Autor Wątek: problemy 1.6 gsi  (Przeczytany 5733 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

problemy 1.6 gsi
« dnia: Marzec 10, 2012, 19:04:24 pm »

krtwwl34

  • Gość
Witam Panowie mam problem.
Moj polonez pewnego ranka odpalil normalnie lecz nie chodzil obrotomierz .
Przejechalem ze 100 metrow polonez zgasl i nie chcial odpalic jakby akumulator padl.
Odpalilem z popychu jezdzil pare dni wszystko bylo dobrze obrotomierz dzialal .
Po paru dniach znow to samo lecz cos zaczelo pykac kolo bezpiecznikiow wogole nie odpala chyba ze z popychu i sie dlawi.
Dodam ze bezpieczniki sprawdziłem
Co to może być?

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 10, 2012, 19:20:44 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1806
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Sprawdź akumulator i ładowanie.

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 11, 2012, 09:27:40 am »

krtwwl34

  • Gość
Naładowałem akumulator polonez odpalił. Gdy po paru minutach włączałem światła,wsteczny lub dmuchawe obroty spadały na obrotomierzu na zegro i samochod przygasał aż wkońcu zgasł i znów nie chciał odpalić... Wiecie może gdzie dalej szukac przyczyny???

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 11, 2012, 09:37:12 am »

Offline MichalFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 377
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro + 1.6GLI
Sprawdz miernikiem ładowanie.
Polonez lepszy niż myślisz!!!

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 11, 2012, 09:40:51 am »

krtwwl34

  • Gość
nie posiadam miernika niestety;/

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 11, 2012, 09:42:54 am »

Offline MichalFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 377
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro + 1.6GLI
Ja uwazam ze problem jest z alternatorem a dokładnie z diodą. Kontrolka ładowania gaśnie jak zapalisz??
Polonez lepszy niż myślisz!!!

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 11, 2012, 10:00:17 am »

krtwwl34

  • Gość
gaśnie kontrolka.

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 11, 2012, 10:06:23 am »

Offline MichalFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 377
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro + 1.6GLI
To to co wyżej napisałem może być przyczyną mialem to samo tydzień temu, może jeszcze któryś z kolegów potwierdzi moją teze.
Polonez lepszy niż myślisz!!!

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 11, 2012, 10:11:59 am »

krtwwl34

  • Gość
A czy możliwe że robi się zwarcie w tylniej lampie i od tego takie objawy są???
Ponieważ mam zbitą tylnia lampe troche i na myjni byłem ...
Może dostało sie wody i robi się zwarcie???

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 11, 2012, 10:13:11 am »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1806
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Kup miernik za 20zł i zmierz napięcie ładowania inaczej to wróżenie z fusów.Jak masz zwarcie w lampie to pali się bezpiecznik.

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 11, 2012, 10:25:35 am »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Oczywiście że może robić się zwarcie ;) Ja kupiłem za 12 zł bardzo fajny i mały miernik :)
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 11, 2012, 16:59:40 pm »

krtwwl34

  • Gość
jutro też kupie miernik.
CO mam nim zrobic??? troche nie znam sie na elektryce

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 11, 2012, 17:05:20 pm »

Offline MichalFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 377
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro + 1.6GLI
Przykładasz kable miernika + czerwony - czarny ustawiasz zakres 20V napięcia stałego i zapalasz auto. Wskazanie powinno byc ok 14V.
Polonez lepszy niż myślisz!!!

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 12, 2012, 07:14:50 am »

krtwwl34

  • Gość
mógłby kotoś opisać mi krok po kroku jak mam sprawdzić ładowanie????
Będe bardzo wdzięczny

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 12, 2012, 07:24:16 am »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Bierzesz miernik i przykładasz do klem akumulatora, czerwony kabel do +, a czarny do -. Następnie ustawiasz na mierniku 20V napięcia stałego. (napięcie stałę będziesz miał oznaczone "V" a obok linia przerywana, a nad nią ciągła).
Następnie odpalasz silnik, wyłączasz wszystkie odbiorniki (radio, światła itd.) i patrzysz jakie napięcie wyświetla się na ekranie miernika, powinno być ok 14v
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 12, 2012, 11:31:11 am »

krtwwl34

  • Gość
Kupiłem miernik.
13.47 wskazywał sam akumulator nie podłączony w samochodzie.
12.43 akumulator w odpalonym aucie bez włączonego radia świateł itd
11.80 na światłach
gdy włączyłem zapalniczke auto zgasło i już nie chciało zapalić chodź gdy sprawdziłem napięcie ukazało sie 12.45 więc dlaczego nie chce zakrecić???

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 12, 2012, 11:59:10 am »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
Ewidentny brak ładowania akumulatora , po wlaczeniu obciazenia tj. lamp , szyby ogrzewanej czy zapalniczki napiecie na srednich obrotach tj. +/_ 2000-2200 nie powinno spasc ponizej 13,8V .
 Norma to 14,4-13,8 V .W pierwszej kolejnosci sprawdź naciag paska klinowego , moze sie slizga po kołach przy wiekszych predkosciach .Jezeli pasek jest ok.   to .. wymontuj alternator i sprawdz go : czy nie ma rowkow na pierscieniach wirnika , czy dlugosc szczotek nie jest za krotka , czy diody wzbudzenia sa sprawne ,  czy uzwojenie stojana i wirnika nie ma przerwy , Moze padniety jest regulator napięcia jest on razem ze szczotkami np. taki.:
 http://www.ape.com.pl/index.php?id=22&produkt=130
Sprawdz tez diody pradowe minusowe i plusowe .....Masz miernik to juz mozesz cos nim sprawdzic , przelacz na omomierz i dzialaj....nie ktore sprawdzenie musisz przeprowadzic po podlaczeniu do zrodla pradu np. akumulatora lub zasilacza.
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2012, 20:15:10 pm wysłana przez markus »

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 12, 2012, 12:10:14 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1806
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Najlepiej jednak jak kolega podjedzie do elektromechanika.

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 12, 2012, 12:20:48 pm »

krtwwl34

  • Gość
a może masa od alternatora sie urwała lub przetarła poprostu???

Wątpie aby to była ewidentna wina laternatora ponieważ napiecie na aku jest 12.46 i nie chce zakrecic. Wiec cos jeszcze moze ktos inny sie wypowie
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2012, 12:24:06 pm wysłana przez krtwwl34 »

Odp: problemy 1.6 gsi
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 12, 2012, 18:35:05 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
U mnie GSI, gdy padło ładowanie nie odpalało, pomimo tego, że kręciło. Nie masz ładowania.
Jak przekręcisz kluczyk, to kontrolka akumulatora się świeci?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)