Autor Wątek: ATU+ 1.4 GTI (23E) by RADNUS  (Przeczytany 15002 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

ATU+ 1.4 GTI (23E) by RADNUS
« dnia: Styczeń 17, 2012, 00:01:41 am »

Offline radnus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 192
  • Płeć: Mężczyzna
  • sorry, jestem zielony z mechaniki
    • Atu+ 1.4 GTI 23E
Witam
14 stycznia br. wyszarpałem ze stodoły przy niemieckiej granicy tego oto Poloneza;D

póki co zdjęcia poglądowe;)

temat zakładam, żeby mieć miejsce aby spisać 'historie' poloneza i rozwiązywać tutaj problemy z nim związane :P

Polonez kupiony po drugim właścicielu - starszy Pan, który zmarł.
Pierwotnie kupiony w Ełckim salonie - 22 grudnia 1997 r.
W książce gwarancyjnej ostatni wpis to 8-10-98 i stan licznika 16521 km. nieco wcześniej naprawa skrzyni biegów.
wpisu przy przeglądzie 20kkm nie ma, wychodzi na to, że właśnie wtedy trafił do drugiego właściciela - kupiłem na czarnych blachach, więc rok by się zgadzał;)
Póki co, wygląda, że to najmłodszy GTI na forum - VIN 127772 ;)
Aktualny przebieg, to 56 tys. km.  ]:->

Dziadzio trochę poloneza poobijał: tylny i przedni błotnik są na wkręty z jednej ze stron. i widać, że lakierowana była część drzwi pasażera. rdza zjadła kawałek blachy za tylnymi drzwiami na dole - widziałem, że to typowe miejsce zżarcia. wnętrze miało sporo kurzu;p
Prócz tego, po dokładniejszych oględzinach jest świetnie!, od spodu SUPER! zdrowe i proste!!;D
Silniczek chodzi wspaniale - wymagał 'przepalenia', ale po 400km trasy już jest dynamiczny i chodzi równiutko:)
póki co w trasie temperatura poniżej 90st. ...aha, tuż przed kupnem został wymieniony czujnik położenia wału korbowego.


Priorytety do zrobienia:
(bardzo proszę o wypowiedzi w tych kwestiach)
- luzy na kierownicy (wrr!)
- opony zimowe....
- czuć benzynę, szczególnie po jeździe przez wyboje - jeszcze nie wiem, czy to jakaś pęknięta guma, czy może bak lekko zerdzewiał od góry od zebranej w baku wody (dziadek mało jeździł i pewno nie tankował do pełna)
- świeci się lampka (!) i (P) - nie wiem czy to uszkodzony czujnik ręcznego, czy co. wcześniej było bardzo mało płynu hamulcowego. niedawno dolałem jakiś DOT4 (chyba nic się nie stanie od niego?). teraz dodatkowo po uruchomieniu silnika zapala się pomarańczowa kontrolka świateł hamowania (wg. instrukcji), ale wystarczy nacisnąć raz pedał i gaśnie. A kontrolki (!) i (P) lekko przygasają na wybojach.
- świeci kontrolka świateł - nie miałem czasu dojść która żarówka się przepaliła, ale głupio tak jak sie kontrolka świeci, wiec będę musiał to zrobić w pierwszej kolejności;P
-zamki - jedne tylne drzwi się nie otwierają - wcisnął się dzyndzel;p a zamek kierowcy wymaga silnego przekręcenia, żeby drzwi po szarpnięciu się nie otworzyły O_O - wymaga nasmarowania, regulacji, czy się zużył?

z tyłu mam bębny - powiedzcie mi co to oznacza, i dodatkowo powiedzcie jakie klocki mam kupować, z czujnikami? układ hamulcowy w plusach nazywany jest LUCASEM?
i dwa pytania dodatkowe:
da się zmienić przełożenie kierownicy - chodzi o obroty kierownicy a skręt kół - wolałbym, żeby koła się skręcały mocniej przy mniejszym ruchu [a może wystarczy kierownice zmienić na taką z malucha i odczucia się zmienią?]
polonez jest okropnie podsterowny, da się ładnie ustawić przód, żeby koła lepiej trzymały przy skręceniu?

wstępnie tyle, temat będzie uzupełniany/rozwijany;D


dodaję zdjęcie kierownicy, żebyście mogli mi powiedzieć ile kilometrów ten 'wzorek' na niej wytrzymuje...?



