotem?
inne piasty były pod lucasa.
kiedy dokładnie przeniesiono zaciski nie wiem, ale ja w 94 (pierwsza rejestracja w czerwcu) mam za osią, kolega w 95 przed, a też w 95 wszedł lucas, więc stare zaciski przed osią były bardzo krótko.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 18, 2011, 09:44:53 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Zwiększenie ramion da Ci tyle co nic bo sa ograniczniki o które opiera sie zwrotnica.

Można przesunąć ogranicznik (na wahaczu) - ciąć i spawać... jest jeszcze ogranicznik regulowany - te śrubki co opierają o ceownik przy belce.

Druga sprawa że im większe ramie zrobisz tym ciężej będzie kręcić kierownicą... tym bardziej bedziesz odczuwał na kierownicy co sie dzieje z kołami. Można wspomaganie założyć.

Jest jeszcze takie coś jak kompensacja ackermana i w przypadku poloneza chyba własnie te ramiona za nią odpowiadają ale ręki nie dam sobie uciać.


Oczywiście można to wszystko ogarnąć... tylko powiedz po co? Jak do jakiegos driftu to można sie pobawić ale do normalnej jazdy to beda tylko z tym problemy.

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 18, 2011, 09:52:22 am »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
Mam taki pomysl w glowie: jakby wykonac nowe "ramie" wspornika drazkow oraz przekladni

pytanie zasadnicze kto to wykona i jaki koszt ?
polskifiat.jazda.pl

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 18, 2011, 14:02:15 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Jest jeszcze takie coś jak kompensacja ackermana i w przypadku poloneza chyba własnie te ramiona za nią odpowiadają ale ręki nie dam sobie uciać.

Za accermana zawsze odpowiadają ramiona zwrotnicy .

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 18, 2011, 15:50:08 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
No to bym rękę stracił jakbym dał sobie uciąć.

Czyli pozostaje tylko problem ograniczników i tego że będzie ciężej kręcić

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 18, 2011, 16:13:21 pm »

Offline kamzo

  • drifter
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 160
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro 1.6 16v '95r.
Tylko mowa była o wydłużeniu ramion przekładni i wspornika, a nie zwrotnic. ;p
FWD jest dla kobiet!!! ;) ROVER POWER :)  http://www.facebook.com/PolonezDriftMachineProject

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 18, 2011, 20:25:13 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Tylko mowa była o wydłużeniu ramion przekładni i wspornika, a nie zwrotnic. ;p
dlatego taki mod nic nie zmieni w kwesti accermana , przy cięciu i spawaniu wąsów zwrotnic można przy nim podłubać

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 18, 2011, 20:33:40 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
przy cięciu i spawaniu wąsów zwrotnic

to żart prawda ? wyjątkowo mało śmieszny
polskifiat.jazda.pl

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 18, 2011, 20:52:30 pm »

Rudolf

  • Gość
wyjątkowo mało śmieszny
sebek z sekcji śląsk ma tak porobione w tarpanie którym jechał na złombol , większość drifterów ma przespawane zwrotnice , wahacze i inne elementy zawieszenia i karoserii i działa i nikt się o bezpieczeństwo nie boi , bo dobrze położony spaw jest w większości przypadków mocniejszy niż spawany element.

A co do zwiększania kąta skrętu kół to za dużo nie da się polepszyć przy przekładni ślimakowej i seryjnym drążku reakcyjnym. W obu polonezach koło obcierało albo o drążek reakcyjny albo o podłużnicę.

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 18, 2011, 21:46:05 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Też mi się wydaje że to kiepski pomysł...
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 20, 2011, 16:07:59 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Tak jak napisał Rudolf , masa bmw i nissanów mają ciete i spawane zwrotki i to działa . Sam na ulice bym się na to nie zdecydował ale na tor dlaczego nie...

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 20, 2011, 20:26:35 pm »

Offline Gabriel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Moim zdaniem ciete wasy zwrotnicy to jest patologiczny pomysl jezeli chodzi o jazde na codzien. W koncu kat ackermana po cos tam jest. Ale nie o tym mowa... Moj pomysl to zeby wydluzyc ramiona przekladni i wspornika, wiec nie ingerowalbym w zwrotnice a wychylenie kol byloby wieksze. Dlaczego to ze jest przekladnia slimakowa mialaby to ograniczac? A jezeli chodzi o drazki reakcyjne, moje felgi maja takie ET ze raczej nie beda zawadzac :)

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 20, 2011, 23:15:42 pm »

Rudolf

  • Gość
Moj pomysl to zeby wydluzyc ramiona przekladni i wspornika, wiec nie ingerowalbym w zwrotnice a wychylenie kol byloby wieksze.
nie musisz tego robić , seryjnie dojdziesz do punktu który opisałem wcześniej (obcieranie o drążki i podłużnicę).

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 20, 2011, 23:21:59 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Moim zdaniem ciete wasy zwrotnicy to jest patologiczny pomysl jezeli chodzi o jazde na codzien. W koncu kat ackermana po cos tam jest. Ale nie o tym mowa... Moj pomysl to zeby wydluzyc ramiona przekladni i wspornika, wiec nie ingerowalbym w zwrotnice a wychylenie kol byloby wieksze. Dlaczego to ze jest przekladnia slimakowa mialaby to ograniczac? A jezeli chodzi o drazki reakcyjne, moje felgi maja takie ET ze raczej nie beda zawadzac :)
Weź pod uwagę jak działa układ kierowniczy w polonezie , jak wydłużysz ramiona magla i wspornika to zmieni się zbieżność kół w funkcji skrętu kierownicy . Niestaty mody zawiasu / ukladu kierowniczego to mocno złożona sprawa .

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 21, 2011, 00:04:33 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Moim zdaniem zbieżność się nie zmieni tylko po prostu te ramiona nie trafią w drążek środkowy.
Przy wydłużeniu ramienia trzeba by zmienić położenie środkowego drążka ,a przynajmniej jego kształt.

Przy założeniu że opracowalibyśmy zmieniony drążek środkowy mamy problem z kątem wychylenia koła z uwagi na ograniczniki.
Trzeba by ograniczniki zlikwidować i z kolei zastosować odsadzone felgi (choć chyba zostaje problem z hamulcami) co by powiększyło i tak już za dużego ackermana, ale na każdy problem znajdzie się sposób
po wejściu w zakręt można by tym ładnie kontrować.

Innym rozwiązaniem mógłby być tu "3-wheeler setup". Założenie z przodu mocno odsadzonych felg i takie skrócenie skoku przedniego zawieszenia żeby w poślizgu
samochód odrywał koło wewnętrzne które na kontrze jest skręcone mniej i ogranicza możliwość kontrowania. Z racji odsadzenia felgi skręt koła zewnętrznego byłby
większy, w momencie gdy ono by było tylko w kontakcie z ziemią mielibyśmy fantastyczną zdolność kontrowania bez ingerencji w układ kierowniczy. Niestety kosztem
utrudnionego wejścia w zakręt i małej zdolność przedniego zawieszenia do połknięcia nierówności.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 00:12:30 am wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 21, 2011, 00:31:41 am »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
ale pier*olicie wszyscy że głowa boli..

temat miał być o wydłużonym ramieniu przekładni - pytam się więc po raz drugi : ma ktoś pomysł jak to wykonać ?? bo ja osobiście nie widzę innej opcji jak dopasować z jakiegoś innego auta/maszyny. Jeżeli ktoś podrzuci jakiś sensowny pomysł to ja jestem pierwszy do testowania







polskifiat.jazda.pl

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 21, 2011, 00:56:40 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Ja się pytam, jak chcesz wsadzić dłuższe ramie do tego samego drążka w tym samym miejscu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 21, 2011, 01:09:19 am »

Offline Gabriel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Co do samego wykonania, moja wizja byla taka aby zlecic to takiemu zakladu gdzie wycinaja laserowo. To koszt ok. 100-200zl.

Jezeli chodzi o parametry ukladu kierowniczego, uwazam ze zbierznosc w funkcji skretu kierownica nie ma prawa sie zmienic.

Sparrow, drazek srodkowy jest wlasnie podtrzymany przez ramiona przekladni i wspornika, wiec jak ma "nie trafic?" Bedzie jedynie siedzial troszke nizej (nawet lepiej jezeli np. robimy jakiegos swapa i jest malo miejsca na silnik.) Powinna wystarczyc korekcja na koncowkach drazkow aby po wydluzeniu ramion przywrocic odpowiednia zbierznosc/rozbierznosc. 

Odp: Zwiekszenie Skretu
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 21, 2011, 02:17:38 am »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
Co do samego wykonania, moja wizja byla taka aby zlecic to takiemu zakladu gdzie wycinaja laserowo. To koszt ok. 100-200zl.

piniądze przystępne, ale kto wykona projekt ? Musi być odpowiednio wyprofilowana pod podłużnice, musi mieć odpowiedni wieloklin pod przekładnie oraz stożek pod sworzeń drążka, no i najważniejsze musi być super wytrzymała gdyż będzie przenosić większe siły - nie takie hop siup

ale liczę że skoro zacząłeś temat to spróbujesz coś podziałać w temacie :)
polskifiat.jazda.pl