Autor Wątek: 3 pióra a wysokość tyłu  (Przeczytany 10095 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

3 pióra a wysokość tyłu
« dnia: Grudzień 28, 2011, 21:55:20 pm »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Zmieniłem dzisia resory na 3-piórowe i tył samochodu mam na księżycu <rotfl2> Tak myśle jak go wyrównać do poprzedniego stanu bez klepania resorów, da coś może skrócenie trochę wieszaków. Przy oponie 185/65r14 mam miedzy oponą a rantem błotnika dobre 20cm albo i więcej.
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 28, 2011, 22:11:08 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
skrócenie wieszaków da Ci od 2 do 4cm niżej, chociaż jest wiele osób które twierdzą że to głupi pomysł, ja u siebie mam skrócone od wakacji, narazię nic się nie dzieje, jak chcesz niżej to bez klepania się nie obejdzie.

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 28, 2011, 22:12:23 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Musisz resory odwrócić... Albo jedno pióro odpiąć, odwrócić i spiąć na nowo, wtedy resor sie wyprostuje :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 28, 2011, 22:15:06 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Ja bym wrzucił do bagażnika jeszcze z metr pszenicy workowanej to resory usiądą.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 28, 2011, 22:53:07 pm »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Ile taka przenica waży, pytam serio :) Wożę czasami ładunki polonezem ważące 400-500kg, może to by coś dało gdybym zostawił to na pare dni w bagażniku.
Co do tych wieszaków to sam nie wiem na wiosne spowrotem zakładam alusy 185/70r13 na obu osiach, teraz z przodu jest 175/70r13 a z tyłu 185/65r14 i przy takiej konfiguracji + 3 pióra wygląda to trochę jak dragster:)

Bylo nie było jestem zaskoczony że tak łatwo je wymienić i jaka róznica w prowadzeniu na plus:)
A spytam siejeszcze czy macie jakiś patent na wymianę kości przy resorach bo bez kanału nie mam zbytnio jak tam podejść młotkiem a śruby tak jakby wrosły w tuleje tych drążków:)

Musisz resory odwrócić... Albo jedno pióro odpiąć, odwrócić i spiąć na nowo, wtedy resor sie wyprostuje
Szkoda że czytam to dopiero teraz po montażu...
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 28, 2011, 22:56:54 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ile taka przenica waży, pytam serio
Yebłem <lol2>

Bylo nie było jestem zaskoczony że tak łatwo je wymienić i jaka róznica w prowadzeniu na plus:)
3piora w resorze to jest nic... Poszukaj lepiej stabilizatora na tył to zobaczysz co to znaczy poprawa prowadzenia :) chyba ze te 3 piora masz ze Stara...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 28, 2011, 23:28:44 pm »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Ile taka przenica waży, pytam serio
Yebłem <lol2>
                        

Żeby nie było zrozumiałem aluzje o razu, ale ciekaw jestem ile waży taki worek:P Nie miałem z tym do czynienia:)
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 28, 2011, 23:30:33 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Żeby nie było zrozumiałem aluzje o razu, ale ciekaw jestem ile waży taki worek:P Nie miałem z tym do czynienia:)
Całe 50Kg waży jeden worek, Jeden Metr czyli dwa worki 100Kg. :]
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 29, 2011, 10:54:12 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Ile taka przenica waży
średnio 100litrów waży 76kg, a jak ma porządne parametry to i 82, czasami zdarzy się taka bida co waży 68kg, ale to wszystko nie zmienia faktu, że metr zawsze będzie ważył 100kg
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 29, 2011, 11:14:22 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Ja bym wrzucił do bagażnika jeszcze z metr pszenicy workowanej to resory usiądą.
Żadne obciążanie nic nie da hehe
Wożę czasami ładunki polonezem ważące 400-500kg,
Na upartego dwa pióra plus większy odbój by to udźwigną bez problemu ja przy 3 piórach wyglądałem tak


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Opona 185/70r13

Swoją drogą gdy wrzuciłem 9 worków zboża autko dopiero co zrównało się z przodem:D
Potem poszło klepanie plus wieszaki i jest tak


