Autor Wątek: Lakierowanie 'na zakładke'  (Przeczytany 7924 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lakierowanie 'na zakładke'
« dnia: Czerwiec 18, 2012, 01:23:04 am »

Offline Maxior

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 411
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klekot 1.9 GLD '95
Mam do polakierownia pare elementów. nie chce malowac całego elementu tylko kawałek gdzie pokazała sie rdza np. dach (miejsce koło słupka A) czy malował juz tak ktos prosze o wskazówki
Feel the 1.9 GLD power ;d  6,15 l/100 ON
Klekot in progress, od 7 lat ciągle ten sam :D
NO LPG!!!

Moim zdaniem Polonez jest najlepszy a wszystkie inne auta są do d*py, ponieważ nigdy innego pojazdu niż Polonez nie miałem :d

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 18, 2012, 01:30:21 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
na zakładkę to się spawa.

pytanie ile masz do malowania, bo jeśli jedno miejsce na dachu, to jeszcze można się bawić we wpyłki, ale jeśli kilka, to tylko całość malować, tym bardziej na metaliku.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 18, 2012, 11:53:27 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2970
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
to sa zaprawki a nie zakladki. zeby zrobic zaprawke trzeba umiec malowac.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 18, 2012, 12:22:33 pm »

Offline THRBB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 329
    • atu minus 97'
Mam do polakierownia pare elementów. nie chce malowac całego elementu tylko kawałek gdzie pokazała sie rdza np. dach (miejsce koło słupka A) czy malował juz tak ktos prosze o wskazówki
na zakładke czyli ze co, malujesz to co oszlifowałeś + okolice? No to jest normalne malowanie, tak się robi, z każdą warstwą malujesz co raz większy obszar. Jeśli spray, to polecam zrobic tak:

1) wyszlifować całkowicie miejsce z rdzą, do gołej blachy(a) można polożyć epoxy brunox), zmatowić okolice naprawianego fragmentu
2) ewentualne ubytki uzupełniać cieniutkimi warstwami szpachli i szlifować, ja szlifowałem na początku zwykłym papierem 80 potem wodnym to uzyskania idealnie płaskiej powierzchni - 600, 800 na koniec 1000 / 1200. na mokro oczywiscie
3) kładziesz podkład, szlifujesz na mokro 1200
4) malujesz sprayem - 3-5 warstw, bardzo cieniutkich zeby nie porobić zacieków, nakładaj od lewej do prawej równomiernie i pewnie trzymając puche
5) jak masz metalik malujesz bezbarwnym - cały czas rozszerzajac granice malowania
6) To co pomalowałeś matowisz papierem 2000 na mokro, bo malowanie sprayem wygląda często nienajlepiej, powierzchnia nie jest równa, brzydko odbija, matowieje itd
7) polerujesz tym http://www.autokosmetyki.pl/meguiars_ultimate_compound_preparat_do_czyszczenia_lakieru_bzobacz_filmyb,p1411.html

pamiętaj zeby przed całym zabiegiem dobrze odtłuścić i przed malowaniem również dobrze wszystko domyć.

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 18, 2012, 12:53:44 pm »

Offline Maxior

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 411
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klekot 1.9 GLD '95
to mi wystarczy dzieki za wskazówki w najbliższym czasie biore sie za to :)
Feel the 1.9 GLD power ;d  6,15 l/100 ON
Klekot in progress, od 7 lat ciągle ten sam :D
NO LPG!!!

Moim zdaniem Polonez jest najlepszy a wszystkie inne auta są do d*py, ponieważ nigdy innego pojazdu niż Polonez nie miałem :d

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 18, 2012, 15:24:50 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
6) To co pomalowałeś matowisz papierem 2000 na mokro, bo malowanie sprayem wygląda często nienajlepiej, powierzchnia nie jest równa, brzydko odbija, matowieje itd
Przy okazji zapytam, bom ciekaw.