Pozdrawiam,
Radek.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2012, 14:48:10 pm wysłana przez radnus »

Odp: ATU+ 1.4 GTI (E23) by RADNUS
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 17, 2012, 00:05:59 am »

Offline Daniel#1981

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu+ 1.4 98, 125p 1.8 16V 88
VIN 127772
Brat miał W125257 :) i też byłtu na forum, zielony caro plus. Terazmten czerwony też ma 125548 chyba więc nie jest twój najmłodszy :P, ale jest ładny.
1.4 GLI 16V

Odp: ATU+ 1.4 GTI (E23) by RADNUS
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 17, 2012, 00:08:30 am »

Offline radnus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 192
  • Płeć: Mężczyzna
  • sorry, jestem zielony z mechaniki
    • Atu+ 1.4 GTI 23E
VIN 127772
Brat miał W125257 :) i też byłtu na forum, zielony caro plus. Terazmten czerwony też ma 125548 chyba więc nie jest twój najmłodszy :P, ale jest ładny.
To jak, nie jest tak, że im młodszy tym numerek wyższy? ;p

Odp: ATU+ 1.4 GTI (E23) by RADNUS
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 17, 2012, 00:14:10 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Tak powinno chyba być  <mysli>
Poszukałem właśnie w papierach i starego poldka,który fabrycznie miał 1.4 miałem o numerze 778991,a w moim obecnym mam 787099,a on podobno z października.Nie wiem,kiedy tamten się urodził.  ;>
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2012, 00:18:54 am wysłana przez Buźka »

Odp: ATU+ 1.4 GTI (E23) by RADNUS
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 17, 2012, 08:31:12 am »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
kolejne atu plus i w dodatku E23 :d, mały przebieg, to musi iść :P
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: ATU+ 1.4 GTI (E23) by RADNUS
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 17, 2012, 09:52:27 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
polonez jest okropnie podsterowny, da się ładnie ustawić przód, żeby koła lepiej trzymały przy skręceniu?
Ja to zrobiłem oponami. Teraz zimą na przodzie mam nowe zimówki aby skręcać i hamować, a na tyle jakieś słabsze opony i prowadzi się dość dobrze po śniegu i śliskiej nawierzchni :d

23E na Plusie to chyba najczęstszy kolor 1.4 GTI 16V...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: ATU+ 1.4 GTI (E23) by RADNUS
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 17, 2012, 13:08:44 pm »

Offline Daniel#1981

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu+ 1.4 98, 125p 1.8 16V 88
Poszukałem właśnie w papierach i starego poldka,który fabrycznie miał 1.4 miałem o numerze 778991,a w moim obecnym mam 787099,a on podobno z października.Nie wiem,kiedy tamten się urodził. 
Ja miałem w caro tamtym 807595 a w plusie co widzę to albo jakieś 125 albo 200 coś, chyba w plusach inne numeracja była.
1.4 GLI 16V

Odp: ATU+ 1.4 GTI (E23) by RADNUS
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 17, 2012, 15:12:54 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
w pierwszych plusach byla kontynuacja numeracji caro, dopiero potem wprowadzili nową numeracje :)
Moj bosch mial numeracje caro jeszcze, byl o 900szt pozniejszy od caro MINUSa ktorego cialem [obydwa ten sam kolor]
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: ATU+ 1.4 GTI (E23) by RADNUS
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 17, 2012, 15:46:28 pm »

Offline radnus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 192
  • Płeć: Mężczyzna
  • sorry, jestem zielony z mechaniki
    • Atu+ 1.4 GTI 23E
dobra Panowie, ustalmy póki co, że jest najmłodszy, a jak ktoś będzie miał silny i niepodważalny argument, to wtedy zmienię, że prawie najmłodszy GTI na forum ;p
ktoś ogarnął co pisałem o problemach z polonezem, ktoś chętny podjąć temat i mi pomóc?;)

Odp: ATU+ 1.4 GTI (E23) by RADNUS
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 17, 2012, 16:05:28 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
- czuć benzynę, szczególnie po jeździe przez wyboje - jeszcze nie wiem, czy to jakaś pęknięta guma, czy może bak lekko zerdzewiał od góry od zebranej w baku wody (dziadek mało jeździł i pewno nie tankował do pełna)
Pewnie musisz obejrzeć okolice wlewu paliwa. Poczytaj, było wielokrotnie na forum.

teraz dodatkowo po uruchomieniu silnika zapala się pomarańczowa kontrolka świateł hamowania (wg. instrukcji), ale wystarczy nacisnąć raz pedał i gaśnie.
Wszystko w porządku. Kontrola świateł stop. Jak naciśniesz pedał i nie zgaśnie, znakiem tego zarówka stopu się spaliła.

- świeci kontrolka świateł - nie miałem czasu dojść która żarówka się przepaliła, ale głupio tak jak sie kontrolka świeci, wiec będę musiał to zrobić w pierwszej kolejności;P
Sprawdź nawet postojówki jeśli świecą. Może się okazać, że jest W3W, zamiast W5W

z tyłu mam bębny - powiedzcie mi co to oznacza, i dodatkowo powiedzcie jakie klocki mam kupować, z czujnikami? układ hamulcowy w plusach nazywany jest LUCASEM?
Tak. To jest LUCAS.