Uploaded with ImageShack.us

Lepszej fotki nie mam sorki ;/
Fakt stabilizator na pewno da więcej w prowadzeniu niż twardy tył ale beton musi być :D
Jak nie oryginalny to taki mod jak u mnie jest też trochę daje, choć planowo pójdzie tak jak w serii

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 29, 2011, 13:49:51 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Musisz resory odwrócić... Albo jedno pióro odpiąć, odwrócić i spiąć na nowo, wtedy resor sie wyprostuj

A ile strzemię wytrzyma na czymś takim? Poza tym będzie miał zawieszenie typu beton. Trzeba było sklepać przed założeniem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 30, 2011, 02:43:19 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
że metr zawsze będzie ważył 100kg
to chyba nigdy nie byłeś na wsi jak zboże sprzedają... Metr zboża to Metr i ch*j musi mieć 100kg
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 30, 2011, 17:17:22 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zdawało mi się, że wątek jest o 3piórach, a nie o zbożu.... :-)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 30, 2011, 18:28:55 pm »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Hehe, ciekawe o tym zbożu, oftopic oftopickiem, ale polonezy widywano wcześniej zwykle na wsi, więc co nieco z tematem powiązanie jest :)
Dobra wracając do tematu, wrzuciłem ok 200kg do bagażnika przy nie skręconych do końca wieszakach i zawias zszedł na tyle, że już nie gryzie mnie w oczy, skręciłem i jest całkiem całkiem, jednak na wiosne pewnie bede rozbierał to ponownie(wymiana mostu), więc sklepie też resory i tyle:)
A spytam się jeszcze jak to jest ze sprężynami od trucka, sa chyba wyższe z tego co wiem, ale czy trzeba do nich zmieniac też amorytyzatory czy stare mogą zostać?
 
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2011, 18:32:31 pm »

Offline Skoti

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
    • Elektro-Net Rally Team
wysokość sprężyn jest ta sama, inny jest drut przez co truckowskie są twardsze, seryjny amortyzator powinien starczyć do nieciętych sprężyn

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 30, 2011, 21:00:49 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
wysokość sprężyn jest ta sama, inny jest drut przez co truckowskie są twardsze, seryjny amortyzator powinien starczyć do nieciętych sprężyn
Sprężyny z Trucka 14,7 mm, poza grubszym drutem są wyższe niż seryjne od Carówki i innych osobowych wersji, pamiętam jak je zmieniałem, była spora różnica w wysokości, tak około 5 cm.

Obciąłem 1 zwój, co daje ok. + 2 cm od serii po 130 tys. km przelotu (nie wiem, na ile się sprężyny zmęczyły przez taki przebieg i czy w ogóle...) i zwykły amortyzator spokojnie starcza i nawet bez obcięcia Truckowych springów powinien starczyć, choć podejrzewam że offroada nie masz zamiaru robić. ;) Inna kwestia, że do twardszych sprężyn, powinien być założony amortyzator o innej, twardszej charakterystyce. Ja będę zakładał gazowe Monroe, ale i tak nie wiem, czy wystarczy. Jest temat o doborze amortyzatorów z VW T4 do Poloneza, w dziale Zawieszenie i układ kierowniczy.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2011, 21:04:59 pm wysłana przez Despero »
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 30, 2011, 21:03:13 pm »

tracer1990

  • Gość
Metr pszenicy jak nazwa wskazuje waży 100kg.

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 30, 2011, 22:07:02 pm »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Hmm, ciekawe. Pamiętam ten wątek z amorkami t4, muszę go poszukać i przejżeć ponownie. Myślałem nad wiekszymi kołami np 185/70r14 lub nawet r15 na obu osiach :)
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 30, 2011, 22:25:08 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
A zamiast pszenicy można coś innego ? Od piasku czy betonu nie ugną się te resory ? Zainteresowało mnie to okrutnie. Taki ciekawy temat...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: 3 pióra a wysokość tyłu
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 31, 2011, 00:32:51 am »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
ja bym betonu nie wrzucał, ciężkie to cholerstwo, pszenica lekka to te 100 kg na pewno mniej da po resorach niż beton :D :P
A na serio to jak się doładuje 200kg do polda to przecież to w ogóle nie jedzie :/ i tylko po to żeby miec niżej...?
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG