Autor Wątek: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach  (Przeczytany 18324 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 04, 2012, 02:19:58 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Klep kurde a nie patenty walisz

Pomyśl wpierw.

Klepanie zmniejsza napięcie resoru, im bardziej sklepiesz tym miększe masz auto.

Patrząc na to jak cholernie mocno wystawały resory Polonezom z OBRu to zacząłem się zastanawiać czy tam przypadkiem też tak nie kombinowali.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 04, 2012, 02:49:37 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Klepanie zmniejsza napięcie resoru, im bardziej sklepiesz tym miększe masz auto.
To przecież można wsadzić środkowe pióro dorabiane z tego głównego... a jak jeszcze za miękko komuś będzie to wszystkie trzy można takie zrobić z tego głównego. I tak sklepane 3 pióra będą twardsze niż seryjne dwa.

Podpatrzyłem w fordzie transicie (bus) że te mocowania resora są mniej wiecej porobne do polonezowskich ale nie zdązyłem zmierzyć szerokości. Na oko szerokosc jak w polonezie.. tez były 3 pióra podobne gruboscią do polonezowskich wiec na wysokość powinien pasować. Cybant 14mm
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2012, 02:52:48 am wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 04, 2012, 08:25:11 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
ale ja mam już trzy pióra z tym trzecim dorobionym z głównego sklepane na 16cm więc jest jeszcze co klepac ale ja w mega glebę nie mam zamiaru iść i jest to dopiero jedną strona, ciekawy jestem który seryjny polonez tak stoi z tyłu... Co do patentów to nie martw się w końcu że padł mi rover to ty stratny nie byłeś, ja uważam że takie coś jest dobre bo teraz 2 godziny i auto może mi spowrotem stać jak wrześniej, a to że ten patent jest niebezpieczny to proszę cię ale nie ma bata żeby ci cybant m12 urwało, z reszta w podobny sposób mocowanie pióra widziałem w przyczepkach. 

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 04, 2012, 08:29:09 am »

Offline karpiu19_88

  • http://tom-blach.cba.pl/
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • BYŁ - Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V jest Polonez Przejściówka 1.5 SLE 91.r polonez kombi 1.6 99 r
    • Kompleksowe remonty dachów
u mnie jest tak   resor 3 piora ale 2 to z trucka a 1 oryginale zostalo przy nie skracanych wieszakach 

a tak wygladal tyl przy skroconych wieszakach

wtedy tyl siedzial nizej niż przód i troszke nakole wytarlo

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 04, 2012, 09:32:38 am »

Offline Skoti

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
    • Elektro-Net Rally Team

Klepanie zmniejsza napięcie resoru, im bardziej sklepiesz tym miększe masz auto.


Resor można po hebrowaniu jeszcze zahartować co go wzmocni, znajomy co jeździł polonezem w KJSach mówi, że oprócz uklepania resoru na płasko, zahartowaniu, wygiął w drugą stronę mocowania. Wszystko robił oczywiście kowal. Ponoć było tak twardo, że przód na sprężynach z trucka diesla giął się znacznie bardziej niż tył.

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 04, 2012, 15:13:38 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
chodzi mi o to by zrobić konkretną glebę z tyłu auta

sklepane na 16cm więc jest jeszcze co klepac ale ja w mega glebę nie mam zamiaru iść

sorki że tak czytam miedzy wierszami... ale albo jest jakaś spora różnica miezy "konkretną glebą" która chcesz a "mega glebą" której nie chcesz... albo tak poprostu mi sie tak w oczach pier... to co czytam

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 05, 2012, 20:46:12 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Dzisiaj zrobiona została druga strona i dalej siadł :D


Uploaded with ImageShack.us

tak było ostatnio przy zrobionej jednej stronie
a tak siedzi już na czysto...



