Autor Wątek: Optymalna temp. pracy silnika??  (Przeczytany 1601 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kaczy#1853

  • Gość
Optymalna temp. pracy silnika??
« dnia: Listopad 26, 2004, 18:11:21 pm »
Jaka powinna byc temp. pracy silnika (1.6) w poldku? I jaki to ma wplyw na prace silnika )osiagi, zucie paliwa itd.). Jestem ciekaw bo wlasnie zmienilem termostat i temp. skoczyla z 72-73 na jakies 81-82 stopnie. Mam szczere wrazenie ze autko lepiej chodzi (lepiej wkreca sie na obroty i jest cichsze.

Ktos mnie moze o?wiecic jak to wyglada od strony technicznej  :roll: ?

Wafel

  • Gość
Optymalna temp. pracy silnika??
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 26, 2004, 18:15:30 pm »
około 90 stopni teoretycznie ejst najlepsza praca

yataman77

  • Gość
Optymalna temp. pracy silnika??
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 26, 2004, 21:05:09 pm »
tez tak mysle ze okolo 90 stopni,polecam zima termostat87stopni,a latem 82 stopnie no i koniecznie dobry plyn-nie woda!

Kaczy#1853

  • Gość
Optymalna temp. pracy silnika??
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 26, 2004, 23:49:01 pm »
Bylbym chyba desperado jakbym wlal tam wode... auto stoi na dworzu! Jednej nocki by nie wytrzymalo bez rozsadzenia  :eek:

paroos#1831

  • Gość
Optymalna temp. pracy silnika??
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 27, 2004, 15:09:01 pm »
U mnie po wymianie plynu i czyszczeniu temperatura przestala przekraczac 85C

Kaczy#1853

  • Gość
Optymalna temp. pracy silnika??
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 27, 2004, 16:39:50 pm »
Zauwazylem jeszcze dziwna opcje... autko po jakis 20-25 minutach jazdy ma temp jak mowilem okolo 82-83 stopni. I na takiej sie utrzymuje. Niby, bo jak zgasze silnik i po chwili wlacze go ponownie to juz pokazuje temp okolo 89-90 stopni i na takiej stoi. DziFFne.. nawet bardzo.

kowal

  • Gość
Optymalna temp. pracy silnika??
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 27, 2004, 19:03:15 pm »
A co powiecie na to ze auta sportowe maja termostat na ok 75st? :)

Woj-o#772

  • Gość
Optymalna temp. pracy silnika??
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 27, 2004, 20:05:47 pm »
To że temperatura ro?nie po wył silnika to normalne (ople 1.4 16V maj? nawet elektryczn? pompę wody bo szlag trafiał te silniki bez niej) - po prostu nie ma obiegu wody i ta co została w głowicy gwałtownie się grzeje od niej i od bloku (żeliwo ma niezł? pojemno?ć ciepln?)

Kowal:
bo sport by się zd?żył przegrzać jakby termostat pó?niej otwierał :)

gifek

  • Gość
Optymalna temp. pracy silnika??
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 29, 2004, 11:40:50 am »
ja ostatnio wymieniłem sobie wode na płyn chłodniczy bo polot parkowany pod chmurka miał problemy z odpaleniem (woda sie marzła) w chłodne dni (poniżej 0 st C), ale juz jest OK :D

TOMEK1984NS88

  • Gość
Optymalna temp. pracy silnika??
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 29, 2004, 15:07:30 pm »
Cytat: "gifek"
ja ostatnio wymieniłem sobie wode na płyn chłodniczy bo polot parkowany pod chmurka miał problemy z odpaleniem (woda sie marzła) w chłodne dni (poniżej 0 st C), ale juz jest OK :D


Może mi kto? wytłumaczyć co maj? problemy z zapalaniem do do tego co się ma w chłodnicy ? ( oczywi?cie po za tym że jak Ci woda rozsadzi blok silnika to może być ciężko)

Patryk#153

  • Gość
Optymalna temp. pracy silnika??
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 29, 2004, 16:59:04 pm »
jak palił na lpg=zamarzniety parownik.

TOMEK1984NS88

  • Gość
Optymalna temp. pracy silnika??
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 29, 2004, 17:15:06 pm »
Zgadza się , zwracam honor  :oops: