Autor Wątek: Kolektor ssący VVC  (Przeczytany 15795 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Kolektor ssący VVC
« dnia: Styczeń 06, 2012, 11:35:21 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Czy ktoś ma zdjęcia takowego kolektora? czy po założeniu go do 1.8 zamiast kolektora z 1.4 i po odpowiednim pomodzeniu (odwrócenie góry w stronę przodu samochodu, wstawienie przepustnicy z poldka rovera) auto będzie lepiej chodziło (przyrost mocy lub momentu)

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2012, 12:52:53 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
http://www.ebay.co.uk/itm/MG-ZR-Rover-25-GTi-1-8-16v-VVC-INLET-INTAKE-MANIFOLD-/250965869170?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a6ebb4272

http://www.ebay.co.uk/itm/Rover-200-1-8-VVC-1999-Inlet-Manifold-/270741004382?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f096be05e

http://www.ebay.co.uk/itm/MG-ZR-Rover-25-GTI-1-8-160-VVC-Inlet-Manifold-Plenum-FREE-DELIVERY-/350487130530?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item519aa931a2

Na pierwszym zdjeciu widac wyraznie ze kanały maja wyraznie wieksza srednice dostosowana do 1.8 niz odpowiednik z poldrovera, sadzac po wymiarach zewnetrznych ma tez prawdopodobnie wieksza objetosc, przepustnice mozna dac wieksza od 1.4 to nie zaszkodzi tyle ze trzeba umocowac i dorobic jakis  waz do zaworu wolnych obrotow
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2012, 12:56:22 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2012, 13:09:50 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Na pewno będzie lepiej, dość znana przeróbka w UK. :-)
Żadnego węża do wolnych obrotów nie trzeba będzie dorabiać, bo po co skoro w przepustnicy 1.4 jest NASTAWNIK przepustnicy.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2012, 13:14:20 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
bo po co skoro w przepustnicy 1.4 jest NASTAWNIK przepustnicy.
Po to bo elektryka z innych kompów nie radzi sobie z zaworem wolnych obrotów z poldrovera -taki system sterowania nie był nigdy stosowany orginalnie w serii K i po prostu ze soba nie działąja mimo ze wtyczki chyba nawet pasuja
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2012, 13:17:11 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
bo po co skoro w przepustnicy 1.4 jest NASTAWNIK przepustnicy.
Po to bo elektryka z innych kompów nie radzi sobie z zaworem wolnych obrotów z poldrovera -taki system sterowania nie był nigdy stosowany orginalnie w serii K i po prostu ze soba nie działąja mimo ze wtyczki chyba nawet pasuja
Ale jak ktoś ma 1.4 bądź 1.6 czy 1.8 na osprzęcie z 1.4 to może przecież zrobić tak jak Multec napisał... Pytanie tylko jaką poprawę przyniesie zmiana kolektora na ten z VVC.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 06, 2012, 13:26:12 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Jakby jeszcze go trochę rozwiercić... głowice troche poprawić... i zastosowć elektronike z 1.8 to było by już całkiem przyjemnie.

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 06, 2012, 13:52:27 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
bo po co skoro w przepustnicy 1.4 jest NASTAWNIK przepustnicy.
Po to bo elektryka z innych kompów nie radzi sobie z zaworem wolnych obrotów z poldrovera -taki system sterowania nie był nigdy stosowany orginalnie w serii K i po prostu ze soba nie działąja mimo ze wtyczki chyba nawet pasuja

A SebaOBR, gdzieś pisał o zmianie komputera? Przecież chce posadzić to na polonezowym wtrysku. Nie musisz mi tego tłumaczyć, bo trochę w MEMSach siedzę.

Kolektor VVC wystarczyłoby spasować z uszczelkami, bo średnicę kanałów ma raczej odpowiednią. Gorzej z głowicą.
Oddać go do np. motoweld.pl żeby odwrócili i będzie działać. :-)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2012, 13:54:19 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 06, 2012, 14:08:12 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
A SebaOBR, gdzieś pisał o zmianie komputera?

Myslalem ze chodzi o przespawanie i zostawienie wiekszej przepustnicy pod 1.8 VVC a nie zwykle 1.8...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 06, 2012, 14:13:05 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
przepustnicy pod 1.8 VVC a nie zwykle 1.8...
VVC dużo większa jest od tej z poldka 1.4 ?

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 06, 2012, 14:30:38 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Jakby jeszcze go trochę rozwiercić... głowice troche poprawić... i zastosowć elektronike z 1.8 to było by już całkiem przyjemnie.

Kolektor z VVC może jeszcze ma sens ale jakoś nie widzę rozwiercanego kolektora VVC w 1.4 bez wymiany zaworów na większe.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 06, 2012, 14:38:47 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
przepustnicy pod 1.8 VVC a nie zwykle 1.8...
VVC dużo większa jest od tej z poldka 1.4 ?

Jest mniejsza o 4mm w przypadku TF160, F Trophy i "non-VVC" TF135.
We wcześniejszych VVC, tzn. 145KM była 48mm, czyli mniejsza o 8mm.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2012, 14:41:56 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 06, 2012, 14:43:49 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Kolektor z VVC może jeszcze ma sens ale jakoś nie widzę rozwiercanego kolektora VVC w 1.4 bez wymiany zaworów na większe.
Mowa tu o 1.8... napisałem ze glowice też poprawić... w sensie kanały lekko dłubnąć. Zaworów bym nie ruszał :P

W golfie 2 z KR'em masz dolotowy 50mm a zawory wcale nie dużo większe.
1.8 16v golf: ssanie 31,2mm wydech 27,6mm
1.8 16v VVC rover: ssanie 31,5 wydech 27,4

No to jak przepustnica od VVC jest mniejsza to jednak warto zostawić tą z PN
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2012, 14:54:54 pm wysłana przez CSR_GTI »

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 06, 2012, 15:00:38 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Potwierdza się po raz kolejny że FSO wyciągnęło co się dało niskim kosztem z dolotu żeby nadrobić układ wydechowy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 06, 2012, 22:03:22 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Ale ja mam 1.8 zbudowany od nowa na nowych częściach i będę wkładał do niego ecumastera. do tego wydech 4-2-1 zrobiony w MG Motosport, aluminiowe koło pasowe. Głowica już jest dawno po portingu (wszystko robiłem sam). Mam też wtryski z cali 2.0 8V i regulator ciśnienia paliwa ustawiony na 4BARy. jak skończe docierać to jade robić wydech, potem ecumaster i alu koło pasowe od razu

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 07, 2012, 16:04:37 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Na pierwszym zdjeciu widac wyraznie ze kanały maja wyraznie wieksza srednice dostosowana do 1.8 niz odpowiednik z poldrovera, sadzac po wymiarach zewnetrznych ma tez prawdopodobnie wieksza objetosc
Nic dodać nic ująć. Dzięki kolektorowi VVC mamy więcej do dyspozycji więcej przefiltrowanego powietrza więc reakcja na gaz powinna być lepsza. Ciekawi mnie czy jakby rozwiercić ten od 1,4 tak do rozsądnej granicy możliwości to ile mniej pojemności miałby ten kolektor w stosunku do fabrycznego VVC. Trzeba by zmierzyć ile wody wchodzi do jednego i drugiego żeby przekonać się o jakiej różnicy mówimy.

odwrócenie góry w stronę przodu samochodu
Niestety bez cięcia się nie obędzie. zapodanie przepustnicy przy ścianie grodziowej też nie za bardzo się mieści.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 07, 2012, 17:23:04 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 07, 2012, 22:00:29 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Niestety bez cięcia się nie obędzie

Juz wysyłałem conieco do motoweld, więc i kolektor bym im wysłał. no nic, trzeba będzie takowy zakupić :)

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 16, 2012, 14:25:47 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Zostanę górnikiem roku na PTK, a co mi tam, w końcu mieszkam na górniczym terenie...

Robił ktoś już operację odwracania kolektora od VVC ? Zaczęło chodzić mi to po głowie, bo mam do wzięcia za niewielki pieniądz taki kolektor... Zastanawiam sie tylko w ilu miejscach trzeba by go ciąć i spawać.

Druga sprawa, wszyscy dążą do idealnie gładkich wnętrz układów dolotowych. Po pocięciu i pospawaniu napewno nie da się zrobić tak, żeby wnętrze było idealnie gładkie. Zostawilibyście tak jakby wyszło czy macie jakiś sposób na wygładzenie ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 16, 2012, 14:55:28 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Zastanawiam sie tylko w ilu miejscach trzeba by go ciąć i spawać.

Tam gdzie przepustnica fabrycznie tam uciąć i zaspawać. Tam gdzie w polonezie przepustnica tam trzeba wspawać coś żeby przykręcić  przepustnice... i najlepsze rozwiązanie to była by część kolektora z poloneza właśnie.

Tyle wywnioskowałem po rozmowie z gościem co przerabiał kolektory (tego z vvc nie miał okazji... ale jeszcze się to zmieni :d ).

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 16, 2012, 15:24:09 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
No dokłądnie , raczej przespawanie nie wchodzi w rachubę ze względu na strumienicowy kształt kolektora i nie bardzo jest jak to wyrzeźbić.Ogólnie pomysł Wałka z motoweld jest dobry tylko trzeba to jeszcze wykonać.
Generalnie odnośnie kolektorów jest prosta zasada - małe plenum , moc i moment wysoko, duże plenum moc i moment nisko, długie kanały lepszy dół kosztem góry, krótkie kanały odwrotnie. Teraz kwestia dobrania tego do naturalnej charakterystyki silnika żeby wszystko się zgrało.
Patrząc na kolektor z VVC to myślę że do 1.8 będzie ok , do 1.4 ma za dużą puszkę - "plenum". Wystarczy popatrzeć na kolektory z hondy gdzie silniki lubią obroty - tam jest mała puszka i średniej długości kanały.
"jest ryzyko , jest zabawa"