Autor Wątek: zegary - wymiana żaróweczki  (Przeczytany 11604 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zegary - wymiana żaróweczki
« dnia: Grudzień 21, 2011, 15:03:11 pm »

r900

  • Gość
Witajcie,
spaliła mi się żaóweczka od podświetlenia zegarów (konkretnie wskaźnika temperatury), dodatkowo chyba kontrolka świateł drogowych też jest przepalona, chciałbym to wymienić. Pacjent Caro Plus.
1. jak wymontować? wiem ze muszę wyjąć kratki nawiewów i poodkręcać wkręty, co jeszcze?
2. na co uważać przy wyjmowaniu - nie urwę linki od prędkościomierza itp.?
3. jakie żaróweczki tam wchodzą (czy te same jak podświetlenie tablicy rej.)?

Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 15:08:38 pm wysłana przez r900 »

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 21, 2011, 15:15:26 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To już było. Opisywałem, jak dobrać się do zegarów itp. Użyj szukajki.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 21, 2011, 16:53:21 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Żarówki są 1,2w, dostaniesz bez problemu w każdym motoryzacyjnym (słowo klucz "żaróweczki do zegarów).

Na linkę prędkościomierza uważaj bo łatwo końcówkę ułamać, ale jak spokojnie będziesz wyciągał to odepniesz bez większych przygód. ;)

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 21, 2011, 19:50:28 pm »

r900

  • Gość
ok, poczytałem inne wątki, i mniej więcej mam już wyobrażenie, ale:
- co w kwestii plomby? (gdzieś pisało że może takowa być)
- jak konkretnie odczepić linkę, z uwzględnieniem nie złamania jej?

:)

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 21, 2011, 20:23:15 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 470
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Nie da się, plomba właśnie po to jest żeby nie dało się  bez śladu wyjąc i włożyć licznika.
Jako tako jest ona zbyteczna chyba że masz mały przebieg i planujesz sprzedać samochód wtedy może byc cennym argumentem przetargowym ;
)
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 21, 2011, 22:56:21 pm »

Offline KubaPsk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 515
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU+ '98r. 1.6GLI
Trzeba ją niestety usunąć, linka trzyma się na takim zacisku plastikowym, trzeba zewnętrzną część odciągnąć od zegarów i lekko pociągnąć i powinno zejść.
Trzy genialne stwierdzenia które idealnie do siebie pasują :D
Basta - "Nic się nie ryj"
Zoltan#1930 - "Będzie dobrze"
Stingerek - "Dogadamy się" :D

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 21, 2011, 23:22:03 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Nic nie trzeba usuwać :) da się wyjąć licznik bez ściągania plomby.
razem z linką.


Konstruktor przewidział wymianę żarówek bez ściągania plomby i odpinania linki.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 21, 2011, 23:25:40 pm »

Offline mrkita

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 203
    • FSO Polonez Caro 95
Potwierdzam zmienilem wszystkie tarcze zegarow bo wlasnie z sentymentu chcialem zostawic licznik z plomba :D

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 22, 2011, 01:16:03 am »

r900

  • Gość
czyli podsumowując, wykręcam wszystie śrubki, wyciągam zegary na tyle ile linka pozwoli i dam radę zmienić żaróweczki bez problemu? :)

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 22, 2011, 01:55:21 am »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Jeżeli będziesz przy tych operacjach ostrożny to nic nie uszkodzisz, ja u siebie już kilka razy wyciągałem zegary i plomba cała ;)
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 22, 2011, 19:51:20 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Najlepiej najpierw zajrzeć pod maskę i "wepchnąć linkę" najdalej jak się da do kabiny. Luz jest wystarczający.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 22, 2011, 20:11:44 pm »

Dawid_fso_bn

  • Gość
Nawet bez żadnych kombinacji z linką da radę spokojnie wymienić żarówki ...

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 22, 2011, 22:13:43 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
czasem linka dość ciężko może "przechodzić" więc nie polecam wyciągania jej za pomocą licznika :)
Najlepiej wsunąć do kabiny jak najwięcej.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 23, 2011, 08:35:09 am »

Dawid_fso_bn

  • Gość
Ja to wymieniałem w sposób że zdjąłem tą pierońską obudowę i gdy już miałem licznik odkryty to obracałem go w prawo lub lewo. Wtedy spokojnie da radę wymienić żaróweczki bez kombinowania z linką ;)

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 23, 2011, 10:18:03 am »

Offline Yahoo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSi & GLi
Koledzy, żeby już nie zakładać nowego tematu, zapytam tutaj,
nie działa mi podświetlenie panelu sterowani ogrzewaniem w plusie,
jak wyjąć cały ten panel? Delikatnie go śrubokrętem czy jak?
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 23, 2011, 10:35:16 am »

Dawid_fso_bn

  • Gość
Podważ go delikatnie. Jeśli nie masz radia to wyjmij tą zaślepkę i wypchnij panel od tyły .

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 23, 2011, 10:58:33 am »

Offline Yahoo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSi & GLi
Mam radio, ale siedzi sobie luźno więc je wyciągnę. A czy niczego tam nie po urywam? Czy nie trzeba zdejmować cięgien?
Potrzebuje to tylko wysunąć tak aby te nieszczęsne żarówki wymienić...
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 23, 2011, 11:02:20 am »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Jeżeli masz sterowanie nawiewem podciśnieniowe to nic nie urwiesz, jest tylko linka od regulacji temperatury, którą trzeba odpiąć, a reszta przewodów jest na tyle długa, że spokojnie wyjmiesz panel i wymienisz żarówkę.
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 23, 2011, 11:34:51 am »

Dawid_fso_bn

  • Gość
Kolega jasso ma rację. A co do radia jeśl;i masz luźno to wysuń je i wypchnij panel od wewnątrz najlepsza metoda jak dla mnie i nie porysujesz sobie tapicerki ;)

Odp: zegary - wymiana żaróweczki
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 25, 2011, 15:14:44 pm »

r900

  • Gość
Witam,

żaróweczki wymienione :) Nie miałem wiekszych problemów, trochę ciężko było zdjąć ten plastik w okolicach nawiewów (mocno się trzymał). Plomba była (czyli poldek ma prawdziwie 114 kkm :) ), trochę szkoda ale cóż. Zakładając z powrotem za słabo wcisnąłem linkę, skutkiem czego po przejechaniu kilometra prędkościomierz zdechł i słychać było przeskakującą linkę - musiałem wszystko rozbierać jeszcze raz :) Ale już jest OK. Wielkie dzięki za rady!