Jak sobie pomalowaną w fabryce maskę przelecę mokrym papierkiem 2000, potem 2500 i na koniec pastą tempo, to powróci połysk ? Jest sens się tak bawić, aby się pozbyć drobnych rys ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 18, 2012, 16:46:23 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Temp to sie możesz kierownica w rowerze przepolerować:p Jak już chcesz takie polerki robić to tylko i wylącznie pasty do tego przeznaczone i najlepi polerować mechanicznie

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 18, 2012, 16:53:02 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
W takim razie co polecasz ? Mechanicznie nie mam jak, ręcznie bym chciał.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 18, 2012, 17:49:51 pm »

Offline Daniel#1981

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu+ 1.4 98, 125p 1.8 16V 88
Przy okazji zapytam, bom ciekaw.Jak sobie pomalowaną w fabryce maskę przelecę mokrym papierkiem 2000, potem 2500 i na koniec pastą tempo, to powróci połysk ? Jest sens się tak bawić, aby się pozbyć drobnych rys ?
Też mnie to czeka, da to coś ?? I jaką pastę kupić ?? Dostęp do ''maszyny do polerki'' mam.
1.4 GLI 16V

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 18, 2012, 19:45:14 pm »

Offline THRBB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 329
    • atu minus 97'
6) To co pomalowałeś matowisz papierem 2000 na mokro, bo malowanie sprayem wygląda często nienajlepiej, powierzchnia nie jest równa, brzydko odbija, matowieje itd
Przy okazji zapytam, bom ciekaw.

Jak sobie pomalowaną w fabryce maskę przelecę mokrym papierkiem 2000, potem 2500 i na koniec pastą tempo, to powróci połysk ? Jest sens się tak bawić, aby się pozbyć drobnych rys ?
polecam właśnie tego meguaier's. ja sobie matowiłem kawałek lakieru to po kilkakrotnym dokładnym wyszorowaniu tempo lakier jak nówka, ale cały element tym tempo robić to byś się zdrowo najebał :)

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 21, 2012, 15:50:56 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Do UC Megsa potrzebny jest jeszcze specjalny można powiedzieć dedykowany który ułatwia pracę aplikator 3kolory http://moto.allegro.pl/flexipads-aplikator-reczny-german-sklep-wwa-i2372033722.html
Te dwie rzeczy tylko w parze polecam...
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 21, 2012, 16:30:19 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Też mnie to czeka, da to coś ?? I jaką pastę kupić ?? Dostęp do ''maszyny do polerki'' mam.
najlepsze są 3M, można ratować się od biedy 3G i ewentualnie potem przepolerować jakąs politurą do lakieru o bardzo małej ścieralności , ale tak czy siak 3M ma najlepsze produkty oczywiście w różnych ścieralnościach się ich używa ;)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 22, 2012, 13:55:19 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
2) ewentualne ubytki uzupełniać cieniutkimi warstwami szpachli i szlifować, ja szlifowałem na początku zwykłym papierem 80 potem wodnym to uzyskania idealnie płaskiej powierzchni - 600, 800 na koniec 1000 / 1200. na mokro oczywiscie
szpachlę 1200 na mokro? litości!
po pierwsze, tylko i wyłącznie na sucho. po drugie, papierem 240-360.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 22, 2012, 14:54:07 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Za gruby 240 i zostaja pozniej straszne rysy nawet po pomalowaniu. Lepiej przeleciec czyms drobniejszym raz i miec spokoj

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 22, 2012, 15:15:09 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
150 wystarczy w zupełności,na mokro 1500 wokół szpachlowanego elementu do podkładu jedynie
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 22, 2012, 18:36:57 pm »

Offline THRBB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 329
    • atu minus 97'
No można dać podkład pod szpachlę. Zresztą, przecież nic się nei stanie jak się chwilę szpachle na mokro zjedzie, wytrze i oczyści benzną
Cytuj (zaznaczone)
po drugie, papierem 240-360.
Zostają duże rysy, podkład ich nie maskuje. Przynajmniej ten w sprayu. Po zjechaniu papierem 1200 jest idealnie równo a jednoczesnie podkład ma się na czym trzymać :)

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 22, 2012, 19:47:16 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1748
  • Płeć: Mężczyzna
No można dać podkład pod szpachlę.

Pod szpachlę trzeba dać podkład, a nie można ;)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo; Peugeot 208
Jest: Nissan Qashqai ; Fiat 126p 1977r ; Komar "sztywniak" ; Skoda Favorit

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 22, 2012, 21:06:27 pm »

Offline Adam B

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 146
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 81 1500 in progress
No można dać podkład pod szpachlę.

Pod szpachlę trzeba dać podkład, a nie można ;)


Kolego, ale jaki trzeba napisać. Na gołą blachę, spawy dać reaktywny.  Potem wodnym i jest OK .


Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 23, 2012, 18:35:44 pm »

Offline THRBB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 329
    • atu minus 97'
No można dać podkład pod szpachlę.

Pod szpachlę trzeba dać podkład, a nie można ;)


Kolego, ale jaki trzeba napisać. Na gołą blachę, spawy dać reaktywny.  Potem wodnym i jest OK .


Jest naprawdę dużo szkół robienia zaprawek. :)

Odp: Lakierowanie 'na zakładke'
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 29, 2012, 19:14:55 pm »

Offline centurion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
1) wyszlifować całkowicie miejsce z rdzą, do gołej blachy(a) można polożyć epoxy brunox), zmatowić okolice naprawianego fragmentu
Brunox długo schnie wiec to nie do szybkiej naprawy, pozatym przed nałozeniem kolejnej warstwy po jego wyschnieciu trzeba go przyszlifować najlepiej do gołej blachy tak ze w wrzerkach on zostanie, ew acetonem zmyć. Inaczej po jakimś czasie lakier odpadnie przy malym uderzeniu lub napręzeniu.
2) ewentualne ubytki uzupełniać cieniutkimi warstwami szpachli i szlifować, ja szlifowałem na początku zwykłym papierem 80 potem wodnym to uzyskania idealnie płaskiej powierzchni - 600, 800 na koniec 1000 / 1200. na mokro oczywiscie
Primo szpachli niepowinno sie na mokro jechac, a jesli to konkretnie wysuszyć i nie mówie zeby odstał i odparował., Po dwa to jak szpachlę albo podkład dasz 1200 to nie bedzie sie trzymało. Szpachlę wystarczy e na 320 skończysz (maszynowo)  600 reczni potem podkład zalezy czy zwykły czy wypełniający.
3) kładziesz podkład, szlifujesz na mokro 1200
Na mokro ok, ja robie maszynowo na sucho, ale pod lakier maszynka 320 kończe a ręcznie max 800 inaczej jak wyzej niema się czego trzymać.


Co do reszty to nieogarniam, maluje pistoletem. Ale tak czy siak przed polerka papier 2000 - 2500, czasem trzeba jechac 1000-1500 jak zaciek jest i potem 2000-2500. Najlepsze to 3M pasty ale kosztuja powiedzmy ze 2 starczą zalezy jakiej serii. Plusem i jej minusem jest to ze to pasta na sucho. Plus bo niema bałaganu takiego, minus bo łatwo przegrzac lakier.
Potem Pasty G3 ale jako wstepna nastepnie G6 do dopieszczenia i G10 jako tylko błysk.
Reszty nieznam wiec niepolecam.

Pozatym szpachla moze isc na gołą blache niema przeciwskazań byle robić ja na sucho. Szpachli nie dajemy na reaktywny bo odlezie. Reaktywny + podkład coby odciać od niego potem dopiero szpachlówka i podkład.
Ja reaktywnych nieuzywam bo mimo wszystko blache zra.
Ja lece brunoxem potem szlif i aceton potem lesonal 2k epoxy primer (podklad epoxydowy) po to zeby odciąc tlen a z chemi i fizyki, nie ma tlenu wiec sie blacha nieutlenia proste.
potem podkłady zaleznie od potrzeby, zwykłe, wypełniajace.
Caro minus odbudowa na wypasie. Części na stanie czas na pakowanie.