- luzy na kierownicy (wrr!)
Przejrzyj cały układ kierowniczy. Końcówki, drążek środkowy, przekładnia. Może też któryś sworzeń.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: ATU+ 1.4 GTI (E23) by RADNUS
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 20, 2012, 14:15:43 pm »

Offline radnus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 192
  • Płeć: Mężczyzna
  • sorry, jestem zielony z mechaniki
    • Atu+ 1.4 GTI 23E
szybko umyty za 6zł na ręcznej, szybka sesja i trochę go sobie pooglądałem, niczego nowego się o nim nie dowiedziałem;p


« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2012, 14:32:50 pm wysłana przez radnus »

Odp: ATU+ 1.4 GTI (23E) by RADNUS
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 20, 2012, 15:10:38 pm »

Offline krzychumy4

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 829
Ja myślałem kiedyś że mało jest Atu+ 1.4 23E a jak widać jest ich więcej jak przypuszczałem  ;p
Takiego Atu+ jak mój ojciec kupił w salonie tzw golas z takimi alufelgami co masz (pięcioramienne) to kosztował we Wrocławskim salonie 30 000 zł w miesiącu luty 1998.  Jak widzę po fotkach to prezentuje się jak nowy  :-) Życzę mnóstwo bezawaryjnych kilometrów  <spoko>

Odp: ATU+ 1.4 GTI (23E) by RADNUS
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 20, 2012, 16:38:29 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Niezły, piękna karoseria. ;) Mi jeszcze trochę do takiego wyglądu brakuje. Jesteś pewny co do przebiegu? Bo po fotelu kierowcy widać, że ma sporo więcej, albo jakaś fleja jeździła tym Poldkiem.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2012, 16:40:14 pm wysłana przez Despero »
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: ATU+ 1.4 GTI (23E) by RADNUS
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 20, 2012, 18:26:24 pm »

Offline Poldi98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 800
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSI 2000r.
To jak to jest w końcu z VIN. Mój pold ma 132027 :P
Był : Caro+ 1.4 69E 98r.
Jest: Caro+ 1.6 GSI 2000r. 70u

"Handlarz kombinator ze znikomą kompetencją !"

Odp: ATU+ 1.4 GTI (23E) by RADNUS
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 20, 2012, 21:14:04 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Co się dzieje z tym forum że ludzie zamiast przygotowywać samochody do nowego sezonu jarają sie cyferkami w VINie  <rzygi>
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: ATU+ 1.4 GTI (23E) by RADNUS
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 20, 2012, 22:29:48 pm »

Offline Poldi98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 800
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSI 2000r.
Na czas składania pieniędzy na te właśnie przygotowania, można po jarać się cyferkami :P. A tak po za Tym patrząc na atowkę od razu mam przed oczami krzychowy egzemplarz. Dbaj o to chłopie to ci posłuży, Mi się bardzo podoba twój egzemplarz:) Jeśli przebieg na oryginalny to  naprawdę godny wóz, jeszcze tylko groki :)
Był : Caro+ 1.4 69E 98r.
Jest: Caro+ 1.6 GSI 2000r. 70u

"Handlarz kombinator ze znikomą kompetencją !"

Odp: ATU+ 1.4 GTI (23E) by RADNUS
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 21, 2012, 00:13:08 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Co się dzieje z tym forum że ludzie zamiast przygotowywać samochody do nowego sezonu jarają sie cyferkami w VINie  <rzygi>
bo za kilka lat te cyferki będą decydować o wartości danego auta.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: ATU+ 1.4 GTI (23E) by RADNUS
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 21, 2012, 06:08:54 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A jak to jest, że wszystkie GTI mają numerki ponad 100tys ? Czyżby poniżej 100tys miały jeszcze ostatnie Caro/Atu 1.4 GLI 16V, a w Caro+/Atu+ 1.4 GTI 16V kontynuowali numeracje ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: ATU+ 1.4 GTI (23E) by RADNUS
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 21, 2012, 20:42:17 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
bo za kilka lat te cyferki będą decydować o wartości danego auta.
To nie cyferki tylko stan tych samochodów będzie decydował o ich cenie.
                     
                  
                  
                     
                     
                     
                     
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2012, 20:44:19 pm wysłana przez Mr.D »
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: ATU+ 1.4 GTI (23E) by RADNUS
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 13, 2012, 22:59:01 pm »

Offline radnus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 192
  • Płeć: Mężczyzna
  • sorry, jestem zielony z mechaniki
    • Atu+ 1.4 GTI 23E

piękny jest!;D

wymieniłem olej, naprawiłem bak... powoli, ale ładnie go robię:)
teraz został umyty i trafił do garażu;)