Uploaded with ImageShack.us

zdjęcia tego nie oddają ale tak wyglądał przed zimą



Uploaded with ImageShack.us

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 09, 2012, 01:48:47 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
krzesze iskry?  <lol>
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 09, 2012, 08:23:14 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
jeszcze auto nie wyjechało na drogi, stanie się to w przyszłym tygodniu

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 05, 2012, 09:13:38 am »

misiur

  • Gość
krzesze iskry? 


przcież to jeszcze ne jest nisko ;D


myszaradom,
wsadz mu jakieś lepsze koło i pokaż foto :)  przed zima koza, teraz ten tył już jakoś wygląda  :)

Bede musiał pokombinować z tym patentem, nie chce mi sie znowu klepać piór, jak ostatnio złamałem najdłuższe ( po sklepaniu na ~12cm)                     
   

Mój poldger - przód sprężyny z żuka tył 3 piórowy resor na te 12cm ( przed zimą)

               
                  
                     
                     
                     
                     

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 05, 2012, 10:28:21 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
jak mówiłem ja nie idę w ostrą glebę bo auto za dużo km robi na codzień. Teraz tył podniosłem o jakieś 2 cm bo jazda na odbojach z tyłu nie należy do przyjemnych. Co do felg to już gotowe leżą czekają na ładna pogodę, potem sesja zdjęciowa i coś wrzucę:) co do patentu to nie ma się czego bać bo nie raz nie dwa widziałem auta terenowe i przyczepki które mają takie patenty seryjnie w zawieszeniu. Do tego mam znajomego w pewnym instytucie i on stwierdził że tego typu śruba m12 ma 2tony wytrzymałości na zerwanie... A na jedno pióro jest dwa takie cybanty więc wątpię za na całą tylną oś licząc najgorszy scenariusz działa siłą większą jak 4 tony. Ja narazię zrobiłem na tym zestawie jakieś 700km i nic się nie dzieje

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 05, 2012, 14:20:12 pm »

misiur

  • Gość
no na codzień to wiadomo  hardkorem trzeba by byc i non stop powoli po dziurach, a nie zawsze jest czas żeby sie powoli turlać :)

Ja chyba też tak se obniże tył, ale narazie trzeba skończyć inne rzeczy :)

co do patentu to nie ma się czego bać bo nie raz nie dwa widziałem auta terenowe i przyczepki które mają takie patenty seryjnie w zawieszeniu.

no chyba że ktoś jeździ tylko po kamieniach torach i ciora co chwile o glebe to niech tak nie robi, też czuje że to liche nie jest, tylko narażone na kolizje z czymś.

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 05, 2012, 15:55:05 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
ale że co cybant udeży? Nie ma za bardzo jak bo zawsze idzie koło w dołek. No wiadomo pojedzie się w teren to zawsze się zawadzi, ja mam trochę niżej bo dałem kontry ale wystarczyło by dać nakrędki samo kontrujące i parę mm się zyskuje. Ja jak narazię raz tylko zawadziłem tym ale to mega dołek był i inaczej się nie dało. No na dzień dzisiejszy pod kraweżnik nie podjąde, leżący policjant przejeżdżamy odpowiednią techniką, wiadomo są tacy którzy niżej siedzą ale to nie jazda na codzień. Chyba że ktoś uważa jazdę na codzień jazda do pracy i spowrotem łącznie 10km dziennie...

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 06, 2012, 10:31:52 am »

misiur

  • Gość
A bo ktoś tam wcześniej napisał, że ten patent to szaleństwo, może i tak ale żeby to uszkodzić to trzeba by uderzyć tym o coś wystajęcego na drodze :P

a wracając do tematu to myslał ktoś poza mną o gwincie ? :D   Przód normalnie wyciagasz sprężyne i amor i wstawiasz amor gwintowany ze sprezyna. Z tyłu wywalasz resor robisz taki wachacz wleczony np. na uniballach  i wstawiasz to samo :) A i z tyłu obowiązkowo musiałbybyc panhard żeby most nie jeździł na boki :) Ja pomyśle nad tym jeszcze, bo nie zamierzam narazie brać sie za bmw czy nissana :P

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 08, 2012, 17:58:13 pm »

Offline kuba9449

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
Jezdzilem na tym patencie dlugo, driftowalem, wozilem ciezkie rzeczy i nic sie zlego nie dzialo. Jednak teraz wrocilem na oryginalne ustawienie i bede klepal resor.

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 14, 2012, 22:39:08 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Chcecie gleby zmodyfikujcie mocowanie resora do mostu można przecież zrobić nawet regulację wysokości wystarczy troszkę zainwestować kasy i pogłówkować ;)

Odp: Szukam zdjęć Prototypowego poloneza z zawieszeniem tylnym na sprężynach
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 04, 2013, 17:01:33 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
ma ktoś więcej zdjęć zawieszenia tego prototypu??
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil